Pradžia
Universitetas
Naujienos
TIF pristatyti „Scania“ elektra varomi vilkikai: tik laiko klausimas, kada jie paplis ir Lietuvoje

2025-10-23
TIF pristatyti „Scania“ elektra varomi vilkikai: tik laiko klausimas, kada jie paplis ir Lietuvoje
VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete (TIF) įvyko „Scania BEV Road Show 2025“ – renginys, subūręs akademinės bendruomenės ir transporto sektoriaus atstovus pažvelgti į elektrinio sunkiojo transporto ateitį.
Renginio metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su naujausiais „Scania“ visiškai elektra varomais sunkvežimiais (BEV) ir išmaniaisiais logistikos sprendimais. Programoje buvo pristatyti techniniai BEV parametrai, „Fleet Management“ sistemos galimybės logistams, o renginį vainikavo praktinis elektrinio sunkvežimio pristatymas TIF teritorijoje.
Pasak UAB „Scania Lietuva“ generalinio direktoriaus Dariaus Snieškos, ši savaitė buvo pilna elektromobilumo sprendimų sunkiojo transporto segmente: „Manau, nelabai suklysiu sakydamas, kad tiek sunkiųjų visiškai elektra varomų komercinio transporto priemonių Lietuvoje dar nebuvo iki šiol. Septyni elektriniai sunkvežimiai, pritaikyti labai skirtingiems verslo segmentams – nuo statybų ir atliekų surinkimo iki vietinės distribucijos ar net tolimųjų pervežimų. Tai ne bandomieji modeliai, o komerciniai sprendimai, skirti daryti verslą ir kartu dekarbonizuoti aplinką, kurioje gyvename.“
Vadovas pabrėžė, kad elektriniai sunkvežimiai – tai ne vien baterijos talpa ar įkrovimo greitis. „Svarbiausia – balansas ir optimizacija. Svarbu pasirinkti bateriją pagal maršrutus, efektyviai išnaudoti technologiją ir pasiekti geresnius efektyvumo rodiklius nei dyzeliniai analogai. Nors ne visuose maršrutuose BEV modeliai dar tinka, daugeliu atvejų jie jau pasiteisina“, – sakė jis.
Anot jo, Lietuva – viena iš tarptautinio transporto centrų Europoje, todėl tik laiko klausimas, kada elektriniai vilkikai taps įprasta realybe: „Šiam segmentui liko dar vieneri–dveji metai, ir rimti elektra varomų vilkikų sprendimai ateis ir čia, kartu su pakrovimo infrastruktūros partnerių sprendimais.“
Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. Olegas Prentkovskis pasidžiaugė, kad šis renginys buvo surengtas VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete, kuris sujungia mokslą, studijas ir sėkmingą bendradarbiavimą su verslu, ko dėka studentai gali susipažinti su pačiomis naujausiomis transporto inžinerijos ir logistikos srities tendencijomis.
Pasak fakulteto alumnų ir partnerystės prodekano doc. dr. Giedrius Garbinčius, renginys VILNIUS TECH dar kartą parodė, kad universitetas yra atviras inovacijoms ir aktyviai bendradarbiauja su verslo partneriais siekdamas tvaresnės transporto ateities.
Dėkojame partneriams UAB „Scania Lietuva“ už sėkmingą bendradarbiavimą!
Tekstą parengė Transporto inžinerijos fakulteto mokslo ir komunikacijos prodekanė doc. dr. Kamilė Taujanskaitė
Renginio metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su naujausiais „Scania“ visiškai elektra varomais sunkvežimiais (BEV) ir išmaniaisiais logistikos sprendimais. Programoje buvo pristatyti techniniai BEV parametrai, „Fleet Management“ sistemos galimybės logistams, o renginį vainikavo praktinis elektrinio sunkvežimio pristatymas TIF teritorijoje.
Pasak UAB „Scania Lietuva“ generalinio direktoriaus Dariaus Snieškos, ši savaitė buvo pilna elektromobilumo sprendimų sunkiojo transporto segmente: „Manau, nelabai suklysiu sakydamas, kad tiek sunkiųjų visiškai elektra varomų komercinio transporto priemonių Lietuvoje dar nebuvo iki šiol. Septyni elektriniai sunkvežimiai, pritaikyti labai skirtingiems verslo segmentams – nuo statybų ir atliekų surinkimo iki vietinės distribucijos ar net tolimųjų pervežimų. Tai ne bandomieji modeliai, o komerciniai sprendimai, skirti daryti verslą ir kartu dekarbonizuoti aplinką, kurioje gyvename.“
Vadovas pabrėžė, kad elektriniai sunkvežimiai – tai ne vien baterijos talpa ar įkrovimo greitis. „Svarbiausia – balansas ir optimizacija. Svarbu pasirinkti bateriją pagal maršrutus, efektyviai išnaudoti technologiją ir pasiekti geresnius efektyvumo rodiklius nei dyzeliniai analogai. Nors ne visuose maršrutuose BEV modeliai dar tinka, daugeliu atvejų jie jau pasiteisina“, – sakė jis.
Anot jo, Lietuva – viena iš tarptautinio transporto centrų Europoje, todėl tik laiko klausimas, kada elektriniai vilkikai taps įprasta realybe: „Šiam segmentui liko dar vieneri–dveji metai, ir rimti elektra varomų vilkikų sprendimai ateis ir čia, kartu su pakrovimo infrastruktūros partnerių sprendimais.“
Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. Olegas Prentkovskis pasidžiaugė, kad šis renginys buvo surengtas VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete, kuris sujungia mokslą, studijas ir sėkmingą bendradarbiavimą su verslu, ko dėka studentai gali susipažinti su pačiomis naujausiomis transporto inžinerijos ir logistikos srities tendencijomis.
Pasak fakulteto alumnų ir partnerystės prodekano doc. dr. Giedrius Garbinčius, renginys VILNIUS TECH dar kartą parodė, kad universitetas yra atviras inovacijoms ir aktyviai bendradarbiauja su verslo partneriais siekdamas tvaresnės transporto ateities.
Dėkojame partneriams UAB „Scania Lietuva“ už sėkmingą bendradarbiavimą!
Tekstą parengė Transporto inžinerijos fakulteto mokslo ir komunikacijos prodekanė doc. dr. Kamilė Taujanskaitė
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė