Pradžia
Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Universitetas
    • Rektoriaus žodis
    • Veiklos dokumentai
    • Struktūra
    • Reitingai
    • Istorija
    • Apdovanojimai
    • Biblioteka
    • Žiniasklaidai
    • Universiteto stilius
    • Periodiniai leidiniai
    • Darbas VILNIUS TECH
    • Parama universitetui
    • Lygios galimybės
    • Alumni
    • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
    • Akademinė parama dėstytojams
  • [ Stojantiesiems ]
    • VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
    • #VILNIUSTECHmoko
    • #klauskKŪRĖJO
    • Suprojektuok savo ateitį
    • Moksleiviams ir mokykloms
    • Koleginės studijos
    • Bakalauro ir vientisosios studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Nuotolinės studijos
    • Ištęstinės studijos
    • Studijos aukštesniuose kursuose
    • Dalinės studijos
    • Kvalifikacijos tobulinimo kursai
    • Studijų aplinka
    • Kontaktai
  • Studentams
    • Pirmakursio gidas
    • Skaitmeniniai ženkliukai
    • Naujausia informacija
    • Studijų programos
    • Studijų kalendorius
    • Studijų procesas
    • Studijos ir praktika užsienyje
    • Studijų teisės aktai ir dokumentai
    • Dublikatai ir pažymos
    • Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
    • Karjera studentams
    • Studento pagalba studentui
    • Studentams su individualiaisiais poreikiais
    • Studentų atstovybė
    • Studentų gyvenimas ir veikla
    • Psichologinė pagalba studentams
    • Dvasinė pagalba ir sielovada
    • Studijų direkcijos kontaktai
    • Studijų aplinka
  • Mokslas
    • Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
    • Konferencijos ir renginiai
    • Mokslo padaliniai
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Mokslinės veiklos etika
    • Naujausia informacija
    • Kontaktai
  • Verslui
    • Žinių ir technologijų perdavimo centras
    • Tvarumo centras
    • LinkMenų fabrikas
    • Moksliniai tyrimai ir paslaugos
    • Projektai
    • IT paslaugos
    • Kvalifikacijos tobulinimas
    • Viešieji pirkimai
    • Aukcionai
    • Kviečiame bendradarbiauti
  • Tarptautiškumas
    • Naujausia informacija
    • ATHENA Europos universitetų aljansas
    • Tarptautinių studijų centras
    • Tarptautinė partnerystė
    • Tarptautiniai projektai
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Užsienio lektorių paskaitos
    • Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
  • Fakultetai
    • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
    • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
    • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
    • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
    • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
    • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
    • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
    • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
    • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
    • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
Pradžia
Pradžia
en
Pradžia Universitetas Pranešimai žiniasklaidai Jaunoji mokslininkė D. Kurpytė: „Technologijos turi padėti žmogui spręsti problemas, o ne jas kurti“
  • Rektoriaus žodis
  • Veiklos dokumentai
  • Struktūra
  • Reitingai
  • Istorija
  • Apdovanojimai
  • Biblioteka
  • Žiniasklaidai
  • Universiteto stilius
  • Periodiniai leidiniai
  • Darbas VILNIUS TECH
  • Parama universitetui
  • Lygios galimybės
  • Alumni
  • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
  • Akademinė parama dėstytojams
Jaunoji mokslininkė D. Kurpytė: „Technologijos turi padėti žmogui spręsti problemas, o ne jas kurti“
2018-09-28

Jaunoji mokslininkė D. Kurpytė: „Technologijos turi padėti žmogui spręsti problemas, o ne jas kurti“

Su Dovile Kurpyte susitinkame vilniečių jau pamėgtoje Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) doktorantė bei Elektronikos fakulteto lektorė tiksli kaip laikrodis ir, nors susitinkame po dienos darbų, duodama man ranką plačiai šypsosi. Dovilės ilgai pristatinėti nereikia. Laimėjusi IEEE 8 regiono (Europa, Afrika, Vidurinieji Rytai (daugiau nei 100 šalių)) apdovanojimą, viena iš tarptautinio mokslo komunikacijos talentų konkurso „Šlovės laboratorija“ (angl. FameLab) finalininkių, dalyvavusi mokymuose su BBC mokslo populiarinimo žurnalistu, Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos pirmininkė ir tarybos narė, pašnekovė entuziastingai atsakinėja į klausimus, o jos atsakymai išduoda, kad šios moters karjera vystosi puikiai. Jaunoji mokslininkė prasitaria apie hobio įkvėptą būsimą verslą – pabėgimų kambarį, kuriame galės dar plačiau eksperimentuoti su elektronika ir kurti. Tiesa, tai nebus siaubo kambarys, nes „žmonės ir taip pakankamai bijo technologijų“. Apie tai, ar reikia jų bijoti, ko tikėtis ateityje ir kaip pasisemti kuo daugiau iš studijų metų, ir kalbamės su Dovile.

Šiandien jau turbūt visi žino, kad praktika tokia pati svarbi kaip ir studijos. Tau puikiai pavyko tai suderinti. Kaip studentams joms pasisemti?

Visų pirma, reikia domėtis naujausiomis technologijomis ir atitinkamų organizacijų veikla. Aš priklausau Elektros ir elektronikos inžinierių institutui (IEEE). Tai yra tarptautinė elektros ir elektronikos inžinierių asociacija, kuri vienija daugiau kaip 160 šalių, o tokie genijai, kaip T. Edisonas ar A. G. Belas, yra vieni iš jos įkūrėjų. Pasaulinių susitikimų metu visi nariai iš skirtingų pasaulio šalių sėdi prie vieno stalo, diskutuoja apie naujoves, nors dėl politinės situacijos ir negali vieni pas kitus vykti. Tokiuose susitikimuose visi dalijasi savo kodais, patirtimi, sprendimais ir toks požiūris, kad „čia mano“, neegzistuoja. Tuo labiau kad šiuo metu aktyviai skatinamas open science, arba atviras mokslas, kai tu pasidaliji savo algoritmu, duomenimis tam, kad kiti galėtų išbandyti ir kurti toliau. Aš siūlyčiau eiti į organizacijas, seminarus, klausyti internetinių seminarų ir daryti tai, kas tuo metu atrodo įdomu. Išbandydami kuo daugiau įvairių dalykų, geriau suprantame, kuriuo keliu toliau eiti.

Ar studijuodama užsiėmei kažkokia papildoma veikla, susijusia su profesiniu tobulėjimu?

Studijuodama VGTU elektronikos inžinerijos bakalaurą atlikau praktiką viename Vokietijos institute, kuriame programavau su vaizdų apdorojimu susijusias technologijas ir būtent ten šia technologija ir susidomėjau. Grįžusi parašiau bakalauro, magistro darbus ir dabar ruošiu disertaciją šia tema – viską su tuo ir sieju. Bakalauro darbe nagrinėjau veidų atpažinimo technologijas ir jau tada bendradarbiavau su verslu. Studijuodama magistrantūroje vėl dalyvavau tarptautiniame projekte Turkijoje, kur dirbome prie kibernetinio saugumo (angl. cyber security) projektų. O dabar dirbu su papildyta realybe, stereoskopiniais vaizdais ir intelektualiomis sistemomis. Šalia studijų visą laiką vykdydavau vaizdų apdorojimo projektus. Dalies projektų atsisakydavau dėl nesutampančio požiūrio, nes, jei aš matau, kad technologija gali būti panaudota prieš žmoniją, tokių projektų nesiimu – čia asmeninis mano, kaip programuotojos, etinis kodeksas. Technologijos turi padėti žmogui spręsti problemas, o ne jas kurti.

Kalbant apie programuotojų etiką, „Cambridge Analytica“ skandalas, kai buvo nusavinti dešimtys milijonų „Facebook“ naudotojų profilių, privertė visus kritiškiau vertinti socialines medijas ir kitas programėles. Kokių veiksmų galime imtis, kad mūsų duomenys būtų saugūs? Ar užtenka neleisti programėlėms mūsų sekti, gauti prieigą prie asmeninės informacijos ir kitų duomenų?

„Cambridge Analytica“ atveju buvo sukurta speciali programėlė, kuri pasisavino 270 tūkst. žmonių duomenis su leidimu prieiti prie jų draugų informacijos. Iš viso buvo nusavinta beveik 87 milijonai profilių, kuriuos buvo siekiama išsegmentuoti, pasižiūrėti, kokie jų yra požiūriai, ir tokiu būdu daryti įtaką rinkiminėse kampanijose. Šiuo atveju duomenų rinkimui buvo specialiai sukurta programėlė, bet tai galime daryti ir be papildomų programėlių. Atsidarę bet kurio žmogaus profilį socialiniuose tinkluose mes jau galime susidaryti įspūdį apie tą žmogų: ką jis veikia, kokie jo ryšiai su kitais žmonėmis, kas jo artimieji, su kuo daugiausiai leidžia laiko, kas vyrauja fotografijose. Tokiu būdu mes, neturėdami jokių intencijų, galime išanalizuoti duomenis ir susidaryti vieną ar kitą vaizdą. Patarimas būtų toks – internete informaciją apie save reikia pateikti sąmoningai ir suvokti, kad prie jos prieigą turės visi labai norintys. Tiesa, dabar naujasis Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) neleidžia rinkti informacijos apie mūsų elgesį internete ir kitų mus identifikuojančių duomenų: religinių pažiūrų, profsąjungų, biometrinių duomenų, su genetika, medicina susijusios informacijos. Bet, nepaisant BDAR, internete reikėtų pateikti tik tą informaciją, kurią nori, kad žinotų kiti. Ji neturi būti labai asmeniška. Jeigu norime, kad mums nesiūlytų atsitiktinių prekių ar paslaugų, galime drausti prieigą prie mūsų duomenų arba pasirinkti įvairius apribojimus. Pavyzdžiui, aš savo telefone leidžiu programėlei sekti mano vietą ir kiekvieną paspaudimą telefone. Taigi galiu ne tik planuoti, bet ir lengvai analizuoti, kaip paskirstau laiką.

Bet ar tai gerai? Ar nieko blogo, kad Tave seka?

Ši programėlė – tai virtualus asistentas. Šiuo atveju technologija leidžia man pasiekti didesnį efektyvumą.

Ir nėra taip, kad visa ši kelionė atsiduria programėlės kūrėjų rankose?

Taip, tačiau panaudoti surinktą informaciją gali labai ribotai. Šiandien visi, kas naudojasi skirtingomis mobiliosiomis operacinėmis sistemomis, yra identifikuojami. Žmonėms, kurie nenori, kad apie juos rinktų informaciją, darosi itin sudėtinga. Nepriklausomai nuo to, ar mes duodame prieigą, ar ne, kompanijos žino ir analizuoja duomenis, kad kiti vartotojai, kurie duoda visas prieigas, galėtų maksimaliai pasinaudoti sukuriamu informacijos lauku. Bet ar tai yra blogai? Čia kiekvienam reikia pasvarstyti. Kas yra internete, viskas gali būti prieinama. Tik reikia pagalvoti, kiek kažkas yra suinteresuotas sumokėti tūkstančių ar milijonų, kad įsilaužtų ir patikrintų visus duomenis. Tad geriau telefono nuotraukų galerijoje neturėti kompromituojančių nuotraukų.

Jau pati paminėjai ES Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą. Ar el. pašto dėžutes užplūdę prašymai patvirtinti leidimą ir toliau naudoti mūsų duomenis arba spaudžiami mygtukai „sutinku“, užėjus į įvairius tinklalapius, daro mus saugesnius?

Pagrindinis BDAR tikslas, kad žmonės jaustųsi saugesni jų pačių duomenų naudojimo atžvilgiu, nes vienu metu prasidėjo didžiulių duomenų bazių perpardavinėjimai tretiesiems, penktiesiems, septintiesiems ir pan. asmenims. Labai daug universitetams priklausančių el. paštų nutekėjo ir pateko į didžiules tūkstantines duomenų bazes, kad įmonės galėtų jas nusipirkti ir siųsti reklamą. Patys el. paštų savininkai nei žinojo apie tai, nei jiems reikėjo to. Tad vienas iš BDAR tikslų ir buvo, kad asmeninė informacija būtų apsaugota nuo bet kokio pašalinių disponavimo ja. Kitas BDAR tikslas – mažinti diskriminaciją. Internete prasidėjo persekiojimai ir įvairūs išpuoliai prieš religines bendruomenes, etnines mažumas, dėl seksualinių pažiūrų. Norint to išvengti, dabar duomenys gali būti renkami tik su žmogaus sutikimu ir užtikrinant, kad jis susipažino su tuo, kur jie bus naudojami.

Nežinia, ar dėl įvykusių skandalų, ar dėl asmeninės patirties, bet panašu, kad vartotojai darosi vis sąmoningesni technologijų vartojimo atžvilgiu, tuo tarpu jų kūrėjai – kūrybiškesni. Kuriamos programėlės ir technologijos kasdien pralenkia pačios save. Kodėl kūrybiškumas reikalingas moksle?

Čia pradėsiu nuo A. Einšteino žodžių, kurie man labai patinka: „Su logika nueisi iš taško A į tašką B, o su kūryba gali nueiti visur.“ Tai labai gili ir graži idėja, kuri leidžia panagrinėti kūrybiškumo svarbą moksle. Jeigu mes turime tik logiką, gal ir prigaminsime daug dalykų, bet iš kur tada atsiras naujovės? Inovacijos? Kūrybiškumas leidžia rastis naujam funkcionalumui, požiūriui ir, be abejonės, yra labai reikalingas.

Rašydama magistro darbą dirbai su papildyta realybe. Kaip manai, kokios yra jos pritaikymo galimybės? Pavyzdžiui, Valstybės pažinimo centras puikiai ja pasinaudojo edukaciniais tikslais. Kaip ji galėtų padėti spręsti problemas ir kitose srityse?

Papildytą, virtualią, mišrią ir visas kitas realybes galima panaudoti itin plačiai. Manau, kad beveik kiekvienoje srityje. Pavyzdžiui, švietimo sektoriuje. Vietoje to, kad istorijos vadovėliuose būtų pateiktas ilgiausias tekstas, galima būtų aprašyti mažą istoriją, o šalia jos įdėti nuotrauką, iš kurios iškiltų vaizdas, rodantis, kaip vyko tas ar kitas įvykis. Juk niekas nepamena, kokią pirmą datą ar formulę išmoko, tačiau puikiai visi prisimena, kaip išmoko važiuoti dviračiu! Jeigu mes kuriame nuobodžią mokymosi programą ir liepiame mokytis viską atmintinai, sulaukiame tik trumpalaikių rezultatų. Trumpoji atmintis leidžia atsiminti visą informaciją tik vieną dieną. Po savaitės liks tik apie 10 proc. informacijos, o po mėnesio neatsiminsime nieko.

Kalbant apie turizmą, jau dabar yra sukurta tokia technologija, kuri leidžia priėjus prie pastato savo telefone pamatyti visą jo istoriją: kas ten gyveno, kaip jis keitėsi per dešimtis metų ir pan. Kita šios technologijos pritaikoma sritis – medicina. Jei ketvirtadalis veido yra sužalota, jis deformuotas arba visiškai sutrupinta ranka, tai tokiose situacijose kūno dalys būna praradusios tikrąją formą. Tokiu atveju papildyta realybė sugeneruoja vaizdą, kuris leidžia pamatyti, kur turėtų būti kaulai, ir sudėjus plokšteles galima atlikti daug tikslesnes operacijas. Tai tik keli pavyzdžiai, o galėčiau juos vardyti bet kurioje srityje, tiesa pasakius, sunkiau sugalvoti, kur papildytos, virtualios ar mišrios realybės nebūtų galima panaudoti.

Naujienų kanalas „Al jezeera“ filmuoja 360 laipsnių istorijas, kur gali dalyvauti reportaže lyg būtum ten. Tačiau kol kas tai labai brangu. Kiek realu pritaikyti papildytą realybę vadovėliuose? Ar tai dar labai toli?

Mes ten jau esame ir jau kurį laiką. Viskas priklauso nuo noro pritaikyti ir prisijaukinti naująsias technologijas. Visai neseniai vedžiau seminarą Lietuvos švietimo bendruomenei apie tai, kaip galima panaudoti virtualią realybę švietimo sistemoje. Per klausimų sesiją pirmas klausimas, kurį išgirdau: „Ar tai brangu?“ Ne, akinius, kuriais mes nusikeliame į kitą pasaulį, galima įsigyti už 2 eurus panaudojant jau dabar turimus mobiliuosius telefonus. Didelių investicijų ar daug papildomų žinių nereikia, o rezultatas gali būti stulbinantis.

2015 m. turėję pasirodyti išmanieji „Google“ akiniai greitai nuėjo užmarštin – buvo atšaukta jų gamybą, nes produktas nepasiteisino. Kaip manai, kas yra svarbu atsirandančiai technologijai ar programėlėms, kad jos būtų priimtos visuomenės?

„Google“ akiniai nebuvo patogūs, o žmogus, juos užsidėjęs, atrodydavo keistai. Šiandien ir toliau aktyviai kuriami išmaniųjų akinių prototipai, svarbiausia tai, kad jie būtų lengvi, didelės raiškos ir vizualiai patrauklūs. Žmonėms labai rūpi, kaip jie atrodys su vienu ar kitu prietaisu. Ir tik tada svarbu, ką jie per tuos akinius matys. Entuziastai jau seniai nešioja išmaniuosius akinius ir randa kur juos pritaikyti, bet plačiojoje visuomenėje tokie akiniai nepaplito dėl to, kad buvo nepatogūs ir per brangūs toms funkcijoms, kurios buvo siūlomos. Galbūt dabar labiau vystosi virtualių namų pagalbininkai, esantys mūsų telefonuose. Jie gali išsiųsti el. laiškus, juos užrašyti mums diktuojant ir buitį padaryti lengvesne.

Dirbtinis intelektas (DI) šiandien yra viena pagrindinių technologijų ir kūrybiškumo konferencijų temų. Panašu, kad egzistuoja dvi vyraujančios nuomonės šiuo klausimu: dirbtinis intelektas kaip ateitis arba kaip grėsmė mūsų visų saugumui. Jeigu Tau būtų pasiūlyta prisidėti prie tokios technologijos kūrimo, kokią problemą sprendžianti technika tai būtų ir kaip įtikintum visus, kad dirbtinis intelektas vieną dieną neatsisuks prieš mus pačius?

Čia galime grįžti prie etikos ir programuotojo vertybių. Kas yra svarbiausia gyvenime programuotojui? Tai svarbu, nes dirbtinis intelektas yra matematika: daugybė formulių specifine seka, kurios gali keisti savo koeficientus ir dėl to priimti sprendimus, pamatyti šablonus, struktūras. Jeigu mes norime, kad dirbtinis intelektas išspręstų pasirinktą problemą, svarbu tai, kad ji aiškiai būtų formuluojama, koks pagrindinis tikslas ir į ką atsižvelgiama šio tikslo siekiant. Jei yra aiškiai iškelti tikslai, kur atsižvelgta į svarbiausius komponentus, laikomasi vertybių ir žmogaus gyvybė vertinama, tada visi rezultatai bus pakankamai neblogi ir robotai nenorės sunaikinti žmonių (šypsosi – aut. past.). Ar jie išsivystytų tiek, kad galėtų apie tai galvoti? Reikia žinoti būdų, kaip juos išjungti. Kurdami sistemą, mes, programuotojai, galvojame apie tai, koks yra tos sistemos tikslas, kokią funkciją ji turi atlikti ir kokiu būdu visa tai galima pakeisti, išjungti, koordinuoti. Dirbtinis intelektas – didžiuliai skaičiavimai, atsižvelgimai ir pagalvojimai: „O, kas jeigu...“

Dirbtinis intelektas jau dabar pakeitė nemažai nekvalifikuoto darbo, o žmonės gali sukurti daug įdomesnių dalykų. Dėl to, kad žmonės neteks darbo, nereikėtų bijoti, nes vis atsiranda naujų specialybių. Jeigu manote, kad jūsų specialybė išnyks, pasiruoškite tam iš anksto. Dabar itin aktualus mokymasis visą gyvenimą. Mokymosi metodai kinta, todėl kuo toliau, tuo lengviau bus persikvalifikuoti, naujos technologijos reikalauja naujų sprendimų. Planuojama, kad iki 2050 metų nebeliks 60 proc. dabar esančių specializacijų. Bet prisiminkime, kiek specializacijų, kurios dabar yra itin populiarios, atsirado per pastaruosius 5 metus...

Kaip informacinės technologijos, Tavo nuomone, keis Lietuvą per artimiausią penkmetį? Ko galime tikėtis ir kokias įmones verta stebėti laukiant pokyčių?

Labai smagu, kad užsienio kapitalo įmonės ateina į Lietuvą ir čia ieško specialistų, kuriais mes šiandien tikrai galime didžiuotis. Pačios technologijos plėsis ten, kur žmonės investuos ir kokia bus ekonominė bei politinė situacija šalyje. Elektroninių automobilių pardavimai didėja, įdomu, kada mūsų teisinė sistema leis naudotis autonominiais automobiliais, bet tai jau priklausys nuo politinės valios. Jau dabar matome, kokie populiarūs elektriniai paspirtukai. Artimiausiu metu turėtų dar labiau paplisti virtuali, papildyta ir mišri realybė. Bendra tendencija, kad greičiausiai plinta tai, kas susiję su mobilumu, sveikata, pavyzdžiui, žingsnių skaičiuokliai, širdies ritmo matuokliai ir pan.  Galiausiai virtualūs asistentai padės pasiekti daug didesnį asmeninį efektyvumą ne tik treniruočių metu ar reguliuojant apšvietimą, temperatūrą namuose.

Ruošdamasi šiam interviu supratau, kad gana retai skaitau žurnalus apie technologijas. Gal turėtum ką nors man ir skaitytojams parekomenduoti? Kokiuose žurnaluose, podkastuose ar Youtube kanaluose galima rasti kokybiškos informacijos apie technologijas? O gal galvoje sukasi knygos pavadinimas?

Na, visų pirma, pasirinkus vieną ar kitą kanalą, svarbu išsiaiškinti, šaltinio kvalifikaciją kalbėti tuo klausimu. Klausyti ir žiūrėti reikia tuos šaltinius, kuriuose turinį kuria patys mokslininkai ar savo srities profesionalai. Vienas iš tokių pavyzdžių yra IEEE. Užėję į oficialų asociacijos interneto puslapį galite rasti tiek mokslinę duomenų bazę, tiek ir mokslo populiarinimo straipsnių.
 
Universitetas
Universitetas
Rektoriaus žodis
Veiklos dokumentai
Planai ir ataskaitos
Kokybės užtikrinimas
Struktūra
Taryba
Ataskaitos
Senatas
Kancleris ir prorektoriai
Rektoratas
Reitingai
Istorija
Apdovanojimai
Biblioteka
Žiniasklaidai
VILNIUS TECH novatoriai
Vizualinė medžiaga
Universiteto stilius
Periodiniai leidiniai
Darbas VILNIUS TECH
Parama universitetui
Lygios galimybės
Alumni
VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
Apie mus
Dokumentai
Klubo taryba
Klubo nariai
Veikla
Kontaktai
Akademinė parama dėstytojams
Edukacinių kompetencijų grupė
Elekroninių studijų grupė
Psichologinės pagalbos ir individualiųjų poreikių reikalų grupė
Audiovizualinių technologijų grupė
Mokymai VILNIUS TECH dėstytojams
Mokymai išorinėms institucijoms
Duomenų saugumas
[ Stojantiesiems ]
[ Stojantiesiems ]
VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
#VILNIUSTECHmoko
#klauskKŪRĖJO
Suprojektuok savo ateitį
Moksleiviams ir mokykloms
Kvietimas mokykloms
VILNIUS TECH mokyklos, būreliai, mokymai
VILNIUS TECH klasės
Jaunųjų architektų ir dizainerių mokykla
Nuotolinio ugdymo programa „Ateities inžinerija“
Android programėlių kūrimas
Renginiai moksleiviams
Edukacinės elektronikos dirbtuvės
Koleginės studijos
Bakalauro ir vientisosios studijos
Priėmimas 2025
Išankstinis priėmimas į nuolatines studijas
Bendrasis priėmimas į nuolatines, ištęstines ir ištęstines nuotolines studijas
Studijų programos
Vientisųjų studijų programos
Dvigubo diplomo studijos
Sustiprintų studijų grupės
Studijų kaina
Stipendijos stojantiesiems
Konkursinio balo sandara
Stojamieji egzaminai ir testai
Meninio architektūrinio išsilavinimo egzaminas
Meninių kraštovaizdžio architektūros gebėjimų egzaminas
Profesinio tinkamumo testas
Fizinio pajėgumo testas
Sveikatos pažymėjimas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Teisės aktai
Leidinys apie bakalauro studijas 2025 m.
2024 m. bendrojo priėmimo rezultatai
DUK
Magistrantūros studijos
Studijų programos
Stojančiojo galimybių aprašas
Jungtinės ir dvigubo diplomo studijos
Hibridinės studijos
Individualizuotos magistrantūros studijos
Studijų kaina
Stojimo tvarka
Galimybių aprašas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Atviras magistrantūros kursas
Kolegijų absolventų priėmimas
Informacija stojantiesiems
Doktorantūros studijos
Doktorantūros studijų organizavimas
Reglamentai
Komitetai
Studijų dalykai
Siūlomos disertacijų tematikos 2025
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
Potencialūs vadovai
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
PRIĖMIMAS Į DOKTORANTŪRĄ 2025
Studijų kaina
Priėmimo dokumentai
VILNIUS TECH doktorantų vasaros mokykla 2025
Gynimas eksternu
Pedagoginių vardų teikimo tvarka
Statistika
Kolegijų absolventams
Priėmimo eiga (etapai)
Galimybių skaičiuoklė
Išlyginamųjų studijų programos
Papildomų studijų programos
Konkursinio balo sandara
Studijų kaina
Nuotolinės studijos
Ištęstinės studijos
Studijos aukštesniuose kursuose
Dalinės studijos
Kvalifikacijos tobulinimo kursai
Studijų aplinka
Kontaktai
Studentams
Studentams
Pirmakursio gidas
Skaitmeniniai ženkliukai
Naujausia informacija
Studijų programos
Bakalauro ir vientisųjų studijų programos
Magistrantūros studijų programos
Studijų programų akreditacija
Studijų kalendorius
Paskaitų laikas
Studijų procesas
Sesija
Apeliacijos
Studijų finansavimas
Stipendijos
Baigiamieji darbai
Nuotolinės studijos
Studijos ir praktika užsienyje
„Erasmus+“ studijos Europoje
„Erasmus+“ studijos ne ES šalyse
„Erasmus+“ praktika
Mišriosios intensyviosios programos
Renginiai
Studijų teisės aktai ir dokumentai
Studijų nuostatai
Dublikatai ir pažymos
Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
Karjera studentams
Karjeros konsultantų bankas
Darbo pasiūlymai
Praktikos pasiūlymai
Karjeros diena GRAVITY
Studento pagalba studentui
Studentams su individualiaisiais poreikiais
Kas yra individualieji poreikiai?
Kur reikėtų kreiptis?
Ar man verta kreiptis?
Finansinė parama studentams su negalia
Studentų atstovybė
Studentų gyvenimas ir veikla
Psichologinė pagalba studentams
Dvasinė pagalba ir sielovada
Studijų direkcijos kontaktai
Studijų aplinka
Mokslas
Mokslas
Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
Konferencijos ir renginiai
Mokslo padaliniai
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Mokslinės veiklos etika
Naujausia informacija
Kontaktai
Verslui
Verslui
Žinių ir technologijų perdavimo centras
Tvarumo centras
LinkMenų fabrikas
Moksliniai tyrimai ir paslaugos
Darnioji statyba
Aplinkos ir energijos technologijos
Darnusis transportas
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Mechatronika
Technologijų vadyba ir ekonomika
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Projektai
Darnioji statyba
Tarptautinių mokslo programų projektai
Aplinkos ir energijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Darnusis transportas
Tarptautinių mokslo programų projektai
Mechatronika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Technologijų vadyba ir ekonomika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
IT paslaugos
Kvalifikacijos tobulinimas
Įgyk tarptautinę suvirinimo inžinieriaus (IWE), technologo (IWT) arba specialisto (IWS) kvalifikaciją
VILNIUS TECH ir HTEC kviečia į CNC staklių operatorių – programuotojų kursus
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
SOLIDWORKS Essentials bazinis mokymo kursas skirtas projektuotojams, inžinieriams ir dizaineriams
Ergonominių rizikos veiksnių vertinimo mokymo kursų programa
Metalinių ir medinių konstrukcijų projektavimo ypatybės pagal statybos techninį reglamentrą ir Eurokodą
Viešieji pirkimai
Skelbimai apie pradedamą pirkimą
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie nustatytą laimėtoją ir ketinimą sudaryti pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie sudarytą pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Patalpų nuomos konkursai
Aukcionai
Kviečiame bendradarbiauti
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Naujausia informacija
ATHENA Europos universitetų aljansas
Tarptautinių studijų centras
Užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimas
Tarptautinė partnerystė
„Erasmus+“ tarpinstitucinės sutartys
Dvišalio bendradarbiavimo sutartys
Narystė tinkluose ir asociacijose
Tarptautiniai projektai
Tarptautiškumo plėtros projektai
ES fondų investicijų programos projektai
2021 – 2027 m. ES fondų investicijų veiksmų programos projektai
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projektai
2014 – 2020 m. ES fondų projektai
2007 – 2013 m. ES struktūrinės paramos projektai
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Atranka į dėstymo vizitą
Dėstymo vizitas
Atranka į mokymosi vizitą
Mokymosi vizitas
Naudinga informacija
Dalyvių įspūdžiai
Erasmus+ mokymosi vizitai
Erasmus+ dėstymo vizitai
Vizitai pagal „Partners 4 Value“ projektą
Kitos galimybės
Papildoma parama specialiųjų poreikių turintiems asmenims
Užsienio lektorių paskaitos
Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
Fakultetai
Fakultetai
Antano Gustaičio aviacijos institutas
Aplinkos inžinerijos fakultetas
Architektūros fakultetas
Elektronikos fakultetas
Fundamentinių mokslų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Mechanikos fakultetas
Statybos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Verslo vadybos fakultetas
Lietuvos jūreivystės akademija
Kontaktai
Kontaktai
Pagrindiniai kontaktai
Struktūra
Padalinių kontaktai
Darbuotojų kontaktai
Žemėlapiai
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
  • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
  • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
  • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
  • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
  • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
  • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
  • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
  • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
  • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
  • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (0 5) 274 4949, (0 5) 274 5010; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (0 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxuaXVzdGVjaEB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA