Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Apie fakultetą
    • Struktūra
    • Studentų atstovybė
    • Rėmėjai ir partneriai
  • Studijos
    • Apie studijas
    • Bakalauro Studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Moksleiviams
    • Dalinės studijos
    • Perstojimo galimybės
  • Mokslas ir inovacijos
    • Apie mokslą ir inovacijas
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Pasiekimai
    • Renginiai ir konferencijos
    • Piliečių mokslo centras
    • Kūrybinių kompetencijų centras
    • Kita informacija
  • Tarptautiškumas
    • Apie tarptautiškumą
    • Tarptautinės galimybės studentams
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Tarptautiniai partneriai
    • Tarptautiniai projektai
  • Padaliniai
    • Filosofijos ir kultūros studijų katedra
    • Pramogų industrijų katedra
    • Kūrybos komunikacijos katedra
    • Lietuvių kalbos skyrius
    • Užsienio kalbų skyrius
    • Kūrybos technologijų laboratorija
    • Renginių inžinerijos laboratorija
  • Kontaktai
    • Kaip mus rasti
Pradžia
en
Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas Naujausia informacija STEAM ugdymą stiprinanti programa įsibėgėja: VILNIUS TECH mokosi antroji mokytojų grupė
STEAM ugdymą stiprinanti programa įsibėgėja: VILNIUS TECH mokosi antroji mokytojų grupė
2025-11-12

STEAM ugdymą stiprinanti programa įsibėgėja: VILNIUS TECH mokosi antroji mokytojų grupė

Nacionalinė mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programa „Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas“ įsibėgėja – mokymus tęsia jau antroji dalyvių grupė. Mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų lapkričio 3-7 dienomis VILNIUS TECH universitete lavino praktinius inžinerijos gebėjimus ir įgijo naujų žinių, kuriomis vėliau praturtins savo pamokas.
 
2025 m. rugpjūtį startavusi antroji programos grupė – gausesnė nei pirmoji: dalyvauja 33 mokytojai iš Alytaus, Elektrėnų, Kauno, Kėdainių, Klaipėdos, Molėtų, Palangos, Panevėžio raj., Radviliškio raj., Raseinių, Šiaulių, Švenčionėlių, Telšių ir Vilniaus.
 
Į VILNIUS TECH antrąjį praktinių mokymų ciklą atvykę pedagogai visą savaitę praleido laboratorijose ir kitose mokymo erdvėse – čia, vedami patyrusių universiteto lektorių, jie turėjo galimybę susipažinti su įvairiomis sritimis – nuo aviacijos, mechanikos, transporto inžinerijos iki robotikos ir mechatronikos bei statinių inžinerijos. 
 
Kaip teigia VILNIUS TECH Edukacinių kompetencijų grupės vyr. specialistė, šiuos mokymus organizuojanti dr. Kristina Viršulienė, panašu, kad III–IV gimnazinių klasių mokinių susidomėjimas laikyti Inžinerinių technologijų valstybinį brandos egzaminą didės. Nors daugumoje regionų mokyklų ir STEAM centrų infrastruktūra yra daugiau ar mažiau parengta, mokytojų pasirengimas išlieka netolygus.
 
„Inžinerinių technologijų nacionaline kvalifikacijos tobulinimo programa siekiame mažinti šiuos neatitikimus, tad norisi tikėti, kad įsibėgėjanti tinklaveika Lietuvos mastu tęsis ir pasibaigus mokymams.
 
Džiugu, kad mokymuose VILNIUS TECH susitinkantys dalyviai ir lektoriai sudaro sąlygas sąveikai: drauge mokosi, kalbasi, gerąja praktika dalinasi skirtingų mokslo sričių atstovai, STEAM integruoto mokymo(si) entuziastai, dirbantys nuo pagrindinio ugdymo iki aukštojo mokslo, inžinerinių technologijų dalyką dėstantys pedagogai. Manau, kad susibūrusi stipri Inžinerinių technologijų pedagogų grupė ateityje galėtų sistemingai skatinti inovacijas ugdyme ir praturtinti švietimo bendruomenę bendradarbiavimo, metodinės pagalbos bei kompetencijų stiprinimo galimybėmis“, – teigė dr. K. Viršulienė.
 
Nuo „Žvaigždės“ iki „12 mazgų modelio“
 
Ši programa leidžia įvairių disciplinų mokytojams praplėsti savo dėstomo dalyko ribas, pamatyti jį platesniame kontekste ir atrasti sąsajas su kitais, ypač technologijų ir inžinerinės srities mokslais. Čia itin svarbią rolę vaidina praktiniai užsiėmimai – jie padeda išmokti, kaip inžinerinius elementus integruoti į savo pamokas, sudominti mokinius technologijomis ir ugdyti jų inžinerinį mąstymą.
 
Viena iš lektorių, struktūrinių sistemų ir statinių inžinerijos srities mokymus vedusi VILNIUS TECH Metalinių ir kompozitinių konstrukcijų katedros lektorė Giedrė Sandovič mokytojus supažindino su 3D modeliavimo galimybėmis ir gilinosi į tiltų konstrukcines schemas. Savo žinias pedagogai įtvirtino modeliuodami ir konstruodami plieninius santvarinius geležinkelio tiltus.
 
„Praktinėje inžinerinėje veikloje netrūko kūrybiškumo, iššūkių ir komandinio darbo. Mokytojai, susiskirstę komandomis, turėjo vos 15 minučių pastatyti statinį, kuris atlaikytų kuo didesnę apkrovą bandymo metu. Nugalėtoju tapo statinys „Žvaigždė“, atlaikęs net 5,12 kg apkrovą“, – pasakojo G. Sandovič.
 
Tuo praktinės užduotys nesibaigė: mokytojai mokėsi rišti įvairius mazgus ir konstruoti smėlio laikrodžio tipo bokštelius – „12 mazgų modelius“, kuriuos reikėjo stabilizuoti septyniais vertikaliais ryšiniais elementais.
 
„Šis iššūkis pareikalavo ne tik kruopštumo, bet ir konstrukcinio mąstymo bei komandinio susitelkimo – teko ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti modelio stabilumą ir tvirtumą. Džiaugiuosi mokytojų entuziazmu, išradingumu ir puikia nuotaika visų mokymų metu“, – savo įspūdžiais dalijosi Metalinių ir kompozitinių konstrukcijų katedros lektorė.
 
Naudos – šimtas procentų
 
Iš įvairių Lietuvos miestų ir mokyklų susirinkę mokytojai dalijosi, kad prie programos „Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas“ prisijungė pirmiausia vedini smalsumo ir troškimo pamokas paversti įdomesnėmis bei įtraukesnėmis.
 
Štai ilgametė „Ateities inžinerijos“ programos dalyvė, informatikos ir robotikos mokytoja Alina Bura iš Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos labiausiai norėjo atnaujinti žinias ir įsigilinti į robotikos sritį, o vėliau tai perteikti savo mokiniams. 
 
Tuo tarpu Lina Zajančkauskienė iš VGTU inžinerijos licėjaus, aštuntokams ir dešimtokams dėstanti inžineriją, informatiką ir mokslinių tyrimų pagrindus, troško praplėsti savo kompetencijas ir įgyti trūkstamų įgūdžių. Pedagogė džiaugiasi – viso to ji įgijo su kaupu. 
 
„Labai trūksta tam tikros patirties, o čia jos gavau labai, labai daug. Buvo daug darbo, daug veiklos ir medžiagos, bet naudos – šimtas procentų. Įgijau daug praktikos, kaip mokyt vaikus ir vykdyti inžinerinio ugdymo praktikos darbus“, – dalijosi mokytoja.
 
„Dėsčiau inžinerines technologijas ir pastebėjau, kad programai trūksta turinio ir mokomosios medžiagos. Čia atėjau įgyti teorinių ir praktinių žinių, tad tikiuosi, kad dabar galėsiu laisviau mokyt vienuoliktos, dvyliktos klasės mokinius ir nebejausiu diskomforto“, – antrino dailės ir technologijų mokytoja Elida Ignatavičienė iš Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos.
 
Apie programą
 
2025 m. sausį startavusi nacionalinė pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programa „Inžinerinės technologijos: dalykinių kompetencijų stiprinimas“ skirta mokytojams, dirbantiems pagal bendrojo ugdymo programas, įgyvendinantiems naują vidurinio ugdymo Inžinerinių technologijų bendrąją programą, taip pat siekiantiems lavinti inžinerinį mąstymą ir praturtinti mokomuosius dalykus STEAM principais. Programą parengė VILNIUS TECH komanda, nacionalinė programa yra įgyvendinama 2025–2026 m. bendradarbiaujant su Vilniaus universitetu (VU).
 
Dalyviai kursų metu (10 kr., 270 akad. val.) gilina žinias aplinkos, elektronikos, energetikos, mechanikos, transporto, statinių inžinerijos, robotikos ir mechatronikos srityse. Šioje programoje gali dalyvauti įvairių dalykų mokytojai: inžinerinių technologijų, technologijų, matematikos, fizikos, IT ir kt.
 
2025 m. liepą mokymus užbaigė pirmoji mokytojų grupė, kurią sudarė 18 pedagogų iš Alytaus, Jonavos, Kauno, Panevėžio, Švenčionių, Šiaulių, Šalčininkų r., Tauragės ir Vilniaus. Iš viso nuo 2025 m. sausio iki 2026 m. kovo mėn. nacionalinėje programoje inžinerinių technologijų dalyko mokymui būtinas kompetencijas įgis, plėtos virš 50 pedagogų.
    • Puslapio administratoriai:
    • Gabija Velykytė
    • Milda Gumbytė
    • Dovilė Lisauskienė
    • Karolina Kardokaitė
    • Ugnė Daraškevičiūtė
Kūrybinių industrijų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Apie fakultetą
Struktūra
Studentų atstovybė
Rėmėjai ir partneriai
Studijos
Studijos
Apie studijas
Bakalauro Studijos
Magistrantūros studijos
Doktorantūros studijos
Kolegijų absolventams
Moksleiviams
Dalinės studijos
Perstojimo galimybės
Mokslas ir inovacijos
Mokslas ir inovacijos
Apie mokslą ir inovacijas
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Pasiekimai
Renginiai ir konferencijos
Piliečių mokslo centras
Naujienos
Kas yra Piliečių mokslas
Piliečių mokslo projektai VILNIUS TECH
Piliečių mokslo projektai
Mokomoji medžiaga
Kūrybinių kompetencijų centras
Naujienos
Kita informacija
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Apie tarptautiškumą
Tarptautinės galimybės studentams
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Tarptautiniai partneriai
Tarptautiniai projektai
Padaliniai
Padaliniai
Filosofijos ir kultūros studijų katedra
Apie katedrą
Pramogų industrijų katedra
Apie katedrą
Studijos
Kūrybos komunikacijos katedra
Apie katedrą
Studijos
Kita informacija
Lietuvių kalbos skyrius
Apie padalinį
Užsienio kalbų skyrius
Apie padalinį
Kūrybos technologijų laboratorija
Įrangos rezervacija
Renginių inžinerijos laboratorija
Kontaktai
Kontaktai
Kaip mus rasti
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Kūrybinių industrijų fakultetas:
Trakų g. 1, 01132 Vilnius
Telefonas (8 5) 237 0636
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmtpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9ImtpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+a2lmQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA