Pradžia
Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Universitetas
    • Rektoriaus žodis
    • Veiklos dokumentai
    • Struktūra
    • Reitingai
    • Istorija
    • Apdovanojimai
    • Biblioteka
    • Žiniasklaidai
    • Universiteto stilius
    • Periodiniai leidiniai
    • Darbas VILNIUS TECH
    • Parama universitetui
    • Lygios galimybės
    • Alumni
    • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
    • Akademinė parama dėstytojams
  • [ Stojantiesiems ]
    • VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
    • #VILNIUSTECHmoko
    • #klauskKŪRĖJO
    • Suprojektuok savo ateitį
    • Moksleiviams ir mokykloms
    • Koleginės studijos
    • Bakalauro ir vientisosios studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Nuotolinės studijos
    • Ištęstinės studijos
    • Studijos aukštesniuose kursuose
    • Dalinės studijos
    • Kvalifikacijos tobulinimo kursai
    • Studijų aplinka
    • Kontaktai
  • Studentams
    • Pirmakursio gidas
    • Skaitmeniniai ženkliukai
    • Naujausia informacija
    • Studijų programos
    • Studijų kalendorius
    • Studijų procesas
    • Studijos ir praktika užsienyje
    • Studijų teisės aktai ir dokumentai
    • Dublikatai ir pažymos
    • Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
    • Karjera studentams
    • Studento pagalba studentui
    • Studentams su individualiaisiais poreikiais
    • Studentų atstovybė
    • Studentų gyvenimas ir veikla
    • Psichologinė pagalba studentams
    • Dvasinė pagalba ir sielovada
    • Studijų direkcijos kontaktai
    • Studijų aplinka
  • Mokslas
    • Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
    • Konferencijos ir renginiai
    • Mokslo padaliniai
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Mokslinės veiklos etika
    • Naujausia informacija
    • Kontaktai
  • Verslui
    • Žinių ir technologijų perdavimo centras
    • Tvarumo centras
    • LinkMenų fabrikas
    • Moksliniai tyrimai ir paslaugos
    • Projektai
    • IT paslaugos
    • Kvalifikacijos tobulinimas
    • Viešieji pirkimai
    • Aukcionai
    • Kviečiame bendradarbiauti
  • Tarptautiškumas
    • Naujausia informacija
    • ATHENA Europos universitetų aljansas
    • Tarptautinių studijų centras
    • Tarptautinė partnerystė
    • Tarptautiniai projektai
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Užsienio lektorių paskaitos
    • Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
  • Fakultetai
    • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
    • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
    • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
    • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
    • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
    • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
    • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
    • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
    • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
    • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
Pradžia
Pradžia
en
Pradžia [ Stojantiesiems ] Moksleiviams ir mokykloms Informacija stojantiesiems V. Petrušonis: „Padėti architektui žvelgti į aplinką biofiliškai, su empatija“
  • VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
  • #VILNIUSTECHmoko
  • #klauskKŪRĖJO
  • Suprojektuok savo ateitį
  • Moksleiviams ir mokykloms
    • Kvietimas mokykloms
    • VILNIUS TECH mokyklos, būreliai, mokymai
    • Renginiai moksleiviams
    • Edukacinės elektronikos dirbtuvės
  • Koleginės studijos
  • Bakalauro ir vientisosios studijos
  • Magistrantūros studijos
  • Doktorantūros studijos
  • Kolegijų absolventams
  • Nuotolinės studijos
  • Ištęstinės studijos
  • Studijos aukštesniuose kursuose
  • Dalinės studijos
  • Kvalifikacijos tobulinimo kursai
  • Studijų aplinka
  • Kontaktai
Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (0 5) 274 4949
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+cHJpZW1pbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
V. Petrušonis: „Padėti architektui žvelgti į aplinką biofiliškai, su empatija“
2024-01-17

V. Petrušonis: „Padėti architektui žvelgti į aplinką biofiliškai, su empatija“

2023 m. buvo išleista Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakulteto (AF) docento dr. Vytauto Petrušonio knyga „Psichologija architektūroje“ (leidėjas Vilniaus Gedimino technikos universitetas). Su autoriumi kalbamės apie psichologiją architektūroje ir išaugusią emocijų reikšmę visuomenėje.

 
– XXI a. populiarioje ir mokslinėje literatūrose ypač daug kalbama apie emocijas, kaip žmogus jaučiasi aplinkoje, kokį ryšį su ja kuria ir begalę kitų temų. Kodėl pastaraisiais dešimtmečiais šios temos tapo tokios svarbios moksliniam lauke ir visuomenei?
 
– Manau, kad dėmesys emocijoms perdėtas. Spontaniškų trumpalaikių reakcijų pervertinimas – tai savotiško mūsų civilizacijos „isteriškumo“ simptomas. Gyvename laikais, kai edukacinėje kultūroje prarastos ankstesnės psichoreguliacinės technikos, ypač pasireiškusios religinėje kultūroje, kurios skatino asmenines pastangas siekiant dvasinės ramybės. Isterišką reakciją diktuoja auklėjimas, žmogaus gyvenimo būdas, konkretūs jo psichikos ypatumai. Be to isteriškumo visuomenėje laipsnio padidėjimą veikia tai, kad, kaip rodo tyrimai, dėl netinkamos mitybos ir ugdymo ydų nemažos dalies vyrų organizme yra sumažėjęs hormono testosterono lygis. Todėl jų nuotaikos svyruoja, aštrėja emocinės reakcijos, atsiranda nenoras veikti, siaurėja interesų ratas, lėtėja pažintinės funkcijos, silpnėja kūrybinio mąstymo įgūdžiai. Tad susiduriame su pasyvumo socialinėje plotmėje ir rėksmingos egocentrinės raiškos mene grėsmėmis.
 
– Jei dėmesys emocijoms perdėtas, ar kūryboje turėtume jomis remtis mažiau?
 
– Emocijos – tai vartai, per kuriuos bendraujame su pasauliu. Šiuo metu dažnai minimas emocinis intelektas parodo svarbią emocijų reikšmę pasaulio, kitų žmonių pažinime. Paprastai nurodoma, kad jis padeda atpažinti savo emocijas bei suprasti kitų žmonių emocijas. Bet, manau, kur kas didesnė jo reikšmė yra kūryboje, ne tik meninėje, plačiau – bet kokioje sferoje, įskaitant ir tarpusavio santykių kūrimą. Išlavintas emocinis intelektas, padėdamas suvokti pasaulį, operuoja ne tokiomis priemonėmis, kaip kad „logikos sugadinta“ kalba (Martyno Heideggerio prasme), kuri stabdo kūrybinį mąstymą, paskandina jį beveidžių elementų aptarinėjimo lavinoje, o dirba su asmeniškai išjaustais vaizdiniais.
 
Vaizdiniai aktyvuoja dešinįjį smegenų pusrutulį, susieja sprendžiamas problemas su asmenine egzistencine patirtimi, padėdami automatiškai „perskaityti“ situaciją, „estetiškai“ ją suprasti ir intuityviai rasti su ta situacija susijusios, kokios nors gyvenimui svarbios problemos ar kūrybinės užduoties, sprendimą. Kitaip tariant, ne apskaičiuoti, o tarsi įminti gyvenimiškai svarbią mįslę. Ne veltui senovėje gyvenimas buvo suprantamas kaip mįslių sprendimas – išsprendei – lieki gyventi... Tokį konstruktyvų, tolimą nuo isteriškumo emocinio intelekto darbą su emocijomis sieju su tuo, ką vadinu kultūriniu-ekologiniu kompetentingumu. 
 
– Ar tai reiškia, kad be išlavinto emocinio intelekto architektas nėra pajėgus kurti žmogui?
 
– Architektūra iš esmės yra visuomeninis reikalas, nes tik retais atvejais žmogus susikuria aplinką sau arba tik didesniu ar mažesniu laipsniu pritaiko sau. Tad neišvengiamai turi būti randamas vidurkis. Architektas geba tas emocijas „prisijaukinti“ ir išreikšti savo kūrinyje kaip tam tikros meninės programos, priimtinos daugumai, dalį. Tai priklauso nuo jo sugebėjimų, nuo jo kompetentingumo. Kompetentingumas skiriasi nuo kompetencijų tuo, kad jis įgyjamas per kūrybines kančias, o kompetencijų jį išmoko dėstytojai. Ugdymo procese svarbu ne šablonų naudojimas ar formulių išmokimas, o paradoksų, „mįslių“ įminimo įgūdžių skatinimas. Būtent tai ir yra kūrybingos asmenybės kultūrinio – ekologinio kompetentingumo susiformavimo sąlyga.
 
Architektūrinėje problematikoje man labiau rūpi ne tiek individo psichologijos, kur vyrauja spontaniškos emocinės reakcijos daugiausia tik išoriškai demonstruojamos kitiems, kiek kolektyvinės psichologijos plotmė, kur „gyvena“ ilgesnės trukmės „santūrūs“ psichiniai konstruktai: kultūrinės idėjos, kultūriniai archetipai, simboliai. Kūrybingu architektu laikykime tokį, kuris geba spręsti konkrečią projektinę problemą empatiškai ir biofiliškai. Ir kartu novatoriškai. Tikras architektas yra tas, kuris geba harmonizuoti žmogaus ir aplinkos santykius.
 
– Kokį emocinį, psichologinį poveikį architektūra daro žmogui?
 
– Emocinės reakcijos yra gana nepastovios. Joms būdingas impulsyvus, tiesioginis aplinkos reiškinių ir situacijų išgyvenimas. Architektūra tokias reakcijas sukelia retai. Emocijų skatinimas nėra architektūros tikslas ir jos nenusako architektūrinio kūrinio reikšmės. Architektūrinė aplinka yra gana nevienalytė ir, pavyzdžiui, esant įprastame miesto aplinkos fragmente, kuriame yra skirtingų stilių pastatai, į akį krenta reklama, transportas, minios ir pan., paaiškės, kaip sunku iš šios įvairovės išskirti „architektūrinį komponentą“. Emocinio suvokimo visuma visada stipresnė už detalę. 
 
Žmogaus reakciją į pastato išvaizdą lemia supratimas. Supratimas susideda iš skirtingų interpretavimo būdų. Aplinkos suvokimą lemia suvokėjo sąmonėje esantis pasaulio modelis. Jis gali būti biofiliškas arba nekrofiliškas. Pirmuoju atveju aplinka suprantama kaip gyva, su ja galimas dialogas. Antruoju atveju aplinka suvokiama egocentriškai: „ji negyva ir gyvybę jai suteikti galime tik mes (tai, ką būtent mes sukursime)“. Apie nekrofilinį asmenybės charakterį psichologijoje rašė Erichas Fromas, iliustruodamas tai Adolfo Hitlerio asmenybės analize. Panašiais bruožais pasižymi visos autoritarinės personos. Žmogaus reakcija į architektūros objektą priklauso ne tik nuo objekto savybių, bet ir nuo subjekto gebėjimo suprasti, nuo jo kultūros ir patirties. Žmogus – tai būtybė, įvaldžiusi tam tikrą „kultūrinį kodą“. 
 
Architektūra, skirtingai nei kiti menai, suvokiama ne epizodiškai ir ne selektyviai, o kasdien. Architektūros poveikis yra nuolatinis, todėl jos emocinio poveikio slenkstis turėtų būti žemesnis nei muzikoje, literatūroje ar kine. Architektūra labiau nei kiti menai geba atlikti svarbią kultūros plėtotei funkciją – žmogiškųjų aistrų neutralizavimo, ramybės ir dvasinės pusiausvyros užtikrinimą. Savo stabiliu ritmu ir ornamentine struktūra architektūra istoriškai skatino tvarkos ir harmonijos jausmą. Geometrinis taisyklingumas skelbia amžinąsias kultūros tiesas, priešinamas momentiniams išgyvenimams. Architektūroje psichologinis momentas labiau sietinas ne su emocijomis, o su pojūčiais bendresne prasme: saugumo, komforto, dvasinės ramybės, stabilumo. Architektūra užglaisto žmogaus išgyvenimų kraštutinumus, atskleisdama jų prasmę, o ekspresyvumas ir dinamiškumas tegali paaštrinti ir taip sudėtingo ir prieštaringo pasaulio konfliktiškumą.
 
– Jūs, kaip mokslininkas, esate atlikęs daug tyrimų, susijusių su tapatumu, o 2023 metais pristatėte knygą psichologijos architektūroje klausimu. Gal šiuos laukus vienija bendros šiuolaikinės problemos arba atsakymus į tapatumo klausimus radote psichologijos srityje?
 
– Kai pasakydavau, jog dėstau psichologiją architektams, kai kas stebėdavosi – kaip tai susiję? Viskas vyksta galvoje – aplinkos stebėjimas, suvokimas, vertinimas, interpretavimas – visa tai susiję su psichiniais procesais. Tapatumo – kultūros ar vietovės – suvokimas, pajautimas, išgyvenimas priklauso nuo psichologinių prielaidų. Svarbiausia yra žmogaus sąmonėje susiformavęs pasaulio modelis. Jeigu pasaulio modelis numato empatija (įsijautimu) grindžiamą kontaktą su aplinka kaip specifiniu subjektiškumu, tuomet viskas gerai. Mano dėmesys psichologijai ir buvo tas žingsnis, kurį žengiau tęsdamas vietovės kultūrinio tapatumo tyrimus. Neretai konferencijose girdėdavau: „Paklauskime žmonių, kokį senamiestį jie nori matyti!“ Tada aš jų klausiu: „O kaip jūs paklausite tų, kurie jau mirę, o juk būtent jie sukūrė tą aplinką? Arba tų žmonių, kurie dar negimė, bet čia gyvens?“
 
Dabartinė aplinka – tai ankstesnių kartų pasakojimas mums, tame pasakojime atsispindi tų kartų poreikiai. Būtent tame glūdi architektūros visuomeniškumas. Į tai reikia įsiklausyti, atskleisti sau aplinkos „kodą“, kuris, siekiant užtikrinti skirtingų kartų vienybės pojūtį, būtų transliuojamas į ateitį. Toks bendravimas su aplinka vyksta dialogo su specifiniu subjektiškumu režime. Apie vietinės bendruomenės ir genius loci (vietovės dvasios) dialogo sąlygas rašiau straipsnyje „Conditions for a dialogue of local community and genius loci“ (2018). Originali aplinkos kultūrinio tapatumo nustatymo ir puoselėjimo technologija buvo pristatyta mano disertacijoje „Vietovės kultūrinio tapatumo respektavimas architektūroje“ (2005) ir daugybėje straipsnių. Noriu pabrėžti, kad klausti apie vietovės ateitį tik dabartinius gyventojus, kurių didesnė dalis yra nevietiniai, ir kuriems ne visada rūpi vietovės istorija, nėra gera nuostata. 
 
Bet taip paprasčiau, madingiau („mes paklausiame žmonių“) ir pigiau, nes nereikia skirti lėšų konkrečių vietovių savitumą determinuojančių veiksnių tyrimams. Tai reiškia, kad neskiriamas dėmesys sociumo kultūrinio tapatumo gilesniam suvokimui ir tapatumo perimamumą orientuojančių istoriškai pasiteisinusių kultūrinių idėjų išaiškinimui. Tokias idėjas galima pažinti tik tada, jei aplinkos suvokimas vyksta ne individo psichologijos, o kolektyvinės psichologijos kategorijoje. Nes jos yra tarsi bendravardiklis, vienaip arba kitaip įkūnytas praeities, dabarties ir ateities kartų pasaulio sampratose.
 
– Iš psichologinės perspektyvos, kokios yra būtinosios sąlygos „geros“ architektūros kūrimui?
 
– Psichologinių žinių, patarimų, tinkamų įvairių tipų aplinkos projektavimui yra pateikta gausybėje leidinių. Tačiau tik dirbdami kolektyvinės psichologijos plotmėje esame kultūros lauke. Tad gilinimasis į mąstymą per kolektyvinės psichologijos kategorijų tinklą padeda geriau suprasti svarbius socialinius ir kultūrinius veiksnius, būtinus, tiek istorinės aplinkos puoselėjimui, tiek naujos architektūros kūrimui.
 
Pasitikiu kūrybingu, empatišku, kompetentingu architektu. Tačiau tam, kad jis galėtų projektuoti, turėtų būti įvertintas jo kultūrinis-ekologinis kompetentingumas – ar jis geba atsižvelgti į aplinkos autopoezines savybes. Apie tai parašiau straipsnį „Ability of architects to see autopoietic environmental features“ (2021). Jame savo teiginių pagrindimui pasinaudojau Humberto Maturanos ir Francisko Varelos autopoezio teorija. Dar kartą pabrėžiu subjektiškumų sąveikos, dialogo su aplinka klausimus, architekto sugebėjimus suvokti, ko kuri aplinka nori, žinoti ir jausti vietovės tapatumo kultūrines determinacijas. 
 
Vienas žymiausių XX a. architektų – Luisas Kahnas kūrybiniame procese naudojo būtent dialogo principą. Savo apmąstymuose jis įvertindavo architektūrinių elementų interesus, pavyzdžiui, „plytos manęs paprašė arkos“, „pastatas – tai patalpų bendruomenė“, „gatvė nori būti koridoriumi“. Tai empatija grįstas požiūris. Jis leidžia sprendžiant kūrybines užduotis įjungti poetinio, simbolinio mąstymo režimą, kuris labai svarbus turiningos, transliuojančios kultūrines prasmes architektūros kūrimui. Tai priešinga objektyvistiniam (pasakyčiau, nekrofiliniam) Ayn Rand nusiteikimui. Ayna Rand visų šiuolaikinės civilizacijos bėdų kaltininku laikė Imanuelį Kantą. Ji propagavo absoliutų individualizmą. Anot jos, žmogus kuria pats save vienas – izoliuodamasis nuo kultūros, atsiribodamas net nuo artimųjų. Deja, nemažai jaunų architektų skaito ją, o tai reiškia, kad jie vis dar painiojasi egocentrinės individo psichologijos pinklėse.
 
– Ar jūsų knyga labiau skirta psichologinių žinių taikymui objektų projektavime, ar galima atrasti ir psichologinės pagalbos pačiam architektui?
 
– Mano noras buvo padėti architektui vystyti asmeninį kultūrinį-ekologinį kompetetingumą, išmokyti žiūrėti į aplinką atsakingai (biofiliškai, su empatija). Kaip spręsti asmenines psichologines problemas retkarčiais pasakojau per paskaitas, bet to nėra knygoje. Pasakojau apie būdus meditacijos pagalba suaktyvinti kūrybingumą. Beje, meditacija buvo kultivuojama tarpukaryje Bauhauzo dizaino mokykloje Vokietijoje ir Vkhutemas dailės ir technikos mokykloje Maskvoje (apie 1920 metus).
 
– Kaip manote, kokių pokyčių architektūroje galime tikėtis artimiausiais dešimtmečiais, turint omeny, kad žmogaus psichologija, aplinkos suvokimas yra nuolat augančios reikšmės?
 
– Susipažinęs su daugybe šaltinių, pastebėjau, kad praeityje mano pabrėžiamu aspektu (subjektiškumų sąveika tvarkant gyvenamąją aplinką) buvo pasiekta tikrai daug, tik, deja, tų aukštumų dabartiniais laikais mes nepajėgiame pasiekti. Dar daugiau – švaistome tūkstantmečiais sukauptą aplinkos kūrimo technikos žinių kapitalą. Tolyn į ateitį žiūrėti neverta – svarbu, kad turėtume savarankiškai mąstančius, bet su atodaira į pasiteisinusią praeitį žvelgiančius kultūriniu-ekologiniu požiūriu kompetentingus architektus, pajėgius amžiais susiklosčiusias žinias kūrybiškai interpretuoti naujai atsivėrusių technologinių galimybių pasaulyje. Tai ir būtų garantija, kad ateities architektūra bus tikrai naudinga žmonėms.
 
Interviu parengė Architektūros fakulteto komunikacijos, infrastruktūros, alumnų ir partnerystės prodekanė Agnė Vėtė.
    • Puslapio administratoriai:
    • Karolina Kardokaitė
    • Inga Naudžiūnė
    • Gintarė Orlavičienė
    • Justė Rožėnė
    • Neda Černiauskaitė
    • Monika Daukintytė
    • Lina Daukšaitė
Universitetas
Universitetas
Rektoriaus žodis
Veiklos dokumentai
Planai ir ataskaitos
Kokybės užtikrinimas
Struktūra
Taryba
Ataskaitos
Senatas
Kancleris ir prorektoriai
Rektoratas
Reitingai
Istorija
Apdovanojimai
Biblioteka
Žiniasklaidai
VILNIUS TECH novatoriai
Vizualinė medžiaga
Universiteto stilius
Periodiniai leidiniai
Darbas VILNIUS TECH
Parama universitetui
Lygios galimybės
Alumni
VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
Apie mus
Dokumentai
Klubo taryba
Klubo nariai
Veikla
Kontaktai
Akademinė parama dėstytojams
Edukacinių kompetencijų grupė
Elekroninių studijų grupė
Psichologinės pagalbos ir individualiųjų poreikių reikalų grupė
Audiovizualinių technologijų grupė
Mokymai VILNIUS TECH dėstytojams
Mokymai išorinėms institucijoms
Duomenų saugumas
[ Stojantiesiems ]
[ Stojantiesiems ]
VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
#VILNIUSTECHmoko
#klauskKŪRĖJO
Suprojektuok savo ateitį
Moksleiviams ir mokykloms
Kvietimas mokykloms
VILNIUS TECH mokyklos, būreliai, mokymai
VILNIUS TECH klasės
Jaunųjų architektų ir dizainerių mokykla
Nuotolinio ugdymo programa „Ateities inžinerija“
Android programėlių kūrimas
Renginiai moksleiviams
Edukacinės elektronikos dirbtuvės
Koleginės studijos
Bakalauro ir vientisosios studijos
Priėmimas 2025
Išankstinis priėmimas į nuolatines studijas
Bendrasis priėmimas į nuolatines, ištęstines ir ištęstines nuotolines studijas
Studijų programos
Vientisųjų studijų programos
Dvigubo diplomo studijos
Sustiprintų studijų grupės
Studijų kaina
Stipendijos stojantiesiems
Konkursinio balo sandara
Stojamieji egzaminai ir testai
Meninio architektūrinio išsilavinimo egzaminas
Meninių kraštovaizdžio architektūros gebėjimų egzaminas
Profesinio tinkamumo testas
Fizinio pajėgumo testas
Sveikatos pažymėjimas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Teisės aktai
Leidinys apie bakalauro studijas 2025 m.
2024 m. bendrojo priėmimo rezultatai
DUK
Magistrantūros studijos
Studijų programos
Stojančiojo galimybių aprašas
Jungtinės ir dvigubo diplomo studijos
Hibridinės studijos
Individualizuotos magistrantūros studijos
Studijų kaina
Stojimo tvarka
Galimybių aprašas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Atviras magistrantūros kursas
Kolegijų absolventų priėmimas
Informacija stojantiesiems
Doktorantūros studijos
Doktorantūros studijų organizavimas
Reglamentai
Komitetai
Studijų dalykai
Siūlomos disertacijų tematikos 2025
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
Potencialūs vadovai
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
PRIĖMIMAS Į DOKTORANTŪRĄ 2025
Studijų kaina
Priėmimo dokumentai
VILNIUS TECH doktorantų vasaros mokykla 2025
Metinių atestacijų katedrose grafikas 2025 m.
Metinių atestacijų mokslo kryptyse grafikas 2025 m.
Gynimas eksternu
Pedagoginių vardų teikimo tvarka
Statistika
Kolegijų absolventams
Priėmimo eiga (etapai)
Galimybių skaičiuoklė
Išlyginamųjų studijų programos
Papildomų studijų programos
Konkursinio balo sandara
Studijų kaina
Nuotolinės studijos
Ištęstinės studijos
Studijos aukštesniuose kursuose
Dalinės studijos
Kvalifikacijos tobulinimo kursai
Studijų aplinka
Kontaktai
Studentams
Studentams
Pirmakursio gidas
Skaitmeniniai ženkliukai
Naujausia informacija
Studijų programos
Bakalauro ir vientisųjų studijų programos
Magistrantūros studijų programos
Studijų programų akreditacija
Studijų kalendorius
Paskaitų laikas
Studijų procesas
Sesija
Apeliacijos
Studijų finansavimas
Stipendijos
Baigiamieji darbai
Nuotolinės studijos
Studijos ir praktika užsienyje
„Erasmus+“ studijos Europoje
„Erasmus+“ studijos ne ES šalyse
„Erasmus+“ praktika
Mišriosios intensyviosios programos
Renginiai
Studijų teisės aktai ir dokumentai
Studijų nuostatai
Dublikatai ir pažymos
Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
Karjera studentams
Karjeros konsultantų bankas
Darbo pasiūlymai
Praktikos pasiūlymai
Karjeros diena GRAVITY
Studento pagalba studentui
Studentams su individualiaisiais poreikiais
Kas yra individualieji poreikiai?
Kur reikėtų kreiptis?
Ar man verta kreiptis?
Finansinė parama studentams su negalia
Studentų atstovybė
Studentų gyvenimas ir veikla
Psichologinė pagalba studentams
Dvasinė pagalba ir sielovada
Studijų direkcijos kontaktai
Studijų aplinka
Mokslas
Mokslas
Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
Konferencijos ir renginiai
Mokslo padaliniai
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Mokslinės veiklos etika
Naujausia informacija
Kontaktai
Verslui
Verslui
Žinių ir technologijų perdavimo centras
Tvarumo centras
LinkMenų fabrikas
Moksliniai tyrimai ir paslaugos
Darnioji statyba
Aplinkos ir energijos technologijos
Darnusis transportas
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Mechatronika
Technologijų vadyba ir ekonomika
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Projektai
Darnioji statyba
Tarptautinių mokslo programų projektai
Aplinkos ir energijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Darnusis transportas
Tarptautinių mokslo programų projektai
Mechatronika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Technologijų vadyba ir ekonomika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
IT paslaugos
Kvalifikacijos tobulinimas
Įgyk tarptautinę suvirinimo inžinieriaus (IWE), technologo (IWT) arba specialisto (IWS) kvalifikaciją
VILNIUS TECH ir HTEC kviečia į CNC staklių operatorių – programuotojų kursus
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
SOLIDWORKS Essentials bazinis mokymo kursas skirtas projektuotojams, inžinieriams ir dizaineriams
Ergonominių rizikos veiksnių vertinimo mokymo kursų programa
Metalinių ir medinių konstrukcijų projektavimo ypatybės pagal statybos techninį reglamentrą ir Eurokodą
Viešieji pirkimai
Skelbimai apie pradedamą pirkimą
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie nustatytą laimėtoją ir ketinimą sudaryti pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie sudarytą pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Patalpų nuomos konkursai
Aukcionai
Kviečiame bendradarbiauti
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Naujausia informacija
ATHENA Europos universitetų aljansas
Tarptautinių studijų centras
Užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimas
Tarptautinė partnerystė
„Erasmus+“ tarpinstitucinės sutartys
Dvišalio bendradarbiavimo sutartys
Narystė tinkluose ir asociacijose
Tarptautiniai projektai
Tarptautiškumo plėtros projektai
ES fondų investicijų programos projektai
2021 – 2027 m. ES fondų investicijų veiksmų programos projektai
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projektai
2014 – 2020 m. ES fondų projektai
2007 – 2013 m. ES struktūrinės paramos projektai
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Atranka į dėstymo vizitą
Dėstymo vizitas
Atranka į mokymosi vizitą
Mokymosi vizitas
Naudinga informacija
Dalyvių įspūdžiai
Erasmus+ mokymosi vizitai
Erasmus+ dėstymo vizitai
Vizitai pagal „Partners 4 Value“ projektą
Kitos galimybės
Papildoma parama specialiųjų poreikių turintiems asmenims
Užsienio lektorių paskaitos
Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
Fakultetai
Fakultetai
Antano Gustaičio aviacijos institutas
Aplinkos inžinerijos fakultetas
Architektūros fakultetas
Elektronikos fakultetas
Fundamentinių mokslų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Mechanikos fakultetas
Statybos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Verslo vadybos fakultetas
Lietuvos jūreivystės akademija
Kontaktai
Kontaktai
Pagrindiniai kontaktai
Struktūra
Padalinių kontaktai
Darbuotojų kontaktai
Žemėlapiai
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
  • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
  • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
  • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
  • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
  • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
  • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
  • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
  • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
  • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
  • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (0 5) 274 4949, (0 5) 274 5010; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (0 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxuaXVzdGVjaEB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA