Antano Gustaičio aviacijos institutas
Padaliniai
Aviacijos specialistų kvalifikacijos tobulinimo centras
Apie padalinį
Aviacijos specialistų kvalifikacijos tobulinimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4811
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFza3RjQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5hc2t0Y0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx

Aviacijos specialistų kvalifikacijos tobulinimo centras (ASKTC)
Aviacijos specialistų kvalifikacijos tobulinimo centras (ASKTC) yra Vilnius Tech Antano Gustaičio Aviacijos instituto (AGAI) padalinys, kurio pagrindinė veikla yra aviacijos specialistų mokymas kvalifikacijai gauti ir įgytoms žinioms atnaujinti.
ASKTC organizuojamų aviacinių mokymų profilis nuolat atnaujinamas, atsižvelgiant į klientų poreikį. Mokymo kursų programos yra patvirtintos Transporto kompetencijų agentūros (TKA), mokymą atlieka TKA pripažinti dėstytojai bei instruktoriai. Siekiant paruošti aukščiausios kvalifikacijos specialistus, ASKTC glaudžiai bendradarbiauja ir mokymui pasiteikia geriausius VĮ „Oro navigacija“, oro bendrovių, oro uostų bei kitų aviacijos įmonių specialistus. ASKTC kursus baigę specialistai sėkmingai dirba Karinėse oro pajėgose, VĮ „Oro Navigacija“, Valstybinėje sienos apsaugos tarnyboje, oro uostuose, oro bendrovėse, aeroklubuose ir kitose aviacijos įmonėse bei organizacijose. Mokymo kursus ASKTC yra baigę ne tik mūsų šalies specialistai, bet ir kitų valstybių pilotai. | ![]() |
ASKTC kursai pagal klausytojų užsakymus vyksta lietuvių, rusų ar anglų kalbomis. Kursus baigusiems dalyviams yra išduodami mokymo kursų baigimo pažymėjimai.
Atsižvelgiant į ASKT centro galimybes ir Jūsų poreikius, galime organizuoti reikiamus kursus Jums priimtinu laiku.
ASKTC rengiamas mokymų programas/kursus rasite čia.
Norėdami gauti išsamesnę informaciją, prašome parašyti mums el.paštu crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFza3RjQHZndHUubHQiPmFza3RjQHZndHUubHQ8L2E+:xx
arba skambinti tel. (8-5) 274 48 11
arba atvykti į mūsų centrą adresu Linkmenų g. 28, Vilnius, 39 kab.
Atsižvelgiant į ASKT centro galimybes ir Jūsų poreikius, galime organizuoti reikiamus kursus Jums priimtinu laiku.
ASKTC rengiamas mokymų programas/kursus rasite čia.
Norėdami gauti išsamesnę informaciją, prašome parašyti mums el.paštu crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFza3RjQHZndHUubHQiPmFza3RjQHZndHUubHQ8L2E+:xx
arba skambinti tel. (8-5) 274 48 11
arba atvykti į mūsų centrą adresu Linkmenų g. 28, Vilnius, 39 kab.

Lėktuvai
Piper Seneca V

Variklio tipas Turbocharged Teledyne Continental TSIO-360-RB
Lėktuvo aukštis, m - 3.0
Lėktuvo ilgis, m - 8.7
Svoris tuščias, kg - 1541
Maksimalus pakilimo svoris, kg - 2155
Galingumas, hp - 2 х 220
Kreiserinis greitis, km/h - 351
Sparno mojis, m - 11.9
Praktinis skrydžio aukštis, m - 7620
Praktinis skrydžio nuotolis, km - 1533
Degalų talpa, l - 462
Lėktuvo aukštis, m - 3.0
Lėktuvo ilgis, m - 8.7
Svoris tuščias, kg - 1541
Maksimalus pakilimo svoris, kg - 2155
Galingumas, hp - 2 х 220
Kreiserinis greitis, km/h - 351
Sparno mojis, m - 11.9
Praktinis skrydžio aukštis, m - 7620
Praktinis skrydžio nuotolis, km - 1533
Degalų talpa, l - 462
Cessna-172
Sparno mojis, m - 11.0
Lėktuvo ilgis, m - 8.28
Lėktuvo aukštis, m - 2.72
Sparno plotas, m2 - 16.17
Svoris, kg:
tuščias - 755
Maksimalus skridimo - 1157
Variklio tipas Textron Lycoming IO-L2A
Galingumas, BHP - 1 х 180 pris 2700 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 302
Kreiserinis greitis, km/h - 233
Ekonominis greitis, km/h - 153
Praktinis skridimo nuotolis, km - 1130
Faktinės lubos, m - 4267
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 3
Lėktuvo ilgis, m - 8.28
Lėktuvo aukštis, m - 2.72
Sparno plotas, m2 - 16.17
Svoris, kg:
tuščias - 755
Maksimalus skridimo - 1157
Variklio tipas Textron Lycoming IO-L2A
Galingumas, BHP - 1 х 180 pris 2700 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 302
Kreiserinis greitis, km/h - 233
Ekonominis greitis, km/h - 153
Praktinis skridimo nuotolis, km - 1130
Faktinės lubos, m - 4267
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 3
Cessna-152
Sparno mojis, m - 10.2
Lėktuvo ilgis, m - 7.3
Lėktuvo aukštis, m - 2.6
Sparno plotas, m2 - 14.9
Svoris, kg:
tuščias - 490
Maksimalus skridimo - 757
Variklio tipas Lycoming O-235-L2C
Galingumas, kWt - 1 х 110
Maksimalus greitis, km/h - 204
Kreiserinis greitis, km/h - 198
Ekonominis greitis, km/h - 153
Praktinis skridimo nuotolis, km - 768
Maksimali kopimo sparta, m/min - 195
Faktinės lubos, m - 4663
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 1
Lėktuvo ilgis, m - 7.3
Lėktuvo aukštis, m - 2.6
Sparno plotas, m2 - 14.9
Svoris, kg:
tuščias - 490
Maksimalus skridimo - 757
Variklio tipas Lycoming O-235-L2C
Galingumas, kWt - 1 х 110
Maksimalus greitis, km/h - 204
Kreiserinis greitis, km/h - 198
Ekonominis greitis, km/h - 153
Praktinis skridimo nuotolis, km - 768
Maksimali kopimo sparta, m/min - 195
Faktinės lubos, m - 4663
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 1
Sraigtasparniai
Sraigtasparnis Cabri G2
Sraigtasparnio ilgis, m - 6,31
Sraigtasparnio aukštis, m - 2,5
Sraigtasparnio plotis, m - 1,6
Sraigto diametras, m - 7,2
Svoris, kg: tuščias - 420
Maksimalus skridimo - 700
Variklio tipas Textron Lycoming O360-J2A
Galingumas, BHP - 2650 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 240
Kreiserinis greitis, km/h - 166
Praktinis skridimo nuotolis, km - 700
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 1
Sraigtasparnio aukštis, m - 2,5
Sraigtasparnio plotis, m - 1,6
Sraigto diametras, m - 7,2
Svoris, kg: tuščias - 420
Maksimalus skridimo - 700
Variklio tipas Textron Lycoming O360-J2A
Galingumas, BHP - 2650 RPM
Maksimalus greitis, km/h - 240
Kreiserinis greitis, km/h - 166
Praktinis skridimo nuotolis, km - 700
Ekipažas, žm. - 1
Keleiviai - 1
Skrydžių praktikų bazę Kyviškėse papildė du nauji sraigtasparniai Cabri G2, kurie bus naudojami rengti kvalifikuotus sraigtasparnių pilotus. Tokius specialistus ruošianti VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto studijų programa bus pirmoji ir vienintelė Lietuvoje.
„Aviacijos rinkoje vis labiau ryškėja kvalifikuotų sraigtasparnių pilotų trūkumas – apie tai vis užsimindavo ir mūsų socialiniai partneriai iš valstybinių įstaigų. Naujieji sraigtasparniai leis pradėti naują veiklos etapą Lietuvos aviacijos istorijoje ir dar labiau sustiprinti pilotų rengimo lyderystę visoje Rytų Europoje“, – sako VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto direktorius Jonas Stankūnas.
Šiemet Prancūzijoje pagaminti mokomieji sraigtasparniai Cabri G2 sertifikuoti Europoje ir atitinka visus keliamus aviacinius reikalavimus. Vieno sraigtasparnio kaina – 1,43 milijono litų. Papildomai įsigyta jiems pritaikyta speciali įranga ir piloto bei orlaivius aptarnaujančių mechanikų mokymai. Pirkinys finansuotas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir VGTU lėšomis. Sraigtasparnių įsigijimu užbaigiamas svarbus VGTU A. Gustaičio aviacijos instituto plėtros etapas: per penkerius metus į šiuolaikišką aerodrominę įrangą, 4 naujus lėktuvus, 2 sraigtasparnius ir skrydžių treniruoklį investuota 10,2 milijonų litų. Tolimesniuose VGTU instituto modernizavimo planuose – Kyviškių aerodromo renovacijos darbai, degalų saugyklos bei treniruoklių ir laboratorijų korpuso statybos.
VGTU A. Gustaičio aviacijos institutas 2013 metais minėjo 20 veiklos metų jubiliejų. Per šį laikotarpį išleista daugiau nei 1 300 absolventų – lakūnų, skrydžių valdymo specialistų ir inžinierių. Institutas organizuoja jungtines studijų programas su Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija, taip pat rengia studijas anglų kalba. Instituto teorinio ir praktinio mokymo veiklos atitinka tarptautinių civilinių organizacijų ICAO, EASA ir EUROCONTROL standartų reikalavimus, tad absolventų kvalifikacija pripažįstama visame pasaulyje. Tai patvirtina ir Civilinės aviacijos administracijos išduoti sertifikatai. Šiuo metu VGTU A. Gustaičio aviacijos institutas eksploatuoja ne tik naujuosius sraigtasparnius, bet ir 11 vienmotorių bei 1 dvimotorį orlaivius – visais jais skraidyti mokosi būsimieji pilotai.
Treniruoklis
Ascent, FFT Generic Twin Turboprop (Convertable) Flight Navigation Procedure Trainer II MCC (FNPT II MCC), Mechatronix

FNPT II MCC treniruoklis leidžia mokymo organizacijoms žymiai pagerinti ir atpiginti pilotų rengimo procesą. Pagal JAA/EASA reikalavimus, tokiu įrenginiu galima atlikti dalį praktinių skrydžių daugelyje pilotų mokymo programų ir tai leidžia stipriai sumažinti specialistų rengimo savikainą. Treniruoklį galima naudoti pradedant PPL licencijos programa ir baigiant MEP CPL (A) su IR ir daugianarės įgulos sąveikos mokymu MCC. Be to, tai puiki priemonė palaikyti kvalifikaciją nedaug skraidantiems pilotams. Šis treniruoklis naudojamas ir rengiant Lietuvos Karinių oro pajėgų pilotus bei keliant jų kvalifikaciją.
Šiuo treniruokliu galima imituoti C-172, PA-34, Beechcraft King Air (B200), Boeing 737 orlaivių skrydžius. Tokiu treniruokliu galima paįvairinti pilotų mokymo procesą imituojant avarines situacijas, kurių imitavimas skrendant lėktuvu techniškai neįmanomas ar net pavojingas. Treniruoklyje esanti pilotų kabinos įranga pasirinktinai imituoja kelis prietaisų ir avionikos tipus. Treniruoklis aprūpintas panoramine vaizdo sistema. Vizualiai atkartoti realūs oro uostų kilimo ir tūpimo takai, pastatai, reljefai. Galima sumodeliuoti įvairias meteorologines sąlygas, metų bei paros laiką. Treniruoklį valdo 7 kompiuteriai. Šis treniruoklis tinka rengiant profesionalius pilotus, kurie toliau planuoja skraidyti aviakompanijose. Treniruoklyje yra 3 stambių oro uostų detalūs ir 12 bendro detalumo Europos oro uostų modeliai, kurie leidžia rengti įgulas skrydžiams į sudėtingus pagal skrydžio procedūras oro uostus.
Treniruoklis sertifikuotas Lietuvos Civilinės Aviacijos Administracijos, todėl mokymai šiame treniruoklyje pripažįstami visose ES valstybėse.
Šiuo treniruokliu galima imituoti C-172, PA-34, Beechcraft King Air (B200), Boeing 737 orlaivių skrydžius. Tokiu treniruokliu galima paįvairinti pilotų mokymo procesą imituojant avarines situacijas, kurių imitavimas skrendant lėktuvu techniškai neįmanomas ar net pavojingas. Treniruoklyje esanti pilotų kabinos įranga pasirinktinai imituoja kelis prietaisų ir avionikos tipus. Treniruoklis aprūpintas panoramine vaizdo sistema. Vizualiai atkartoti realūs oro uostų kilimo ir tūpimo takai, pastatai, reljefai. Galima sumodeliuoti įvairias meteorologines sąlygas, metų bei paros laiką. Treniruoklį valdo 7 kompiuteriai. Šis treniruoklis tinka rengiant profesionalius pilotus, kurie toliau planuoja skraidyti aviakompanijose. Treniruoklyje yra 3 stambių oro uostų detalūs ir 12 bendro detalumo Europos oro uostų modeliai, kurie leidžia rengti įgulas skrydžiams į sudėtingus pagal skrydžio procedūras oro uostus.
Treniruoklis sertifikuotas Lietuvos Civilinės Aviacijos Administracijos, todėl mokymai šiame treniruoklyje pripažįstami visose ES valstybėse.
Pažintiniai skrydžiai treniruokliu FNPT II MCC
Pažintiniai skrydžiai skirti asmenims, planuojantiems studijuoti orlaivių pilotavimą ir norintiems prieš tai arčiau susipažinti su orlaivių pilotų profesija, išbandyti savo galimybes pilotuojant įvairius orlaivius. Šią galimybę suteikia skrydžių treniruoklis. Jis leidžia imituoti keturių lėktuvų tipus. Tai - vienmotoris Cessna-172, dvimotoris Piper Seneca V, turbosraigtinis Beechcraft Suer King Air B 200 ir reaktyvinis lėktuvas Boeing 737. Pretendentai su instruktorių pagalba išmoks paleisti orlaivių variklius, riedėti žeme, skristi vizualiai ir pagal prietaisus, išbandys save avarinėse situacijose.
Išbandžius save treniruoklyje būsimas studentas-pilotas gaus specialų pažymėjimą.
Išbandžius save treniruoklyje būsimas studentas-pilotas gaus specialų pažymėjimą.
REGISTRACIJA ir INFORMACIJA el. adresu: crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFza3RjQHZndHUubHQiPmFza3RjQHZndHUubHQ8L2E+:xx
-
- Puslapio administratoriai:
- Neringa Balčaitienė
- Jurgita Seniūnaitė
- Jovita Žeimytė
- Justas Nugaras
- Linas Gelažanskas
- Mykolas Maldeikis
- Andrius Jasiulionis
- Ignas Daugėla
- Virginija Leonavičiūtė
- Vaiva Norkevičiūtė
- Augustė Jablonskytė
- Agnė Augustinaitė