Pradžia
Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Universitetas
    • Rektoriaus žodis
    • Veiklos dokumentai
    • Struktūra
    • Reitingai
    • Istorija
    • Apdovanojimai
    • Biblioteka
    • Žiniasklaidai
    • Universiteto stilius
    • Periodiniai leidiniai
    • Darbas VILNIUS TECH
    • Parama universitetui
    • Lygios galimybės
    • Alumni
    • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
    • Akademinė parama dėstytojams
  • [ Stojantiesiems ]
    • VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
    • #VILNIUSTECHmoko
    • #klauskKŪRĖJO
    • Suprojektuok savo ateitį
    • Moksleiviams ir mokykloms
    • Koleginės studijos
    • Bakalauro ir vientisosios studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Nuotolinės studijos
    • Ištęstinės studijos
    • Studijos aukštesniuose kursuose
    • Dalinės studijos
    • Kvalifikacijos tobulinimo kursai
    • Studijų aplinka
    • Kontaktai
    • VILNIUS TECH studentų atsiliepimai
  • Studentams
    • Pirmakursio gidas
    • Skaitmeniniai ženkliukai
    • Naujausia informacija
    • Studijų programos
    • Studijų kalendorius
    • Studijų procesas
    • Studijos ir praktika užsienyje
    • Studijų teisės aktai ir dokumentai
    • Dublikatai ir pažymos
    • Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
    • Karjera studentams
    • Studento pagalba studentui
    • Studentams su individualiaisiais poreikiais
    • Studentų atstovybė
    • Studentų gyvenimas ir veikla
    • Psichologinė pagalba studentams
    • Dvasinė pagalba ir sielovada
    • Studijų direkcijos kontaktai
    • Studijų aplinka
  • Mokslas
    • Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
    • Konferencijos ir renginiai
    • Mokslo padaliniai
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Mokslinės veiklos etika
    • Naujausia informacija
    • Kontaktai
  • Verslui
    • Žinių ir technologijų perdavimo centras
    • Tvarumo centras
    • LinkMenų fabrikas
    • Moksliniai tyrimai ir paslaugos
    • Projektai
    • IT paslaugos
    • Kvalifikacijos tobulinimas
    • Viešieji pirkimai
    • Aukcionai
    • Kviečiame bendradarbiauti
  • Tarptautiškumas
    • Naujausia informacija
    • ATHENA Europos universitetų aljansas
    • Tarptautinių studijų centras
    • Tarptautinė partnerystė
    • Tarptautiniai projektai
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Užsienio lektorių paskaitos
    • Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
  • Fakultetai
    • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
    • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
    • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
    • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
    • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
    • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
    • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
    • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
    • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
    • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
Pradžia
Pradžia
en
Pradžia Universitetas Naujienos VGTU mokslininkų išradimas leis prognozuoti chirurginių operacijų rezultatus
  • Rektoriaus žodis
  • Veiklos dokumentai
  • Struktūra
  • Reitingai
  • Istorija
  • Apdovanojimai
  • Biblioteka
  • Žiniasklaidai
  • Universiteto stilius
  • Periodiniai leidiniai
  • Darbas VILNIUS TECH
  • Parama universitetui
  • Lygios galimybės
  • Alumni
  • VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
  • Akademinė parama dėstytojams
VGTU mokslininkų išradimas leis prognozuoti chirurginių operacijų rezultatus
2020-01-07

VGTU mokslininkų išradimas leis prognozuoti chirurginių operacijų rezultatus

Greitas technologinių naujovių proveržis apima bene visas gyvenimo sritis. Medicina – ne išimtis. Čia pasiekti įvairių mokslo sričių rezultatai gali tapti naujais technologiniais sprendimais ar verslo idėjomis. Siekiant efektyvesnių rezultatų medicinoje, vis dažniau remiamasi kitų mokslų pasiekimais, o sąsajos su mechanikos mokslu užima ypač svarbią vietą. Egzistuojantį tvirtą medicinos ir mechanikos ryšį parodo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Biomechanikos inžinerijos katedros dr. Gedimino Gaidulio sukurtas skaitmeninis širdies mitralinio vožtuvo modelis, leidžiantis virtualiai simuliuoti pažeistus audinius ar atliekamas operacijas.

Širdies mitralinio vožtuvo svarba

Vienas gyvybiškai svarbiausių žmogaus organų yra širdis. Jei kiti raumenys ilsisi, tai širdis niekada nesustoja dirbusi iki paskutinės mūsų gyvenimo minutės. Ji – tarsi mūsų organizmo variklis, kurį reikia ypač tausoti. Neretai net nekreipiame dėmesio, kai juntamas silpnumas, dažniau pasireiškia nuovargis, kankina dusulys, skausmas ar tinsta kojos – būtent šie pirmieji požymiai ir įspėja apie mitralinio širdies vožtuvo ydą. Šią ydą turintys pacientai dažniausiai skundžiasi širdies ritmo sutrikimu, jaučia permušimus, dusulį. Pastebėjus tokius požymius, reikia suskubti gydyti ligą, kol neatsiranda realus pavojus gyvybei.

Mitralinio vožtuvo ydos pasitaiko gana dažnai. Lietuvoje esančiose klinikose per metus atliekama apie 200 aortos vožtuvo operacijų, apie 100 mitralinio vožtuvo taisymų ir apie 100 mitralinio vožtuvo protezavimų. Skaičiuojama, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose 1,7 proc. visų gyventojų turi mitralinio vožtuvo nesandarumą. Kasmet JAV nustatoma apie 250 tūkst. naujų mitralinio nesandarumo atvejų, tačiau išoperuojama tik 50 tūkst. tokių atvejų. 

„Širdies vožtuvų ydos būna dvejopos – vožtuvų nesandarumas arba susiaurėjimas, vadinamas stenoze. Dažniausiai šios ydos būna įgimtos arba įgytos. Kai kurie žmonės gimsta su netinkamai susiformavusiais vožtuvais, o kitiems širdies vožtuvų ydos susiformuoja dėl įvairių priežasčių“, – apie mitralinio vožtuvo svarbą širdies darbui komentuoja Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų Kardiologijos ir angiologijos centro vadovas profesorius Audrius Aidietis.

Profesorius teigia, kad ypač rimtų širdies problemų atsiranda, kai žmogui nutrūksta mitralinio vožtuvo chordos. Joms nutrūkus, širdies vožtuvas tampa nesandarus. „Mitralinis vožtuvas sudarytas iš dviejų burių, kurias prilaiko chordos. Kad širdis veiktų kaip pompa, visi vožtuvai turi būti sandarūs, gerai veikiantys – laiku atsidaryti ir užsidaryti. Jei chordos plyšta, burės tinkamai neužsidaro, todėl kraujas grįžta atgal į kairįjį prieširdį. Užsitęsus šiam procesui, vystosi širdies nepakankamumas“, – sako prof. A. Aidietis.  

Chirurgiškai mitralinio širdies vožtuvo nesandarumą gydyti rekomenduojama tada, kai dėl šios ydos pacientą vargina širdies ritmo sutrikimas, permušimai, dusulys. Kad gydymas būtų dar efektyvesnis, jau svarstoma ir apie mitralinio vožtuvo ydos chirurginį gydymą, kai simptomų dar nejaučiama – tokiu būdu būtų užkirstas kelias vystytis tolimesniems širdies pakitimams.

Skaitmeninių inovacijų poreikis širdies medicinoje

Sėkmingai parengta ir apginta mechanikos inžinerijos mokslo krypties disertacija „Transapikalinės mitralinio vožtuvo korekcijos skaitinis modeliavimas“ – pirmas žingsnis žmogaus širdies ir kraujotakos sistemos modeliavimo srityje, siekiant prisidėti prie širdies ydą turinčių žmonių efektyvesnio ir technologiškai pažangesnio gydymo.

G. Gaidulis pasakoja, kad domėjimąsi šia tema paskatino dviejų profesorių – darbo vadovo VGTU Taikomosios mechanikos katedros prof. habil. dr. Rimanto Kačianausko ir prof. A. Aidiečio – tandemas. Prof. R. Kačianauskas yra žinomas kompiuterinių skaičiavimo metodų ekspertas, o prof. A. Aidietis – vienas pirmųjų pasaulyje, pradėjusių taikyti naują kardiochirurgijos metodą, leidžiantį per nedidelį pjūvį, nestabdant paciento širdies, prisiūti nutrūkusias mitralinio vožtuvo chordas. Jis atkreipia dėmesį, kad daug kur pasaulyje mitralinio vožtuvo nesandarumo korekcija atliekama atviros širdies operacijos metu, kai prapjaunamas krūtinkaulis, stabdoma širdies veikla ir tik tuomet tvarkomas vožtuvas. Akivaizdu, kad naujasis metodas gerokai mažiau traumuoja pacientą. 

„Mūsų tyrimo objektas – širdies mitralinis vožtuvas ir jo nesandarumas. Pagrindinė vožtuvo funkcija – leisti tekėti kraujui tik viena kryptimi iš prieširdžio į skilvelį. Todėl kiekvieno širdies ciklo metu vožtuvas turi sandariai užsidaryti, o tą užtikrina plonyčių sausgyslių, palaikančių vožtuvą reikiamoje padėtyje ir vadinamų chordomis, tinklas. Nutrūkus vienai ar kelioms chordoms, vožtuvas tampa nesandarus, todėl dalis kraujo sugrįžta į prieširdį, jame kyla spaudimas ir tai ilgainiui gali lemti širdies nepakankamumo išsivystymą. Tokį vožtuvą reikia „taisyti“, o tai kardiochirurgo kasdienybė“, – teigia G. Gaidulis.


Norint tiksliau diagnozuoti mitralinio vožtuvo nesandarumą, prognozuoti tolimesnę šios ligos eigą ar parinkti tinkamą gydymą, reikia gerai pažinti šio vožtuvo biomechaniką, ypač esant vožtuvo nesandarumui. Šiam tikslui pasiekti buvo pasirinktas vožtuvo skaitinis modeliavimas, kitaip tariant, vožtuvo veiklos matematinis aprašymas ir jo kompiuterinė simuliacija. 

Anot G. Gaidulio, turint kompiuterinį vožtuvo modelį ir keičiant jo parametrus, kompiuteriu galima ne tik simuliuoti įvairius susirgimus, bet ir „išbandyti“ skirtingus tokių susirgimų gydymo metodus ar atlikti virtualias operacijas. Toks tyrimo būdas ateityje taps naudingu įrankiu, padedančiu prognozuoti įvairių mitralinio vožtuvo chirurginių operacijų rezultatus.

„Sukurtas skaitmeninis modelis yra makrolygio, taikant makromechanikos metodus. Buvo ypač svarbu išgauti tikslius mechaninius rodiklius. Pavyzdžiui, betoną, medį galime įstatyti į aparatūrą ir išbandyti, o gyvo žmogaus širdies ar kitų vidaus organų nėra galimybės išmatuoti. Teoriškai galima skaičiuoti, kadangi žinome ląstelių struktūrą, todėl pagal mikrostruktūrą galima spėti, kokios bus jos savybės. Plika akimi matome vieną siūlą, bet jei pažiūrėtume pro mikroskopą, ten išvystume ištisą siūlų aibę. Vožtuvas yra tam tikra membrana, vaizduojama kaip vienas paviršius, bet jos savybės yra sudėtingesnės“, – pastebi prof. R. Kačianauskas.

Pasak jo, širdis yra vienas sudėtingiausių žmogaus organų, kuriam skiriama daugiausia dėmesio. Todėl ieškota, kur labiausiai galima pritaikyti mechaniką. Širdies mechanika kažkiek primena mechanines konstrukcijas, kurios egzistuoja inžinerijoje, todėl ir bandyta tais metodais prisiderinti prie bioaudinių savybių.

Sukurtas skaitmeninis vožtuvo modelis pasitarnaus planuojant operacijas

Mitralinio vožtuvo geometrija yra gana sudėtinga ir individuali, todėl kiekvienam pacientui turi būti kuriamas atskiras kompiuterinis mitralinio vožtuvo modelis. „Tyrimo metu išnagrinėjome du atvejus ir pagal pacientų ultragarsinio tyrimo metu gautus duomenis sukūrėme du skaitmeninius mitralinio vožtuvo modelius. Šie modeliai buvo panaudoti chirurginių operacijų simuliacijoms ir mitralinio vožtuvo funkcijų po nesandarumo korekcijos įvertinimui. Abiem atvejais atlikę virtualią korekciją nustatėme, kaip po tokios operacijos širdies ciklo metu kontaktuoja vožtuvo burės, įvertinome, ar apskaičiuotieji biomechaniniai sistemos parametrai neviršija kritinių verčių. Tokie rezultatai ateityje galėtų būti naudojami planuojant chirurginę operaciją“, – įsitikinęs G. Gaidulis.  

Jis priduria, kad praktikoje atlikto tyrimo metu gautus rezultatus taikyti dar ankstoka, reikėtų išnagrinėti daugiau klinikinių atvejų, taip pat pritaikyti sukurtą tyrimo metodiką naudojimui klinikoje, kad ja galėtų naudotis gydytojai, nes šiuo metu ji tam dar nėra pritaikyta. Todėl artimiausiu metu tai ruošiamasi įgyvendinti.

Prie tyrimo tęstinumo ketina prisidėti daugiau mokslininkų tiek iš mechanikos inžinerijos, tiek ir iš medicinos srities, tad jų padedamas VGTU mokslininkas tikisi sukurti klinikinį įrankį, leidžiantį prognozuoti mitralinio vožtuvo korekcijos rezultatus. Anot jo, tai produktyvus ir perspektyvą turintis darbas, nes šiuo metu realiai praktikoje taikomų panašių įrankių dar nėra.

Operacijos atliekamos nestabdant širdies – mažėja trauma pacientui

Tradiciškai mitralinio vožtuvo nesandarumo korekcija atliekama atviros širdies operacijos metu. Anksčiau atliekamų operacijų metu reikėdavo atverti krūtinės ląstą, prijungti dirbtinę kraujo apytaką, dirbtinę širdį ir plaučius. Kol medikai tvarkydavo vožtuvą, širdis būdavo sustabdoma maždaug valandai. Iš esmės žmogaus organizmui tokios operacijos – labai didelė trauma. Prof. A. Aidietis atkreipia dėmesį, kad naujosios technologijos vystosi tokia linkme, kad žmonės operacijų metu būtų kuo mažiau traumuojami.

„Nauja technologija leidžia nepjauti krūtinkaulio, užtenka kelių centimetrų pjūvio širdies viršūnėje, per kurį specialiu aparatu patenkama į širdį, ultragarsu randama nutrūkusi mitralinio vožtuvo burė, kuri susiuvama specialiais siūlais, pritraukiančiais burę ir leidžiančiais vožtuvui vėl sandariai užsidaryti – tokiu būdu panaikinamas vožtuvo nesandarumas. Anksčiau, norėdami pagydyti nesandarų vožtuvą, išilgai prapjaudavome pacientui krūtinkaulį, atverdavome krūtinės ląstą, prijungdavome dirbtinės kraujo apytakos aparatą. Naujas būdas padeda išvengti dirbtinės kraujo apytakos naudojimo ir leidžia operaciją atlikti normaliai dirbančios širdies sąlygomis“, – teigia profesorius.


Produktyvus tiksliųjų mokslų, medicinos ir verslo bendradarbiavimas

Kad mokslas ir verslas turi bendradarbiauti, patvirtina technologiškai pirmaujančių valstybių praktika. Situaciją Lietuvoje apibūdina Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) atlikta apklausa. Remiantis jos duomenimis, verslo atstovai pagrindine partnerystės priežastimi įvardija mokslininkų gebėjimą pasiūlyti verslui reikalingų žinių bei technologinių sprendimų.  Taip pat verslo atstovai tikisi, kad tyrėjai galės pasiūlyti idėjų, plėtojant tolesnes įmonės veiklos strategines kryptis. Bendradarbiauti su verslu tyrėjus skatina galimybė pasiūlyti turimas žinias, technologijas ir taip kurti naujus produktus bei paslaugas. Tyrimų vykdytojams aktualiausia atrodo perspektyva įgyti naujų žinių ir kompetencijų bei pagerinti asmeninius mokslo rezultatus.

„Galima teigti, kad medicina primena griežtai reglamentuotą verslą. Šiame sektoriuje siekiama patentų, o operacinės technologijos turi būti aprobuotos. Jeigu siekiame atrasti pasaulinę mokslo nišą, turime siūlyti idėjas, inžinerines naujoves, kurios būtų įdomios pasauliniame kontekste. Produktyvus mokslo ir verslo bendradarbiavimas yra būtinas, turėtų būti skatinami tarpdalykiniai tyrimai. Pastebiu tendenciją, kad pastaruoju metu esame per daug susikoncentravę tik į savo siaurą sritį, nematydami platesnių bendradarbiavimo galimybių. Kad atsirastų tarpdiscipliniškumas, visų pirma reikia peržengti esamus tarpinstitucinius barjerus“, – teigia prof. R. Kačianauskas.

Jis pastebi, kad daugelis nustemba prakalbus apie tai, jog bendradarbiauti gali skirtingų specialybių ekspertai: tiek inžinieriai, tiek matematikai, tiek medikai, tiek chemikai, tiek biologai. Jo manymu, tik mažai patyrusiam žmogui gali pasirodyti, kad šių skirtingų sričių specialistų metodai nepritaikomi medicinoje. Profesorius pažymi, kad matematinių modelių lygmenyje galime įžvelgti panašumų tarp naftos tekėjimo vamzdynuose ir kraujo tekėjimo.   

„Dalyvavau Hjustone vykusioje konferencijoje tarpdiscipliniškumo tema, kur labiausiai nustebino inžinierių ir medikų bendradarbiavimas. Pasaulinio lygio chirurgas dalyviams rodė, kaip operuojama žmogaus širdis. Jis demonstravo širdį, pasakojo, ką jis daro kaip chirurgas, o šalia buvo kuriamas vaizdas, kaip širdies audinys modeliuojamas mechaniškai. Stebėtinas mechanikos žinių panaudojimas. Mechanikai gali būti naudingi sprendžiant kai kurias medikų problemas. Taip pat reikia medikų žinių ir patirties, kad mes, inžinieriai, galėtume prisidėti prie efektyvesnių gydymo metodų įgyvendinimo. Mes dažnai nežinome medikų poreikio, o jie nesuvokia mūsų mokslo galimybių“, – tarpdiscipliniškumo naudą atskleidžia prof. R. Kačianauskas.

Prof. R. Kačianauskas pasakoja, kad penkerius metus trukęs bendradarbiavimas su Santaros klinikomis, kuriant skaitmeninį širdies vožtuvo modelį, neapsiėjo be iššūkių. Vienas jų – komunikacija su medikais. „Mechanikos inžinieriai turi savo terminologiją, medikai – savo. Galime pasidžiaugti, kad savo atkakliu darbu jau pasiekėme kūrybinio bendradarbiavimo lygį, rengiame bendrus tyrimus ir publikacijas. Ateityje matau dar aktyvesnį bendradarbiavimą. Pavyzdžiui, kaulų, dantų protezavimas – tai tokie procesai, kur be mechanikos inžinerijos žinių medikai jau neišsiverčia. Įžvelgiu perspektyvų ir ląstelių mechanikos srityje. Jei įsivaizduojame ląstelės sandarą, tai galime sukurti ir mechaninį modelį, vaizduojantį, kaip skystis išteka iš ląstelės, juda joje“, – pasakoja prof. R. Kačianauskas.  

 
Universitetas
Universitetas
Rektoriaus žodis
Veiklos dokumentai
Planai ir ataskaitos
Kokybės užtikrinimas
Struktūra
Taryba
Ataskaitos
Senatas
Kancleris ir prorektoriai
Rektoratas
Reitingai
Istorija
Apdovanojimai
Biblioteka
Žiniasklaidai
VILNIUS TECH novatoriai
Vizualinė medžiaga
Universiteto stilius
Periodiniai leidiniai
Darbas VILNIUS TECH
Parama universitetui
Lygios galimybės
Alumni
VILNIUS TECH Profesorių emeritų klubas
Apie mus
Dokumentai
Klubo taryba
Klubo nariai
Veikla
Kontaktai
Akademinė parama dėstytojams
Edukacinių kompetencijų grupė
Elekroninių studijų grupė
Psichologinės pagalbos ir individualiųjų poreikių reikalų grupė
Audiovizualinių technologijų grupė
Mokymai VILNIUS TECH dėstytojams
Mokymai išorinėms institucijoms
Duomenų saugumas
[ Stojantiesiems ]
[ Stojantiesiems ]
VYKSTANČIO PRIĖMIMO INFORMACIJA
#VILNIUSTECHmoko
#klauskKŪRĖJO
Suprojektuok savo ateitį
Moksleiviams ir mokykloms
Kvietimas mokykloms
VILNIUS TECH mokyklos, būreliai, mokymai
VILNIUS TECH klasės
Jaunųjų architektų ir dizainerių mokykla
Nuotolinio ugdymo programa „Ateities inžinerija“
Android programėlių kūrimas
Jaunųjų architektų ir dizainerių mokyklos vasaros kursai: pasiruošk stojamajam egzaminui
Renginiai moksleiviams
Edukacinės elektronikos dirbtuvės
Koleginės studijos
Bakalauro ir vientisosios studijos
Priėmimas 2025
Bendrasis priėmimas į nuolatines, ištęstines ir ištęstines nuotolines studijas
Studijų programos
Vientisųjų studijų programos
Dvigubo diplomo studijos
Sustiprintų studijų grupės
Studijų kaina
Stipendijos stojantiesiems
Konkursinio balo sandara
Stojamieji egzaminai ir testai
Meninio architektūrinio išsilavinimo egzaminas
Meninių kraštovaizdžio architektūros gebėjimų egzaminas
Profesinio tinkamumo testas
Fizinio pajėgumo testas
Sveikatos pažymėjimas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Teisės aktai
Leidinys apie bakalauro studijas 2025 m.
2024 m. bendrojo priėmimo rezultatai
DUK
Magistrantūros studijos
Studijų programos
Stojančiojo galimybių aprašas
Jungtinės ir dvigubo diplomo studijos
Hibridinės studijos
Individualizuotos magistrantūros studijos
Studijų kaina
Stojimo tvarka
Galimybių aprašas
Įgijusiems išsilavinimą užsienyje
Atviras magistrantūros kursas
Kolegijų absolventų priėmimas
Informacija stojantiesiems
Doktorantūros studijos
Doktorantūros studijų organizavimas
Reglamentai
Komitetai
Studijų dalykai
Siūlomos disertacijų tematikos 2025
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
Potencialūs vadovai
Menotyra
Informatika
Vadyba
Ekonomika
Komunikacija ir informacija
Elektros ir elektronikos inžinerija
Statybos inžinerija
Transporto inžinerija
Aplinkos inžinerija
Informatikos inžinerija
Medžiagų inžinerija
Mechanikos inžinerija
PRIĖMIMAS Į DOKTORANTŪRĄ 2025
Studijų kaina
Priėmimo dokumentai
Priėmimo į doktorantūrą taisyklės
VILNIUS TECH doktorantų vasaros mokykla 2025
Metinių atestacijų katedrose grafikas 2025 m.
Metinių atestacijų mokslo kryptyse grafikas 2025 m.
Gynimas eksternu
Pedagoginių vardų teikimo tvarka
Statistika
Kolegijų absolventams
Priėmimo eiga (etapai)
Galimybių skaičiuoklė
Išlyginamųjų studijų programos
Papildomų studijų programos
Konkursinio balo sandara
Studijų kaina
Nuotolinės studijos
Ištęstinės studijos
Studijos aukštesniuose kursuose
Dalinės studijos
Kvalifikacijos tobulinimo kursai
Studijų aplinka
Kontaktai
VILNIUS TECH studentų atsiliepimai
Architektūros fakultetas
A. Gustaičio aviacijos institutas
Aplinkos inžinerijos fakultetas
Elektronikos fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Lietuvos jūreivystės akademija
Mechanikos fakultetas
Statybos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Verslo vadybos fakultetas
Studentams
Studentams
Pirmakursio gidas
Skaitmeniniai ženkliukai
Naujausia informacija
Studijų programos
Bakalauro ir vientisųjų studijų programos
Magistrantūros studijų programos
Studijų programų akreditacija
Studijų kalendorius
Paskaitų laikas
Studijų procesas
Sesija
Apeliacijos
Studijų finansavimas
Stipendijos
Baigiamieji darbai
Nuotolinės studijos
Studijos ir praktika užsienyje
„Erasmus+“ studijos Europoje
„Erasmus+“ studijos ne ES šalyse
„Erasmus+“ praktika
Mišriosios intensyviosios programos
Renginiai
Studijų teisės aktai ir dokumentai
Studijų nuostatai
Dublikatai ir pažymos
Neformaliųjų kompetencijų vertinimas ir pripažinimas
Karjera studentams
Karjeros konsultantų bankas
Darbo pasiūlymai
Praktikos pasiūlymai
Karjeros diena GRAVITY
Studento pagalba studentui
Studentams su individualiaisiais poreikiais
Kas yra individualieji poreikiai?
Kur reikėtų kreiptis?
Ar man verta kreiptis?
Finansinė parama studentams su negalia
Studentų atstovybė
Studentų gyvenimas ir veikla
Psichologinė pagalba studentams
Dvasinė pagalba ir sielovada
Studijų direkcijos kontaktai
Studijų aplinka
Mokslas
Mokslas
Prioritetinės mokslinių tyrimų kryptys ir tematikos
Konferencijos ir renginiai
Mokslo padaliniai
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Mokslinės veiklos etika
Naujausia informacija
Kontaktai
Verslui
Verslui
Žinių ir technologijų perdavimo centras
Tvarumo centras
LinkMenų fabrikas
Moksliniai tyrimai ir paslaugos
Darnioji statyba
Aplinkos ir energijos technologijos
Darnusis transportas
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Mechatronika
Technologijų vadyba ir ekonomika
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Projektai
Darnioji statyba
Tarptautinių mokslo programų projektai
Aplinkos ir energijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Darnusis transportas
Tarptautinių mokslo programų projektai
Mechatronika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Informacinės ir komunikacijos technologijos
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Technologijų vadyba ir ekonomika
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
Fundamentiniai medžiagų ir procesų tyrimai
Tarptautinių mokslo programų projektai
Nacionalinių mokslo programų projektai
IT paslaugos
Kvalifikacijos tobulinimas
Įgyk tarptautinę suvirinimo inžinieriaus (IWE), technologo (IWT) arba specialisto (IWS) kvalifikaciją
VILNIUS TECH ir HTEC kviečia į CNC staklių operatorių – programuotojų kursus
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
SOLIDWORKS Essentials bazinis mokymo kursas skirtas projektuotojams, inžinieriams ir dizaineriams
Ergonominių rizikos veiksnių vertinimo mokymo kursų programa
Metalinių ir medinių konstrukcijų projektavimo ypatybės pagal statybos techninį reglamentrą ir Eurokodą
Viešieji pirkimai
Skelbimai apie pradedamą pirkimą
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie nustatytą laimėtoją ir ketinimą sudaryti pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Skelbimai apie sudarytą pirkimo sutartį
Mažos vertės pirkimai
Tarptautiniai ir supaprastinti pirkimai
Patalpų nuomos konkursai
Aukcionai
Kviečiame bendradarbiauti
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Naujausia informacija
ATHENA Europos universitetų aljansas
Tarptautinių studijų centras
Užsienyje įgytų kvalifikacijų pripažinimas
Tarptautinė partnerystė
„Erasmus+“ tarpinstitucinės sutartys
Dvišalio bendradarbiavimo sutartys
Narystė tinkluose ir asociacijose
Tarptautiniai projektai
Tarptautiškumo plėtros projektai
ES fondų investicijų programos projektai
2021 – 2027 m. ES fondų investicijų veiksmų programos projektai
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projektai
2014 – 2020 m. ES fondų projektai
2007 – 2013 m. ES struktūrinės paramos projektai
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Atranka į dėstymo vizitą
Dėstymo vizitas
Atranka į mokymosi vizitą
Mokymosi vizitas
Naudinga informacija
Dalyvių įspūdžiai
Erasmus+ mokymosi vizitai
Erasmus+ dėstymo vizitai
Vizitai pagal „Partners 4 Value“ projektą
Kitos galimybės
Papildoma parama specialiųjų poreikių turintiems asmenims
Užsienio lektorių paskaitos
Užsienio ryšių direkcijos kontaktai
Fakultetai
Fakultetai
Antano Gustaičio aviacijos institutas
Aplinkos inžinerijos fakultetas
Architektūros fakultetas
Elektronikos fakultetas
Fundamentinių mokslų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Mechanikos fakultetas
Statybos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Verslo vadybos fakultetas
Lietuvos jūreivystės akademija
Kontaktai
Kontaktai
Pagrindiniai kontaktai
Struktūra
Padalinių kontaktai
Darbuotojų kontaktai
Žemėlapiai
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Antano Gustaičio aviacijos institutas Antano Gustaičio aviacijos institutas
  • Aplinkos inžinerijos fakultetas Aplinkos inžinerijos fakultetas
  • Architektūros fakultetas Architektūros fakultetas
  • Elektronikos fakultetas Elektronikos fakultetas
  • Fundamentinių mokslų fakultetas Fundamentinių mokslų fakultetas
  • Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas
  • Mechanikos fakultetas Mechanikos fakultetas
  • Statybos fakultetas Statybos fakultetas
  • Transporto inžinerijos fakultetas Transporto inžinerijos fakultetas
  • Verslo vadybos fakultetas Verslo vadybos fakultetas
  • Lietuvos jūreivystės akademija Lietuvos jūreivystės akademija
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (0 5) 274 4949, (0 5) 274 5010; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (0 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxuaXVzdGVjaEB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA