Kelių tyrimo institutas
Esame VILNIUS TECH lyderis pagal tarptautinius ir nacionalinius mokslo projektus bei užsakomuosius darbus, kurių apimčių stabilumą užtikrina aukštos darbuotojų kompetencijos bei ilgalaikis užsakovų pasitikėjimas.
Mus, kaip kelių sektoriaus mokslinių tyrimų vykdytoją, gerai žino ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Tai rodo susiformavę ilgalaikiai bendradarbiavimo ryšiai su kitų šalių universitetais, tarptautinėmis organizacijomis (kaip PIARC, FEHRL, RILEM ir kt.). Instituto darbuotojai atstovauja VILNIUS TECH nacionalinėse organizacijose ir asociacijose (Asociacija „Lietuvos keliai“, Vilniaus miesto savivaldybė (Eismo saugumo komisija), Statybos produktų bandymų laboratorijų asociacija).
Vykdome aukšto lygio mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus. Rengiame mokslininkus bei aukštos kvalifikacijos specialistus, kuriame inovacijas visuomenei ir verslui, skatiname šalies bei regionų darnų vystymąsi ir integraciją į globalias rinkas, plėtojame šalies socialinę, informacinę ir technologinę kultūrą, puoselėjame akademinės bendruomenės tradicijas.
Kelių tyrimo institutas – sujungia verslą ir mokslą sprendžiant visuomenei aktualius klausimus!
Mus, kaip kelių sektoriaus mokslinių tyrimų vykdytoją, gerai žino ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Tai rodo susiformavę ilgalaikiai bendradarbiavimo ryšiai su kitų šalių universitetais, tarptautinėmis organizacijomis (kaip PIARC, FEHRL, RILEM ir kt.). Instituto darbuotojai atstovauja VILNIUS TECH nacionalinėse organizacijose ir asociacijose (Asociacija „Lietuvos keliai“, Vilniaus miesto savivaldybė (Eismo saugumo komisija), Statybos produktų bandymų laboratorijų asociacija).
Vykdome aukšto lygio mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus. Rengiame mokslininkus bei aukštos kvalifikacijos specialistus, kuriame inovacijas visuomenei ir verslui, skatiname šalies bei regionų darnų vystymąsi ir integraciją į globalias rinkas, plėtojame šalies socialinę, informacinę ir technologinę kultūrą, puoselėjame akademinės bendruomenės tradicijas.
Kelių tyrimo institutas – sujungia verslą ir mokslą sprendžiant visuomenei aktualius klausimus!
Istorija
1999 m. gegužės 11 d. VILNIUS TECH Aplinkos inžinerijos fakultete buvo įkurta Automobilių kelių mokslo laboratorija.
2004 m. spalio 11 d. Nacionalinis akreditacijos biuras išdavė pirmąjį akreditavimo pažymėjimą, kuris liudijo, kad laboratorija atitinka standarto LST EN ISO/IEC 17025 keliamus reikalavimus ir yra akredituota. Automobilių kelių mokslo laboratorijos, kaip Nacionalinio akreditacijos biuro akredituotos atitikties įvertinimo įstaigos, rezultatai pripažįstami Europos bendrijoje ir tarptautiniu lygmeniu.
2009 m. gruodžio 22 d. VILNIUS TECH Aplinkos inžinerijos fakultete buvo įsteigtas Kelių tyrimo institutas, Automobilių kelių mokslo laboratorija tapo instituto dalimi.
Nuo 2011 m. Statybos medžiagų, sistemų ir statinių laboratorijų ir ekspertų tarptautinės sąjungos (RILEM) narys.
Nuo 2012 m. vykdomų veiklų efektyviam kokybės užtikrinimui ir tobulinimui įdiegtos kokybės ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos pagal standartų ISO 9001 ir ISO 14001 reikalavimus ir sertifikuota veikla.
2012-2016 m. Pasaulio kelių asociacijos (PIARC) techninio komiteto (Kelių dangos) narys.
Nuo 2013 m. Europos nacionalinių kelių tyrimo laboratorijų asociacijos (FEHRL) narys.
Kelių tyrimo instituto vadovai:
-
2024 m. - iki šiol dr. Ovidijus Šernas.
-
2009-2024 m. - prof. dr. Audrius Vaitkus.
Automobilių kelių mokslo laboratorijos vedėjai:
-
2024 m. - iki šiol doc. dr. Laura Žalimienė.
-
2019-2024 m. - dr. Ovidijus Šernas.
-
2011-2019 m. - doc. dr. Viktoras Vorobjovas.
-
1999-2011 m. - prof. dr. Alfredas Laurinavičius.
Paslaugos verslui
Dangų konstrukcijų tyrimai
Teikiame kelių, aerodromų ir kitų transporto infrastruktūros objektų visų tipų dangos konstrukcijų tyrimų paslaugas, apimančias struktūrinių (laikomoji geba) ir funkcinių (lygumas, atsparumas slydimui, dangos ir rato sąveikos keliamo triukšmo lygio) savybių nustatymą.
Derindami ilgametę patirtį, nuolat giliname ekspertines žinias apie dangos konstrukcijų funkcionavimą, tipines ir naujas statybos medžiagas bei pažangius eksperimentinių tyrimų ir analizės metodus. Galime:
Derindami ilgametę patirtį, nuolat giliname ekspertines žinias apie dangos konstrukcijų funkcionavimą, tipines ir naujas statybos medžiagas bei pažangius eksperimentinių tyrimų ir analizės metodus. Galime:
- nustatyti dangos konstrukcijos galimas suirimo priežastis, laikomąją gebą, likutinį naudojimo laikotarpį;
- priimti efektyviausius naujų dangos konstrukcijų įrengimo ir atnaujinamų dangos konstrukcijų remonto ir rekonstrukcijos sprendinius, išspręsti nestandartines inžinerines problemas;
- nustatyti aerodromų elementų eksploatuojamų ir naujai įrengtų dangos konstrukcijų dangos klasifikacijos skaičių (ACN-PCN bei ACR-PCR metodai).
Kelių tiesimo medžiagų tyrimai
Kelių tiesimo medžiagų tyrimai (bituminių mišinių, grunto, užpildųbitumo ir bituminių rišiklių, nesurišktų ir hidrauliškai surištųjų mišinių ir kt.) atliekami Automobilių kelių mokslo laboratorijoje.
Naujų produktų ir technologijų kūrimas
Sparčiai didėjantis transporto priemonių eismo intensyvumas, jų sukeliamas triukšmas ir tarša, autonominių transporto priemonių diegimas, klimato kaita, žiedinė ekonomika (beatliekė gamyba) ir kiti socialiniai bei ekonominiai iššūkiai lemia nuolatinį naujų produktų ir technologijų kūrimo poreikį. Siekiant patenkinti atsiradusius rinkos ir vartotojų poreikius vykdomi moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra. Tai apima fundamentinių žinių įgijimą, koncepcijos suformulavimą ir patvirtinimą, maketo (modelio) kūrimą ir testavimą laboratorijoje imituojant realias veikimo sąlygas, prototipo kūrimą ir demonstravimą bei bandomosios partijos gamybą ir pristatymą potencialiems vartotojams. Šių veiklų įgyvendinimas leidžia sukurti inovatyvius, rinkoje konkurencingus ir vartotojams patrauklius produktus ir technologijas.
Norminių ir techninių dokumentų bei rekomendacijų rengimas
Kelio saugumo auditai ir tyrimai
Atliekame kelių ir gatvių projektų poveikio kelių saugumui vertinimus bei kelio saugumo auditus pagal teisės aktų reikalavimus bei remiasi geriausia užsienio praktika.
Poveikio kelių saugumui vertinimas – tai strateginė palyginamoji naujo kelio tiesimo ar esamo kelio rekonstrukcijos poveikio greta esančio kelių tinklo saugumui analizė. Vertinimo metu nustatomos problemos ir jų priežastys saugaus eismo požiūriu. Atliekama alternatyvų poveikio saugiam eismui vertiname kelyje (gatvėje) ir greta esančių kelių (gatvių) tinkle analizė bei alternatyvų sąnaudų ir naudos analizė. Poveikio kelių saugumui vertinimo metu pagrįstai parenkama geriausia alternatyva ir pateikiami pasiūlymai, kaip panaikinti nustatytus nesaugius kelio (gatvės) elementus ir kitus trūkumus.
Kelio saugumo auditas yra išsamus techninis kelio (gatvės) projekto charakteristikų patikrinimas saugaus eismo požiūriu visais projekto rengimo ir įgyvendinimo etapais. Audito metu nustatomi trūkumai ir nesaugūs kelio projekto elementai bei pateikiami pasiūlymai, kaip ištaisyti projekte nustatytus trūkumus ir nesaugius kelio elementus. Atliekant poveikio kelių saugumui vertinimus bei kelio saugumo auditus vertintojai (auditoriai) visuomet važiuoja į objektą bei išsamiai įvertina nagrinėjamo ruožo bei aplinkinių teritorijų esamą situaciją.
Vertintojai (auditoriai) nuolat tobulėja bei teikdami pasiūlymus eismo saugos trūkumų ištaisymui remiasi tiek savo, tiek užsienio šalių patirtimi. Projektavimo metu eismo saugos trūkumų ištaisymas yra ženkliai pigesnis nei šių trūkumų taisymas įrengus kelią arba gatvę.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto ekspertai jau 10 metų atlieka poveikio kelių saugumui vertinimus bei kelio saugumo auditus. Atlikta virš 500 kelio saugumo auditų bei virš 60 poveikio kelių saugumui vertinimų. Vertinami automagistralių, greitkelių ir kitų valstybinės reikšmės kelių, aplinkkelių greito eismo ir kitų gatvių ruožų bei sudėtingų transporto mazgų, kuriuose susikerta tranzitiniai, skirstomieji keliai ar greito eismo, pagrindinės gatvės, bei kitų eismo zonų statinių projektai.
Atliekami naujai tiesiamų kelių bei gatvių ir įvažiavimų į naujai vystomas teritorijas ar poveikio kelių saugumui vertinimai. Pasiūlomos geriausios alternatyvos atsižvelgiant į vertinamą kelio ar gatvės ruožą bei gretimą kelių tinklą bei pateikiami galimi sprendimai neatitikčių šalinimui.
Poveikio kelių saugumui vertinimas – tai strateginė palyginamoji naujo kelio tiesimo ar esamo kelio rekonstrukcijos poveikio greta esančio kelių tinklo saugumui analizė. Vertinimo metu nustatomos problemos ir jų priežastys saugaus eismo požiūriu. Atliekama alternatyvų poveikio saugiam eismui vertiname kelyje (gatvėje) ir greta esančių kelių (gatvių) tinkle analizė bei alternatyvų sąnaudų ir naudos analizė. Poveikio kelių saugumui vertinimo metu pagrįstai parenkama geriausia alternatyva ir pateikiami pasiūlymai, kaip panaikinti nustatytus nesaugius kelio (gatvės) elementus ir kitus trūkumus.
Kelio saugumo auditas yra išsamus techninis kelio (gatvės) projekto charakteristikų patikrinimas saugaus eismo požiūriu visais projekto rengimo ir įgyvendinimo etapais. Audito metu nustatomi trūkumai ir nesaugūs kelio projekto elementai bei pateikiami pasiūlymai, kaip ištaisyti projekte nustatytus trūkumus ir nesaugius kelio elementus. Atliekant poveikio kelių saugumui vertinimus bei kelio saugumo auditus vertintojai (auditoriai) visuomet važiuoja į objektą bei išsamiai įvertina nagrinėjamo ruožo bei aplinkinių teritorijų esamą situaciją.
Vertintojai (auditoriai) nuolat tobulėja bei teikdami pasiūlymus eismo saugos trūkumų ištaisymui remiasi tiek savo, tiek užsienio šalių patirtimi. Projektavimo metu eismo saugos trūkumų ištaisymas yra ženkliai pigesnis nei šių trūkumų taisymas įrengus kelią arba gatvę.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto ekspertai jau 10 metų atlieka poveikio kelių saugumui vertinimus bei kelio saugumo auditus. Atlikta virš 500 kelio saugumo auditų bei virš 60 poveikio kelių saugumui vertinimų. Vertinami automagistralių, greitkelių ir kitų valstybinės reikšmės kelių, aplinkkelių greito eismo ir kitų gatvių ruožų bei sudėtingų transporto mazgų, kuriuose susikerta tranzitiniai, skirstomieji keliai ar greito eismo, pagrindinės gatvės, bei kitų eismo zonų statinių projektai.
Atliekami naujai tiesiamų kelių bei gatvių ir įvažiavimų į naujai vystomas teritorijas ar poveikio kelių saugumui vertinimai. Pasiūlomos geriausios alternatyvos atsižvelgiant į vertinamą kelio ar gatvės ruožą bei gretimą kelių tinklą bei pateikiami galimi sprendimai neatitikčių šalinimui.
Susisiekimo komunikacijų statinių (projektų) ekspertizės
Atliekame susisiekimo komunikacijų statinių projektų bendrąsias ir dalines ekspertizes bei statinių bendrąsias ir dalines ekspertizes pagal teisės aktų reikalavimus. Specializuojamės kelio, gatvės, oro uostų statinių konstrukcijos dalių rengime.
Institute dirba ekspertai 2014 m. įtraukti į teismo ekspertų sąrašą.
Užsakovo pageidavimu instituto specialistai gali atlikti papildomus projekto sprendinių ekspertinius vertinimus, kuriuose remiantis patirtimi bei geriausia užsienio praktika, mokslinių tyrimų duomenimis yra patikrinama ne tik projekto sprendinių atitikimas teisės aktų reikalavimams, bet ir patikrinama, ar vietoj projekte numatytų projektinių sprendinių gali būti taikomi alternatyvūs/ inovatyvūs, gerosios praktikos projektiniai sprendiniai. Bei pasiūloma galimus taikyti alternatyvius/inovatyvius/ekonomiškus projektinius sprendinius. Įvertinama ar projekto sprendiniuose nėra numatyta perteklinių statybos darbų (statybos produktų), ar techninėse specifikacijose nėra nepagrįstai nurodyta taikyti perteklines statybos darbų technologijas ir (arba) nėra taikomi pertekliniai reikalavimai statybos produktams.
Statinio projekto ekspertizės metu eliminuojamos klaidos, trumpinančios statinio naudojimo laikotarpį. Statinio ekspertizės metu nustatomos pažaidų formavimosi priežastys bei pateikiami siūlymai bei rekomendacijos jų ištaisymui.
Institute dirba ekspertai 2014 m. įtraukti į teismo ekspertų sąrašą.
Užsakovo pageidavimu instituto specialistai gali atlikti papildomus projekto sprendinių ekspertinius vertinimus, kuriuose remiantis patirtimi bei geriausia užsienio praktika, mokslinių tyrimų duomenimis yra patikrinama ne tik projekto sprendinių atitikimas teisės aktų reikalavimams, bet ir patikrinama, ar vietoj projekte numatytų projektinių sprendinių gali būti taikomi alternatyvūs/ inovatyvūs, gerosios praktikos projektiniai sprendiniai. Bei pasiūloma galimus taikyti alternatyvius/inovatyvius/ekonomiškus projektinius sprendinius. Įvertinama ar projekto sprendiniuose nėra numatyta perteklinių statybos darbų (statybos produktų), ar techninėse specifikacijose nėra nepagrįstai nurodyta taikyti perteklines statybos darbų technologijas ir (arba) nėra taikomi pertekliniai reikalavimai statybos produktams.
Statinio projekto ekspertizės metu eliminuojamos klaidos, trumpinančios statinio naudojimo laikotarpį. Statinio ekspertizės metu nustatomos pažaidų formavimosi priežastys bei pateikiami siūlymai bei rekomendacijos jų ištaisymui.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto ekspertai yra atlikę įvairių susisiekimo komunikacijų statinių dalines ir bendrąsias ekspertizes. Per daugiau nei 10 metų ekspertuota ~ 200 valstybinės reikšmės kelių, gatvių, tiltų, oro uosto statinių bei kitų eismo zonų statinių.
Atliekant statinio ar jo dalies ekspertizę patikrinama ir įvertinama techninė būklė nustatant atsiradusias ir prognozuojamas deformacijas, jų priežastis, atsiradusias ir prognozuojamas deformacijų pasekmes. Nustatomos statinio avarijos, avarijos grėsmės (avarinės būklės) priežastys bei teikiami pasiūlymai statinio avarijos grėsmei pašalinti bei statinio techninei būklei pagerinti. Tuo atveju, jei avarija įvyko, teikiami pasiūlymai avarijos būklei stabilizuoti (didesnės avarijos grėsmei pašalinti), nurodant, kokius statybinius tyrimus, projektavimo, statybos darbus reikia atlikti.
Užsakovo pageidavimu atliekami dangų konstrukcijų tyrimai ir jų būklės vertinimas bei teikiami pasiūlymai ir rekomendacijos dėl dangų konstrukcijų techninės būklės gerinimo. Atliktos oro uosto statinių valstybinės reikšmės kelių, aplinkkelių, miestų gatvių, transporto priemonių stovėjimo aikštelių dangų konstrukcijų ekspertizės.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto ekspertai yra atlikę valstybinės reikšmės kelių, gatvių, ”Rail Baltica” ruožo ir kitų geležinkelio kelių, kitų susisiekimo komunikacijų statinių projektų ekspertizes.
Atliekant statinio ar jo dalies ekspertizę patikrinama ir įvertinama techninė būklė nustatant atsiradusias ir prognozuojamas deformacijas, jų priežastis, atsiradusias ir prognozuojamas deformacijų pasekmes. Nustatomos statinio avarijos, avarijos grėsmės (avarinės būklės) priežastys bei teikiami pasiūlymai statinio avarijos grėsmei pašalinti bei statinio techninei būklei pagerinti. Tuo atveju, jei avarija įvyko, teikiami pasiūlymai avarijos būklei stabilizuoti (didesnės avarijos grėsmei pašalinti), nurodant, kokius statybinius tyrimus, projektavimo, statybos darbus reikia atlikti.
Užsakovo pageidavimu atliekami dangų konstrukcijų tyrimai ir jų būklės vertinimas bei teikiami pasiūlymai ir rekomendacijos dėl dangų konstrukcijų techninės būklės gerinimo. Atliktos oro uosto statinių valstybinės reikšmės kelių, aplinkkelių, miestų gatvių, transporto priemonių stovėjimo aikštelių dangų konstrukcijų ekspertizės.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto ekspertai yra atlikę valstybinės reikšmės kelių, gatvių, ”Rail Baltica” ruožo ir kitų geležinkelio kelių, kitų susisiekimo komunikacijų statinių projektų ekspertizes.
Kvalifikacijos kėlimo mokymai
Organizuojame kvalifikacijos kėlimo mokymus pagal LR Aplinkos ministerijos patvirtintas programas:
- M-166-17-VGTU „Kelių statybos techninis normavimas“
- M-167-17-VGTU „Kelių infrastruktūros saugumo valdymas“
Programos 2018-01-08 patvirtintos LR Aplinkos ministerijos vadovaujantis STR 1.2.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“.
Statybos inžinieriams, turintiems kvalifikacijos atestatą, mokymai užskaitomi kaip kvalifikacijos tobulinimas pagal statybos techninio reglamento STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“ (Aplinkos ministro įsakymas Nr. 28703, 2016-12-12) nuostatas.
Statybos inžinieriams, turintiems kvalifikacijos atestatą, mokymai užskaitomi kaip kvalifikacijos tobulinimas pagal statybos techninio reglamento STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“ (Aplinkos ministro įsakymas Nr. 28703, 2016-12-12) nuostatas.
Moksliniai tyrimai
Modulinės dangos (Nr. 01.2.2-LMT-K-718-01-0044)
Projektas „Modulinės dangos“ (Nr. 01.2.2-LMT-K-718-01-0044) finansuotas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis pagal priemonės Nr. 01.2.2-LMT-K-718 veiklą „Aukšto lygio tyrėjų grupių vykdomi moksliniai tyrimai“. Projekto metu siekta plėtoti taikomąsias žinias, prisidedančias prie modulinių (surenkamų) dangų kūrimo ir komercinimo. Šios dangos ne tik užtikrins infrastruktūros ilgaamžiškumą, bet ir sumažins poreikį vykdyti periodinę priežiūrą bei remontą. Tokios dangos ypač svarbios ir aktualios logistikos terminalų infrastruktūrai, kur vyrauja ilgalaikis sunkiasvorių transporto priemonių poveikis, sąlygojantis liekamųjų deformacijų susidarymą, bei miestų infrastruktūrai, kur būtinas nepertraukiamo eismo užtikrinimas. Modulinės dangos taip pat taikytinos laikiniems privažiavimo keliams įrengti arba esamoms kelio dangoms sustiprinti gabenant itin sunkius krovinius ar susiklosčius ekstremalioms situacijoms. Dėl savo išskirtinių savybių modulinės dangos užtikrina liekamųjų deformacijų nesusidarymą ir jų remontas neriboja transporto eismo arba riboja labai trumpą laiką tokiu būdu užtikrinant transporto eismo pralaidumą. Itin greitas ir nesudėtingas modulinių dangų įrengimas užtikrinant maksimalų transporto eismo pralaidumą grindžia masinį šių dangų pritaikomumą praktikoje ir ženklų teigiamą indėlį į šalies ūkio plėtrą. Daugiau informacijos:
http://www.esinvesticijos.lt/lt/paraiskos_ir_projektai/modulines-dangos
Projekto eigoje gauti šie patentai:
http://www.esinvesticijos.lt/lt/paraiskos_ir_projektai/modulines-dangos
Projekto eigoje gauti šie patentai:
Mažatriukšmių dangų sukūrimas neigiamam kelių transporto triukšmo poveikiui sumažinti
Lietuvos mokslo tarybos finansuotas projektas „Mažatriukšmių dangų sukūrimas neigiamam kelių transporto triukšmo poveikiui sumažinti“ (sutarties Nr. S-MIP-17-137). Projekto metu siekta sukurti mažatriukšmes kelių dangas, kurios sudarytų reikšmingą poveikį triukšmo sumažinimui aplinkoje, o jų eksploatacinis amžius būtų ekonomiškai efektyvus. Anksčiau taikyti sprendiniai (triukšmo atitvarai (sienutės) ar tuneliai) aplinkos triukšmui sumažinti reikalavo didelių įrengimo ir priežiūros kaštų, o dažnai buvo net negalimi dėl įvairių kliūčių. Pasaulio praktika rodo, kad mažatriukšmės kelių dangos yra viena iš efektyviausių alternatyvų automobilių keliamam triukšmui sumažinti. Projekto metu numatyta įvertinti mažatriukšmių dangų įrengimo ir eksploatacijos sąlygas transporto ir klimatinių sąlygų poveikio kontekste bei nustatyti efektyvumo vertinimo rodiklius jų integravimui į dangų valdymo sistemas. Optimizavimo išdavoje buvo numatyta sukurti 4‐ias mažatriukšmių dangų mišinių sudėtis.
Empiriniais (mechaniniu ir akustiniu) metodais bus įvertintas sukurtų mišinių funkcionalumas. Tyrimo rezultatai bei eksploatacinių apkrovų bei klimatinio poveikio įvertinimas sudarys sąlygas racionaliai parinkti mažatriukšmių dangos konstrukcijų sprendinius bei prognozuoti kelio mechaninių ir eksploatacinių savybių pokytį visame dangos gyvavimo cikle. Gautų rezultatų pagrindu ir įgytomis naujomis žiniomis parengtos mažatriukšmių asfalto mišinių panaudojimo dangų įrengimui rekomendacijos atsižvelgiant į transporto eismo intensyvumą, sudėtį ir leistiną greitį. Šių rekomendacijų sklaida kelių ir miestų automobilių eismo infrastruktūros valdytojams užtikrins efektyvų transporto sukeliamo triukšmo mažinimą panaudojant mažatriukšmias asfalto dangas. Galiausiai tai turės svarų indėlį regione įgyvendinant ES direktyvas susijusias su akustinės taršos valdymu.
Projekto eigoje gauti šie patentai:
Empiriniais (mechaniniu ir akustiniu) metodais bus įvertintas sukurtų mišinių funkcionalumas. Tyrimo rezultatai bei eksploatacinių apkrovų bei klimatinio poveikio įvertinimas sudarys sąlygas racionaliai parinkti mažatriukšmių dangos konstrukcijų sprendinius bei prognozuoti kelio mechaninių ir eksploatacinių savybių pokytį visame dangos gyvavimo cikle. Gautų rezultatų pagrindu ir įgytomis naujomis žiniomis parengtos mažatriukšmių asfalto mišinių panaudojimo dangų įrengimui rekomendacijos atsižvelgiant į transporto eismo intensyvumą, sudėtį ir leistiną greitį. Šių rekomendacijų sklaida kelių ir miestų automobilių eismo infrastruktūros valdytojams užtikrins efektyvų transporto sukeliamo triukšmo mažinimą panaudojant mažatriukšmias asfalto dangas. Galiausiai tai turės svarų indėlį regione įgyvendinant ES direktyvas susijusias su akustinės taršos valdymu.
Projekto eigoje gauti šie patentai:
Ateities transporto sektoriaus specialistų žinių ir įgūdžių formavimo strategijos kūrimas
ES transporto sektoriuje dirba daugiau kaip 11 milijonų žmonių (apie 5.0 % visos darbo rinkos). Tuo pačiu metu, transportas yra ir socialinis sektorius, kuris intensyviai vystosi, keičiasi ir yra maksimaliai veikiamas naujų technologijų kaip automatizavimas, elektrifikavimas, aplinkosauga ar kitos. Dėl įvardintų priežasčių, transporto sektorius susiduria su kvalifikuotų ir sugebančių efektyviai panaudoti pažangias technologijas specialistų poreikiu.
Siekiant įveikti specialistų poreikio trūkumą, buvo inicijuotas tarptautinis mokslo projektas SKILLFUL (finansuojamas pagal Europos Sąjungos Horizontas 2020 tyrimų programą), kurio vizija – identifikuoti esminius ateities (2020 m., 2030 m. ir 2050 m.) transporto sektoriaus profesionalų įgūdžius ir kompetencijas bei sukurti atitinkamus mokymo metodus, priemones ir programas, susijusias su mokymosi visą gyvenimą koncepcija, tiems įgūdžiams įgyti ar tobulinti.
Projektas prasidėjo 2016 m. rudenį ir tęsėsi 3 metus. Projekte dalyvavo 25 ES mastu plačiai žinomos mokslo, mokymų, tyrimų organizacijos, universitetai ir asociacijos iš Lietuvos, Belgijos, Vokietijos, Italijos, Suomijos, Prancūzijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Airijos, Ispanijos ir Portugalijos. Lietuvą šiame projekte atstovavo VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto specialistai. Atsižvelgiant į Europos Sąjungos transporto politikos kryptį, kurioje matomas transporto sistemos integravimas apjungiant visas transporto rūšis, projekte dalyvauvo organizacijos iš kelių, geležinkelių, oro transporto ir vandens transporto sektorių.
Siekiant įveikti specialistų poreikio trūkumą, buvo inicijuotas tarptautinis mokslo projektas SKILLFUL (finansuojamas pagal Europos Sąjungos Horizontas 2020 tyrimų programą), kurio vizija – identifikuoti esminius ateities (2020 m., 2030 m. ir 2050 m.) transporto sektoriaus profesionalų įgūdžius ir kompetencijas bei sukurti atitinkamus mokymo metodus, priemones ir programas, susijusias su mokymosi visą gyvenimą koncepcija, tiems įgūdžiams įgyti ar tobulinti.
Projektas prasidėjo 2016 m. rudenį ir tęsėsi 3 metus. Projekte dalyvavo 25 ES mastu plačiai žinomos mokslo, mokymų, tyrimų organizacijos, universitetai ir asociacijos iš Lietuvos, Belgijos, Vokietijos, Italijos, Suomijos, Prancūzijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės, Slovakijos, Airijos, Ispanijos ir Portugalijos. Lietuvą šiame projekte atstovavo VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto specialistai. Atsižvelgiant į Europos Sąjungos transporto politikos kryptį, kurioje matomas transporto sistemos integravimas apjungiant visas transporto rūšis, projekte dalyvauvo organizacijos iš kelių, geležinkelių, oro transporto ir vandens transporto sektorių.
Komunalinių atliekų deginimo pelenų (šlakų), panaudojant automobilių kelių (gatvių) konstrukcinių sluoksnių įrengimui, vertinimo modelis
Kasmet Europos Sąjungos šalyse sudeginama daugiau nei 140 mln. t komunalinių (buitinių) atliekų. Tai sukuria apie 30-40 mln, t liekanų, vadinamų komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenais (šlaku), kurie įprastai šalinami sąvartynuose. Siekiant mažinti sąvartynų augimą, atsirado poreikis susidariusius pelenus (šlaką) panaudoti kaip statybos medžiagą. Žinoma, kad šių pelenų (šlako) savybės glaudžiai priklauso nuo komunalinių (buitinių) atliekų sudėties, kurią tiesiogiai lemia visuomenės įpročiai, ekonominė politika ir metalų separavimui (atskyrimui) taikoma technologija. Vadinasi, komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenai (šlakas), susidaręs tam tikroje šalyje ar regione, pirmiausiai turi būti ištirtas siekiant nustatyti jo fizikines ir mechanines savybes. Šio tyrimo pagrindinis tikslas - nustatyti komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenų (šlako) fizikines ir mechanines savybes (granuliometrinę sudėtį, drėgnį, dalelių tankį, piltinį tankį, Proktoro tankį, optimalų vandens kiekį, laikomosios gebos Kalifornijos rodiklį prieš ir po mirkymo, pralaidumą vandeniui, plokštumo rodiklį, formos rodiklį, aptrupėjusio ir skelto paviršiaus dalelių kiekį, atsparumą trupinimui (Los Andželo koeficientas), įmirkį ir atsparumą šaldymui ir atšildymui). Šiame tyrime analizuoti komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenai (šlakas) buvo gauti termofikacinėje jėgainėje Klaipėdoje (Lietuva). Juodieji ir spalvotieji metalai iš komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenų (šlako) buvo pašalinti praėjus daugiau nei 3 mėn. po jų sendinimo (brandinimo) ore. Tyrimas parodė palankius rezultatus komunalinių (buitinių) atliekų deginimo pelenų (šlako) panaudojimui kaip kelių statybos medžiaga.
Bituminio rišiklio modifikavimo nano medžiagomis tyrimas asfalto dangos eksploatacijos amžiui pailginti (Nr. 09.3.3-LMT-K-712-02-0111)
Projektas „Bituminio rišiklio modifikavimo nano medžiagomis tyrimas asfalto dangos eksploatacijos amžiui pailginti“ (Nr. 09.3.3-LMT-K-712-02-0111) finansuotas Europos socialinio fondo lėšomis pagal priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 veiklą „Stažuočių po doktorantūros studijų skatinimas“. Projekto metu siekta gilinti dr. Ritos Kleizienės fundamentines žinias vykdant eksperimentinių mokslinių tyrimų veiklą asfalto dangos funkcionalumui didinti ir pasiūlyti eksperimentiniais ir analitiniais moksliniais tyrimais pagrįstą regeneruoto bituminio rišiklio modifikavimo metodą asfalto dangos eksploatacijos amžiui pailginti. Daugiau informacijos:
http://www.esinvesticijos.lt/lt/paraiskos_ir_projektai/bituminio-risiklio-modifikavimo-nano-medziagomis-tyrimas-asfalto-dangos-eksploatacijos-amziui-pailginti
http://www.esinvesticijos.lt/lt/paraiskos_ir_projektai/bituminio-risiklio-modifikavimo-nano-medziagomis-tyrimas-asfalto-dangos-eksploatacijos-amziui-pailginti
Vartotojai, eismo sauga, saugumas ir energija transporto infrastruktūroje
Europos transporto sistema susiduria su neišvengiamais socialiniais iššūkiais, susijusiais su taršos mažinimu, energetika, sauga ir saugumu, natūralių resursų eikvojimu. Susisiekimo komunikacijų infrastruktūra greitai senėja ir reikalauja nuolatinio atnaujinimo. Technologinė pažanga, susijusi su įvairiais sensoriais, mobiliomis komunikacijomis, išmaniomis bilietų sistemomis ir „dideliais duomenimis“ siūlo dideles galimybes vartotojams tapti reikšminga ir aktyvia transporto sistemos valdymo dalimi, gauti aktualią informaciją kelionių planavimui ar sprendimų priėmimui, o transporto vežėjams suteikti didesnį patikimumą esančia infrastruktūra.
Europos transporto sistema taip pat susiduria su neišvengiamu socialiniu uždaviniu, t.y. piliečiams, ekonomikai ir visuomenei pasiekti naujus išteklių naudojimo efektyvumo, ekologiškumo, saugaus ir nesudėtingo transporto lygius. Norint spręsti paminėtus iššūkius infrastruktūros savininkai ir transporto operatoriai privalės dirbti kartu, identifikuoti bendras problemas, dalintis informacija ir kooperuotis su kitų transporto rūšių atstovais, kad būtų pasiekti optimalūs ir ekonomiškai efektyvūs sprendimai sprendžiant su transportu susijusias problemas. Šio 2015–2017 m. projekto tikslas - geriau suprasti bendrus uždavinius, su kuriais susiduria transporto rūšys, kartu sujungti transporto rūšių atstovus, dalytis patirtimi ir įgūdžiais bei parengti bendrus mokslinių tyrimų tikslus. Projekte bus remiamasi patirtimi, sukaupta iš bendros Europos transporto platformos, kurioje daugiausia dėmesio bus skiriama infrastruktūros veiklai, taip pat bus sutelkti į mokslinių tyrimų tikslus, pateiktus "Forever Open Road" programoje ir "FORx4" - "Visada atvirų kelių, geležinkelių, oro ir vandens kelių“ koncepcija, kuriai FEHRL parengė dokumentą "Point of view". USE-iT - tai 24 mėnesių trukmės projektas pagal temą "Horizontas 2020" MG-82b-2014. "Naujos kartos transporto infrastruktūra: išteklius tausojanti, protingesnė ir saugesnė".
Europos transporto sistema taip pat susiduria su neišvengiamu socialiniu uždaviniu, t.y. piliečiams, ekonomikai ir visuomenei pasiekti naujus išteklių naudojimo efektyvumo, ekologiškumo, saugaus ir nesudėtingo transporto lygius. Norint spręsti paminėtus iššūkius infrastruktūros savininkai ir transporto operatoriai privalės dirbti kartu, identifikuoti bendras problemas, dalintis informacija ir kooperuotis su kitų transporto rūšių atstovais, kad būtų pasiekti optimalūs ir ekonomiškai efektyvūs sprendimai sprendžiant su transportu susijusias problemas. Šio 2015–2017 m. projekto tikslas - geriau suprasti bendrus uždavinius, su kuriais susiduria transporto rūšys, kartu sujungti transporto rūšių atstovus, dalytis patirtimi ir įgūdžiais bei parengti bendrus mokslinių tyrimų tikslus. Projekte bus remiamasi patirtimi, sukaupta iš bendros Europos transporto platformos, kurioje daugiausia dėmesio bus skiriama infrastruktūros veiklai, taip pat bus sutelkti į mokslinių tyrimų tikslus, pateiktus "Forever Open Road" programoje ir "FORx4" - "Visada atvirų kelių, geležinkelių, oro ir vandens kelių“ koncepcija, kuriai FEHRL parengė dokumentą "Point of view". USE-iT - tai 24 mėnesių trukmės projektas pagal temą "Horizontas 2020" MG-82b-2014. "Naujos kartos transporto infrastruktūra: išteklius tausojanti, protingesnė ir saugesnė".
Visuomet atvira infrastruktūra visoms transporto rūšims
Ankstesniais metais buvo stebimas vis aktyvesnis bendravimas ir informacijos pasikeitimas tarp skirtingų transporto rūšių atstovų, tačiau vienakryptis problemų sprendimas žvelgiant vien tik į savo problemas išlieka, kas dažnai lemia ne visiškai racionalius rezultatus ar mokslinių tyrimų atkartojimą. FOX projekto tikslas sukurti aukšto efektyvumo multimodalinių tyrimų aplinką ir kultūrą. Remiantis esamomis programomis ir kelrodžiais dokumentais, FOX projektas identifikuos bendrus poreikius ir inovatyvias technologijas statybos, priežiūros, inspektavimo/monitoringo bei perdirbimo ar pakartotinio panaudojimo transporto infrastruktūros srityse. Projekto įgyvendinimo metu (2015–2017 m.) išskiriami šie pagrindiniai uždaviniai:
• teikti pasiūlymus tarprūšiniam susisiekimui;
• stiprinti partnerystės tarp skirtingų transporto rūšių valdytojų kultūrą;
• sudaryti galimos partnerystės ir bendradarbiavimo sričių sąrašą;
• identifikuoti bendrus poreikius ateities tarprūšinio susisiekimo įgyvendinimui.
FOX projektas apjungė bendrus poreikius ir inovatyvias technologijas statybos, priežiūros, monitoringo, perdirbimo ir kartotinio panaudojimo srityse. Įgyvendinant projektą siekta identifikuoti labiausiai priimtinas ir daugiausiai žadančias technologijas bei nustatyti jų taikymo prioritetus. Didžiausias dėmesys skirtas šioms sritims:
• statybai – bent dvejų transporto rūšių infrastruktūrai priimtinų statybos metodų nustatymas;
• priežiūrai – naujų technologijų ir modulinių komponentų paieška;
• inspektavimui/monitoringui – naujų inspektavimo metodų taikymo skatinimas;
• perdirbimui ir kartotiniam panaudojimui – energijos ir gamtinių išteklių panaudojimo statybai bei priežiūrai mažinimas.
• teikti pasiūlymus tarprūšiniam susisiekimui;
• stiprinti partnerystės tarp skirtingų transporto rūšių valdytojų kultūrą;
• sudaryti galimos partnerystės ir bendradarbiavimo sričių sąrašą;
• identifikuoti bendrus poreikius ateities tarprūšinio susisiekimo įgyvendinimui.
FOX projektas apjungė bendrus poreikius ir inovatyvias technologijas statybos, priežiūros, monitoringo, perdirbimo ir kartotinio panaudojimo srityse. Įgyvendinant projektą siekta identifikuoti labiausiai priimtinas ir daugiausiai žadančias technologijas bei nustatyti jų taikymo prioritetus. Didžiausias dėmesys skirtas šioms sritims:
• statybai – bent dvejų transporto rūšių infrastruktūrai priimtinų statybos metodų nustatymas;
• priežiūrai – naujų technologijų ir modulinių komponentų paieška;
• inspektavimui/monitoringui – naujų inspektavimo metodų taikymo skatinimas;
• perdirbimui ir kartotiniam panaudojimui – energijos ir gamtinių išteklių panaudojimo statybai bei priežiūrai mažinimas.
Kokybės politika ir sertifikatai
KOKYBĖS UŽTIKRINIMO POLITIKA
Kelių tyrimo institutas – tai iniciatyvių, profesionalių, motyvuotų ir novatoriškai mąstančių žmonių kolektyvas, kuriuos vienija bendros vertybės ir misija - būti klientams labiausiai pageidaujamu partneriu, vykdant:
- susisiekimo komunikacijų ir kitų inžinerinių statinių mokslinius tyrimus ir taikomąją veiklą (projekto rengimas, projekto vykdymo priežiūra; statinio ir projekto ekspertizė; statybos techninė priežiūra; kelio saugumo auditas, poveikio kelių saugumui vertinimas; laboratoriniai bandymai ir tyrimai (statybos produktų, medžiagų ir dangos konstrukcijų));
- kvalifikacijos kėlimo ir kitus mokymus.
Įgyvendinti siekius mums padeda sukurtos ir įdiegtos kokybės, aplinkos apsaugos bei darbuotojų sveikatos ir saugos vadybos sistemos (atitinkančios standartų LST EN ISO 9001, LST EN ISO 14001, LST ISO 45001 reikalavimus) ir tokie pagrindiniai veiklos planavimo, organizavimo, vykdymo, kontrolės ir gerinimo principai:
- procesinio veiklos valdymo modelio taikymas;
- esminiai bet kurio Institute įgyvendinamo projekto tikslai – patenkinti kliento poreikius, įgyvendinti Instituto tikslus ir prisiimtus įsipareigojimus, apsaugoti aplinką ir darbuotojų sveikatą;
- vidinių ir išorinių veiksnių analizė bei vertinimas kiekviename veiklos etape, siekiant nustatyti esamą ir galimą riziką, numatyti ir įgyvendinti priemones kokybei, aplinkos apsaugai bei darbuotojų saugai ir sveikatai užtikrinti;
- veiklą reglamentuojančių teisinių reikalavimų ir kitų Instituto prisiimtų įsipareigojimų vykdymas;
- pasaulinių tendencijų, naujovių ir patirties susisiekimo komunikacijų projektavimo, statybos ir saugaus eksploatavimo srityse tyrimas, naujausių ir pažangiausių sprendimų klientams teikimas bei įgyvendinimas Instituto veikloje;
- grėsmių nešališkumui vertinimas ir priemonių šioms grėsmėms išvengti nustatymas bei įgyvendinimas;
- prevencinių priemonių taikymas veiklos trūkumams šalinti ir rezultatyvumui didinti;
- taupus ir racionalus išteklių naudojimas;
- šiuolaikinių personalo valdymo metodų taikymas: kiekvieno darbuotojo asmeninės atsakomybės už vykdomos veiklos rezultatus ugdymas, darbuotojų iniciatyvos ir kūrybiškumo skatinimas, galimybių mokytis ir kelti kvalifikaciją sudarymas, darbuotojų poreikių tyrimas ir pagalba juos įgyvendinant;
- tokių pačių, kaip ir sau, reikalavimų kėlimas Instituto vardu dirbantiems partneriams;
- atsakomybė ir atvirumas prieš darbuotojus, klientus, visuomenę, bet kokios iš jų gautos informacijos konfidencialumo ir apsaugos užtikrinimas.
Vadovybės pasitarimuose periodiškai analizuojame kokybės, aplinkos bei darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistemų rezultatyvumą, nustatome vis aukštesnius tikslus, numatome priemones ir skiriame išteklius jų įgyvendinimui.
Įsipareigojame puoselėti šių nuostatų laikymąsi ir rūpintis kokybės, aplinkos bei darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistemų tolimesniu tobulinimu.
Įsipareigojame puoselėti šių nuostatų laikymąsi ir rūpintis kokybės, aplinkos bei darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistemų tolimesniu tobulinimu.
Studentams
Kelių tyrimo institute skirtinga etato apimtimi dirba visų pakopų VILNIUS TECH Kelių katedros studentai, tokiu būdu įgyvendinama nuostata – nuo teorijos iki praktikos. Dalis jų lieka dirbti universitete ir pabaigę studijas, kiti ženkliai greičiau tampa patyrusiais inžinieriais statybų inžinerijos įmonėse bei viešajame sektoriuje.
Kviečiame studentus atlikti profesinės veiklos praktiką.
Kuriame lanksčias ir patrauklias darbo sąlygos skatindami studentus derinti darbą studijų metu.
Aktyvius studentus skatiname vykti į stažuotes/išvykas į užsienio mokslo institucijas.
Kuriame lanksčias ir patrauklias darbo sąlygos skatindami studentus derinti darbą studijų metu.
Aktyvius studentus skatiname vykti į stažuotes/išvykas į užsienio mokslo institucijas.
Kontaktai
Padalinio kontaktai
Adresas Linkmenų g. 28, II korpusas, 5 aukštas, 08217 Vilnius
Telefonas (8 5) 251 2355
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmt0aUB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9Imt0aUB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+a3RpQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Kabinetas LR-II 511
Adresas Linkmenų g. 28, II korpusas, 5 aukštas, 08217 Vilnius
Telefonas (8 5) 251 2355
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmt0aUB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9Imt0aUB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+a3RpQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Kabinetas LR-II 511
Darbo laikas
Žemėlapis
I | 8:00 - 16:45 |
---|---|
II | 8:00 - 16:45 |
III | 8:00 - 16:45 |
IV | 8:00 - 16:45 |
V | 8:00 - 15:30 |
Automobilių kelių mokslo laboratorija
Paslaugos verslui
Bitumo ir bituminių rišiklių tyrimai
Gruntų tyrimai
Užpildų tyrimai
Nesurištųjų ir hidrauliškai surištųjų mišinių tyrimai
Kelių ir aerodromo dangų paviršių matavimai
Kelių ir aerodromo dangos konstrukcijų tyrimai
Kelių ženklinimo medžiagų matavimai
Kelio elementų padengimo matavimai
Betonų tyrimai
Kokybės politika ir pažymėjimai
KOKYBĖS POLITIKA
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių tyrimo instituto Automobilių kelių mokslo laboratorija planuodama ir nuosekliai įgyvendindama veiklas, laikantis LST EN ISO/IEC 17025 standarto reikalavimų, siekdama tenkinti suinteresuotų šalių poreikius ir lūkesčius bei nuolatos vertindama veiksmus dėl rizikų ir galimybių, prisiima įsipareigojimą:
- užtikrinti aukštą profesinių žinių lygį ir suteikti užsakovams kokybiškas tyrimų bei bandymų paslaugas;
- vykdant veiklas būti nešališka ir laikytis konfidencialumo principų;
- išlaikyti užsakovų pasitikėjimą ir nuolat jį stiprinti;
- užtikrinti, kad laboratorijos darbuotojai supranta kokybės politiką, yra susipažinę su procedūromis, tvarkos aprašais ir kitais dokumentais bei nuosekliai laikosi juose nurodytų reikalavimų;
- užtikrinti, kad visi tyrimai ir bandymai būtų atliekami griežtai laikantis bandymų metodų reikalavimų, tiksliai įvertinant kiekvieno užsakovo pageidavimus ir laikantis numatytų terminų;
- užtikrinti, kad laboratorijos personalui būtų sudarytos saugios ir tinkamos darbo sąlygos, bei nuolat skatinamas jų kompetencijos tobulėjimas;
- taikyti lanksčiąją sritį visiems akredituotiems bandymų metodams (t. y. taikyti bandymų metodus aprašančių dokumentų naujus leidimus arba juos pakeičiančius dokumentus);
- operatyviai reaguoti į nusiskundimus ir atsakingai juos išnagrinėti bei spręsti;
- nuolat gerinti vadybos sistemos rezultatyvumą.
Kontaktai
Padalinio kontaktai
Adresas Saulėtekio al. 11, II rūmai, cokolinis aukštas, 10223 Vilnius
Telefonas (8 5) 274 4712
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFrbWxAdmlsbml1c3RlY2gubHQiIHRpdGxlPSJha21sQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5ha21sQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Kabinetas SRL-II 22
Adresas Saulėtekio al. 11, II rūmai, cokolinis aukštas, 10223 Vilnius
Telefonas (8 5) 274 4712
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFrbWxAdmlsbml1c3RlY2gubHQiIHRpdGxlPSJha21sQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5ha21sQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Kabinetas SRL-II 22
Darbo laikas
Žemėlapis
I | 8:00 - 16:45 |
---|---|
II | 8:00 - 16:45 |
III | 8:00 - 16:45 |
IV | 8:00 - 16:45 |
V | 8:00 - 15:30 |
-
- Puslapio administratoriai:
- Laura Ladietaitė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė