Pradžia
Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Universitetas
    • Rektoriaus žodis
    • Veiklos dokumentai
    • Struktūra
    • Reitingai
    • Istorija
    • Apdovanojimai
    • Biblioteka
    • Žiniasklaidai
    • Universiteto stilius
    • Periodiniai leidiniai
    • Darbas VILNIUS TECH
    • Parama universitetui
    • Lygios galimybės
    • Alumni
    • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
    • Akademinė parama dėstytojams
  • [ Stojantiesiems ]
    • VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
    • #VILNIUSTECHmoko
    • #klauskKŪRĖJO
    • Suprojektuok savo ateitį
    • Moksleiviams ir mokykloms
    • Koleginės studijos
    • Bakalauro ir vientisosios studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Nuotolinės studijos
    • Ištęstinės studijos
    • Studijos aukštesniuose kursuose
    • Dalinės studijos
    • Kvalifikacijos tobulinimo kursai
    • Studijų aplinka
    • Kontaktai
  • Studentams
    • Pirmakursio gidas
    • Skaitmeniniai ženkliukai
    • Naujausia informacija
    • Studijų programos
    • Studijų kalendorius
    • Studijų procesas
    • Studijos ir praktika užsienyje
    • Studijų teisės aktai ir dokumentai
    • Dublikatai ir pažymos
    • Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
    • Karjera studentams
    • Studento pagalba studentui
    • Studentams su individualiaisiais poreikiais
    • Studentų atstovybė
    • Studentų gyvenimas ir veikla
    • Psichologinė pagalba studentams
    • Dvasinė pagalba ir sielovada
    • Studijų direkcijos kontaktai
    • Studijų aplinka
  • Mokslas
    • Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
    • Konferencijos ir renginiai
    • Mokslo padaliniai
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Mokslinės veiklos etika
    • Naujausia informacija
    • Kontaktai
  • Verslui
    • Žinių ir technologijų perdavimo centras
    • Tvarumo centras
    • LinkMenų fabrikas
    • Moksliniai tyrimai ir paslaugos
    • Projektai
    • IT paslaugos
    • Kvalifikacijos tobulinimas
    • Viešieji pirkimai
    • Aukcionai
    • Kviečiame bendradarbiauti
  • Tarptautiškumas
    • Naujausia informacija
    • ATHENA Europos universitetų aljansas
    • Tarptautinių studijų centras
    • Tarptautinė partnerystė
    • Tarptautiniai projektai
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Užsienio lektorių paskaitos
    • Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
  • Fakultetai
    • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
    • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
    • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
    • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
    • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
    • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
    • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
    • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
    • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
    • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
Pradžia
Pradžia
en
Pradžia Universitetas Pranešimai žiniasklaidai Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?
  • Rektoriaus žodis
  • Veiklos dokumentai
  • Struktūra
  • Reitingai
  • Istorija
  • Apdovanojimai
  • Biblioteka
  • Žiniasklaidai
  • Universiteto stilius
  • Periodiniai leidiniai
  • Darbas VILNIUS TECH
  • Parama universitetui
  • Lygios galimybės
  • Alumni
  • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
  • Akademinė parama dėstytojams
Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?
2019-07-17

Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie transporto sektoriaus tendencijas ir savivaldžius automobilius kalbamės su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros doc. dr. Vidu Žurauliu.

Prieš dvejus metus sostinėje išbandytas pirmasis savivaldis automobilis. Kas šioje srityje pasiekta Lietuvoje ir ko galima tikėtis ateityje?

Savivaldžiai automobiliai, kaip pažangi judėjimo forma, vilioja daugelį pasaulio, taip pat ir Lietuvos mokslininkų bei inžinierių. Tenka matyti įvairiose pasaulio vietose bandomus, o kai kur jau ir realiai eksploatuojamus savivaldžius automobilius, teikiančius keleivių vežimo paslaugas. Užsienio kompanijoms pademonstravus tokias transporto priemones Lietuvoje arba jų koncepcijas pristačius konferencijų, seminarų metu, kai kurios transporto kompanijos išreiškė norą įdiegtį tokį transportą ir mūsų šalyje. Nemanau, kad tai utopinis siekis ir tam pasirengus galima numatyti tam tikrą maršrutą, kur pažangus transportas galėtų sklandžiai ir saugiai atlikti savo darbą.

Atsakas į transporto srities naujoves atsiranda tuomet, kai jų naudą įžvelgia su tuo susijusios valstybės institucijos. Pastaruoju metu pastebime šalyje kuriamas pavienes elektrines transporto priemones, kelių infrastruktūros srityje dirbančios įmonės pradeda teikti gatvių ir kelių detaliųjų skaitmeninių žemėlapių sudarymo paslaugas, mūsų šalis neapleidžia aukštų pozicijų sparčiausio interneto pasaulinėse varžybose ir tai veda itin pažangių transporto priemonių kūrimo link.

Kada mūsų keliuose galime tikėtis išvysti visiškai autonomiškai judantį automobilį? Manau, dešimtmečių laukti tikrai nereikės. Dar yra neišspręstų teisinių ir kibernetinio saugumo klausimų, bet kelių ir ryšių infrastruktūrai patobulėjus, savivaldžiai automobiliai tikrai nebus naujiena. Kaip jie gebės derėti su žmonių vairuojamais automobiliais ir kaip intensyviai plėsis, tai jau – kitas klausimas. Manau, ateityje šių pažangių transporto priemonių skaičiaus didėjimas mūsų šalyje gali būti kiek uždelstas. Panaši situacija buvo ir su elektromobiliais. Kurį laiką laukėme ir tikėjomės staigaus jų proveržio, tačiau viskas užsitęsė. Neatmestinas yra ir kitas ribotos savivaldžio transporto plėtros rodiklis – žmogus, kuris nori ir mėgsta vairuoti automobilį, kurio veiksmai automatizuotam aparatui dažnai vis dar yra labai sunkiai išsprendžiamas uždavinys. Dėl to atskira kelių infrastruktūros dalis automatizuotam transportui galėtų paskatinti spartesnę jų plėtrą.

Sparti technologijų pažanga, tikėtina, turės įtakos, kad savivaldžiai automobiliai taptų ateities automobiliais. Kokie jie bus ir į kokius funkcinius dalykus labiausiai bus kreipiamas gamintojų dėmesys?

Ateities automobiliai privalės būti nekenksmingi aplinkai. Čia negali būti atskiriamas ir jiems reikalingos energijos gamybos procesas – saulė, vėjas, jūrų srovės, vandenilio virsmas, geoterminė energija, kinetinės energijos kaupimas. Ir toliau bus tobulinamos automobilių pasyviosios ir aktyviosios saugumo sistemos, pastarąsias papildant komunikacinėmis sistemomis, kai saugiam važiavimui svarbią informaciją (netikėta kliūtis, slidi kelio danga, pasikeitęs eismo valdymas) automobilis gaus iš kito automobilio ar kelio infrastruktūros.

Didieji automobilių gamintojai pastaruoju metu saugumo užtikrinimą sieja su autonominio avarinio stabdymo sistemų tobulinimu. Naujuose modeliuose diegiamos vis pažangesnės objektų atpažinimo ir galimo pavojaus įvertinimo sistemos. Dalyvaudamas naujų automobilių bandymuose, įsitikinau, kad pastarosios sistemos dar, deja, nevertos visiško pasitikėjimo, tad vairuotojai jas turėtų vertinti tik kaip papildomas saugumo priemones.

Automobilių kokybė dėl milžiniškos konkurencijos pasaulinėje rinkoje išlieka diskutuotinas ir įvairiai interpretuojamas klausimas. Manau, kad didelė pasirinkimo ir kokybės pasiūla dar ilgai išliks automobilių rinkoje ir ją tik padidins atsirandantys nauji rinkos dalyviai, tokie kaip Tesla arba Kinijos, Indijos gamintojai.

Kas vyksta savivaldžių automobilių gamintojų rinkoje pasauliniame kontekste?

Visi pagrindiniai automobilių gamintojai, be abejonės, intensyviai dirba kurdami savivaldžių automobilių koncepcijas arba jau jas bando ir tik maža rezultatų dalimi dalijasi su visu pasauliu. Panašus procesas vyko kuriant elektrines pavaras prieš 10–15 metų, o dabar jau laikas patikrintas technologijas nedelsiant diegti į rinką. Įdomu tai, kad su savivaldžiais automobiliais atsiranda ir nauji gamintojai, iki šiol su automobilių pramone neturėję nieko bendro. Tai suprantama, nes tokio tipo transporto priemonei pagaminti didžiausi ištekliai reikalingi iš naujų sferų, tokių kaip informacinės technologijos ar valdymo inžinerija.

Teko lankytis viename Suomijos universitete, kur tyrėjų grupė realiomis eismo sąlygomis jau dvejus metus intensyviai eksploatuoja savivaldį keleivinį automobilį ir analizuoja jo veikimą, sklandų dalyvavimą viešajame eisme, patikimumą skirtingomis eismo bei meteorologinėmis sąlygomis. Nors trūkumų vis dar fiksuojama gana nemažai, tačiau tęstiniai ir ilgalaikiai tyrimai, manau, yra kelias į pasitikėjimo vertas technologijas.
 
Didžiųjų miestų gyventojai sutiks, kad bene vienas labiausiai erzinančių dalykų yra eismo spūstys. Situacija gali pasikeisti, kai rinką užvaldys autonominiai automobiliai. Kaip manote, kokias, išskyrus eismo spūstis, problemas jie spręstų? 

Tik savivaldžių automobilių atsiradimas gatvėse eismo spūsčių problemų tikrai neišspręs. Norint išsivaduoti iš tokios šių dienų miestų problemos, transporto sistema turi iš principo keistis ir tokių pokyčio ženklų jau galima pastebėti. Vienas gerų pavyzdžių – transporto priemonių dalijimosi platforma. Nors patiria tam tikrų sunkumų, vis dėlto Vilniuje jau sėkmingai veikia dviračių dalijimosi paslauga, atsirado sparčiai išpopuliarėjusių elektrinių paspirtukų bendro naudojimosi koncepcijos, o ateityje, manau, toliau vystysis trumpalaikės automobilių nuomos paslaugos ir gatvėse bei kiemuose išvysime vis mažiau stovinčių automobilių.

Ateityje vis mažiau automobilių bus valdomi vieno asmens – jais pasikeisdami naudosis daugelis miesto gyventojų. Taip pat neturėtų stebinti ir tokie pokyčiai, kai vairuotojus keis autonominio valdymo sistemos, savivaldžiai automobiliai nesustodami keleivius ar jų grupes vežios miesto gatvėmis. Taip natūraliai sumažės automobilių skaičius, jų stovėjimo aikštelių vietų poreikis, gatvių platinimo ar viadukų statymo poreikis. Asmeniniai automobiliai palaipsniui pavirs viešomis transportavimo mašinomis, kurios galbūt netgi kils į orą ar plauks upėmis. Galbūt tokia perspektyva mažins tam tikrų darbo vietų poreikį, tačiau transporto ir išmaniųjų technologijų specialistai darbo tikrai nepristigs.

Idealiu atveju sklandžiai veikiantis savivaldis transportas turėtų išspęsti didžiąją dalį šiuolaikinio transporto sistemos problemų: aplinkosaugos, avaringumo ar eismo spūsčių. Tačiau pereinamuoju laikotarpiu, kuris gali užsitęsti ne vieną dešimtmetį, vis dar jausime sistemos silpnąsias puses. Be to, įsitvirtindamas savivaldis transportas kartu atneš ir savas problemas, tokias kaip kibernetinis saugumas, žmonių psichinė sveikata, žmogaus ir mašinos sąveika, teisinės atsakomybės klausimai. Taigi transportas, būdamas itin svarbus šiuolaikinio žmogaus gyvenime, neišvengiamai kels nuolatinius iššūkius ir skatins tobulėti bei naudotis jau sukurta gerove.
 
Universitetas
Universitetas
Rektoriaus žodis
Veiklos dokumentai
Planai ir ataskaitos
Kokybės užtikrinimas
Struktūra
Taryba
Ataskaitos
Senatas
Kancleris ir prorektoriai
Rektoratas
Reitingai
Istorija
Apdovanojimai
Biblioteka
Žiniasklaidai
VILNIUS TECH novatoriai
Vizualinė medžiaga
Universiteto stilius
Periodiniai leidiniai
Darbas VILNIUS TECH
Parama universitetui
Lygios galimybės
Alumni
VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
Apie mus
Dokumentai
Klubo taryba
Klubo nariai
Veikla
Kontaktai
Akademinė parama dėstytojams
Edukacinių kompetencijų grupė
Elekroninių studijų grupė
Psichologinės pagalbos ir individualiųjų poreikių reikalų grupė
Audiovizualinių technologijų grupė
Mokymai VILNIUS TECH dėstytojams
Mokymai išorinėms institucijoms
Duomenų saugumas
[ Stojantiesiems ]
[ Stojantiesiems ]
VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
#VILNIUSTECHmoko
#klauskKŪRĖJO
Suprojektuok savo ateitį
Moksleiviams ir mokykloms
Kvietimas mokykloms
VILNIUS TECH mokyklos, būreliai, mokymai
VILNIUS TECH klasės
Jaunųjų architektų ir dizainerių mokykla
Nuotolinio ugdymo programa „Ateities inžinerija“
Android programėlių kūrimas
Renginiai moksleiviams
Edukacinės elektronikos dirbtuvės
Koleginės studijos
Bakalauro ir vientisosios studijos
Priėmimas 2025
Išankstinis priėmimas į nuolatines studijas
Bendrasis priėmimas į nuolatines, ištęstines ir ištęstines nuotolines studijas
Studijų programos
Vientisųjų studijų programos
Dvigubo diplomo studijos
Sustiprintų studijų grupės
Studijų kaina
Stipendijos stojantiesiems
Konkursinio balo sandara
Stojamieji egzaminai ir testai
Meninio architektūrinio išsilavinimo egzaminas
Meninių kraštovaizdžio architektūros gebėjimų egzaminas
Profesinio tinkamumo testas
Fizinio pajėgumo testas
Sveikatos pažymėjimas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Teisės aktai
Leidinys apie bakalauro studijas 2025 m.
2024 m. bendrojo priėmimo rezultatai
DUK
Magistrantūros studijos
Studijų programos
Stojančiojo galimybių aprašas
Jungtinės ir dvigubo diplomo studijos
Hibridinės studijos
Individualizuotos magistrantūros studijos
Studijų kaina
Stojimo tvarka
Galimybių aprašas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Atviras magistrantūros kursas
Kolegijų absolventų priėmimas
Informacija stojantiesiems
Doktorantūros studijos
Doktorantūros studijų organizavimas
Reglamentai
Komitetai
Studijų dalykai
Siūlomos disertacijų tematikos 2025
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
Potencialūs vadovai
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
PRIĖMIMAS Į DOKTORANTŪRĄ 2025
Studijų kaina
Priėmimo dokumentai
VILNIUS TECH doktorantų vasaros mokykla 2025
Gynimas eksternu
Pedagoginių vardų teikimo tvarka
Statistika
Kolegijų absolventams
Priėmimo eiga (etapai)
Galimybių skaičiuoklė
Išlyginamųjų studijų programos
Papildomų studijų programos
Konkursinio balo sandara
Studijų kaina
Nuotolinės studijos
Ištęstinės studijos
Studijos aukštesniuose kursuose
Dalinės studijos
Kvalifikacijos tobulinimo kursai
Studijų aplinka
Kontaktai
Studentams
Studentams
Pirmakursio gidas
Skaitmeniniai ženkliukai
Naujausia informacija
Studijų programos
Bakalauro ir vientisųjų studijų programos
Magistrantūros studijų programos
Studijų programų akreditacija
Studijų kalendorius
Paskaitų laikas
Studijų procesas
Sesija
Apeliacijos
Studijų finansavimas
Stipendijos
Baigiamieji darbai
Nuotolinės studijos
Studijos ir praktika užsienyje
„Erasmus+“ studijos Europoje
„Erasmus+“ studijos ne ES šalyse
„Erasmus+“ praktika
Mišriosios intensyviosios programos
Renginiai
Studijų teisės aktai ir dokumentai
Studijų nuostatai
Dublikatai ir pažymos
Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
Karjera studentams
Karjeros konsultantų bankas
Darbo pasiūlymai
Praktikos pasiūlymai
Karjeros diena GRAVITY
Studento pagalba studentui
Studentams su individualiaisiais poreikiais
Kas yra individualieji poreikiai?
Kur reikėtų kreiptis?
Ar man verta kreiptis?
Finansinė parama studentams su negalia
Studentų atstovybė
Studentų gyvenimas ir veikla
Psichologinė pagalba studentams
Dvasinė pagalba ir sielovada
Studijų direkcijos kontaktai
Studijų aplinka
Mokslas
Mokslas
Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
Konferencijos ir renginiai
Mokslo padaliniai
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Mokslinės veiklos etika
Naujausia informacija
Kontaktai
Verslui
Verslui
Žinių ir technologijų perdavimo centras
Tvarumo centras
LinkMenų fabrikas
Moksliniai tyrimai ir paslaugos
Darnioji statyba
Aplinkos ir energijos technologijos
Darnusis transportas
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Mechatronika
Technologijų vadyba ir ekonomika
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Projektai
Darnioji statyba
Tarptautinių mokslo programų projektai
Aplinkos ir energijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Darnusis transportas
Tarptautinių mokslo programų projektai
Mechatronika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Technologijų vadyba ir ekonomika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
IT paslaugos
Kvalifikacijos tobulinimas
Įgyk tarptautinę suvirinimo inžinieriaus (IWE), technologo (IWT) arba specialisto (IWS) kvalifikaciją
VILNIUS TECH ir HTEC kviečia į CNC staklių operatorių – programuotojų kursus
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
SOLIDWORKS Essentials bazinis mokymo kursas skirtas projektuotojams, inžinieriams ir dizaineriams
Ergonominių rizikos veiksnių vertinimo mokymo kursų programa
Metalinių ir medinių konstrukcijų projektavimo ypatybės pagal statybos techninį reglamentrą ir Eurokodą
Viešieji pirkimai
Skelbimai apie pradedamą pirkimą
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie nustatytą laimėtoją ir ketinimą sudaryti pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie sudarytą pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Patalpų nuomos konkursai
Aukcionai
Kviečiame bendradarbiauti
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Naujausia informacija
ATHENA Europos universitetų aljansas
Tarptautinių studijų centras
Užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimas
Tarptautinė partnerystė
„Erasmus+“ tarpinstitucinės sutartys
Dvišalio bendradarbiavimo sutartys
Narystė tinkluose ir asociacijose
Tarptautiniai projektai
Tarptautiškumo plėtros projektai
ES fondų investicijų programos projektai
2021 – 2027 m. ES fondų investicijų veiksmų programos projektai
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projektai
2014 – 2020 m. ES fondų projektai
2007 – 2013 m. ES struktūrinės paramos projektai
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Atranka į dėstymo vizitą
Dėstymo vizitas
Atranka į mokymosi vizitą
Mokymosi vizitas
Naudinga informacija
Dalyvių įspūdžiai
Erasmus+ mokymosi vizitai
Erasmus+ dėstymo vizitai
Vizitai pagal „Partners 4 Value“ projektą
Kitos galimybės
Papildoma parama specialiųjų poreikių turintiems asmenims
Užsienio lektorių paskaitos
Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
Fakultetai
Fakultetai
Antano Gustaičio aviacijos institutas
Aplinkos inžinerijos fakultetas
Architektūros fakultetas
Elektronikos fakultetas
Fundamentinių mokslų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Mechanikos fakultetas
Statybos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Verslo vadybos fakultetas
Lietuvos jūreivystės akademija
Kontaktai
Kontaktai
Pagrindiniai kontaktai
Struktūra
Padalinių kontaktai
Darbuotojų kontaktai
Žemėlapiai
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
  • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
  • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
  • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
  • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
  • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
  • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
  • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
  • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
  • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
  • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (0 5) 274 4949, (0 5) 274 5010; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (0 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxuaXVzdGVjaEB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA