Pradžia
Universitetas
Naujienos
VILNIUS TECH įvyko pirmoji LMD Matematikos mokymo tyrimų grupės konferencija: tikslas – prisidėti prie tvarios švietimo politikos kūrimo

2025-09-03
VILNIUS TECH įvyko pirmoji LMD Matematikos mokymo tyrimų grupės konferencija: tikslas – prisidėti prie tvarios švietimo politikos kūrimo
Rugpjūčio 28–29 dienomis VILNIUS TECH universitete vyko 1-oji Lietuvos matematikų draugijos (LMD) Matematikos mokymo tyrimų grupės konferencija. Renginyje dalyvavo mokslininkai bei pedagogai: pranešimus skaitė matematikos mokytojai, universitetų dėstytojai ir matematikos mokymo tyrimus atliekantys tyrėjai, o plenariniuose pranešimuose buvo nagrinėjami matematikos didaktikos, matematikos mokymo tyrimų iššūkiai.
Konferencija, kurią organizavo VILNIUS TECH Matematinės statistikos katedra, pabrėžė esminį matematikos tyrėjų ir pedagogų vaidmenį formuojant šalies švietimo politiką, ypač atsižvelgiant į nuolatines švietimo reformas ir bendrojo ugdymo programų pokyčius.
Švietimo reformos, pokyčiai bendrojo ugdymo programose ir ypač matematikos mokymo ir mokymosi gerinimo klausimai kelia susirūpinimą bei skatina veikti. Dėl to šiems klausimams analizuoti ir spręsti 2023 m. birželio 21 d. buvo įkurta Lietuvos matematikų draugijos Matematikos mokymo tyrimų grupė (toliau Grupė). Ją sudaro LMD nariai iš Vilniaus universiteto (VU), Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH). Ši grupė yra atsakas į nuolatinius švietimo sistemos pokyčius, pabrėžianti būtinybę mokslininkams ir pedagogams vienytis, kad būtų galima spręsti sudėtingus iššūkius ir prisidėti prie tvarios švietimo politikos kūrimo.
Atidarymo sesija ir įžvalgos
Konferencijos dalyvius pasveikino VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakulteto dekanas prof. dr. Dalius Mažeika, KTU studijų prorektorė doc. dr. Kristina Ukvalbergienė, LMD prezidentas prof. dr. Artūras Štikonas ir Nacionalinės švietimo agentūros direktorius dr. Simonas Šabanovas. Šios įžanginės kalbos pabrėžė bendradarbiavimo ir inovacijų svarbą matematikos mokymo politikos formavimui.
Plenarinių pranešimų metu buvo gvildenamos esminės matematikos didaktikos ir matematikos mokymo tyrimų temos. KTU doc. dr. Bronė Narkevičienė pristatė išsamią matematikos didaktikos situacijos Lietuvoje analizę pokyčių laikotarpiu ir jos perspektyvas tarptautiniame kontekste. VU profesorius habil. dr. Rimas Norvaiša akcentavo matematikos mokymo tyrimų tipus, ragindamas dalyvius juos vertinti kaip pagrindą sprendimų priėmimui. VU profesorius habil. dr. Alfredas Račkauskas sprendė statistikos integravimo į mokyklinės matematikos turinį problemas ir pasiūlė galimus sprendimus. Tuo metu VU doktorantė Eglė Jakaitytė, dirbanti UIMM de Savoie (Prancūzija), pristatė lyginamąją matematikos mokytojų rengimo struktūrų ir kvalifikacijos suteikimo modelių analizę Lietuvoje ir Prancūzijoje.
Tarptautinės perspektyvos ir praktinės patirtys
Kviestinė pranešėja, edukologė, pedagogė ir verslininkė dr. Austėja Landsbergienė, praturtino konferenciją savo įžvalgomis apie matematikos mokymą Taivano, Singapūro, Japonijos ir Korėjos mokyklose. Jos pranešimas suteikė vertingų tarptautinių perspektyvų, kurios gali padėti formuoti Lietuvos švietimo strategijas.
Iš viso konferencijoje buvo perskaityti 28 pranešimai, atspindintys platų temų spektrą. Trumpųjų pranešimų dalyje VILNIUS TECH Matematinės statistikos katedros dr. Arūnas Grigelionis pasidalino savo patirtimi apie trumpo matematikos kurso dėstymo ypatumus technikos universitete, pabrėždamas praktinius iššūkius ir sprendimus.
Sėkmingas bendradarbiavimas
Konferencijos organizacinio komiteto pirmininkė, Matematinės statistikos katedros vedėja doc. dr. Rūta Simanavičienė, išreiškė pasitenkinimą dideliu dalyvių skaičiumi iš įvairių švietimo organizacijų. Renginyje dalyvavo matematikos mokytojai iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių, universitetų dėstytojai, doktorantai, mokslininkai, mokyklų ir asociacijų vadovai, taip pat nacionalinės švietimo agentūros atstovai.
Konferencijos organizacinio komiteto narės, Matematinės statistikos katedros dėstytojos dr. Aurelija Kasparavičiūtė ir dr. Svetlana Danilenko, atkreipė dėmesį, kad aktyvus dalyvių įsitraukimas į diskusijas, klausimai ir pasiūlymai patvirtino, jog mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių gerinant matematikos mokymo ir mokymosi kokybę.
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Lina Daukšaitė