Aviacijos inžinerijos praktikų bazė (AIPB) yra Antano Gustaičio Aviacijos instituto (AGAI) padalinys, kurio pagrindinė veikla yra:
- orlaivių techninės priežiūros specialistų (mechanikų ir avionikų) teorijos ir praktikos mokymų organizavimas;
- orlaivių techninės priežiūros specialistų (mechanikų ir avionikų) profesinės praktikos atlikimas (400 akademinių valandų).
- bendradarbiavimas su aviacijos įmonėmis studentų praktinio mokymo klausimais;
AIPB veiklos tikslas yra rengti orlaivių techninės priežiūros specialistus (mechanikus ir avionikus), kad jie, baigę bakalauro studijas, galėtų dirbti aviacijos įmonėse. Tam pasitelkiama įvairaus tipo mokymai bei praktiniai užsiemimai.
- orlaivių techninės priežiūros specialistų (mechanikų ir avionikų) teorijos ir praktikos mokymų organizavimas;
- orlaivių techninės priežiūros specialistų (mechanikų ir avionikų) profesinės praktikos atlikimas (400 akademinių valandų).
- bendradarbiavimas su aviacijos įmonėmis studentų praktinio mokymo klausimais;
AIPB veiklos tikslas yra rengti orlaivių techninės priežiūros specialistus (mechanikus ir avionikus), kad jie, baigę bakalauro studijas, galėtų dirbti aviacijos įmonėse. Tam pasitelkiama įvairaus tipo mokymai bei praktiniai užsiemimai.
Susipažinimas su orlaivių sistemomis paskaitų metu
Visų AGAI specialybių (Pilotavimas, skrydžių valdymas, aviacijos mechanikos inžinerija, avionika) studentai teorinių paskaitų metu mokosi apie įvairias orlaivių sistemas, tad informaciją įsisavinti padeda realūs pavyzdžiai ant tikrų orlaivių. Dėl šios priežasties dėstytojai, esant galimybei, savo paskaitas papildo ekskursijomis ir paskaitomis aeronautikos inžinerijos praktikų bazėje. Dažniausios orlaivių sistemos, apie kurias dėstant pasitelkiami praktiniai realūs pavyzdžiai:
- Jėgainė (Variklis, propeleris/ventiliatorius, aušinimo sistema, įpurškimo sistema, išmetimo sistema);
- Sklandmuo (Liemuo, sparnas, uodega);
- Važiuoklė;
- Kuro sistema;
- Skrydžio prietaisai;
- Elektroniniai prietaisai.
Orlaivių struktūrinio projektavimo laboratoriniai bei kursiniai darbai
Studijų metu aviacijos mechanikos inžinerijos studentai turi kursinių darbų bei kompleksinių projektų, kurių metu tenka apskaičiuoti ir suprojektuoti jėgines orlaivio struktūras, tokias kaip:
- Sparnas bei jo elementai (užsparniai, priešsparniai, oro stabdžiai…);
- Liemuo;
- Horizontalus/vertikalus stabilizatoriai;
- Skrydžio valdymo plokštumos (Eleronai, krypties vairas, aukščio vairas).
Profesinė praktika
Praktikos pradžioje studentai saugiai ir pasitikėdami savimi dirba Easa Part-145 NEpatvirtintoje organizacijoje su orlaiviais, kurie neturi tinkamumo skraidyti. Darbai atliekami AGAI Linkmenų treniruoklių ir laboratorijų korpuse su tokiais orlaiviais, kaip: Cessna 310 bei Cessna 152. Šios praktikos etapu studentai supažindinami su visomis standartinėmis mechanikos ir avionikos procedūromis aviacinės techninės priežiūros sektoriuje, išmokomi naudotis technine orlaivio dokumentacija, techninės priežiūros standartus. Kadangi orlaiviai, esantys laboratorijoje, yra neskraidantys, tai suteikia studentams unikalią galimybę mokytis nebijant klysti.
Antras praktikos etapas prasideda studentui įgijus bazinių žinių ir įgūdžių. Tuomet praktiniai užsiemimai persikelia į Vilnius Tech skrydžių praktikų bazę Kyviškių aerodrome. Čia dirbame su orlaiviais, kurie turi tinkamumą skraidyti ir kuriems atliekama bazinė arba linijinė techninė priežiūra. Šio etapo metu studentai dirba licencijuoto pagal Easa part-66 inžinieriaus priežiūroje, naudodamiesi įgytas bazines žinias kartu su inžinierių komanda atlieka visus techninės priežiūros darbus, reikalingus siekiant orlaivį padaryti vėl skrendančiu. Šios praktikos metu darbai vykdomi Easa part-145 patvirtintoje organizacijoje, tad išlaikomi aukščiausi darbo kultūros bei saugos standartai.
Antras praktikos etapas prasideda studentui įgijus bazinių žinių ir įgūdžių. Tuomet praktiniai užsiemimai persikelia į Vilnius Tech skrydžių praktikų bazę Kyviškių aerodrome. Čia dirbame su orlaiviais, kurie turi tinkamumą skraidyti ir kuriems atliekama bazinė arba linijinė techninė priežiūra. Šio etapo metu studentai dirba licencijuoto pagal Easa part-66 inžinieriaus priežiūroje, naudodamiesi įgytas bazines žinias kartu su inžinierių komanda atlieka visus techninės priežiūros darbus, reikalingus siekiant orlaivį padaryti vėl skrendančiu. Šios praktikos metu darbai vykdomi Easa part-145 patvirtintoje organizacijoje, tad išlaikomi aukščiausi darbo kultūros bei saugos standartai.
-
- Puslapio administratoriai:
- Linas Vaitonis
- Laurynas Šišovas
- Virginija Leonavičiūtė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė