.png)
2025-07-23
Kaip užsiauginti lyderystės raumenį?
Bendraujant su įvairių organizacijų vadovais ir vadovėmis pastebime daugialypės lyderystės raiškos formas. VILNIUS TECH Verslo vadybos fakulteto, kuris nuosekliai bendradarbiauja su įmone „Cognizant Lietuva“, studentai turi galimybę iš pačių vadovų ir vadovių išgirsti praktinių atvejų istorijas ir nevadovėlinių minčių apie lyderystę.
Lektoriai iš „Cognizant Lietuva“ tik per vieną pastarųjų mokslo metų semestrą papildė paskaitas daugybe temų, skirtų lyderystės ugdymui. Iš įmonės vadovų studentai mokėsi efektyvios lyderystės, talentų valdymo, darbuotojų mokymo, veiklos valdymo ir vertinimo bei verslo ir organizacinės kultūros susiejimo. Taip pat studentai gavo žinių tokių aktualių ir jautrių lyderystės temų, kaip psichikos sveikata darbe ir lyderių emocinio intelekto ugdymas.
VILNIUS TECH Verslo vadybos fakulteto bakalauro studijų programos „Organizacijų strategijos ir lyderystė“ ir magistrantūros studijų programos „Inžinerinės ekonomikos ir vadybos”, Verslioji lyderystė specializacijos turinyje įtraukta daug dalykų, skirtų tvarios ir atsakingos lyderystės ugdymui.
„Cognizant Lietuva“ Mokymų ir ugdymo vadovė Karolina Vikšraitė pasidalino įžvalgomis apie lyderių vaidmenį organizacijų strateginiame valdyme.
Kokios būtų jūsų įžvalgos apie lyderystės vaidmenį organizacijų strateginiame valdyme?
Lyderystės vaidmuo organizacijų strateginiame valdyme gali būti mažiau pastebimas, bet itin reikšmingas, kaip organizacinės kultūros pamatas. Lyderystė organizacijoje inicijuoja, kokiu būdu priimsime svarbiausius sprendimus, kaip suteiksime grįžtamąjį ryšį kolegoms, kaip sveikinsimės vieni su kitais ir kokios vertybės leis organizacijai klestėti bei strategiškai augti ateityje.
Kokias lyderių savybes galima būtų įvardinti kaip strateginio pranašumo katalizatorius?
Viena svarbiausių lyderių savybių, kurią galima būtų įvardinti kaip strateginio pranašumo katalizatorių, yra psichologinis pranašumas vykstant pokyčiams. Kiekviena organizacija susiduria su transformacijos etapu, tad lyderio vaidmuo yra reaguoti ramiai ir valdyti situaciją šiuo nelengvu metu. Tokie lyderiai turi gebėjimą išlikti ramūs, aiškiai nurodyti kryptį, o naujus pokyčius išnaudoti kaip galimybes. Svarbus lyderio vaidmuo yra išmokyti organizaciją prisitaikyti, įgalinti kitus veikti, prisiimant naujas atsakomybes ir tokiu būdu skatinti kolektyvinį mąstymą, sprendžiant sudėtingus klausimus. Būtent tokie lyderiai pasižymi adaptyvios lyderystės požymiais.
Kaip lyderiai turėtų ugdyti strateginio valdymo kompetencijas?
Nors strateginio valdymo kompetencijos dažniausiai ugdomos per patirtį, labai svarbus ir mąstymo lankstumas, ir gebėjimas įžvelgti tai, ko dar nėra. Pirmiausiai lyderiai turėtų gebėti patys pažinti save – nebijoti patyrinėti savo asmenines savybes, gebėjimus, psichologinį pasiruošimą, vadovavimo stilius, bei gilios prasmingos refleksijos būdus. Visos šios žinios ir kompetencijos ateityje leis priimti pagrįstus, efektyvius ir strateginius sprendimus.
Kuo ypatinga virtualių komandų lyderystė? Kokios lyderių kompetencijos yra svarbiausios vadovaujant nuotolinės komandos veiklai?
Šiuolaikinių organizacijų valdymo kasdienybė – nuotolinis darbas. Lyderių tikslas, dirbant su nuotoline komanda, yra sukurti ir užtikrinti saugią aplinką, kurioje darbuotojai drąsiai galėtų dalintis mintimis ar spręsti iškilusius konfliktus. Nuotoliu dirbančios komandos yra dažniau linkusios vengti konfliktų, kadangi tai daug paprasčiau: uždarai kompiuterio ekraną ir žinai, kad biuro koridoriuje šio žmogaus nesutiksi. Būtent tokiose situacijose ir komandose lyderio vaidmuo yra neleisti pabėgti nuo konfliktų. Paskatinę tai, atveriame erdvę atvirai išsakyti nuomones, diskutuoti ir dar geriau pažinti vieniems kitus. Paprastas konfliktas turėtų virsti produktyviu konfliktu, kuris suartina nuotoliniu būdu dirbančią komandą, o ne ją išskiria.
Kokia jūsų profesinė patirtis labiausiai atskleidė jūsų, kaip lyderės, potencialą?
Vadovavimo „Sourcery Academy“ patirtis labiausiai prisidėjo prie „asmeninės lyderystės raumens auginimo“. Skirtingi iššūkiai, mentorių auginimas ir ugdymas bei reikšmingų sprendimų priėmimas leido suprasti, jog lyderis turi būti lankstus, empatiškas ir kiekvieną kartą prisitaikyti ir tinkamai sureaguoti į iškilusias situacijas.
Interviu parengė VILNIUS TECH Verslo vadybos fakulteto Vadybos katedros lektorė dr. Liudmila Lobanova
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Lina Daukšaitė