Pradžia
Universitetas
Naujienos
Mokyklų ir mokymosi erdvių architektūra: tarptautinės studentų kūrybinės dirbtuvės

2025-10-15
Mokyklų ir mokymosi erdvių architektūra: tarptautinės studentų kūrybinės dirbtuvės
Kaip turėtų atrodyti mokyklos, kad vaikai jaustųsi patogiai ir būtų įkvėpti tyrinėti pasaulį? Rudenį šį klausimą uždavė studentai iš Brno, Dortmundo ir Vilniaus bendrose kūrybinėse dirbtuvėse Čekijos Respublikoje.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakulteto mokslininkai jau dešimtmetį tyrinėja mokyklų galimybes pritaikyti turimas erdves pagal besikeičiančius poreikius. Atliekami tyrimai, jų rezultatai aktyviai integruojami į Architektūros studijų procesą: mokyklų architektūrai skirtas intensyvus studijų kursas nuo 2023 m. tapo tarptautiniu ir šiais metais pakvietė susitikti Brno technikos universitete.
Programa prasidėjo ekskursija į Litomyšlį ir tęsėsi Brno, kur studentai aplankė įvairius švietimui skirtus pastatus – nuo istorinių institucijų iki šiuolaikinių projektų. Per šiuos vizitus studentai uždavė klausimus, stebėjo ir kritiškai apmąstė, kaip aplinka veikia tiek mokinius, tiek mokytojus. Remdamiesi šia patirtimi, tarptautinės studentų komandos parengė projektus, atspindinčius jų pačių vizijas apie ateities mokymosi erdves.
Pasiūlymai buvo sutelkti į lanksčias erdves, skatinančias neformalųjį švietimą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą. Studentai tyrinėjo būdus, kaip atverti mokyklas aplinkai ir integruoti gamtos elementus, pavyzdžiui, sodus ar lauko klases.
Komandas sudarė VILNIUS TECH, Dortmundo taikomųjų mokslų ir menų universiteto ir Brno technikos universiteto Architektūros studentai. Projektų pristatymai virto atvira diskusija apie tai, kokias mokyklas norime statyti ateities kartoms.
2023 metais dirbtuvės vyko Vilniuje, o 2024 – Dortmunde, Vokietijoje. VILNIUS TECH intensyvaus studijų kurso kuratorius doc. dr. Liutauras Nekrošius.
Naujienos nuotraukos: organizatorių
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakulteto mokslininkai jau dešimtmetį tyrinėja mokyklų galimybes pritaikyti turimas erdves pagal besikeičiančius poreikius. Atliekami tyrimai, jų rezultatai aktyviai integruojami į Architektūros studijų procesą: mokyklų architektūrai skirtas intensyvus studijų kursas nuo 2023 m. tapo tarptautiniu ir šiais metais pakvietė susitikti Brno technikos universitete.
Programa prasidėjo ekskursija į Litomyšlį ir tęsėsi Brno, kur studentai aplankė įvairius švietimui skirtus pastatus – nuo istorinių institucijų iki šiuolaikinių projektų. Per šiuos vizitus studentai uždavė klausimus, stebėjo ir kritiškai apmąstė, kaip aplinka veikia tiek mokinius, tiek mokytojus. Remdamiesi šia patirtimi, tarptautinės studentų komandos parengė projektus, atspindinčius jų pačių vizijas apie ateities mokymosi erdves.
Pasiūlymai buvo sutelkti į lanksčias erdves, skatinančias neformalųjį švietimą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą. Studentai tyrinėjo būdus, kaip atverti mokyklas aplinkai ir integruoti gamtos elementus, pavyzdžiui, sodus ar lauko klases.
Komandas sudarė VILNIUS TECH, Dortmundo taikomųjų mokslų ir menų universiteto ir Brno technikos universiteto Architektūros studentai. Projektų pristatymai virto atvira diskusija apie tai, kokias mokyklas norime statyti ateities kartoms.
2023 metais dirbtuvės vyko Vilniuje, o 2024 – Dortmunde, Vokietijoje. VILNIUS TECH intensyvaus studijų kurso kuratorius doc. dr. Liutauras Nekrošius.
Naujienos nuotraukos: organizatorių
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė