Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Kolegijų absolventams
Informacija stojantiesiems
Vilniuje – Holivudo lygmens studija: atvers naujas vaizdo turinio kūrimo galimybes
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2024-01-19
Vilniuje – Holivudo lygmens studija: atvers naujas vaizdo turinio kūrimo galimybes
Šią savaitę su šūkiu „Pirmiausia, virtualu“, Lietuvos kino, reklamos ir vaizdo turinio industrijoms pristatyta nauja Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) virtualios produkcijos studija „Faux Real Studio“.
Ši studija – tai iki šiol Lietuvoje neturėta galimybė, kuri Holivude išpopuliarėjusią vaizdo kūrimo technologiją siūlo Vilniuje. „Faux Real Studio“ įkurta VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ patalpose – 650 kv. m. dydžio angare. Numatoma, kad studija ir jos turima technologija atvers visiškai kitą filmų ir vaizdo turinio kūrimo patirtį šalyje.
„Virtualios produkcijos technologijoje naudojamos skaitmeninės aplinkos nukels kūrėjus į naujas realybes. Ir visa tai neiškėlus kojos iš filmavimo aikštelės“, – naujas galimybes pristato VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas Mantas Tamulionis.
„Faux Real Studio“ įkurta VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ patalpose – 650 kv. m. dydžio angare. Numatoma, kad studija ir jos turima technologija atvers visiškai kitą filmų ir vaizdo turinio kūrimo patirtį šalyje.
Pasak M. Tamulionio, riba tarp tikros ir netikros realybės atsispindi ir studijos pavadinime.
„Žodis „faux“ yra kilęs iš prancūzų kalbos ir apibūdina netikrą, tačiau siekiantį atrodyti tikru, reiškinį ar daiktą. Kartu su žodžių „real“ (liet. tikras) jų junginys atskleidžia, kad riba tarp tikro ir įsivaizduojamo, virtualios produkcijos studijoje išnyksta“, – studijos pavadinimo reikšmę aiškina M. Tamulionis.
Virtualios produkcijos technologija – kas tai?
Pasak VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ specialistų, virtuali produkcija apima pažangių technologijų visumą. Tai yra itin didelės raiškos LED ekranai, virtualių aplinkų kūrimo programinė įranga (dažniausiai naudojamas „Unreal Engine“ variklis), virtualios realybės akiniai, judesių fiksavimo, kameros sekimo ir kitos technologijos.
„Visa ši technologinė sistema darniai veikdama sukuria galimybę derinti fizinius ir skaitmeninius elementus realiuoju laiku. Taip mažinami kelionės, transporto, postprodukcijos kaštai, taupomas laikas ir mažinamas anglies dioksido pėdsakas”, – teigia VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas.
Technologijos ištakos siekia Holivudą
VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ virtualios produkcijos eksperto Leonardo Žilinsko teigimu, pirmosios užuominos į virtualią produkciją Holivude pradėjo vystytis dar ketvirtojo dešimtmečio viduryje, o turbūt geriausiai atpažįstama iš vėlesniu laikotarpiu sukurtų Džeimso Bondo filmų.
„Ištikimi bondiados gerbėjai atsimins pirmuosius jo filmus ir kadrus, kuriuose Džeimsas Bondas važiuoja automobiliu, o pro jo langus matomas vaizdas keičiasi. Tai buvo realios aplinkos (tačiau nufilmuotos iš anksto) vaizdavimas projektorių pagalba. Tokiu būdu buvo siekiama išvengti sudėtingo filmavimo realiomis eismo sąlygomis“, – pasakoja L. Žilinskas.
Šiuolaikinės virtualios produkcijos technologijos esmė panaši, tačiau kur kas inovatyvesnė. Derinant realaus laiko kompiuterinę grafiką su tradicinėmis kino kūrimo technologijomis, kuriamas įtraukiantis ir realistiškas vaizdo turinys įvairiose aplinkose, neišvykus iš filmavimo aikštelės.
Pasak L. Žilinsko, šiandieninės technologijos leidžia generuoti virtualią aplinką visiškai nuo nulio. Ir tai dar ne viskas – sukurtu kompiuterinės grafikos vaizdu galima manipuliuoti, keisti jo perspektyvą, trajektoriją, apšvietimą, detales ir viską kas jame matoma.
„Tai leidžia vaizdo turinio kūrėjams kurti produktą, kuris neapsiriboja nei laiku, nei erdve“, – įsitikinęs L. Žilinskas.
VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ galimybės
Pasak studijos komandos, VILNIUS TECH „LinkMenų fabrike“ esančios patalpos užtikrina studijai reikalingą erdvę, apšvietimą, tinkamumą techninei ir kūrybinei komandai.
Tačiau VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas M. Tamulionis įsitikinęs, kad „Faux Real Studio“ privalumas – tai ne tik jos erdvios patalpos, tačiau bendra technologija ir studijoje dirbantys specialistai. Studijos privalumai jau ištestuoti – joje visai neseniai buvo filmuojama dalis švedų kūrėjų serialo. Studijos technologijos ir virtualios aplinkos kūrimas panaudotas filmuojant grupės „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ dainos „Viskas bus gerai” muzikinį klipą.
„Studija pasižymi savo naujausiomis technologijomis – raiškiu LED ekranu, inovatyvia kameros sekimo technologija, intuityviu apšvietimu ir kitais aspektais. Įveiklintos kartu, šios technologijos naudojamos kuriant beribius ir begalinius pasaulius, kurie gali būti naudojami filmų, reklamų, serialų, muzikinių klipų ir televizijos filmavimams“, – pasakoja M. Tamulionis.
Nauja mokymosi patirtis
Ši studija – tai iki šiol Lietuvoje neturėta galimybė, kuri Holivude išpopuliarėjusią vaizdo kūrimo technologiją siūlo Vilniuje. „Faux Real Studio“ įkurta VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ patalpose – 650 kv. m. dydžio angare. Numatoma, kad studija ir jos turima technologija atvers visiškai kitą filmų ir vaizdo turinio kūrimo patirtį šalyje.
„Virtualios produkcijos technologijoje naudojamos skaitmeninės aplinkos nukels kūrėjus į naujas realybes. Ir visa tai neiškėlus kojos iš filmavimo aikštelės“, – naujas galimybes pristato VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas Mantas Tamulionis.
„Faux Real Studio“ įkurta VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ patalpose – 650 kv. m. dydžio angare. Numatoma, kad studija ir jos turima technologija atvers visiškai kitą filmų ir vaizdo turinio kūrimo patirtį šalyje.
Pasak M. Tamulionio, riba tarp tikros ir netikros realybės atsispindi ir studijos pavadinime.
„Žodis „faux“ yra kilęs iš prancūzų kalbos ir apibūdina netikrą, tačiau siekiantį atrodyti tikru, reiškinį ar daiktą. Kartu su žodžių „real“ (liet. tikras) jų junginys atskleidžia, kad riba tarp tikro ir įsivaizduojamo, virtualios produkcijos studijoje išnyksta“, – studijos pavadinimo reikšmę aiškina M. Tamulionis.
Virtualios produkcijos technologija – kas tai?
Pasak VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ specialistų, virtuali produkcija apima pažangių technologijų visumą. Tai yra itin didelės raiškos LED ekranai, virtualių aplinkų kūrimo programinė įranga (dažniausiai naudojamas „Unreal Engine“ variklis), virtualios realybės akiniai, judesių fiksavimo, kameros sekimo ir kitos technologijos.
„Visa ši technologinė sistema darniai veikdama sukuria galimybę derinti fizinius ir skaitmeninius elementus realiuoju laiku. Taip mažinami kelionės, transporto, postprodukcijos kaštai, taupomas laikas ir mažinamas anglies dioksido pėdsakas”, – teigia VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas.
Technologijos ištakos siekia Holivudą
VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ virtualios produkcijos eksperto Leonardo Žilinsko teigimu, pirmosios užuominos į virtualią produkciją Holivude pradėjo vystytis dar ketvirtojo dešimtmečio viduryje, o turbūt geriausiai atpažįstama iš vėlesniu laikotarpiu sukurtų Džeimso Bondo filmų.
„Ištikimi bondiados gerbėjai atsimins pirmuosius jo filmus ir kadrus, kuriuose Džeimsas Bondas važiuoja automobiliu, o pro jo langus matomas vaizdas keičiasi. Tai buvo realios aplinkos (tačiau nufilmuotos iš anksto) vaizdavimas projektorių pagalba. Tokiu būdu buvo siekiama išvengti sudėtingo filmavimo realiomis eismo sąlygomis“, – pasakoja L. Žilinskas.
Šiuolaikinės virtualios produkcijos technologijos esmė panaši, tačiau kur kas inovatyvesnė. Derinant realaus laiko kompiuterinę grafiką su tradicinėmis kino kūrimo technologijomis, kuriamas įtraukiantis ir realistiškas vaizdo turinys įvairiose aplinkose, neišvykus iš filmavimo aikštelės.
Pasak L. Žilinsko, šiandieninės technologijos leidžia generuoti virtualią aplinką visiškai nuo nulio. Ir tai dar ne viskas – sukurtu kompiuterinės grafikos vaizdu galima manipuliuoti, keisti jo perspektyvą, trajektoriją, apšvietimą, detales ir viską kas jame matoma.
„Tai leidžia vaizdo turinio kūrėjams kurti produktą, kuris neapsiriboja nei laiku, nei erdve“, – įsitikinęs L. Žilinskas.
VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ galimybės
Pasak studijos komandos, VILNIUS TECH „LinkMenų fabrike“ esančios patalpos užtikrina studijai reikalingą erdvę, apšvietimą, tinkamumą techninei ir kūrybinei komandai.
Tačiau VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ Skaitmeninės laboratorijos vedėjas M. Tamulionis įsitikinęs, kad „Faux Real Studio“ privalumas – tai ne tik jos erdvios patalpos, tačiau bendra technologija ir studijoje dirbantys specialistai. Studijos privalumai jau ištestuoti – joje visai neseniai buvo filmuojama dalis švedų kūrėjų serialo. Studijos technologijos ir virtualios aplinkos kūrimas panaudotas filmuojant grupės „Antikvariniai Kašpirovskio dantys“ dainos „Viskas bus gerai” muzikinį klipą.
„Studija pasižymi savo naujausiomis technologijomis – raiškiu LED ekranu, inovatyvia kameros sekimo technologija, intuityviu apšvietimu ir kitais aspektais. Įveiklintos kartu, šios technologijos naudojamos kuriant beribius ir begalinius pasaulius, kurie gali būti naudojami filmų, reklamų, serialų, muzikinių klipų ir televizijos filmavimams“, – pasakoja M. Tamulionis.
Nauja mokymosi patirtis
VILNIUS TECH „Faux Real Studio“ įkurta siekiant ne tik suteikti virtualios produkcijos paslaugą šalies ir užsienio kūrėjams, tačiau ir ruošti specialistus, kurie ateityje kurs ir dirbs su šiomis technologijomis.
„Europa sparčiai vejasi Holivudą – daugelis didžiausių pasaulio kino studijų kūrėjų, tokių kaip „HBO“ ar „Netflix“, atvyksta į Europą vien tam, kad pasinaudotų virtualios produkcijos paslaugomis”“ – teigia M. Tamulionis.
Anot VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ direktorės dr. Linos Pečiūrės, virtualios produkcijos industrijai nuolat augant, specialistų, gebančių dirbti šiomis technologijomis, poreikis po kelių metų bus vis didesnis.
„VILNIUS TECH siekiame kurti naują mokymosi patirtį, kurios metu studentai ne tik praktiškai mokytųsi dirbti virtualios produkcijos studijoje, tačiau ir turėtų galimybę atlikti praktiką tada, kai studijoje vyks profesionalūs filmavimai. Tai užtikrins ne tik neįkainojamą patirtį studentams, tačiau ir padės jiems įgyti naujų kontaktų ir darbo pažinčių“, – pasakoja dr. Lina Pečiūrė.
Daugiau informacijos apie naują virtualios produkcijos studiją rasite čia.
Tekstą parengė VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“.
Studijos įrangos įsigijimas finansuotas iš Europos regioninės plėtros fondų lėšų pagal priemonės „Skaitmeniniai inovacijų centrai“ kvietimą Nr. 01.2.1-LVPA-K-857-01
„Europa sparčiai vejasi Holivudą – daugelis didžiausių pasaulio kino studijų kūrėjų, tokių kaip „HBO“ ar „Netflix“, atvyksta į Europą vien tam, kad pasinaudotų virtualios produkcijos paslaugomis”“ – teigia M. Tamulionis.
Anot VILNIUS TECH „LinkMenų fabriko“ direktorės dr. Linos Pečiūrės, virtualios produkcijos industrijai nuolat augant, specialistų, gebančių dirbti šiomis technologijomis, poreikis po kelių metų bus vis didesnis.
„VILNIUS TECH siekiame kurti naują mokymosi patirtį, kurios metu studentai ne tik praktiškai mokytųsi dirbti virtualios produkcijos studijoje, tačiau ir turėtų galimybę atlikti praktiką tada, kai studijoje vyks profesionalūs filmavimai. Tai užtikrins ne tik neįkainojamą patirtį studentams, tačiau ir padės jiems įgyti naujų kontaktų ir darbo pažinčių“, – pasakoja dr. Lina Pečiūrė.
Daugiau informacijos apie naują virtualios produkcijos studiją rasite čia.
Tekstą parengė VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“.
Studijos įrangos įsigijimas finansuotas iš Europos regioninės plėtros fondų lėšų pagal priemonės „Skaitmeniniai inovacijų centrai“ kvietimą Nr. 01.2.1-LVPA-K-857-01