Aplinkos inžinerijos fakultetas
Naujausia informacija
VGTU mokslininkams pasiūlius – pokyčiai vienoje svarbiausių Vilniaus žiedinių sankryžų
2019-05-17
VGTU mokslininkams pasiūlius – pokyčiai vienoje svarbiausių Vilniaus žiedinių sankryžų
Sostinės savivaldybė pagerins susisiekimą saugiau važiuojant viena svarbiausių Vilniaus žiedinių sankryžų – Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. važiavimo greitis sumažės, įrengus iškilius greičio mažinimo kalnelius. Sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto siūlymus. Dėl saugesnių eismo sąlygų, geresnio pralaidumo eismo pokyčiai bus įvedami nuo gegužės 17 d.
Pasak savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš kone pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą žiede atsirado geresnis sankryžos pralaidumas. Dviejuose žiedinės sankryžos transporto srautų susikirtimuose: žiede ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės bus įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, bus atlikta iš esmės ta pati funkcija.
„Kelių patrulių rinktinės pareigūnai, kontroliuodami eismą pastebėjo, kad transporto spūstys susidaro įvažiuojant į žiedinę sankryžą, o pačiame žiede transporto priemonių nėra daug. Šios žiedinės sankryžos spindulys yra didelis ir transporto priemonės, įvažiavusios į žiedą, važiuoja gana dideliu greičiu, o tai neleidžia iš šalutinių kelių transporto priemonėms įvažiuoti į žiedą, nors atstumas iki žiedu artėjančios transporto priemonės yra ir nemažas. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, transporto priemonės važiuojančios žiedu, būtų priverstos važiuoti lėčiau, dėl to daugiau transporto priemonių iš šalutinių kelių galėtų įvažiuoti į žiedą“, – sako Saulius Gagas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.
Pasak VGTU Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.
„Įvertinus tai, kad dabartiniu metu kelių policija reguliuoja eismą šioje žiedinėje sankryžoje, o transporto priemonės rytinio arba vakarinio piko metu vidinėje žiedo dalyje blokuoja įvažiavimo galimybę į žiedą atitinkamai iš Narbuto gatvės arba Konstitucijos prospekto rekomenduojame įrengti greičio mažinimo kalnelius. Šių greitį mažinančių kalnelių pagalba galima aiškiai išskirti konfliktinę zoną ties įvažiavimais į žiedą ir užtikrinti vienodesnį ir saugų greitį važiuojantiems vidine žiedo dalimi, vairuotojams bus aišku kur reiktų sustoti kai kelių policija reguliuoja eismą. Dėl šios priežasties vairuotojai įvažiuojantys iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto galės žymiai saugiau įvažiuoti į vidinę žiedo dalį. Tikimės, kad šiose konfliktinėse vietose sumažės skaudžių eismo įvykių“ – sako doc. dr. Vytautas Grigonis, VGTU Kelių tyrimo instituto vyriausias specialistas.
Atliekant eismo stebėseną ir matant teigiamus pokyčius greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse, pvz.: Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje.
Pasak savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš kone pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą žiede atsirado geresnis sankryžos pralaidumas. Dviejuose žiedinės sankryžos transporto srautų susikirtimuose: žiede ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės bus įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, bus atlikta iš esmės ta pati funkcija.
„Kelių patrulių rinktinės pareigūnai, kontroliuodami eismą pastebėjo, kad transporto spūstys susidaro įvažiuojant į žiedinę sankryžą, o pačiame žiede transporto priemonių nėra daug. Šios žiedinės sankryžos spindulys yra didelis ir transporto priemonės, įvažiavusios į žiedą, važiuoja gana dideliu greičiu, o tai neleidžia iš šalutinių kelių transporto priemonėms įvažiuoti į žiedą, nors atstumas iki žiedu artėjančios transporto priemonės yra ir nemažas. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, transporto priemonės važiuojančios žiedu, būtų priverstos važiuoti lėčiau, dėl to daugiau transporto priemonių iš šalutinių kelių galėtų įvažiuoti į žiedą“, – sako Saulius Gagas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.
Pasak VGTU Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.
„Įvertinus tai, kad dabartiniu metu kelių policija reguliuoja eismą šioje žiedinėje sankryžoje, o transporto priemonės rytinio arba vakarinio piko metu vidinėje žiedo dalyje blokuoja įvažiavimo galimybę į žiedą atitinkamai iš Narbuto gatvės arba Konstitucijos prospekto rekomenduojame įrengti greičio mažinimo kalnelius. Šių greitį mažinančių kalnelių pagalba galima aiškiai išskirti konfliktinę zoną ties įvažiavimais į žiedą ir užtikrinti vienodesnį ir saugų greitį važiuojantiems vidine žiedo dalimi, vairuotojams bus aišku kur reiktų sustoti kai kelių policija reguliuoja eismą. Dėl šios priežasties vairuotojai įvažiuojantys iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto galės žymiai saugiau įvažiuoti į vidinę žiedo dalį. Tikimės, kad šiose konfliktinėse vietose sumažės skaudžių eismo įvykių“ – sako doc. dr. Vytautas Grigonis, VGTU Kelių tyrimo instituto vyriausias specialistas.
Atliekant eismo stebėseną ir matant teigiamus pokyčius greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse, pvz.: Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje.