Pradžia
Universitetas
Naujienos
Mokytis per praktiką ir siekti išminties: startavo „Cal Poly“ inžinerijos vasaros mokykla
.png)
2025-07-07
Mokytis per praktiką ir siekti išminties: startavo „Cal Poly“ inžinerijos vasaros mokykla
VILNIUS TECH prasidėjo dvyliktoji tarptautinė inžinerijos vasaros mokykla, suburianti studentus iš Lietuvos ir Kalifornijos politechnikos universiteto („Cal Poly“) (JAV) bendram tikslui – per šešias savaites pasinerti į statybinės mechanikos paslaptis, Vilniaus architektūrą ir abiejų šalių kultūrą.
„Šioje stovykloje susitinka žmonės iš – tiesiogine to žodžio prasme – priešingų pasaulio kampelių, skirtingų ženklų sistemų bei matavimo vienetų. Tačiau mus visus vienija meilė konstrukcijoms ir architektūrai“, – sako vienas iš stovyklos organizatorių doc. dr. Andrej Mudrov.
Šiais metais mokykloje dalyvauja 15 studentų iš „Cal Poly“ ir 5 studentės iš VILNIUS TECH.
Atidarymo ceremonijoje dalyvius sveikino VILNIUS TECH prorektorius doc. dr. Adas Meškėnas, palinkėjęs studentams ne tik sėkmės moksluose, bet ir smalsumo keliaujant po Lietuvą.
„Linkiu jums motyvacijos įveikti visas šešias savaites. Būkite kantrūs ir smalsūs ne tik sužinoti, ką mokysitės, bet ir atrasti, ką galite nuveikti bei patyrinėti Vilniuje ir Lietuvoje. Jūs turėsite galimybę pajusti, kokia yra sostinė ir pati šalis, kokios tradicijos ir žmonės“, – kalbėjo A. Meškėnas.
Praktika per istoriją
Šios „Cal Poly“ profesoriaus Edmundo Saliklio įkurtos mokyklos tikslas – prisiliesti prie Vilniaus architektūros ir istorijos bei per jų prizmę pažinti statybinę mechaniką ir atrasti bendrus kultūrų sąlyčio taškus. Mokyklos šūkis „Discere faciendo“ („Mokausi darydamas“) atspindi pagrindinę „Cal Poly“ universiteto viziją – mokymąsi per patirtį, kuris puikiai dera su VILNIUS TECH universiteto tradicijomis ir šūkiu „Sapere aude“ („Siek išminties“), pasakoja doc. dr. A. Mudrov.
Mokyklos atidarymo metu mechanikos mokslų daktaras prof. Craig Baltimore šias idėjas apjungė: „Aš tai vadinu mokymusi darant klaidas – juk išmintį įgyji tik klysdamas. Visi esame tame pačiame kelyje. Nebijokite klysti ir klausti, nes taip jūs mokotės. Kvailų klausimų nebūna – būna tik tingūs klausimai.“
„Pabandysime praplėsti jūsų komforto zoną. Be skaitmeninių modelių ar matematikos, įtrauksime jus į kai kurias dizaino sritis, kurios gali būti nepatogios įpratusiems laikytis labai konkrečių taisyklių. Tai turėtų būti labai įdomu!“, – kalbėjo inžinierius prof. John Lawson, dėstysiantis šioje mokykloje jau antrus metus.
Šešių savaičių programos metu profesoriai iš „Cal Poly“ dėstys tris JAV akredituotus modulius: statiškai neapibrėžtų sistemų analizę, konstrukcinių sistemų laboratorinius darbus ir konstrukcijų skaitinį modeliavimą. Būsimi inžinieriai mokomi braižyti masteliu, kurti architektūrinius modelius, komunikuoti tarpusavyje per skaičiavimus bei schemas ir stebėti juos supančius statinius inžinerinėje perspektyvoje.
„Įspūdingiausia, kad visa tai – ne vien sausa teorija. Buvimas Vilniaus centre leidžia gyvai susipažinti su miesto architektūra. Pavyzdžiui, nagrinėjant „Gėlių paviljono“ konstrukcinius elementus, studentams pristatoma jų paskirtis, jį suprojektavusi architektė Nijolė Vaičiūnienė, o vos po kelių minučių – apsilankoma pačiame pastate, bendraujama su čia įsikūrusio „Paviljono“ baro šeimininku. Iš jo studentai išgirsta apie pastato istoriją, jo pokalbį su architekte ir jos griežtą nurodymą – tinkamai prižiūrėti lietaus nutekėjimo sistemą“, – pasakoja doc. dr. A. Mudrov.
Docentas toliau pasakoja, jog Statinių stabilumo ir ryšių temos dėstomos per pažintį su architektu Mies van der Rohe ir jo garsiuoju šūkiu „Mažiau yra daugiau“. Šio modernizmo pradininko idėjos įkvėpė ir minėtosios architektės N. Vaičiūnienės kūrybą.
Vienas iš praktinių užduočių pavyzdžių – studentai turi masteliu suklijuoti dvylikos mazgų konstrukcijos modelį, kuris atspindi Mies van der Rohe architektūros principus.
„Teoriškai apskaičiavę laisvės laipsnių skaičių, jie turi suplanuoti ryšių sistemą taip, kad ji užtikrintų ne tik statinį stabilumą, bet ir atitiktų architektūrinius apribojimus: fasadas be ryšių, vietos praėjimams, lubų aukštis. Suklijavę modelį, studentai jį testuoja – veikia tam tikra kryptimi ir stebi konstrukcijos atsaką. Šalia esantys profesoriai padeda suprasti, kaip horizontalios jėgos, priklausomai nuo ryšių išdėstymo, perduodamos atramoms, kaip ryšiai gali sukelti kolonų tempimą – visa tai, ką inžinieriai paprastai išmoksta tik per ilgus praktikos metus. Čia ši patirtis įgyjama tiesiogiai, per veiksmą“, – paaiškina doc. dr. A. Mudrov.
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Lina Daukšaitė