2022-02-04
Artėjant egzaminams – galimybė sustiprinti įgytas žinias
Nenumaldomai artėjant valstybinių brandos egzaminų sesijai, abiturientai aktyviai ieško įvairių galimybių, kaip pakartoti ir įtvirtinti jau turimas, mokyklos suole įgytas žinias. Ne vienerius metus trunkanti pandemija Lietuvoje kelia daug iššūkių visai švietimo sistemai. Abiturientams padėti siekia Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH). Jau trečius metus tęsiama didelio moksleivių dėmesio sulaukusi iniciatyva – organizuojamos nuotolinės matematikos, fizikos ir IT pamokas. Kuo jos išskirtinės ir naudingos?
Papildomi užsiėmimai – galimybė sutaupyti laiką ir finansus
VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakulteto lektorė dr. Nomeda Bratčikovienė, moksleiviams vedanti matematikos užsiėmimus, kaip svarbų privalumą įvardija paprastesnį nuotolinio mokymosi prieinamumą ir sutaupomą laiką.
„Prie nuotolinių mokymų gali prisijungti visi norintys, jie pasiekiami iš bet kurios vietos, nereikia kažkur vykti bei mokėti už transportą važiuojant į kitą miestą. Užtenka turėti kompiuterį ir internetą. Be to, kadangi prie mokymų jungiamasi iš namų, yra taupomas brangus laikas, kuris gali būti efektyviai išnaudojamas mokymuisi ar įgytų žinių kartojimui“, – pabrėžia lektorė.
Mokomasi iš klaidų ir saugioje aplinkoje
Nors daugelis moksleivių, besimokydami iš namų teigė, kad yra pasiilgę tiesioginio bendravimo su draugais, ne maža dalis pabrėžia, kad daug patogiau jaučiasi mokydamiesi namuose. Gerai pažįstama, saugi namų aplinka, ypač ramesniems vaikams, daugeliu atveju kelia mažiau streso. Dėl to jie gali jaustis drąsiau, nebijo pasisakyti ar pasirodyti neišmanantys prieš bendraklasius.
„Kadangi didžioji užsiėmimuose dalyvaujančių vaikų dalis vienas kito nepažįsta, tai nelieka nepatogumo užduoti klausimus ar prisipažinti, kad kažkas nepasisekė. Visuomet moksleiviams pabrėžiu, kad blogas klausimas gali būti tik neužduotas klausimas ir, kad blogų klausimų nėra. Todėl moksleiviai drąsiai užduoda bet kuriuos jiems kilusius klausimus“, – pasakoja N. Bratčikovienė.
Gilinant jau turimas žinias išeina iš komforto zonos
Informacinių technologijų užsiėmimus moksleiviams vedanti VILNIUS TECH lektorė Nijolė Čeikienė atkreipia dėmesį, kad patys mokymai, kuriuos šiuo metu siūlo universitetas, padeda mokiniams plėsti akiratį.
„Ypač IT srityje labai naudinga pasitikrinti save kitokioje aplinkoje, išėjus iš komforto zonos. Universiteto siūlomi IT mokymai abiturientams sudaro galimybę pabendrauti su universiteto dėstytojais, pažiūrėti į programavimą kitu kampu, kitaip nei mokykloje. O taip pat – įgyti naujos patirties“, – teigia N. Čeikienė.
Mokymosi medžiaga pasiekiama itin patogiai
Nuotoliniai mokymai dažnai pasižymi tuo, kad juose itin patogiai ir struktūruotai pateikiama visa mokomoji medžiaga, prie kurios galima esant poreikiui grįžti. Nereikia nerimauti, kad gali atsilikti nuo kitų, nes visada galima vėliau dar kartą peržiūrėti pamokos vaizdo įrašą. Tą akcentuoja ir fizikos užsiėmimus abiturientams vedantis universiteto docentas dr. Dainius Jasaitis.
„Mūsų vedami užsiėmimai vyksta per vaizdo konferencijų sistemą „Zoom“, per ją pateikiami uždavinių sprendimai, paaiškinimai, klausimai dėstytojui užduodami raštu per „pokalbių“ funkciją. Pamokų vaizdo įrašai, mokomoji medžiaga, uždavinių sprendimo pavyzdžiai pateikiami virtualiojoje mokymosi aplinkoje „Moodle“, prie kurios galima jungtis bet kada esant poreikiui“, – pabrėžia docentas.
Akcentuojami tik svarbiausi dalykai
Renkantis papildomus užsiėmimus nuotoliniu būdu, siekiant pagilinti atskiro dalyko žinias, didelis privalumas yra žinių koncentravimasis į pagrindą, pačią esmę. VILNIUS TECH lektorių siūlomi matematikos, fizikos ir IT užsiėmimai yra skirti sustiprinti moksleivių žinias ir padėti geriau pasiruošti baigiamiesiems brandos egzaminams. Dėl to kursų medžiaga yra labai struktūruota ir sudėliota tikslingai.
„Pavyzdžiui, fizikos pamokų temos apima visą mokyklinės fizikos kursą ir yra įtrauktos į valstybinio fizikos egzamino programą. Užsiėmimų metu sprendžiami uždaviniai ir testai, taip pat aptariamos pagrindinės fizikinės sąvokos bei dėsniai, skiriant didesnį dėmesį dažniausiai brandos egzamino metu pasitaikančioms temoms. Atsižvelgiant į mokinių poreikius, pamokų temų sąrašas gali būti koreguojamas. Jei moksleiviams kiltų sunkumų įsisavinant medžiagą, visada galima pasitarti, sunkesnei temai skirti daugiau laiko“, – pasakoja D. Jasaitis.
Registruotis į užsiėmimus galite čia.
Daugiau informacijos – VILNIUS TECH interneto puslapyje, taip pat el. p. crypt:ZXNnQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx ir tel. (8 5) 274 5035.
Papildomi užsiėmimai – galimybė sutaupyti laiką ir finansus
VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakulteto lektorė dr. Nomeda Bratčikovienė, moksleiviams vedanti matematikos užsiėmimus, kaip svarbų privalumą įvardija paprastesnį nuotolinio mokymosi prieinamumą ir sutaupomą laiką.
„Prie nuotolinių mokymų gali prisijungti visi norintys, jie pasiekiami iš bet kurios vietos, nereikia kažkur vykti bei mokėti už transportą važiuojant į kitą miestą. Užtenka turėti kompiuterį ir internetą. Be to, kadangi prie mokymų jungiamasi iš namų, yra taupomas brangus laikas, kuris gali būti efektyviai išnaudojamas mokymuisi ar įgytų žinių kartojimui“, – pabrėžia lektorė.
Mokomasi iš klaidų ir saugioje aplinkoje
Nors daugelis moksleivių, besimokydami iš namų teigė, kad yra pasiilgę tiesioginio bendravimo su draugais, ne maža dalis pabrėžia, kad daug patogiau jaučiasi mokydamiesi namuose. Gerai pažįstama, saugi namų aplinka, ypač ramesniems vaikams, daugeliu atveju kelia mažiau streso. Dėl to jie gali jaustis drąsiau, nebijo pasisakyti ar pasirodyti neišmanantys prieš bendraklasius.
„Kadangi didžioji užsiėmimuose dalyvaujančių vaikų dalis vienas kito nepažįsta, tai nelieka nepatogumo užduoti klausimus ar prisipažinti, kad kažkas nepasisekė. Visuomet moksleiviams pabrėžiu, kad blogas klausimas gali būti tik neužduotas klausimas ir, kad blogų klausimų nėra. Todėl moksleiviai drąsiai užduoda bet kuriuos jiems kilusius klausimus“, – pasakoja N. Bratčikovienė.
Gilinant jau turimas žinias išeina iš komforto zonos
Informacinių technologijų užsiėmimus moksleiviams vedanti VILNIUS TECH lektorė Nijolė Čeikienė atkreipia dėmesį, kad patys mokymai, kuriuos šiuo metu siūlo universitetas, padeda mokiniams plėsti akiratį.
„Ypač IT srityje labai naudinga pasitikrinti save kitokioje aplinkoje, išėjus iš komforto zonos. Universiteto siūlomi IT mokymai abiturientams sudaro galimybę pabendrauti su universiteto dėstytojais, pažiūrėti į programavimą kitu kampu, kitaip nei mokykloje. O taip pat – įgyti naujos patirties“, – teigia N. Čeikienė.
Mokymosi medžiaga pasiekiama itin patogiai
Nuotoliniai mokymai dažnai pasižymi tuo, kad juose itin patogiai ir struktūruotai pateikiama visa mokomoji medžiaga, prie kurios galima esant poreikiui grįžti. Nereikia nerimauti, kad gali atsilikti nuo kitų, nes visada galima vėliau dar kartą peržiūrėti pamokos vaizdo įrašą. Tą akcentuoja ir fizikos užsiėmimus abiturientams vedantis universiteto docentas dr. Dainius Jasaitis.
„Mūsų vedami užsiėmimai vyksta per vaizdo konferencijų sistemą „Zoom“, per ją pateikiami uždavinių sprendimai, paaiškinimai, klausimai dėstytojui užduodami raštu per „pokalbių“ funkciją. Pamokų vaizdo įrašai, mokomoji medžiaga, uždavinių sprendimo pavyzdžiai pateikiami virtualiojoje mokymosi aplinkoje „Moodle“, prie kurios galima jungtis bet kada esant poreikiui“, – pabrėžia docentas.
Akcentuojami tik svarbiausi dalykai
Renkantis papildomus užsiėmimus nuotoliniu būdu, siekiant pagilinti atskiro dalyko žinias, didelis privalumas yra žinių koncentravimasis į pagrindą, pačią esmę. VILNIUS TECH lektorių siūlomi matematikos, fizikos ir IT užsiėmimai yra skirti sustiprinti moksleivių žinias ir padėti geriau pasiruošti baigiamiesiems brandos egzaminams. Dėl to kursų medžiaga yra labai struktūruota ir sudėliota tikslingai.
„Pavyzdžiui, fizikos pamokų temos apima visą mokyklinės fizikos kursą ir yra įtrauktos į valstybinio fizikos egzamino programą. Užsiėmimų metu sprendžiami uždaviniai ir testai, taip pat aptariamos pagrindinės fizikinės sąvokos bei dėsniai, skiriant didesnį dėmesį dažniausiai brandos egzamino metu pasitaikančioms temoms. Atsižvelgiant į mokinių poreikius, pamokų temų sąrašas gali būti koreguojamas. Jei moksleiviams kiltų sunkumų įsisavinant medžiagą, visada galima pasitarti, sunkesnei temai skirti daugiau laiko“, – pasakoja D. Jasaitis.
Registruotis į užsiėmimus galite čia.
Daugiau informacijos – VILNIUS TECH interneto puslapyje, taip pat el. p. crypt:ZXNnQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx ir tel. (8 5) 274 5035.