Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centras
Padalinio kontaktai:
Adresas: Plytinės g. 27, 104 kab.
Telefonas: (8 5) 274 5075
Vidinis telefonas: 9075
El. paštas: crypt:YWxnaXJzQHZndHUubHQ=:xx
Adresas: Plytinės g. 27, LT-10105 Vilnius
e-paštas: crypt:Y2NpdGxAdmd0dS5sdA==:xx
www.ccitl.vgtu.lt
Tel.:(8 5) 274 5075, faks. (8 5) 237 0555
Darbo laikas:
Pirmadienį – ketvirtadienį 08.00 – 16.45
Penktadienį 08.00 – 15.30
Pietų pertrauka: 11.30 – 12.00
Penktadienį 08.00 – 15.30
Pietų pertrauka: 11.30 – 12.00
VGTU Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centras (ITLKC) buvo įkurtas 2007m. mokslininkų ir transporto verslo iniciatyva.
ITLKC, kaip unikalaus ir novatoriško analitinio centro, šalyje susikūriną paskatino intesyvėjantys globalizacijos procesai, darantys žymią įtaką ir Lietuvos transporto rinkos plėtros tendencijoms. Vakarų Europos valstybių praktika rodo, kad atsaku į dinamiškus politinius ir ekonominius pokyčius galėtų tapti naujos transporto sistemos organizacijos formos, orientuotos į efektyvų įvairių transporto rūšių bendradarbiavimą ir integraciją. Tam turėtų efektyviai talkinti tyrėjų ir verslo struktūrų bendradarbiavimas. Tokio bendradarbiavimo pridėtinės vertės suvokimas paskatino VGTU grupę mokslininkų ir tyrėjų institucianalizuoti inovatyvią struktūrą, kuri sudarytų prielaidas mokslo, valstybės institucijų ir transporto pramonės atstovams veikti kartu, siekiant maksimalaus nacionalinės transporto sistemos efektyvumo.
Pagrindinė ITLKC veikla yra orientuota į Lietuvos transporto sistemos intermodalumo stiprinimą, pabrėžiant, kad būtent intermodalumas, kaip transporto rūšių sąveikos forma, yra esminis veiksnys, plėtojant konkurencinius pajėgumus tarptautinėse transporto paslaugų rinkose. Todėl ITLKC tikslas rengti moksliškai pagristas rekomendacijas kaip užtikrinti glaudesnę skirtingų transporto rūšių integraciją į vieną konkurencingą transporto ir logistikos grandinę.
Atsižvelgiant į unikalią Lietuvos geostrateginę padėtį, akivaizdu, kad būtent efektyviai veikianti ir konkurencinga transporto sistema yra gyvybiškai svarbi tiek Lietuvos Europos politikos, tiek ir apskritai ūkio raidos sėkmės prielaida. Todėl ITLKC misija ir vizija – efektyviai talkinti integruoti nacionalinę transporto sistemą į regioninį, europinį transporto sistemų tinklą ir transporto paslaugų pasaulinę rinką, taip priderinant nacionalinę transporto sistemą prie globalios rinkos tendencijų ir amortizuojant jos jautrumą šiandieniniams iššūkiams.
Pagrindiniai ITLKC uždaviniai:
Vykdyti mokslinius ir tiriamuosius darbus intermodalinio transporto srityje;
Talkinti plėtojant Baltijos jūros regiono intermodalinį transporto tinklą;
Skleisti informaciją apie intermodalinio transporto plėtrą ir inovacijas;
Skatinti bendradarbiavimą tarp mokslininkų, institucijų ir verslo atstovų nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu;
Teikti siūlymus valstybės institucijoms dėl transporto politikos strategijos ir įgyvendinimo priemonių;
Organizuoti apskritojo stalo diskusijas, seminarus ir konferencijas, susijusias su intermodalumo plėtra ir tobulinimu;
Skatinti miestų ir regionų intermodalinio transporto plėtrą, viešų/privačių intermodalinių centrų steigimą ir jų plėtrą Lietuvoje;
Talkinti plėtojant Baltijos jūros regiono intermodalinį transporto tinklą;
Skleisti informaciją apie intermodalinio transporto plėtrą ir inovacijas;
Skatinti bendradarbiavimą tarp mokslininkų, institucijų ir verslo atstovų nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu;
Teikti siūlymus valstybės institucijoms dėl transporto politikos strategijos ir įgyvendinimo priemonių;
Organizuoti apskritojo stalo diskusijas, seminarus ir konferencijas, susijusias su intermodalumo plėtra ir tobulinimu;
Skatinti miestų ir regionų intermodalinio transporto plėtrą, viešų/privačių intermodalinių centrų steigimą ir jų plėtrą Lietuvoje;
Jau 2008 m. VGTU ITLKC, kartu su 7 tokio tipo centrais iš Belgijos, Vokietijos, Nyderlandų, Rumunijos, Suomijos, Jungtinės Karalystės buvo pripažinti labiausiai atitinkančiais Europos Komisijos (EK)politiką intermodalinio transporto plėtotės srityje ir gavo EK finansinę paramą, savo veiklai, projekto CIPROC rėmuose.
ITLKC aktyviai dalyvauja vykdant Europos Komisijos inicijuotus projektus Framework Programme (PROMIT, CIPROC, MOTOS, BESTUF II, BE LOGIC, B2B LOCO, BESTFACT. eMAR ) ir INTERREG (East-West Transport Corridor (EWTC), TransBaltic, EWTC II, RBGC) ir kitus EK projektus (TEN-T Connect, Baltic Transport Outlook 2030).
Nuo 2007 m. ITLKC vykdo Lietuvos Intermodalinio Transporto Technologijų Platformos administruojančio partnerio funkcijas.
Nuo 2010 m. ITLKC atlieka Tarptautinės Rytų – Vakarų Transporto Koridoriaus Asociacijos (angl. EWTCA) jungiančios 37 partnerius iš 13 Europos ir Azijos šalių, sekretoriato funkcijas.
- Transporto politika;
- Intermodalinio transporto tinklų ir intermodalinių inovacijų technologijų plėtra;
- Intermodalinio transporto modeliavimas;
- Vietinių pervežimų ir vietinių krovinių vežimo transporto plėtra;
Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto, Intermdalinio Transporto ir Logistikos Kompetencijos Centras, aktyviai dalyvauja tarptautinėse projektų programose:
- Interreg
- Framework
Interreg programos tikslas
INTERREG yra skirta skatinti bendradarbiavimą tarp valstybių narių Europos Sąjungoje įvairiais lygiais. Vienas iš pagrindinių jos tikslų yra sumažinti nacionalinių sienų Europos Sąjungoje.
INTERREG iniciatyva siekiama stiprinti ekonominę ir socialinę sanglaudą visoje Europos Sąjungoje, skatinant subalansuotą žemyno tarpvalstybinį ir tarpregioninį bendradarbiavimą. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas integruoti nuotolinio regionus su tais, kurie praleisite išorines sienas su šalimis kandidatėmis.
INTERREG iniciatyva siekiama stiprinti ekonominę ir socialinę sanglaudą visoje Europos Sąjungoje, skatinant subalansuotą žemyno tarpvalstybinį ir tarpregioninį bendradarbiavimą. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas integruoti nuotolinio regionus su tais, kurie praleisite išorines sienas su šalimis kandidatėmis.
Framework programos tikslas
Pagrindinė programos mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros, sukurta Europos Sąjungos siekiant remti ir skatinti mokslinius tyrimus Europos mokslinių tyrimų erdvės ( EMTE) kūrimą. Konkretūs tikslai ir veiksmai skirtingais finansavimo laikotarpiais .
LITTP
Funkcijos ir atsakomybės:
- Organizuoti apvaliojo stalo diskusijas, seminarus, konferencijas transporto plėtros tematika LITTP rėmuose.
- Vykdyti mokslo ir taikomuosius tyrimus pagal ES Bendrąją programą, bei remiantis regioninėmis (INTERREG) iniciatyvomis.
- Palaikyti tiesioginius kontaktus su SVĮ, suteikti joms reikiamą informaciją.
- Remti SVĮ, vykdant ES Bendrosios Programos projektus transporto ir logistikos srityje.
- Bendradarbiauti su partneriais iš akademinių struktūrų, verslo, viešųjų institucijų tiek nacionaliniu, tiek ir tarptautiniu lygmeniu.
LITTP: pasiekti rezultatai. Iniciatyvos praktikoje:
- LITTP kartu su kitais partneriais išplėtojo šaudyklinio traukinio “Vikingas” koncepciją. Tai bendras Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių, Klaipėdos uosto kompanijų, Odesos ir Iljičevskio uostų projektas. 2009 m. VIKINGO iniciatyva buvo apdovanota Europos Intermodalinio Transporto Asociacijos (EIA) kaip intermodalinio transporto gerosios praktikos pavyzdys.
- LITTP yra aktyvus žaliojo Rytų-Vakarų transporto koridoriaus proteguotojas. Planuojama, kad šis koridorius jungs Baltijos jūros regiono pietinę dalį su Rusija bei šalimis už jos. EWTC rėmuose bus siekiama stiprinti transporto plėtrą infrastruktūros projektais, inovatyviais sprendimais verslui, logistikos įmonėms, bei bendradarbiavimu tarp tyrėjų
- LITTP sugeneravo idėją ir inicijavo Rytų-Vakrų Transporto koridoriaus Asociacijos įkūrimą (2010 m. birželį). Ši Asociacija sukurta verslo interesų pagrindu, siekiant suaktyvinti ilgojo laikotarpio bendradarbiavimą tarp transporto ir logistikos kompanijų, intermodalinio terminalo operatorių ekspeditorių ir vežėjų, nacionalinių, reginionių ir vietos valdžios institucijų išilgai koridoriaus.
Transbaltica 2014
Lietuvos verslo konfederacija kviečia į konferenciją ,,Transbaltica 2014", kuri atidarys tarptautinę transporto, logistikos ir ITS parodą. Konferencijos metu bus aptariamos transporto sektoriui aktualios temos. Įvairių sričių ekspertai pristatys konkurencingumą ir inovacijas transporte. Lietuvos ir užsienio atstovai diskutuos klausimais apie Europos ir Azijos partnerystę kuriant išmanią ir tvarią logistiką.
Daugiau informacijos rasite čia.Užsienio mokslo ir studijų institucijos:
- Wismar University of Technology, Vokietija
- NetPort.Karlshamn AB, Švedija
- Transport Economics Centre University of Maribor Slovenia
- Institute of Spatial Planning, Development and Foreign Relations Russia
- Instituts Français des Sciences et Technologies des Transports de l'Aménagement et des Réseaux, Prancūzija
- Instituto Technologico del Embalaje Transporte y Logistica, Ispanija
- University of Newcastle upon Tyne – Newrail, Didžioji Britanija
- University of Westminster, Didžioji Britanija
- Syddansk Universitet, Danija
- University Of Piraeus Research Centre, Graikija
Lietuvos mokslo ir studijų institucijos
- Kauno techniko universitetas
- Klaipėdos universitetas
Lietuvos valstybinės institucijos:
- LR susisiekimo ministerija
- LR Užsienio reikalų ministerija
- Pagrindinių Lietuvos miestų savivaldybės (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių)
Ūkio subjektai
- AFT-IFTIM, Prancūzija
- Amsterdamo uostas, Nyderlandai
- Asia Continental Landbridge Logistics Association Council, Kinija
- Baltarusijos ekspeditorių asociacija, Baltarusija
- Baltijsk savivaldybė, Rusija
- BELINTERTRANS-transport-logistics center, Baltarusija
- Berlin-Brandeburg Logistic Network, Vokietija
- Blekingės Regionas, Švedija
- BMT Group Ltd, Didžioji Britanija
- CLMS Limited, Didžioji Britanija
- Conseil Europeen De L’equipment Naval, Belgija
- COSCO, Kinija
- Danaos Shipping Company, Graikija
- Det Norske Veritas As, Norvegija
- DFDS Sea ways
- DHL Global Forwarding, Vokietija
- Ebos Technologies Ltd, Kipras
- Econsult Betriebsberatungesellschaft MBH, Austrija
- European Association For Forwarding, Transport, Logistics And Customs Service, Belgija
- European Community Shipowners Associations, Belgija
- Europos intermodalinė Asociacija, Belgija
- Gruppo CLAS SRL, Italija
- Hohhot Export Processing Zone, Kinija
- ICAP Shipping Ltd, Didžioji Britanija
- Inchcape Shipping Services Holdings Limited, Didžioji Britanija
- Inlecom Systems Ltd, Didžioji Britanija
- Interporto Bologna Spa, Italija
- IVECO, Italija
- Karhamno miesto savivaldybė, Švedija
- Karshamn uostas, Švedija
- Kazachstano geležinkeliai TemyrZholy
- Lietuvos geležinkeliai
- Lietuvos krovos kompanijų Asociacija
- Lietuvos laivų savininkų asociacija, Lietuva
- Limarko, Lietuva
- Linava, Lietuva
- Lineka, Lietuva
- LOHR industrie, Prancūzija
- Maritime Administration Of Latvia, Latvija
- Market & Opinion Research International Limited, Didžioji Britanija
- MARLO AS, Norvegija
- MJC2 Ltd, Didžioji Britanija
- Mobycon, Nyderlandai
- Nautical Enterprise Centre Ltd, Airija
- NECL, Airija
- PANTEIA, Nyderlandai
- Planung Transport Verkehr AG, Vokietija
- Plaske Ukraina
- Port Authority Of Valencia, Ispanija
- Portbase Bv, Nyderlandai
- PPL 33-55, Ukraina
- Promotion of Operational Links with Integrated Services, Belgija
- Rapp Trans AG, Čekijos respublika
- Rubicon, Rusija
- Shipserv Ltd, Didžioji Britanija
- Societe De Gestion De Terminaux Informatiques, Prancūzija
- Šiaulių oro uostas
- Terminal of Mockava
- The Royal Ministry Of Fisheries And Coastal Affairs – Fiskeri – Og Kystdepartementet, Norvegija
- Tuuchin Co. Ltd., Mongolija
- Ukrainos geležinkeliai
- UKRZOVNISHTRANS, LLC, Ukraina
- Valenciaport Foundation, Ispanija
- Valtion teknillinen tutkimuskeskus, Suomija
- Vilteda, Lietuva
- VPA Logistic,s Lietuva
- Wartsila Oyj Abp, Suomija
-
- Puslapio administratoriai:
- Jelena Kabulova
- Jurgita Kunigonienė
- Daiva Versekėnienė
- Karolina Kardokaitė
- Gintarė Byčenkaitė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Monika Daukintytė
- Lina Daukšaitė