Aplinkos inžinerijos fakultetas
Naujausia informacija
Ar hibridinės studijos tampa naująja universitetų realybe?
2022-10-18
Ar hibridinės studijos tampa naująja universitetų realybe?
COVID-19 pandemija parodė, kad dirbti, mokytis, organizuoti įvairius susitikimus bei veiklas galima ir nuotoliniu būdu. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, remiantis turimais duomenimis, hibridinis studijų organizavimo būdas užtikrina didesnį, kaip 90 proc. paskaitų ir praktinių užsiėmimų lankomumą. Juk didžioji dalis studentų, ypač siekiančių įgyti magistro laipsnį, yra dirbantys, o jų darbo vietos išsidėsčiusios visoje Lietuvoje. Svarbu paminėti ir tai, kad toks studijų būdas leidžia prisijungti prie studijų proceso negaištant laiko kelionėms į mokymosi įstaigą.
Hibridinės studijos, skatinančios lygiavertiškumą
Kelių katedros doc. dr. Rasos Ušpalytės-Vitkūnienės teigimu, didžiausias hibridinių studijų privalumas yra tas, kad prie studijų proceso prisijungti gali ne tik bet kuriame Lietuvos, bet ir pasaulio mieste gyvenantys studentai. Tiesa, ji taip pat atkreipia dėmesį, kad, deja, bet vedant paskaitas hibridiniu būdu, mažėja socialinis kontaktas.
„Tai vyksta tiek prieš, per paskaitą, ar jai pasibaigus. Kai dirbi su studentais gyvai, gali pažiūrėti jiems į akis ir pamatyti ar tikrai viską suprato. Būtent dėl šios priežasties nuolat raginu studentus būti drąsiais ir klausti, jeigu kas nors neaišku. Kvailų klausimų juk nebūna, yra tik neužduoti“, – dėmesį atkreipia docentė.
Ji taip pat pabrėžia, kad vedant paskaitas hibridiniu būdu, įdomiausios būna diskusijos – į jas įsitraukia tiek auditorijose esantys studentai, tiek prisijungę nuotoliniu būdu.
„Hibridinėms studijoms pritaikytos auditorijos leidžia visiems studentams pasijusti lygiaverčiams. Tokių paskaitų metu pamatai tarptautinės patirties pasidalijimo ateitį, kai bus galima ne tik taupyti ir savo laiką, bet ir prisidėti prie klimato kaitos stabdymo, mažinant kelionių į universitetą skaičių“ – sako R. Ušpalaitytė-Vitkūnienė.
Profesorius A. Vaitkus atkreipia dėmesį, kad skaitmenizacijos procesai sparčiai tobulėja ir skverbiasi į visas gyvenimo sritis. Tad galimybė dalyvauti paskaitos hibridiniu būdu – neišvengiama realybė.
„Technologijos, jų išvystymo kokybinis lygis, veda link to, kad ateityje dirbtinio intelekto elementai prisidės ar net pakeis profesorių dėstomas paskaitas“, – sako jis.
VILNIUS TECH atidaryta hibridinių studijų auditorija
Spalio 17 d. VILNIUS TECH Aplinkos inžinerijos fakultete buvo atidaryta moderni hibridinė auditorija, prie kurios įrengimo prisidėjo ir universiteto socialinis partneris AB „Eurovia Lietuva“.
„Tai tik vienas mūsų, kaip verslo, žingsnis, siekiant prisidėti prie paprastesnio studijų modelio, kuris suteiks galimybę studijuoti kiekvienam. Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti, prisidedant prie naujovių įgyvendinimo mūsų pačių Alma mater“, – teigia bendrovės generalinis direktorius Stanislavas Kablys.
VILNIUS TECH docentės teigimu, auditorijoje įdiegtos kelios interaktyvios lentos leis ne tik dalintis informacija, bet ir tuo pačiu metu ir matyti nuotoliu prisijungusius studentus, jų reakciją į dėstomą temą. Įdiegta audio aparatūra leis transliuoti garsą iš visos auditorijos vienodu lygiu, todėl kiekvieno studento išsakoma mintis ar klausimas bus vienodai gerai girdimas visiems kitiems studentams.
Profesorius A. Vaitkus šią auditoriją jau išbandė – studentams vedė Kelių ir geležinkelių konstravimo teorijos paskaitas. Jis teigia, kad buvo maloniai nustebęs hibridinės auditorijos įrangos galimybėmis – tiek paskaitų medžiagos pristatymo, tiek garso ir vaizdo perdavimu anapus ekranų esantiems studentams, tiek ir grįžtamojo ryšio palaikymu.
Hibridinės studijos, skatinančios lygiavertiškumą
Kelių katedros doc. dr. Rasos Ušpalytės-Vitkūnienės teigimu, didžiausias hibridinių studijų privalumas yra tas, kad prie studijų proceso prisijungti gali ne tik bet kuriame Lietuvos, bet ir pasaulio mieste gyvenantys studentai. Tiesa, ji taip pat atkreipia dėmesį, kad, deja, bet vedant paskaitas hibridiniu būdu, mažėja socialinis kontaktas.
„Tai vyksta tiek prieš, per paskaitą, ar jai pasibaigus. Kai dirbi su studentais gyvai, gali pažiūrėti jiems į akis ir pamatyti ar tikrai viską suprato. Būtent dėl šios priežasties nuolat raginu studentus būti drąsiais ir klausti, jeigu kas nors neaišku. Kvailų klausimų juk nebūna, yra tik neužduoti“, – dėmesį atkreipia docentė.
Ji taip pat pabrėžia, kad vedant paskaitas hibridiniu būdu, įdomiausios būna diskusijos – į jas įsitraukia tiek auditorijose esantys studentai, tiek prisijungę nuotoliniu būdu.
„Hibridinėms studijoms pritaikytos auditorijos leidžia visiems studentams pasijusti lygiaverčiams. Tokių paskaitų metu pamatai tarptautinės patirties pasidalijimo ateitį, kai bus galima ne tik taupyti ir savo laiką, bet ir prisidėti prie klimato kaitos stabdymo, mažinant kelionių į universitetą skaičių“ – sako R. Ušpalaitytė-Vitkūnienė.
Profesorius A. Vaitkus atkreipia dėmesį, kad skaitmenizacijos procesai sparčiai tobulėja ir skverbiasi į visas gyvenimo sritis. Tad galimybė dalyvauti paskaitos hibridiniu būdu – neišvengiama realybė.
„Technologijos, jų išvystymo kokybinis lygis, veda link to, kad ateityje dirbtinio intelekto elementai prisidės ar net pakeis profesorių dėstomas paskaitas“, – sako jis.
VILNIUS TECH atidaryta hibridinių studijų auditorija
Spalio 17 d. VILNIUS TECH Aplinkos inžinerijos fakultete buvo atidaryta moderni hibridinė auditorija, prie kurios įrengimo prisidėjo ir universiteto socialinis partneris AB „Eurovia Lietuva“.
„Tai tik vienas mūsų, kaip verslo, žingsnis, siekiant prisidėti prie paprastesnio studijų modelio, kuris suteiks galimybę studijuoti kiekvienam. Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti, prisidedant prie naujovių įgyvendinimo mūsų pačių Alma mater“, – teigia bendrovės generalinis direktorius Stanislavas Kablys.
VILNIUS TECH docentės teigimu, auditorijoje įdiegtos kelios interaktyvios lentos leis ne tik dalintis informacija, bet ir tuo pačiu metu ir matyti nuotoliu prisijungusius studentus, jų reakciją į dėstomą temą. Įdiegta audio aparatūra leis transliuoti garsą iš visos auditorijos vienodu lygiu, todėl kiekvieno studento išsakoma mintis ar klausimas bus vienodai gerai girdimas visiems kitiems studentams.
Profesorius A. Vaitkus šią auditoriją jau išbandė – studentams vedė Kelių ir geležinkelių konstravimo teorijos paskaitas. Jis teigia, kad buvo maloniai nustebęs hibridinės auditorijos įrangos galimybėmis – tiek paskaitų medžiagos pristatymo, tiek garso ir vaizdo perdavimu anapus ekranų esantiems studentams, tiek ir grįžtamojo ryšio palaikymu.