Aplinkos inžinerijos fakultetas
Naujausia informacija
Kelių tyrimo instituto mokslininkai sėkmingai įgyvendino Dvynių projektą Sakartvele
2024-04-03
Kelių tyrimo instituto mokslininkai sėkmingai įgyvendino Dvynių projektą Sakartvele
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Aplinkos inžinerijos fakulteto Kelių tyrimo instituto mokslininkai sėkmingai įgyvendino Europos Sąjungos Dvynių projektą – „Parama kuriant išsamią kelių eismo saugumo duomenų bazę ir toliau gerinant kelių eismo saugumo valdymą Sakartvele“.
Dvejus metus trukusio projekto metu VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkai kartu su partneriais analizavo esamą situaciją Sakartvele, dalijosi sukaupta gerąja patirtimi, teikė pasiūlymus ir rekomendacijas, kaip formuoti kelių eismo saugumo politiką, gerinti kelių eismo saugumą Sakartvele, priimant duomenimis grįstus sprendimus.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas buvo atsakingas už Dvynių projekto trečiojo komponento įgyvendinimą – sukurti nacionalinio traumų, patirtų eismo įvykių metu, registro koncepciją ir gaires eismo įvykių metu patirtų sužalojimų sunkumo lygiui nustatyti pagal MAIS3+ metodiką. Šis komponentas atliepė 2021–2030 m. Europos Sąjungos kelių eismo saugumo politikos programos „Tolesni žingsniai siekiant visiškai saugaus eismo vizijos“ tikslus, kuriais siekiama mažinti ne tik žuvusiųjų, bet ir sunkiai sužeistų eismo dalyvių skaičių. Buvo sukurta Nacionalinio traumų registro koncepcija bei jos įgyvendinimui parengtos gairės, apimančios duomenų rinkimo ir analizės įrankių IT infrastruktūros tobulinimą. Atsižvelgiant į tai, kad bet kurio registro funkcionavimo sėkmė priklauso nuo to, kaip tiksliai ir kokybiškai bus įvedami duomenys, Dvynių projekto apimtyje taip pat buvo keliama sveikatos sektoriaus darbuotojų, dirbančių su eismo įvykių metu žuvusių ir sužeistų eismo dalyvių duomenimis, kompetencija.
Skirtinguose Sakartvelo regionuose buvo suorganizuoti 4 mokymai, kuriuose dalyvavo gydytojai ir medicinos statistikos specialistai iš 261 gydymo įstaigos. Jie supažindinti su eismo įvykių metu patirtų sužeidimų sunkumo lygio klasifikavo sistema MAIS3+, projekto apimtyje sukurta Nacionalinio traumų registro koncepcija bei sveikatos sektoriaus renkamais duomenimis, reikalingais sunkiai sužeistų eismo dalyviui skaičiui nustatyti. Sunkiai sužeistų eismo dalyvių duomenų kokybė tiesiogiai priklauso nuo sveikatos sektoriaus darbuotojų atsakingumo, pareigingumo ir įsitraukimo, pateikiant kuo išsamesnę ir tikslesnę informaciją apie eismo įvykio metu sužeistus eismo dalyvius.
Įgyvendintas projektas bus naudingas Sakartvelo Ekonomikos ir darnios plėtros ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Nacionalinio visuomenės sveikatos centrui prie Darbo, sveikatos ir socialinių reikalų ministerijos. Siekiant saugesnių kelių Sakartvele, būtinas didesnis pagrindinių suinteresuotųjų šalių koordinavimas, stipresni žmogiškieji gebėjimai nacionaliniame ir vietos lygmenyse, geresnis kelių eismo saugumo duomenų rinkimas, jų analizė ir sklaida bei atitinkamų institucijų gebėjimų stiprinimas.
Kovo 15 d. Tbilisyje įvyko baigiamasis projekto renginys, kuriame pristatyti visų 4 komponentų darbai ir rezultatai, rekomendacijos ir įrankiai, padėsiantys pagerinti kelių eismo saugumą Sakartvele priimant sprendimus, grįstus duomenimis.
Renginio dalyvius sveikino Sakartvelo Ekonomikos ir darnios plėtros viceministras Guram Guramishvili, Lenkijos plėtros fondų ir regioninės politikos viceministras Konrad Wojnarowski, Lietuvos ambasados Sakartvele įgaliotasis ministras, diplomatinės atstovybės vadovo pavaduotojas Saulius Valainis, Lenkijos ambasadorius Sakartvele Mariusz Maszkiewicz, Europos Sąjungos delegacijos Sakartvele vadovas Nicholas Cendrowicz ir kiti.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkai projektą vykdė kartu su Lenkijos Plėtros fondų ir regioninės politikos ministerijos, Kelių ir greitkelių generalinio direktorato, Lenkijos Europos Sąjungos transporto projektų centro ekspertų komanda.
Dvejus metus trukusio projekto metu VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkai kartu su partneriais analizavo esamą situaciją Sakartvele, dalijosi sukaupta gerąja patirtimi, teikė pasiūlymus ir rekomendacijas, kaip formuoti kelių eismo saugumo politiką, gerinti kelių eismo saugumą Sakartvele, priimant duomenimis grįstus sprendimus.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas buvo atsakingas už Dvynių projekto trečiojo komponento įgyvendinimą – sukurti nacionalinio traumų, patirtų eismo įvykių metu, registro koncepciją ir gaires eismo įvykių metu patirtų sužalojimų sunkumo lygiui nustatyti pagal MAIS3+ metodiką. Šis komponentas atliepė 2021–2030 m. Europos Sąjungos kelių eismo saugumo politikos programos „Tolesni žingsniai siekiant visiškai saugaus eismo vizijos“ tikslus, kuriais siekiama mažinti ne tik žuvusiųjų, bet ir sunkiai sužeistų eismo dalyvių skaičių. Buvo sukurta Nacionalinio traumų registro koncepcija bei jos įgyvendinimui parengtos gairės, apimančios duomenų rinkimo ir analizės įrankių IT infrastruktūros tobulinimą. Atsižvelgiant į tai, kad bet kurio registro funkcionavimo sėkmė priklauso nuo to, kaip tiksliai ir kokybiškai bus įvedami duomenys, Dvynių projekto apimtyje taip pat buvo keliama sveikatos sektoriaus darbuotojų, dirbančių su eismo įvykių metu žuvusių ir sužeistų eismo dalyvių duomenimis, kompetencija.
Skirtinguose Sakartvelo regionuose buvo suorganizuoti 4 mokymai, kuriuose dalyvavo gydytojai ir medicinos statistikos specialistai iš 261 gydymo įstaigos. Jie supažindinti su eismo įvykių metu patirtų sužeidimų sunkumo lygio klasifikavo sistema MAIS3+, projekto apimtyje sukurta Nacionalinio traumų registro koncepcija bei sveikatos sektoriaus renkamais duomenimis, reikalingais sunkiai sužeistų eismo dalyviui skaičiui nustatyti. Sunkiai sužeistų eismo dalyvių duomenų kokybė tiesiogiai priklauso nuo sveikatos sektoriaus darbuotojų atsakingumo, pareigingumo ir įsitraukimo, pateikiant kuo išsamesnę ir tikslesnę informaciją apie eismo įvykio metu sužeistus eismo dalyvius.
Įgyvendintas projektas bus naudingas Sakartvelo Ekonomikos ir darnios plėtros ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Nacionalinio visuomenės sveikatos centrui prie Darbo, sveikatos ir socialinių reikalų ministerijos. Siekiant saugesnių kelių Sakartvele, būtinas didesnis pagrindinių suinteresuotųjų šalių koordinavimas, stipresni žmogiškieji gebėjimai nacionaliniame ir vietos lygmenyse, geresnis kelių eismo saugumo duomenų rinkimas, jų analizė ir sklaida bei atitinkamų institucijų gebėjimų stiprinimas.
Kovo 15 d. Tbilisyje įvyko baigiamasis projekto renginys, kuriame pristatyti visų 4 komponentų darbai ir rezultatai, rekomendacijos ir įrankiai, padėsiantys pagerinti kelių eismo saugumą Sakartvele priimant sprendimus, grįstus duomenimis.
Renginio dalyvius sveikino Sakartvelo Ekonomikos ir darnios plėtros viceministras Guram Guramishvili, Lenkijos plėtros fondų ir regioninės politikos viceministras Konrad Wojnarowski, Lietuvos ambasados Sakartvele įgaliotasis ministras, diplomatinės atstovybės vadovo pavaduotojas Saulius Valainis, Lenkijos ambasadorius Sakartvele Mariusz Maszkiewicz, Europos Sąjungos delegacijos Sakartvele vadovas Nicholas Cendrowicz ir kiti.
VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkai projektą vykdė kartu su Lenkijos Plėtros fondų ir regioninės politikos ministerijos, Kelių ir greitkelių generalinio direktorato, Lenkijos Europos Sąjungos transporto projektų centro ekspertų komanda.