Kūrybinių industrijų fakultetas
Mokslas ir inovacijos
Piliečių mokslo centras
Piliečių mokslo projektai VILNIUS TECH
Piliečių mokslo projektai VILNIUS TECH
CLIMAS projektas
Projekto numeris | 101094021 |
Projekto pavadinimas | CLIMAte change citizens engagement toolbox for dealing with Societal resilience |
Kvietimas | HORIZON-MISS-2021-CLIMA-02 |
Tema | HORIZON-MISS-2021-CLIMA-02-05 |
Suteikiančioji institucija | European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency |
Projekto pradžia | 2023 sausio 1 d. |
Projekto pabaiga | 2025 gruodžio 25 d. |
Projekto trukmė | 36 mėn. |
Dabartinio projekto siekis - remti pertvarką siekiant atsparumo klimato kaitai, siūlant novatoriškai į problemą orientuotą klimato kaitos pritaikytą priemonių rinkinį, sukurtą kartu su suinteresuotosiomis šalimis, taikant vertybėmis pagrįstą požiūrį, projektinio mąstymo metodus ir piliečių mokslo mechanizmus.
CLIMAS apims empirinį komponentą, skirtą šiam priemonių rinkiniui išbandyti ir suformuluoti moksliškai pagrįstas gaires politikos formuotojams, kaip klimato asamblėjoms pereiti nuo techniškai pagrįstų svarstymų, kurie priklauso klimato kaitos ekspertams, prie daugelio suinteresuotųjų šalių svarstymų, grindžiamų dilemų sprendimu iš "iš apačios į viršų", labiau visuomenės ir vertybių požiūriu.
CLIMAS rezultatai turės teigiamos įtakos politikos formavimo ir informuotumo didinimo procesui ir pasiūlys tvarias strategijas, kaip padidinti politikos formuotojų pritarimą piliečių priimamiems sprendimams.
Projekto vadovė prof. Aelita Skaržauskienė, crypt:YWVsaXRhLnNrYXJ6YXVza2llbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQ=:xx
AIware projektas
Dirbtinis intelektas ir ypač mašininis mokymasis tapo daug diskusijų tema visuomenėje. Tai didžiulė pažanga, kuri taip pat gali sukelti iššūkių ir galimybių darbo rinkai ir individualiai karjerai. Tačiau Dirbtinis Intelektas nepateko į daugumos Europos šalių mokymo programas. Tai yra AIware projekto pradžios taškas: Mes siekiame sukurti paruoštą naudoti sprendimą mokykloms, sudarytą iš pavyzdinės mokymo programos, mokymosi scenarijų ir medžiagos, skirtos mokytojams ir 7-12 klasių mokiniams.
Dirbtinis intelektas jau pakeitė darbo rinką ir asmeninę karjerą – dirbtinio intelekto algoritmai pranoksta žmones įvairių asmeninio ir verslo gyvenimo aspektų. Ateinančiais metais išnyks daug darbo rūšių, skirtų net gerai išsilavinusiems žmonėms. Tai bus viena pagrindinių kompetencijų, skirta suprasti, kaip produktyviai panaudoti dirbtinį intelektą savo darbe ir asmeniniame gyvenime. Be to, konkrečios kompetencijos būtini kuriant ir naudojant dirbtinio intelekto sistemas, pvz. analizuoti, interpretuoti ir panaudoti įvairių tipų duomenis. Paskutinis bet ne mažiau svarbu, kad reikia atsižvelgti į pavojus ir susirūpinimą.
Dirbtinis intelektas jau pakeitė darbo rinką ir asmeninę karjerą – dirbtinio intelekto algoritmai pranoksta žmones įvairių asmeninio ir verslo gyvenimo aspektų. Ateinančiais metais išnyks daug darbo rūšių, skirtų net gerai išsilavinusiems žmonėms. Tai bus viena pagrindinių kompetencijų, skirta suprasti, kaip produktyviai panaudoti dirbtinį intelektą savo darbe ir asmeniniame gyvenime. Be to, konkrečios kompetencijos būtini kuriant ir naudojant dirbtinio intelekto sistemas, pvz. analizuoti, interpretuoti ir panaudoti įvairių tipų duomenis. Paskutinis bet ne mažiau svarbu, kad reikia atsižvelgti į pavojus ir susirūpinimą.
INCENTIVE projektas
Organizacijoms vykdančioms mokslinius tyrimus Europoje tenka itin svarbus vaidmuo inicijuojant institucinius pokyčius susijusius su atsakingų mokslinių tyrimų ir inovacijų (AMTI) principų įtvirtinimu mokslo ir inovacijų ekosistemose. Šios funkcijos sėkmingam atlikimui reikalinga, kad AMTI principai pirmiausiai būtų įtvirtinti pačių organizacijų veikloje ir valdyme.
Pagrindinė projekto INCENTIVE misija – pradėti vykdyti šiuos institucinius pokyčius Tventės universitete (NL), Barselonos autonominiame universitete (ES), Salonikų Aristotelio universitete (EL) ir Vilniaus Gedimino technikos universitete (LT). Projekto eigoje universitetuose bus įkurti Piliečių mokslo centrai, kurie per bendrakūros veiklas paspartins institucijų perėjimą prie įtraukesnio, atviresnio bei demokratiškesnio mokslo ir inovacijų valdymo. Piliečių mokslo centrų valdymo ir veiklos modeliai bus pritaikyti prie unikalių institucinių ypatumų ir regioninių mokslo ir inovacijų ekosistemų.
Pagrindinė projekto INCENTIVE misija – pradėti vykdyti šiuos institucinius pokyčius Tventės universitete (NL), Barselonos autonominiame universitete (ES), Salonikų Aristotelio universitete (EL) ir Vilniaus Gedimino technikos universitete (LT). Projekto eigoje universitetuose bus įkurti Piliečių mokslo centrai, kurie per bendrakūros veiklas paspartins institucijų perėjimą prie įtraukesnio, atviresnio bei demokratiškesnio mokslo ir inovacijų valdymo. Piliečių mokslo centrų valdymo ir veiklos modeliai bus pritaikyti prie unikalių institucinių ypatumų ir regioninių mokslo ir inovacijų ekosistemų.
FabCitizen projektas
Pagrindinis FabCitizen projekto tikslas yra suteikti mokykloms ir jų bendruomenei, galimybę dalyvauti kokybiškuose piliečių mokslo projektuose. Kartu su partneriais Vilnius Tech siekia sukurti mokymo priemones, padėsiančias kokybiškai įtraukti piliečių mokslo projektus į formalaus ir neformalaus švietimo programas.
-
- Puslapio administratoriai:
- Gabija Velykytė
- Milda Gumbytė
- Dovilė Lisauskienė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė