Pradžia
[ Stojantiesiems ]
Moksleiviams ir mokykloms
Informacija stojantiesiems
VILNIUS TECH skelbia 9-ojo „Ateities inžinerijos“ sezono startą: naujos temos ir auganti bendruomenė
- #VILNIUSTECHmoko
- #klauskKŪRĖJO
- Suprojektuok savo ateitį
- Moksleiviams ir mokykloms
- Koleginės studijos
- Bakalauro ir vientisosios studijos
- Magistrantūros studijos
- Doktorantūros studijos
- Kolegijų absolventams
- Nuotolinės studijos
- Ištęstinės studijos
- Studijos aukštesniuose kursuose
- Dalinės studijos
- Kvalifikacijos tobulinimo kursai
- Studijų aplinka
- Kontaktai
- VILNIUS TECH studentų atsiliepimai
.png)
2025-09-26
VILNIUS TECH skelbia 9-ojo „Ateities inžinerijos“ sezono startą: naujos temos ir auganti bendruomenė
VILNIUS TECH prasidėjo jau devintasis nuotolinio ugdymo programos „Ateities inžinerija“ sezonas, į kurio atidarymo renginį universitete susirinko mokytojai iš 54 Lietuvos mokyklų, VILNIUS TECH dėstytojai ir konsultantai bei verslo partneriai, pasirengę kartu su moksleiviais nerti į inovacijų ir inžinerinių sprendimų pasaulį.
Šiemet prie projekto vairo stojo nauja koordinatorė – VILNIUS TECH Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centro (SPIC) specialistė Gintarė Orlavičienė, kuri džiaugėsi galimybe prisidėti prie prasmingo projekto.
„Labai džiaugiuosi, kad prisijungiu prie šio projekto, nes matau jame didelę prasmę. Mokiniai čia gauna ne tik teorinių žinių, bet ir turi galimybę kurti realius, naudingus projektus ir prisidėti prie inovacijų kūrimo“, – atidarymo renginyje sakė G. Orlavičienė.
Ji pasidžiaugė, kad „Ateities inžinerijos“ bendruomenė nuolat plečiasi – net pusė iš 54 šiemet užsiregistravusių mokyklų yra naujos arba sugrįžusios į projektą po pertraukos.
Praėjusį sezoną projektas sulaukė rekordinio susidomėjimo: jame dalyvavo 92 mokyklos ir daugiau nei 1000 moksleivių – tai 42 proc. daugiau nei ankstesniais metais, o prisijungusių mokytojų skaičius išaugo net 60 proc. Iš viso buvo pristatyta 410 projektinių darbų, iš kurių daugiau nei pusė pateko į projekto finalą.
Laukia ne viena naujovė
Šiemet „Ateities inžinerijos“ dalyvių laukia ne viena naujovė. Viena jų – papilnėjęs tematikų sąrašas. Prie jau pamėgtų temų, tokių kaip „Roboto prototipo kūrimas“, „Dirbtinio intelekto taikymas“ ar „Medicinos inžinerija“, prisijungė ir dvi visiškai naujos – „Mikroorganizmai biotechnologijose“, kuri leis pasigilinti į gyvybės mokslus, ir „3D skenavimas ir spausdinimas: kūryba ateičiai“, supažindinsianti su šiuolaikinėmis gamybos technologijomis.
„Šias temas atsinešę konsultantai doc. dr. Dovilė Vasiliauskienė ir Dominykas Čičiurėnas turi aiškią viziją, ką gali pasiūlyti moksleiviams ir kokius projektinius darbus daryti, tad tikrai kviečiu jas išbandyti“, – skatino G. Orlavičienė.
Taip pat atsinaujino kelios senesnės tematikos: „Darnios gyvenamosios aplinkos“ tematika tapo „Tvaria infrastruktūra patogiam gyvenimui mieste“, „Virtualias valiutas“ pakeitė „Blokų grandinių projektai“, vietoj tematikos apie investavimą „Luminor“ aplinkoje atsirado „Finansų dirbtuvės“, o „Liejimo technologijų“ tematiką papildė suvirinimo technologijos. Bendrai moksleiviai galės rinktis iš 22 tematikų.
Dar viena naujovė bus tai, kad siekiant užtikrinti projektų kokybę ir pakankamą konsultantų dėmesį kiekvienai komandai, įvedamas registracijos apribojimas – viena tematika projektus galės kurti ne daugiau kaip 30 komandų.
Apie programą „Ateities inžinerija“
„Ateities inžinerija“ – tai VILNIUS TECH vykdoma nemokama programa, skirta 7–12 klasių mokiniams ugdyti inovacinius gebėjimus, apimančius kūrybingumo, STEAM, šiuolaikinių technologijų ir verslumo kompetencijas. Programos metu moksleiviai, konsultuojami VILNIUS TECH dėstytojų ir mokslininkų, atlieka integruotus projektinius darbus inžinerijos ir kitų STEAM dalykų srityje, orientuotus į realių problemų tyrimą ir praktinį sprendimą.
Užbaigę projektą moksleiviai gauna dalyvio pažymėjimus, kurie suteikia papildomą balą stojant į valstybės nefinansuojamas VILNIUS TECH studijų vietas. Be to, projektinis darbas gali būti panaudotas brandos darbui atlikti, už kurį stojant į aukštąsias mokyklas (valstybės finansuojamas studijų vietas) taip pat būtų pridedama 0,25 balo.
Daugiau informacijos apie programą rasite čia.
Šiemet prie projekto vairo stojo nauja koordinatorė – VILNIUS TECH Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centro (SPIC) specialistė Gintarė Orlavičienė, kuri džiaugėsi galimybe prisidėti prie prasmingo projekto.
„Labai džiaugiuosi, kad prisijungiu prie šio projekto, nes matau jame didelę prasmę. Mokiniai čia gauna ne tik teorinių žinių, bet ir turi galimybę kurti realius, naudingus projektus ir prisidėti prie inovacijų kūrimo“, – atidarymo renginyje sakė G. Orlavičienė.
Ji pasidžiaugė, kad „Ateities inžinerijos“ bendruomenė nuolat plečiasi – net pusė iš 54 šiemet užsiregistravusių mokyklų yra naujos arba sugrįžusios į projektą po pertraukos.
Praėjusį sezoną projektas sulaukė rekordinio susidomėjimo: jame dalyvavo 92 mokyklos ir daugiau nei 1000 moksleivių – tai 42 proc. daugiau nei ankstesniais metais, o prisijungusių mokytojų skaičius išaugo net 60 proc. Iš viso buvo pristatyta 410 projektinių darbų, iš kurių daugiau nei pusė pateko į projekto finalą.
Laukia ne viena naujovė
Šiemet „Ateities inžinerijos“ dalyvių laukia ne viena naujovė. Viena jų – papilnėjęs tematikų sąrašas. Prie jau pamėgtų temų, tokių kaip „Roboto prototipo kūrimas“, „Dirbtinio intelekto taikymas“ ar „Medicinos inžinerija“, prisijungė ir dvi visiškai naujos – „Mikroorganizmai biotechnologijose“, kuri leis pasigilinti į gyvybės mokslus, ir „3D skenavimas ir spausdinimas: kūryba ateičiai“, supažindinsianti su šiuolaikinėmis gamybos technologijomis.
„Šias temas atsinešę konsultantai doc. dr. Dovilė Vasiliauskienė ir Dominykas Čičiurėnas turi aiškią viziją, ką gali pasiūlyti moksleiviams ir kokius projektinius darbus daryti, tad tikrai kviečiu jas išbandyti“, – skatino G. Orlavičienė.
Taip pat atsinaujino kelios senesnės tematikos: „Darnios gyvenamosios aplinkos“ tematika tapo „Tvaria infrastruktūra patogiam gyvenimui mieste“, „Virtualias valiutas“ pakeitė „Blokų grandinių projektai“, vietoj tematikos apie investavimą „Luminor“ aplinkoje atsirado „Finansų dirbtuvės“, o „Liejimo technologijų“ tematiką papildė suvirinimo technologijos. Bendrai moksleiviai galės rinktis iš 22 tematikų.
Dar viena naujovė bus tai, kad siekiant užtikrinti projektų kokybę ir pakankamą konsultantų dėmesį kiekvienai komandai, įvedamas registracijos apribojimas – viena tematika projektus galės kurti ne daugiau kaip 30 komandų.
Apie programą „Ateities inžinerija“
„Ateities inžinerija“ – tai VILNIUS TECH vykdoma nemokama programa, skirta 7–12 klasių mokiniams ugdyti inovacinius gebėjimus, apimančius kūrybingumo, STEAM, šiuolaikinių technologijų ir verslumo kompetencijas. Programos metu moksleiviai, konsultuojami VILNIUS TECH dėstytojų ir mokslininkų, atlieka integruotus projektinius darbus inžinerijos ir kitų STEAM dalykų srityje, orientuotus į realių problemų tyrimą ir praktinį sprendimą.
Užbaigę projektą moksleiviai gauna dalyvio pažymėjimus, kurie suteikia papildomą balą stojant į valstybės nefinansuojamas VILNIUS TECH studijų vietas. Be to, projektinis darbas gali būti panaudotas brandos darbui atlikti, už kurį stojant į aukštąsias mokyklas (valstybės finansuojamas studijų vietas) taip pat būtų pridedama 0,25 balo.
Daugiau informacijos apie programą rasite čia.
-
- Puslapio administratoriai:
- Karolina Kardokaitė
- Inga Naudžiūnė
- Gintarė Orlavičienė
- Justė Rožėnė
- Kristina Nogteva
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė