Projektai
Skrydis bepiločiu orlaiviu per Lietuvą
Skrydis bepiločiu orlaiviu per Lietuvą, aplankant žymių aviatorių gimtines, buvo skirtas Lietuvos valstybės 100-mečiui paminėti. 2019 m. vasaros pabaigoje vykdytas skrydis per Lietuvą buvo sėkmingas. Skrydis truko apie 14 valandų ir buvo nuskrista apie 400 km. Ateityje planuojama kartoti panašius bepiločiais orlaiviais atliekamus skrydžius išsikeliant naujus tikslus.
Daugiau apie atliktą skrydį galite sužinoti čia.
Daugiau apie atliktą skrydį galite sužinoti čia.
Transportuojama lėktuvo kabina – simuliatorius
Projekto tikslas - supažindinti aviacija besidominčius žmones su lėktuvo skrydžiu bei jo valdymo ypatumais. Projektas buvo pradėtas 2018 metais bepiločių orlaivių laboratorijos darbuotojų iniciatyva, prie kurio įgyvendinimo prisidėjo nemažai AGAI studentų. Pirmą kartą šis simuliatorius buvo pristatytas VGTU Linkmenų fabrike, organizuotame renginyje „Tyrėjų naktis“.
Žmogus atsisėdęs į piloto sėdynę supažindinamas su pagrindiniais orlaivio prietaisais bei valdymu. Per video ekraną ir virtualios realybės akinius paleidžiama kompiuterinė skrydžio simuliacija su pasirinktu orlaiviu ir pradedamas skrydis. Skrydis vykdomas naudojant valdymo vairalazdę, krypties pedalus, užsparnių, važiuoklės, variklio apsukų valdymo svirtis.
Stendas turi galimybę ne tik būti prijungtas prie kompiuterio ir veikti kaip kompiuterinis skrydžio simuliatorius, bet taip pat gali būti prijungtas prie realiu laiku valdomo bepiločio orlaivio. Tokiu būdu galima patirti skrydžio pojūtį būnant ant žemės.
Transportuojama lėktuvo kabina – simuliatorius tapo labai populiariu stendu įvairiuose renginiuose atstovaujant VGTU AGAI. Šis stendas nuolatos tobulinamas ir yra planuojama antroji jo versija – įrengti simuliatorių tikro lėktuvo kabinoje.
Žmogus atsisėdęs į piloto sėdynę supažindinamas su pagrindiniais orlaivio prietaisais bei valdymu. Per video ekraną ir virtualios realybės akinius paleidžiama kompiuterinė skrydžio simuliacija su pasirinktu orlaiviu ir pradedamas skrydis. Skrydis vykdomas naudojant valdymo vairalazdę, krypties pedalus, užsparnių, važiuoklės, variklio apsukų valdymo svirtis.
Stendas turi galimybę ne tik būti prijungtas prie kompiuterio ir veikti kaip kompiuterinis skrydžio simuliatorius, bet taip pat gali būti prijungtas prie realiu laiku valdomo bepiločio orlaivio. Tokiu būdu galima patirti skrydžio pojūtį būnant ant žemės.
Transportuojama lėktuvo kabina – simuliatorius tapo labai populiariu stendu įvairiuose renginiuose atstovaujant VGTU AGAI. Šis stendas nuolatos tobulinamas ir yra planuojama antroji jo versija – įrengti simuliatorių tikro lėktuvo kabinoje.
Vėjo tunelis
Tai yra bepiločių orlaivių laboratorijoje studentų atliktas projektas, siekiant sukurti oro srauto, aptekančio kūną, vizualizacijai bei įvairių kūnų aerodinaminių savybių tyrinėjimams skirtą vėjo tunelį.
Vėjo tunelis – kiekvienos aviacinės mokyklos būtina įranga. Projekto metu sukurtas vėjo tunelis yra naudojamas studijų procese vizualizuojant kūną aptekančius srautus. Sumontavus atitinkamą įrangą, vėjo tunelyje galima atlikti įvairius laboratorinius darbus bei su moksline veikla susijusius tyrimus ir bandymus.
Vėjo tunelio pritaikomumas studijų procesui, tyrimams:
• Slėgio kitimo matavimas sparno paviršiuje, nustatant keliamąją jėgą bei lenkimo momentus;
• Sparno pasipriešinimo jėgos matavimas;
• Įvairių kūnų aptekėjimo vizualizacija dūmais;
• Propelerių charakteristikų matavimas.
• Srautų analizė sparnų galuose ir sparnų sujungime su liemeniu;
• Uodegos dalių sujungimo aptekėjimas;
• Propelerių ir kitų orlaivio dalių sąveika.
Vėjo tunelio techninis aprašymas:
- Darbinės kameros matmenys: plotis - 300 mm, aukštis – 300 mm, ilgis - 1000 mm;
- Vėjo tunelio matmenys: plotis - 700 mm, aukštis – 720 mm, ilgis – 3200 mm;
- Oro srauto darbinėje kameroje greitis 0 – 14 m/s;
- Oro suspaudimo laipsnis: 5,44;
- Vėjo tunelio konstrukcija išrenkama į tris dalis lengvesniam transportavimui.
Vėjo tunelis – kiekvienos aviacinės mokyklos būtina įranga. Projekto metu sukurtas vėjo tunelis yra naudojamas studijų procese vizualizuojant kūną aptekančius srautus. Sumontavus atitinkamą įrangą, vėjo tunelyje galima atlikti įvairius laboratorinius darbus bei su moksline veikla susijusius tyrimus ir bandymus.
Vėjo tunelio pritaikomumas studijų procesui, tyrimams:
• Slėgio kitimo matavimas sparno paviršiuje, nustatant keliamąją jėgą bei lenkimo momentus;
• Sparno pasipriešinimo jėgos matavimas;
• Įvairių kūnų aptekėjimo vizualizacija dūmais;
• Propelerių charakteristikų matavimas.
• Srautų analizė sparnų galuose ir sparnų sujungime su liemeniu;
• Uodegos dalių sujungimo aptekėjimas;
• Propelerių ir kitų orlaivio dalių sąveika.
Vėjo tunelio techninis aprašymas:
- Darbinės kameros matmenys: plotis - 300 mm, aukštis – 300 mm, ilgis - 1000 mm;
- Vėjo tunelio matmenys: plotis - 700 mm, aukštis – 720 mm, ilgis – 3200 mm;
- Oro srauto darbinėje kameroje greitis 0 – 14 m/s;
- Oro suspaudimo laipsnis: 5,44;
- Vėjo tunelio konstrukcija išrenkama į tris dalis lengvesniam transportavimui.
Dalyvavimas LBONA rengiamose bepiločių orlaivių varžybose
AGAI Bepiločių orlaivių laboratorijos darbuotojai kartu su studentais dalyvauja LBONA rengiamose bepiločių orlaivių varžybose. Varžybos yra rengiamos du kartus per metus: pavasarį ir rudenį, Trakų rajone. Varžybų dalyviai rungiasi tiek gamyklinių, tiek ir savos gamybos bepiločių orlaivių kategorijose. Varžybų rungtys yra ruošiamos atsižvelgiant į įvairių tarnybų ir įmonių, planuojančių bepiločių orlaivių panaudojimą savo darbe, pageidavimus. Dalyviai naudodamiesi nuotolinio vaizdo perdavimo sistema, turi apžiūrėti tam tikslui paruoštus objektus, vykdyti judančių objektų sekimą, surasti iki 5 km atstumu nuo valdytojo išdėliotus markerius.
Daugiau informacijos čia.
Daugiau informacijos čia.
Antsiuvai
2019 metais pradėta AGAI metinių antsiuvų įteikimo tradicija gerai besimokantiems AGAI studentams bei aktyviems bendruomenės nariams. Šių antsiuvų kūrimo procese gali dalyvauti visi norintys VILNIUS TECH studentai bei AGAI bendruomenė, kuri ir išrenka galutinį nugalėtoją.
2019 – 2020 metų antsiuvo konkursą laimėjo VILNIUS TECH kūrybinių industrijų fakulteto studentas Marius Radvila.
2019 – 2020 metų antsiuvo konkursą laimėjo VILNIUS TECH kūrybinių industrijų fakulteto studentas Marius Radvila.
Saule varomo bepiločio orlaivio prototipas V2
2016 Spalio mėn. pradėtas projektas buvo sėkmingai įgyvendintas. Tikslas: sukurti visą dieną skrendantį bepilotį orlaivį skirtą didelių teritorijų stebėjimui. 2017 m. vasarą buvo atlikti bandomieji skrydžiai ir pilnai suderinus, buvo atliktas rekordinis 5 valandų trukmės skrydis. Pagal išmatuotą orlaivio energijos suvartojimą reikalingą palaikyti horizontalų skrydį buvo išsiaiškinta, jog esant saulėtai dienai bepilotis orlaivis ore gali išsilaikyti visą dieną.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 3200 mm;
– Ilgis: 1400 mm;
– Aukštis: 360 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 18 m/s;
– Svoris: 5 kg;
– Skrydžio laikas: 8-10 val. (esant tinkamoms oro sąlygoms), 120 min (naudojant tik akumuliatorius);
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Naudingo krovinio masė: iki 300 g;
– Propeleris: 12x8;
– Variklis: elektrinis;
– Akumuliatorius: Li-Io, 3s, 16300 mAh;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 3200 mm;
– Ilgis: 1400 mm;
– Aukštis: 360 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 18 m/s;
– Svoris: 5 kg;
– Skrydžio laikas: 8-10 val. (esant tinkamoms oro sąlygoms), 120 min (naudojant tik akumuliatorius);
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Naudingo krovinio masė: iki 300 g;
– Propeleris: 12x8;
– Variklis: elektrinis;
– Akumuliatorius: Li-Io, 3s, 16300 mAh;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Saule varomo bepiločio orlaivio prototipas V3
2017 Spalio mėn. pradėtas projektas buvo sėkmingai įgyvendintas. Tikslas: sukurti saule varomo bepiločio orlaivio prototipą, galintį ore išsilaikyti 48 val. Šis orlaivis buvo projektuojamas pritaikant skraidančio sparno tipo schemą, neturinčią vertikalių plokštumų, pagal NASA mokslininkų atliktus tyrimus. 2018 m. vasarą buvo atlikti bandomieji skrydžiai. Aeronautikos laboratorija gavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos padėką už studento Antano Raulinaičio baigiamąjį darbą, kuris 2019 m. studentų baigiamųjų darbų transporto tema, konkurse užėmė 2 vietą tarp pirmosios studijų pakopos baigiamųjų darbų. Paskelbtas mokslo populiarinimo straipsnis apie šį projektą.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 5670 mm;
– Ilgis: 1300 mm;
– Aukštis: 160 mm;
– Skrydžio greitis: 10 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 16 m/s;
– Svoris: 6,5 kg;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 5670 mm;
– Ilgis: 1300 mm;
– Aukštis: 160 mm;
– Skrydžio greitis: 10 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 16 m/s;
– Svoris: 6,5 kg;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Saule varomo bepiločio orlaivio prototipas V4
2019 Spalio mėn. pradėtas projektas yra vykdomas. Tikslas: sukurti bepilotį orlaivį, galintį skristi visą dieną, naudojantį saulės bei terminių srautų energiją. Šio orlaivio projektavimui pasirinkta klasikinė lėktuvo tipo schema su dviem ant sparnų esančiais traukiančiaisiais varikliais.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: motosklandytuvas;
– Sparno mostas: 4400 mm;
– Ilgis: 1900 mm;
– Aukštis: 500 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 18 m/s;
– Svoris: 5 kg;
– Variklis: 2 vnt, elektriniai;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: motosklandytuvas;
– Sparno mostas: 4400 mm;
– Ilgis: 1900 mm;
– Aukštis: 500 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 18 m/s;
– Svoris: 5 kg;
– Variklis: 2 vnt, elektriniai;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Žvalgybinio orlaivio prototipas MiniWing V2
2018 Spalio mėn. pradėtas projektas buvo sėkmingai įgyvendintas. Tikslas: sukurti nedidelį žvalgybai skirto bepiločio orlaivio prototipą. Kuriant šį orlaivį, buvo siekiama sumažinti bepiločio orlaivio gabaritus bei supaprastinti jo valdymą. Šio orlaivio pagrindinis pranašumas – aukšta aerodinaminė kokybė, pažangi kompozitinių medžiagų gamybos technologija ir didelis skrydžio laikas. Atlikus projektavimo ir gamybos darbus 2019 m. pavasarį buvo atlikti bandomieji skrydžiai. Su šiuo orlaiviu buvo dalyvauta LBONA bepiločių orlaivių varžybose „Akys – pavasaris/ruduo“ bei VSAT rengiamose pratybose - buvo užimtos prizinės vietos.
2019 m. vasaros pabaigoje atliktas skrydis per Lietuvą, aplankant žymių aviatorių gimtines. Skrydis buvo skirtas Lietuvos valstybės 100-mečiui paminėti. Skrydžio metu testuota bepiločių orlaivių laboratorijoje sukurta ryšio sistema.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 1500 mm;
– Ilgis: 550 mm;
– Aukštis: 140 mm;
– Skrydžio greitis: 14 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 20 m/s;
– Svoris: 1,28 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Skrydžio laikas: 80 min;
– Propeleris: 12x6;
– Variklis: elektrinis GT2215-12, 905 kv, 177 W galios;
– Akumuliatorius: Li-Po, 3s, 5100 mAh
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema), iki 40 km (naudojant 4G ryšį)
– Autopilotas: Pixhawk 2.
2019 m. vasaros pabaigoje atliktas skrydis per Lietuvą, aplankant žymių aviatorių gimtines. Skrydis buvo skirtas Lietuvos valstybės 100-mečiui paminėti. Skrydžio metu testuota bepiločių orlaivių laboratorijoje sukurta ryšio sistema.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 1500 mm;
– Ilgis: 550 mm;
– Aukštis: 140 mm;
– Skrydžio greitis: 14 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 20 m/s;
– Svoris: 1,28 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Skrydžio laikas: 80 min;
– Propeleris: 12x6;
– Variklis: elektrinis GT2215-12, 905 kv, 177 W galios;
– Akumuliatorius: Li-Po, 3s, 5100 mAh
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema), iki 40 km (naudojant 4G ryšį)
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Žvalgybinio orlaivio prototipas MiniWing V3
2019 Rugsėjo mėn. pradėtas projektas yra vykdomas. Tikslas: sukurti nedidelį iki 1,5 kg. svorio fiksuoto sparno tipo bepilotį orlaivį, gebantį nuskristi daugiau nei 50 km. atstumą. Naujas bepiločio orlaivio prototipas kuriamas, remiantis MiniWing V2 prototipo kūrimo metu sukaupta patirtimi. Pritaikius šiuolaikines gamybos technologijas bei orlaivio valdymo sistemas, tikimasi praplėsti pritaikomumo galimybes:
1) Žvalgybinės misijos iki 40 km. atstumu.
2) Ortofotografinių žemėlapių sudarymas.
3) Pasėlių kokybės stebėjimas žemės ūkyje.
4) Aplinkosauginiai stebėjimai.
5) Paieškos ir gelbėjimo operacijos jūroje ir sausumoje.
6) Moksliniams tyrimams skirtų duomenų rinkimo platforma.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 1400 mm;
– Ilgis: 515 mm;
– Aukštis: 70 mm;
– Skrydžio greitis: 14 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 24 m/s;
– Svoris: 1,4 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Skrydžio laikas: 100 min;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema), virš 50 km (naudojant 4G ryšį)
– Propeleris: 13x8;
– Variklis: elektrinis;
– Akumuliatorius: Li-Po, 3s, 10200 mAh;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
1) Žvalgybinės misijos iki 40 km. atstumu.
2) Ortofotografinių žemėlapių sudarymas.
3) Pasėlių kokybės stebėjimas žemės ūkyje.
4) Aplinkosauginiai stebėjimai.
5) Paieškos ir gelbėjimo operacijos jūroje ir sausumoje.
6) Moksliniams tyrimams skirtų duomenų rinkimo platforma.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 1400 mm;
– Ilgis: 515 mm;
– Aukštis: 70 mm;
– Skrydžio greitis: 14 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 24 m/s;
– Svoris: 1,4 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Skrydžio laikas: 100 min;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema), virš 50 km (naudojant 4G ryšį)
– Propeleris: 13x8;
– Variklis: elektrinis;
– Akumuliatorius: Li-Po, 3s, 10200 mAh;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Meteorologiniam zondavimui skirtas bepilotis orlaivis StratoWing
2019 Rugsėjo mėn. pradėtas projektas yra vykdomas. Tikslas: Sukurti daugkartinio naudojimo meteorologiniam zondavimui skirtą bepilotį orlaivį. Tikimasi, jog tokio orlaivio sukūrimas leistų atpiginti meteorologinių zondavimų kainą, susigrąžinant matavimams skirtą įrangą iš 10 km. aukščio.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas (sklandytuvas);
– Sparno mostas: 500 mm;
– Ilgis: 520 mm;
– Aukštis: 85 mm;
– Skrydžio greitis: 33 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 52 m/s;
– Svoris: 800 g;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas (sklandytuvas);
– Sparno mostas: 500 mm;
– Ilgis: 520 mm;
– Aukštis: 85 mm;
– Skrydžio greitis: 33 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 52 m/s;
– Svoris: 800 g;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Meteorologiniam zondavimui iki 1500 m. aukščio skirta dviejų pakopų raketa
2019 Rugsėjo mėn. pradėtas projektas yra vykdomas. Tikslas: sukurti mereorologiniam zondui pakelti skirtą dvieju pakopu raketą, taikant pažangias 3D spausdinimo, kompozitinių medžiagų technologijas. Žemutiniams troposferos sluoksnių tyrimams skirtas raketos projektas yra pirmas tokio tipo projektas AGAI.
Raketos specifikacija:
– Pakopų skaičius: 2;
– Variklių tipas: kieto kuro F ir E klasių varikliai;
– 1 pakopos skersmuo: 80 mm;
– 2 pakopos skersmuo: 40 mm;
– Raketos aukštis: 560 mm;
– Maksimalus skrydžio aukštis: iki 1500 m;
– Svoris: 650 kg;
– Naudingas krovinys: zondavimui skirti sensoriai.
Raketos specifikacija:
– Pakopų skaičius: 2;
– Variklių tipas: kieto kuro F ir E klasių varikliai;
– 1 pakopos skersmuo: 80 mm;
– 2 pakopos skersmuo: 40 mm;
– Raketos aukštis: 560 mm;
– Maksimalus skrydžio aukštis: iki 1500 m;
– Svoris: 650 kg;
– Naudingas krovinys: zondavimui skirti sensoriai.
Bepilotis orlaivis Cluster skirtas įvairios įrangos skraidinimui
2016 Rugsėjo mėn. pradėtas projektas buvo sėkmingai įgyvendintas. Tikslas: sukurti bepilotį orlaivį, galintį skraidinti iki 1,5 kg. naudingo krovinio. 2017 m. vasarą Kyviškių skrydžių praktikų bazėje atlikti pilnai autonominiai bepiločio orlaivio skrydžio bandymai. Dėl gerų aerodinaminių charakteristikų orlaivis gali būti pritaikytas skraidyti terminiuose srautuose bei juos tyrinėti, atlikti žvalgybines misijas bei kartografavimo darbus. Dėka lazerinio atstumo matuoklio, orlaivis atlieka itin tikslius autonominius pakilimus ir nusileidimus. Orlaiviui reikalingas asfaltuotas arba gruntinis kilimo ir tūpimo takas.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: motosklandytuvas;
– Sparno mostas: 3542 mm;
– Ilgis: 1700 mm;
– Aukštis: 450 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 30 m/s;
– Svoris: 4 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 1,5 kg;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema)
– Skrydžio laikas: 120 min;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: motosklandytuvas;
– Sparno mostas: 3542 mm;
– Ilgis: 1700 mm;
– Aukštis: 450 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 30 m/s;
– Svoris: 4 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 1,5 kg;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema)
– Skrydžio laikas: 120 min;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Bepilotis lėktuvas „Ranger“
Bepilotis lėktuvas „Ranger“ surinktas eksperimentiniams skrydžiams bei AGAI studentų apmokymams valdyti BO. Dėka pigios konstrukcijos ir patvarios EPP medžiagos, lėktuvas atlaidus klaidoms, lengvai remontuojamas, kas leidžia drąsiai eksperimentuoti su orlaivio valdymo algoritmais bei skraidyti sudėtingomis oro sąlygomis.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: lėktuvas;
– Sparno mostas: 2000 mm;
– Ilgis: 1100 mm;
– Aukštis: 250 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 20 m/s;
– Svoris: 1,6 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Veikimo atstumas: iki 1 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Skrydžio laikas: 60 min;
– Propeleris: 8x4;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: lėktuvas;
– Sparno mostas: 2000 mm;
– Ilgis: 1100 mm;
– Aukštis: 250 mm;
– Skrydžio greitis: 12 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 20 m/s;
– Svoris: 1,6 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 200 g;
– Veikimo atstumas: iki 1 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Skrydžio laikas: 60 min;
– Propeleris: 8x4;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Greitaeigio BO „Speedwing“ projektas
2018 Rugsėjo mėn. pradėtas projektas yra vykdomas. Tikslas: sukurti bepiločio orlaivio prototipą, skirtą imituoti žemai skrendantį mažą sraigtasparnį. Tikimasi, jog BO bus naudojamas Lietuvos kariuomenės mokymuose, treniruojantis su “Stinger” portabiliomis raketomis. Esant poreikiui šis BO gali būti modifikuojamas specialaus naudingo krovinio greitam skraidinimui.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 2450 mm;
– Ilgis: 1060 mm;
– Aukštis: 120 mm;
– Skrydžio greitis: 36 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 68 m/s;
– Svoris: 6,2 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 0,5 kg;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Skrydžio laikas: 40 min;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: skraidantis sparnas;
– Sparno mostas: 2450 mm;
– Ilgis: 1060 mm;
– Aukštis: 120 mm;
– Skrydžio greitis: 36 m/s;
– Maksimalus skrydžio greitis: 68 m/s;
– Svoris: 6,2 kg;
– Naudingo krovinio masė: iki 0,5 kg;
– Veikimo atstumas: iki 10 km (su standartine telemetrijos sistema);
– Skrydžio laikas: 40 min;
– Variklis: elektrinis;
– Autopilotas: Pixhawk 2.
Skraidanti Kalėdinė eglė
2018 Gruodžio mėn. pradėtas projektas buvo sėkmingai įgyvendintas. Tikslas: sukurti skraidančią Kalėdų eglę. Projekto metu buvo sukurtas į Kalėdinę eglę panašus bepilotis orlaivis galintis skristi įvairiomis kryptimis bei kabėti ore. Orlaivio viršuje įmontuotas variklis, o apačioje stabilumą skrydyje suteikiantys 4 vairai. Ant eglutės sumontuota kalėdinė girlianda gali būti įžiebiama skrydžio metu.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: konvertoplanas;
– Plotis: 550 mm;
– Aukštis: 1200 mm;
– Skrydžio greitis: 3 m/s;
– Svoris: 600 g;
– Naudingos krovinys: Kalėdinė girlianda;
– Veikimo atstumas: iki 1 km;
– Skrydžio laikas: 10 min;
– Propeleris: 13x4,7;
– Variklis: elektrinis.
Orlaivio specifikacija:
– Tipas: konvertoplanas;
– Plotis: 550 mm;
– Aukštis: 1200 mm;
– Skrydžio greitis: 3 m/s;
– Svoris: 600 g;
– Naudingos krovinys: Kalėdinė girlianda;
– Veikimo atstumas: iki 1 km;
– Skrydžio laikas: 10 min;
– Propeleris: 13x4,7;
– Variklis: elektrinis.
-
- Puslapio administratoriai:
- Linas Vaitonis
- Laurynas Šišovas
- Virginija Leonavičiūtė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė