.png)
2025-05-14
Jaunimo kelrodė V. Voišnienė: buvę mokiniai sugrįžta kaip studentai
Meilė mokslui užkrečiama – taip būtų galima apibendrinti VILNIUS TECH docentės, dr. Violetos Voišnienės darbo su mokiniais rezultatus. Pernai metų Geriausių dėstytojų rinkimuose nominuota kaip Jaunimo kelrodė, chemikė savo buvusius mokinius sutinka grįžusius mokslų tęsti ir į universiteto suolą.
„Turbūt ne be reikalo sako, jog kai tau darbas – malonumas, tai ir dirbi kitaip. Man malonu dirbti su moksleiviais, studentais ir labai džiaugiuosi, kai jie ateina motyvuoti išmokti. „Ant popieriaus“ chemija gali atrodyti neįdomus mokslas, bet kai jie ją gali „pačiupinėti“, yra visai kitaip – atėję į laboratoriją jie tą pajunta, o išeidami dėkoja. Tai kelia norą dirbti ir toliau – su jaunimu tas tikrai yra labai smagu!“, – pasakoja dėstytoja.
Moksleiviai pasijaučia studentais
Dr. Violeta Voišnienė VILNIUS TECH jau beveik du dešimtmečius Fundamentinių mokslų fakultete (FMF) dėsto chemiją. Prasidėjus nuotoliniai ugdymo programai „Ateities inžinerija“, ši dėstytoja pradėjo vesti chemijos laboratorinius darbus 9–12 klasių mokiniams.
„Iš pradžių su VILNIUS TECH Stojančiųjų priėmimo ir informavimo centru (SPIC) svarstėme, kaip būtų galima pritraukti mokinius, sudominti juos tiek chemija, tiek mūsų universitetu, ir tuomet gimė laboratorinių chemijos darbų idėja. Pradėjome dalyvauti ir patys rengti konferencijas, megzti ryšius su mokytojais, vėliau mielai atvedančius ir savo mokinius.
Moksleiviai susižavi chemija būtent per šiuos užsiėmimus, nes gali prie jos prisiliesti praktiškai. Mes juokaujame, kad rodome jiems stebuklus, pavyzdžiui, kaip spalvotas tirpalas jį nufiltravus gali keistis ir tapti bespalviu. Paskui su jais aiškinamės, kokios reakcijos įvyko, skaičiuojame. Vaikams patinka tie spalvų žaismai ir reakcijų kitimai, tai juos sudomina ir toliau gilintis“, – pasakoja chemikė.
Mokslininkė tęsia, jog šių laboratorinių darbų metu moksleiviai užsikabina už chemijos, o vėliau į universitetą grįžta jau kaip studentai. „Būna, einant koridoriumi pamato ir šaukia: Ooo, mūsų dėstytoja ateina! Paskui prisipažįsta, jog būtent mūsų vedamas dalykas „suviliojo“ pasirinkti chemiją ir studijų metu, nes parodėme, jog ji „žmogiška“, suprantama. Na, o per paskaitas jie padeda kitiems studentams, kadangi mes jau darėme tokius darbus „Ateities inžinerijos“ metu. Iš tikrųjų, tai labai smagu.“
Kalbėdama apie bendravimą su moksleiviais, dr. V. Voišnienė sako, jog pasitelkia humorą, kadangi tai jiems padeda lengviau atsipalaiduoti ir paprasčiau pažiūrėti į chemiją. Dėstytojos negąsdina ir šiuolaikinių jaunuolių charakteris – į VILNIUS TECH laboratorijas jie jau ateina susidomėję, todėl dirba susikaupę, atsakingai ir net pasijunta tikrais studentais.
„Man jie visi geri vaikai. Negaliu sakyti, kad visi vienodi, bet tikrai ne išdykę, kaip kartais apibūdina kiti mokytojai. Vieni drąsesni, kiti – mažiau, gal kartais reikia kitaip atkreipti jų dėmesį ir sudominti. Tačiau tikrai dar nepajutau, kad „esu ta dėstytoja, kuri neįdomi vaikams“, – šypsosi chemikė.
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Monika Daukintytė
- Lina Daukšaitė