Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Moksleiviams ir mokykloms
Informacija stojantiesiems
Architektūros fakultetas kviečia mokyklas dalyvauti projekte „Netobulas modernizmas“
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Atviras VILNIUS TECH
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
2024-04-10
Architektūros fakultetas kviečia mokyklas dalyvauti projekte „Netobulas modernizmas“
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakultetas kviečia visų klasių (1-12) moksleivius geriau pažinti XX a. architektūrą ir balandžio mėnesį dalyvauti konkurse, kuriame piešdami ir rašydami varžysis su kitomis Lietuvos mokyklomis, o vasaros pradžioje savo darbus išvys elektroniniame leidinyje.
Kodėl svarbu ugdyti architektūrinį sąmoningumą ir dalyvauti šiame projekte?
XX amžiaus architektūros objektai dažnai atsiduria visuomenės diskusijų, apkalbų centre. Vieni žavisi modernizmu, o kiti jo nekenčia. Dar kiti net nepastebi juos supančių pastatų. Modernistinė, kaip ir visa, ne tik XX a. architektūra – netobula. Kaip netobulas ir jos kūrėjas – žmogus. Projektu siekiame atkreipti mokinių dėmesį į supančią aplinką, pastatus ir ugdyti architektūrinį sąmoningumą, kuris yra reikšmingas visapusiškai išsilavinusiai ir empatiškai asmenybei.
Architektai kviečia moksleivius mokytis žvelgti kritiškai, apmąstyti architektūros ir savęs (ne)tobulumą. Projekto aprašymo priede pateikiami XX amžiaus architektūrinių objektų Lietuvoje pavyzdžiai, kuriuos galite pasirinkti užduočiai atlikti. Tačiau, jei Jūsų dėmesį prikaustė kitas objektas, drąsiai galite pasirinkti kitą XX a. objektą – esame atviri kūrybinei įvairovei ir norime paskatinti asmeninį jūsų tyrinėjimo entuziazmą.
1-oji konkurso užduotis
Sukurti dailės darbą su aprašymu arba rašinėlį apie pasirinktą XX a. architektūros objektą Lietuvoje. Rekomenduojama rinktis objektą, esantį artimiausioje gyvenamojoje aplinkoje.
Dailės darbas gali būti kuriamas laisvai pasirinkta technika ir bet kokio formato, atvaizduojantis tiek visą objektą, tiek atskirus jo fragmentus – tai reiškia, jog visiškai neprivaloma vaizduoti objekto išorės; galima įamžinti ir interjerą, ar ypatingai sužavėjusią pastato detalę. Svarbu, kad meninis darbas atskleistų asmeninę moksleivio nuomonę apie pasirinktą objektą, o šalia pateiktas aprašymas – nuo vieno sakinio iki išsamaus rašinio – padėtų giliau suprasti kūrinio prasmę. Galima teikti ir vien tik rašinėlį, be dailės darbo. Rašinio ilgis ir konkreti tema paliekami moksleivio nuožiūrai. Darbai rengiami pagal autoriaus amžiui būdingas galimybes ir sugebėjimus, o svarbiausia – išreiškiant savo unikalų požiūrį ir mintis.
Užduotį paaiškinantys pavyzdžiai
Pradinės klasės
Nupiešia spalvingą savo mokyklą ir užrašo sakinį: „Mano mokykla būtų gražesnė, jei būtų spalvota“;
Nupiešia kieme žaidžiančius vaikus ir užrašo: „Pastatas liūdnas. Šalia galėtų būti žaidimų aikštelės“;
Nupiešia šviestuvą interjere ir užrašo: „Niekur nemačiau tokio gražaus šviestuvo“.
Vyresnės klasės
Parašo rašinį apie tai, kodėl pasirinktas objektas yra svarbus dėl su juo susijusių prisiminimų.
Sukuria dailės darbą, pasakojantį pastato istoriją, ir pateikia aprašymą, kuo svarbus objektas istoriškai. Arba – viziją, kaip galėtų pastatas labiau atitikti šiandienos žmonių poreikius.
Užduoties tikslas – susipažinti su pastato istorija ir įsijausti į vertintojo rolę. Apgalvoti, kaip atrodo, ar patinka pastatas, kaip jis šiandien naudojamas. Jei yra kažkas kas nepatinka, galima pateikti pasiūlymų, ką būtų galima pakeisti? Jei pastatas yra kultūriškai ar istoriškai svarbus, galima pasvarstyti, kaip pabrėžti jo svarbą, pritaikyti šiandienos poreikiams ir išsaugoti ateities kartoms?
2-oji konkurso užduotis
Siūlome moksleiviams ir (ar) mokyklos darbuotojams nusifilmuoti XX a. pastato fone, ištariant frazę: „Aš – netobulas“, ir balandžio mėnesį pasidalinti vaizdo įrašu savo socialinio tinklo paskyroje, pažymint savo mokyklą ir VILNIUS TECH Architektūros fakultetą. Svarbu panaudoti grotažymę #NEtobulasmodernizmas.
Kadre turi aiškiai matytis ir pastatas, ir žmogaus veidas. Garsas turi būti be pašalinių trikdžių. Vaizdo įraše turi skambėti vienintelė frazė: „Aš – netobulas“, tačiau ją reikia ištarti su emocija, atspindinčia filmuojamo asmens požiūrį ir jausmus į pastatą fone. Gal mokykla ir yra tas pastatas?
Vaizdo įrašą galima skelbti tiek savo asmeninėje socialinio tinklo paskyroje, tiek mokyklos socialinėse platformose, sujungiant daugiau bendruomenės narių įrašų į vieną.
Užduoties tikslas – paskatinti moksleivius, bendruomenę kartu pamąstyti apie architektūros ir savęs netobulumą. O gal netobulumas=tobulumas?
Darbų pateikimas
Dailės darbai kokybiškai nufotografuojami arba nuskenuojami.
Tekstai rašomi skaitmeniniu formatu, o užrašyti ranka - neskenuojami.
Prie darbo turi būti nurodyta: moksleivio vardas, pavardė, klasė, mokytoja (-as) mokykla ir analizuojamas architektūrinis objektas: pavadinimas, adresas, statybos metai ir autorius (jei tokia informacija žinoma).
Darbai siunčiami elektroniniu paštu crypt:YWduZS52ZXRlQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx iki 2024 m. gegužės 1 d.
Vaizdo įrašų atskirai siųsti nereikia, pakanka pasidalinti socialiniuose tinkluose, pažymint savo mokyklą, VILNIUS TECH Architektūros fakultetą ir panaudojant grotažymę #NEtobulasmodernizmas
Apdovanojimai
Konkurso laimėtojus nustatysime remdamiesi mokyklų pateiktų darbų skaičiumi ir jų kokybe. Konkurse dalyvauja darbai, pateikti elektroniniam leidiniui bei vaizdo įrašai. Pateiktų darbų kokybę vertins VILNIUS TECH Architektūros fakulteto bendruomenė. Laimėtojai bus apdovanoti VILNIUS TECH įsteigtais prizais, o mokytojams įteiktos padėkos už moksleivių paskatinimą ir pagalbą ir dalyvaujant projekte.
Moksleivių darbai bus publikuojami elektroniniame leidinyje 2024 m. vasarą.
Taip pat kiekvienam moksleiviui, pateikusiam darbą elektroniniam leidiniui, bus įteiktas VILNIUS TECH Architektūros fakulteto padėkos raštas.
Iliustracijos autorius: VILNIUS TECH Architektūros fakulteto pramonės gaminių dizaino studentas Dovydas Stančius
Kodėl svarbu ugdyti architektūrinį sąmoningumą ir dalyvauti šiame projekte?
XX amžiaus architektūros objektai dažnai atsiduria visuomenės diskusijų, apkalbų centre. Vieni žavisi modernizmu, o kiti jo nekenčia. Dar kiti net nepastebi juos supančių pastatų. Modernistinė, kaip ir visa, ne tik XX a. architektūra – netobula. Kaip netobulas ir jos kūrėjas – žmogus. Projektu siekiame atkreipti mokinių dėmesį į supančią aplinką, pastatus ir ugdyti architektūrinį sąmoningumą, kuris yra reikšmingas visapusiškai išsilavinusiai ir empatiškai asmenybei.
Architektai kviečia moksleivius mokytis žvelgti kritiškai, apmąstyti architektūros ir savęs (ne)tobulumą. Projekto aprašymo priede pateikiami XX amžiaus architektūrinių objektų Lietuvoje pavyzdžiai, kuriuos galite pasirinkti užduočiai atlikti. Tačiau, jei Jūsų dėmesį prikaustė kitas objektas, drąsiai galite pasirinkti kitą XX a. objektą – esame atviri kūrybinei įvairovei ir norime paskatinti asmeninį jūsų tyrinėjimo entuziazmą.
1-oji konkurso užduotis
Sukurti dailės darbą su aprašymu arba rašinėlį apie pasirinktą XX a. architektūros objektą Lietuvoje. Rekomenduojama rinktis objektą, esantį artimiausioje gyvenamojoje aplinkoje.
Dailės darbas gali būti kuriamas laisvai pasirinkta technika ir bet kokio formato, atvaizduojantis tiek visą objektą, tiek atskirus jo fragmentus – tai reiškia, jog visiškai neprivaloma vaizduoti objekto išorės; galima įamžinti ir interjerą, ar ypatingai sužavėjusią pastato detalę. Svarbu, kad meninis darbas atskleistų asmeninę moksleivio nuomonę apie pasirinktą objektą, o šalia pateiktas aprašymas – nuo vieno sakinio iki išsamaus rašinio – padėtų giliau suprasti kūrinio prasmę. Galima teikti ir vien tik rašinėlį, be dailės darbo. Rašinio ilgis ir konkreti tema paliekami moksleivio nuožiūrai. Darbai rengiami pagal autoriaus amžiui būdingas galimybes ir sugebėjimus, o svarbiausia – išreiškiant savo unikalų požiūrį ir mintis.
Užduotį paaiškinantys pavyzdžiai
Pradinės klasės
Nupiešia spalvingą savo mokyklą ir užrašo sakinį: „Mano mokykla būtų gražesnė, jei būtų spalvota“;
Nupiešia kieme žaidžiančius vaikus ir užrašo: „Pastatas liūdnas. Šalia galėtų būti žaidimų aikštelės“;
Nupiešia šviestuvą interjere ir užrašo: „Niekur nemačiau tokio gražaus šviestuvo“.
Vyresnės klasės
Parašo rašinį apie tai, kodėl pasirinktas objektas yra svarbus dėl su juo susijusių prisiminimų.
Sukuria dailės darbą, pasakojantį pastato istoriją, ir pateikia aprašymą, kuo svarbus objektas istoriškai. Arba – viziją, kaip galėtų pastatas labiau atitikti šiandienos žmonių poreikius.
Užduoties tikslas – susipažinti su pastato istorija ir įsijausti į vertintojo rolę. Apgalvoti, kaip atrodo, ar patinka pastatas, kaip jis šiandien naudojamas. Jei yra kažkas kas nepatinka, galima pateikti pasiūlymų, ką būtų galima pakeisti? Jei pastatas yra kultūriškai ar istoriškai svarbus, galima pasvarstyti, kaip pabrėžti jo svarbą, pritaikyti šiandienos poreikiams ir išsaugoti ateities kartoms?
2-oji konkurso užduotis
Siūlome moksleiviams ir (ar) mokyklos darbuotojams nusifilmuoti XX a. pastato fone, ištariant frazę: „Aš – netobulas“, ir balandžio mėnesį pasidalinti vaizdo įrašu savo socialinio tinklo paskyroje, pažymint savo mokyklą ir VILNIUS TECH Architektūros fakultetą. Svarbu panaudoti grotažymę #NEtobulasmodernizmas.
Kadre turi aiškiai matytis ir pastatas, ir žmogaus veidas. Garsas turi būti be pašalinių trikdžių. Vaizdo įraše turi skambėti vienintelė frazė: „Aš – netobulas“, tačiau ją reikia ištarti su emocija, atspindinčia filmuojamo asmens požiūrį ir jausmus į pastatą fone. Gal mokykla ir yra tas pastatas?
Vaizdo įrašą galima skelbti tiek savo asmeninėje socialinio tinklo paskyroje, tiek mokyklos socialinėse platformose, sujungiant daugiau bendruomenės narių įrašų į vieną.
Užduoties tikslas – paskatinti moksleivius, bendruomenę kartu pamąstyti apie architektūros ir savęs netobulumą. O gal netobulumas=tobulumas?
Darbų pateikimas
Dailės darbai kokybiškai nufotografuojami arba nuskenuojami.
Tekstai rašomi skaitmeniniu formatu, o užrašyti ranka - neskenuojami.
Prie darbo turi būti nurodyta: moksleivio vardas, pavardė, klasė, mokytoja (-as) mokykla ir analizuojamas architektūrinis objektas: pavadinimas, adresas, statybos metai ir autorius (jei tokia informacija žinoma).
Darbai siunčiami elektroniniu paštu crypt:YWduZS52ZXRlQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx iki 2024 m. gegužės 1 d.
Vaizdo įrašų atskirai siųsti nereikia, pakanka pasidalinti socialiniuose tinkluose, pažymint savo mokyklą, VILNIUS TECH Architektūros fakultetą ir panaudojant grotažymę #NEtobulasmodernizmas
Apdovanojimai
Konkurso laimėtojus nustatysime remdamiesi mokyklų pateiktų darbų skaičiumi ir jų kokybe. Konkurse dalyvauja darbai, pateikti elektroniniam leidiniui bei vaizdo įrašai. Pateiktų darbų kokybę vertins VILNIUS TECH Architektūros fakulteto bendruomenė. Laimėtojai bus apdovanoti VILNIUS TECH įsteigtais prizais, o mokytojams įteiktos padėkos už moksleivių paskatinimą ir pagalbą ir dalyvaujant projekte.
Moksleivių darbai bus publikuojami elektroniniame leidinyje 2024 m. vasarą.
Taip pat kiekvienam moksleiviui, pateikusiam darbą elektroniniam leidiniui, bus įteiktas VILNIUS TECH Architektūros fakulteto padėkos raštas.
Iliustracijos autorius: VILNIUS TECH Architektūros fakulteto pramonės gaminių dizaino studentas Dovydas Stančius
-
- Puslapio administratoriai:
- Karolina Kardokaitė
- Inga Naudžiūnė
- Justė Rožėnė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė