Pradžia
Universitetas
Naujienos
400 „Ateities inžinerijos“ moksleivių eksperimentavo VILNIUS TECH: kūrybinėse dirbtuvėse – nuo robotų iki jėgainių

2025-03-07
400 „Ateities inžinerijos“ moksleivių eksperimentavo VILNIUS TECH: kūrybinėse dirbtuvėse – nuo robotų iki jėgainių
Kovo 6 d. įvyko VILNIUS TECH organizuojamos nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ 8-ojo sezono kūrybinės dirbtuvės. Moksleiviai, kurie domisi inžinerija, technologijomis ir inovacijomis, atvyko iš visos Lietuvos susitikti su VILNIUS TECH universiteto dėstytojais, kad aptartų savo kuriamus inovatyvius projektus. Čia jie konsultuojasi, tobulina pradėtus darbus – nuo robotų iki atsinaujinančios energijos modelių. O kad sėkmingai užbaigtų savo projektus, atlieka praktinius darbus su modernia inžinerine įranga.
Kūrybinių dirbtuvių tikslas – ne tik pagelbėti moksleiviams įveikti projekte kylančius iššūkius, bet ir suteikti galimybę artimiau pažinti inžinerijos sritis. Tokie susibūrimai padeda mokiniams gilinti praktinius įgūdžius, o universitetui – dalytis žiniomis bei įsitraukti į jaunųjų talentų ugdymą.
„Šios dirbtuvės leidžia mums iš arčiau pamatyti, kaip sekasi moksleiviams, ir padėti jų projektams judėti į priekį. Tai ne tik konsultacijos, bet ir proga įkvėpti būsimus inžinierius ir inžinieres“, – sako programos koordinatorė Edita Karosienė.
Projekte dalyvauja 390 mokinių ir 80 mokytojų iš 44 skirtingų Lietuvos mokyklų. Dirbtuvėse buvo galima išvysti įvairius jaunųjų talentų projektus: širdies vožtuvo modeliavimą, žvakių vaško perdirbimo įrenginį, kaštono muilo gamybą ir jo poveikį dėmių šalinimui, elektromagnetinės taršos žemėlapį, hidroakumuliacinės jėgainės modelį, autonominę laistymo sistemą ir daugelį kitų.
Jaunieji dalyviai pripažįsta, kad svarbų vaidmenį jų kūrybinėje kelionėje atlieka mokytojai. „Mokytojai paskatino dalyvauti „Ateities inžinerijos“ programoje ir kurti savo programėlę“, – pasakoja aštuntokė Saulė Jurkevičiūtė iš Ukmergės Užupio pagrindinės mokyklos. Ne visi iš karto susidomi inžinerija, tačiau įsigilinę supranta jos vertę. „Iš pradžių atrodė, kad tai neįdomu, tačiau, kai įgijau daugiau žinių, supratau, jog tai labai praktiška sritis, kuri praplečia akiratį ir reikalauja loginio mąstymo“, – priduria jaunoji kūrėja.
Mokytojai – svarbi moksleivių komandų dalis, neretai tampanti tarpine grandimi tarp jų ir universiteto dėstytojų. Mokytojai ne tik padeda mokiniams įgyvendinti jų idėjas, bet ir patys nuolat mokosi kartu su jais. Dažnai mokytojai vadovauja ne vienam projektui skirtingose srityse. Vis dėlto, kaip pripažįsta viena iš dalyvių mokytojų, ši veikla nėra be iššūkių. „Moksleiviams ne visada iš karto pavyksta rasti atsakymus – tenka eksperimentuoti, ieškoti sprendimų kartu su VILNIUS TECH dėstytojais. Pavyzdžiui, kartais nepavyksta sujungti laidų, išsilieja metalas ar ne taip veikia elektronika. Bet tai mus visus moko kantrybės, kūrybiškumo ir problemų sprendimo“, – pasakoja Jurgita Joanitienė iš Klaipėdos Baltijos gimnazijos ir Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos.
“Mes čia ne naujokai – inžinerinė kūryba, inovacijos, darbas su mokiniais ir mokytojais, diegiant mokiniams pomėgį technikai, lydi mane jau daug dešimtmečių”, – prisipažįsta pakalbintas Mechanikos fakulteto dėstytojas, Techninės kūrybos ir inovacijų centro vedėjas, praeityje žinomas sportininkas ir techninių sporto šakų sporto meistras dr. Algimantas Rotmanas. – ,,Visada maloniai nustebina, kai tokiuose renginiuose tarp mokytojų randu ir buvusių savo studentų – juk tai patvirtina, kad kažkada pasėta meilės technikai sėklelė atneša puikių vaisių, nes kiekvienas mokytojas veda paskui save būrelį moksleivių, jaunųjų inžinerijos entuziastų.”
Visi šie iššūkiai ir atradimai veda į svarbiausią etapą – „Ateities inžinerijos“ 8-ojo sezono finalą, kuris vyks jau gegužės 21 d. VILNIUS TECH.
Kūrybinių dirbtuvių tikslas – ne tik pagelbėti moksleiviams įveikti projekte kylančius iššūkius, bet ir suteikti galimybę artimiau pažinti inžinerijos sritis. Tokie susibūrimai padeda mokiniams gilinti praktinius įgūdžius, o universitetui – dalytis žiniomis bei įsitraukti į jaunųjų talentų ugdymą.
„Šios dirbtuvės leidžia mums iš arčiau pamatyti, kaip sekasi moksleiviams, ir padėti jų projektams judėti į priekį. Tai ne tik konsultacijos, bet ir proga įkvėpti būsimus inžinierius ir inžinieres“, – sako programos koordinatorė Edita Karosienė.
Projekte dalyvauja 390 mokinių ir 80 mokytojų iš 44 skirtingų Lietuvos mokyklų. Dirbtuvėse buvo galima išvysti įvairius jaunųjų talentų projektus: širdies vožtuvo modeliavimą, žvakių vaško perdirbimo įrenginį, kaštono muilo gamybą ir jo poveikį dėmių šalinimui, elektromagnetinės taršos žemėlapį, hidroakumuliacinės jėgainės modelį, autonominę laistymo sistemą ir daugelį kitų.
Jaunieji dalyviai pripažįsta, kad svarbų vaidmenį jų kūrybinėje kelionėje atlieka mokytojai. „Mokytojai paskatino dalyvauti „Ateities inžinerijos“ programoje ir kurti savo programėlę“, – pasakoja aštuntokė Saulė Jurkevičiūtė iš Ukmergės Užupio pagrindinės mokyklos. Ne visi iš karto susidomi inžinerija, tačiau įsigilinę supranta jos vertę. „Iš pradžių atrodė, kad tai neįdomu, tačiau, kai įgijau daugiau žinių, supratau, jog tai labai praktiška sritis, kuri praplečia akiratį ir reikalauja loginio mąstymo“, – priduria jaunoji kūrėja.
Mokytojai – svarbi moksleivių komandų dalis, neretai tampanti tarpine grandimi tarp jų ir universiteto dėstytojų. Mokytojai ne tik padeda mokiniams įgyvendinti jų idėjas, bet ir patys nuolat mokosi kartu su jais. Dažnai mokytojai vadovauja ne vienam projektui skirtingose srityse. Vis dėlto, kaip pripažįsta viena iš dalyvių mokytojų, ši veikla nėra be iššūkių. „Moksleiviams ne visada iš karto pavyksta rasti atsakymus – tenka eksperimentuoti, ieškoti sprendimų kartu su VILNIUS TECH dėstytojais. Pavyzdžiui, kartais nepavyksta sujungti laidų, išsilieja metalas ar ne taip veikia elektronika. Bet tai mus visus moko kantrybės, kūrybiškumo ir problemų sprendimo“, – pasakoja Jurgita Joanitienė iš Klaipėdos Baltijos gimnazijos ir Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos.
“Mes čia ne naujokai – inžinerinė kūryba, inovacijos, darbas su mokiniais ir mokytojais, diegiant mokiniams pomėgį technikai, lydi mane jau daug dešimtmečių”, – prisipažįsta pakalbintas Mechanikos fakulteto dėstytojas, Techninės kūrybos ir inovacijų centro vedėjas, praeityje žinomas sportininkas ir techninių sporto šakų sporto meistras dr. Algimantas Rotmanas. – ,,Visada maloniai nustebina, kai tokiuose renginiuose tarp mokytojų randu ir buvusių savo studentų – juk tai patvirtina, kad kažkada pasėta meilės technikai sėklelė atneša puikių vaisių, nes kiekvienas mokytojas veda paskui save būrelį moksleivių, jaunųjų inžinerijos entuziastų.”
Visi šie iššūkiai ir atradimai veda į svarbiausią etapą – „Ateities inžinerijos“ 8-ojo sezono finalą, kuris vyks jau gegužės 21 d. VILNIUS TECH.
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Monika Daukintytė