Elektroninių ryšių infrastruktūros plėtros Neringos savivaldybėje specialusis planas
INTERREG projektas “MARA” Nr. R100
Europos regionų plėtros programos INTERREG BJR projektas „Judumas ir prieinamumas kaimo vietovėse. Nauji požiūriai į judumo koncepcijų kūrimą atokiose vietovėse“ (akronimas– MARA) vykdomas dviejų tiriamųjų grupių. Šios grupės sudarytos iš Transporto ir logistikos kompetencijos centro bei Teritorijų planavimo instituto mokslo darbuotojų. VGTU dalies projekto vadovas yra Vyriaus. mokslo darbuotojas, prof. Gintautas Bureika. Projekto biudžetas 100 tūkst. Eur. Projekto Nr. R100. Terminas: 2019-2021 m. VGTU kaip projekto partneris vykdo veiklas šiose srityse:
1. Dalijimosi automobiliais paslauga
Dalijimosi automobiliais paslaugų modelių ir kitų tipų transporto priemonių dalijimosi būdų Lietuvoje nagrinėjimas. Dalijimosi automobiliais paslaugų diegimas ir kitų viešojo transporto tipų diegimas kaimo vietovėse siekiant pagerinti darnų judumą kaimo bei nutolusiose vietovėse. Dalijimosi automobiliais silpnybių ir stiprybių įvertinimas. Be to, dalijimosi transporto priemonėmis paslaugų veiksmingumo/ pritaikomumo pagrindinėms Lietuvos kurortinėms zonoms nagrinėjimas. Dalijimosi automobiliais sistema yra netaršus instrumentas ypač plėtojant esamos viešojo transporto sistemą ir papildant ją naujomis transporto priemonėmis, būtent elektrinėmis ir/ arba hibridinėmis transporto priemonėmis.
2. Savivaldžiai/ automatizuoti automobiliai
Tradicinių (dyzelinių/ benzininių) transporto priemonių pakeitimo savivaldžiais/ automatizuotais automobiliais teikiant dalijimosi automobiliais paslaugas panaudojimo galimybių studija. Kuriami ir siūlomi dalijimosi automobiliais inovatyvūs sprendiniai kaimo bei nutolusiose vietovėse. Tiriamos judumo/ transporto priemonių specifikacijos, įvertinančios mažo tankio gyvenamų vietovių ypatumus. Tikėtina, kad savivaldžiai/ automatizuoti automobiliai geriausiai tinka A-B modeliui, t. y. susiekimui tarp didelių miestų ir kaimo/ kurortų vietų. Tuo metu automatizuotos (be vairuotojo) transporto priemonės yra patrauklesnės įgyvendinant fiksuotus („žiedinius“) maršrutus, pavyzdžiui, ekskursijas poilsio arba turistinėse zonose. Nustatomas savivaldžių/ automatizuotų transporto priemonių naudojimo pelningumo „lūžio taškas“. Tinkamas investavimo krypties pasirinkimas užtikrintų sklandų dalijimosi automobiliais technologijų įdiegimą ir padidintų teigiamą poveikį judumo sistemai kaimo bei nutolusiose vietovėse.
3. Nauji verslo modeliai
Tiriami nauji kaimo ir (arba) atokiose vietovėse paslaugų judumo verslo modeliai, pagrįsti dalijimosi ekonomika. Automobilių nuomos ir draudimo reglamentavimo esamos reguliavimo sistemos analizė ES šalyse. Rinkos vertinimas: suprasti konkurencijos aplinką, vartotojų nusivylimas dėl mobilumo paslaugų (lūkesčių neišpildymas) ir, ar siūlomas verslo modelis išspręstų šią problemą. Naujų požiūrio paieška ir nustatymas, kokių yra naujų galimybių „Vartotojas Vartotojui“ P2P (angl. Peer-to-Peer) ir „Verslas Vartotojui“ B2C (angl. – Business-to-Consumer) automobilių pasidalijimo mobilumo rinkoje. Ne pelno siekiantis modelis – dalijimasis automobiliais veikia kaip pelno nesiekianti bendruomenė, t. y. modelis realizuojamas per visuomenines organizacijas. Kuriami naujos automobilių pasidalijimo sistemos rinkodaros koncepcijos ir nauji verslo pasidalijimo ekonomikos modeliai.
Detaliau apie projektą galima pasiskaityti:
Projekto tinklapis: https://www.mara-mobility.eu/
Journey: https://journeys.mara-mobility.eu/
Detaliau apie projektą galima pasiskaityti:
Projekto tinklapis: https://www.mara-mobility.eu/
Journey: https://journeys.mara-mobility.eu/
-
- Puslapio administratoriai:
- Rasa Ušpalytė-Vitkūnienė
- Laura Ladietaitė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė