Pradžia
Universitetas
Naujienos
VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete startavo „Lietuvos metų automobilis 2026“ konkursas
2025-10-29
VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete startavo „Lietuvos metų automobilis 2026“ konkursas
Spalio 28 d. VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete oficialiai startavo 29-asis konkursas „Lietuvos metų automobilis 2026“. Jau beveik tris dešimtmečius Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas konkursas yra vienas reikšmingiausių šalies automobilių rinkos įvykių, o šių metų renginio pradžia, tradiciškai surengta VILNIUS TECH erdvėse, išryškino glaudų mokslo, verslo ir transporto inovacijų bendradarbiavimą.
Renginio atidarymo šventėje susirinkusiųjų laukė net 33 konkurso automobilių ekspozicija - visiškai nauji modeliai, šiemet debiutavę Lietuvoje, bei konferencija PLUG IN, kurios metu pranešimą tema „Elektromobilio likutinės vertės analizė“ skaitė Automobilių inžinerijos katedros lektorė Greta Serackienė.
„Džiaugiamės, kad kaip ir kasmet, šis reikšmingas renginys sugrįžta į mūsų universiteto erdves. Tai puiki galimybė mūsų mokslininkams tiesiogiai prisidėti prie realių technologinių sprendimų vertinimo bei transporto ateities tendencijų analizės, o mūsų studentams – galimybė iš arti pamatyti automobilių pramonės naujoves. Šis renginys yra tiltas tarp mokslo, verslo ir visuomenės, kurių bendras tikslas – formuoti pažangų, tvarų ir technologiškai išmanų mobilumo sektorių“, – sako Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. Olegas Prentkovskis.
„Lietuvos metų automobilis 2026“Fakulteto mokslininkų vertinimai – reikšmingas indėlis konkurso patikimumui
Kaip ir kasmet, Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros mokslininkai atlieka svarbų vaidmenį konkurso vertinimo procese. Naudodami specializuotą įrangą ir metodikas, jie per lapkričio mėnesį vykdys komforto, saugumo ir kibernetinio saugumo sistemų efektyvumo matavimus, užtikrindami konkurso rezultatų objektyvumą ir mokslinį tikslumą.
Šiemet konkurso organizatoriai ir fakulteto mokslininkai kartu su „Nord Security“ komanda pristatė ir naujovę – automobilių kibernetinio saugumo bandymus, kurie tampa vis aktualesni modernių, prie interneto prijungtų transporto priemonių eroje. Pasak vieno iš konkurso vertinimo komisijos narių, Automobilių inžinerijos katedros docento dr. Saugirdo Pukalsko, tokie tyrimai leidžia konkurso dalyvius vertinti kompleksiškai – ne tik pagal technologinius ir inžinerinius sprendimus, dizainą ar automobilio dinamiką, bet ir pagal jų technologinį atsparumą bei vartotojų duomenų apsaugą.
Apdovanojimų vakaras – žurnalistų, mokslininkų ir automobilių industrijos atstovų susitikimo vieta
Lapkričio 28 d. VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete vyksiančiame konkurso finale paaiškės ne tik pagrindiniai konkurso laimėtojai, bet ir specialių nominacijų laureatai.
Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2026“ dalyvių sąrašas atspindi pasaulinės automobilių rinkos tendencijas. Tarp 33 pretendentų – ne tik gerai pažįstami gamintojai, tokie kaip „Audi“, „Hyundai“, „Kia“, „Mazda“, „Mercedes-Benz“ ar „Škoda“, bet ir nauji rinkos dalyviai, pirmą kartą pasirodantys Lietuvoje.
„Lietuvos metų automobilis 2026“Šiemet konkurse debiutuoja ir keletas naujų markių – „BYD“, „Dongfeng“, „Forthing“, „Lynk & Co“, „MG“, „Tesla“, „Voyah“ ir „Xpeng“. Kartu su anksčiau dalyvavusiu „GWM“, konkurse iš viso varžysis net aštuonios Kinijos markės, daugiau nei iš bet kurios kitos šalies. Tai ne tik išskirtinis reiškinys konkurso istorijoje, bet ir ženklas apie besikeičiančią pasaulinės automobilių rinkos pusiausvyrą.
Dar viena akivaizdi tendencija – automobilių elektrifikacija. Daugiau nei pusė visų dalyvių (18 iš 33) yra elektromobiliai, o pridėjus hibridinius modelius, vidaus degimo varikliai sudaro tik mažąją dalį – po vieną benzininį ir dyzelinį modelį. Tai aiškiai rodo, kad automobilių gamintojų strategijas vis labiau lemia ES aplinkosaugos politika ir technologinė pažanga, o šių pokyčių poveikį vertins ir VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto ekspertai.
Šiemet „Lietuvos metų automobilis 2026“ konkurse dalyvauja:
- „Audi A5“
- „Audi A6“
- „Audi A6 Avant“
- „Audi Q5“
- „BYD Dolphin Surf“
- „BYD Sealion 7“
- „Citroën C5 Aircross“
- „Dacia Bigster“
- „Dongfeng Box“
- „Forthing T5 EVO“
- „GWM Wey 03“
- „Hyundai IONIQ 9“
- „KGM Musso“
- „Kia EV4“
- „Kia Sportage“
- „Lynk & Co 02“
- „Lynk & Co 08“
- „Mazda 6e“
- „Mercedes-Benz CLA“
- „MG HS“
- „MG S5“
- „MG ZS“
- „Nissan Ariya NISMO“
- „Opel Grandland“
- „Renault 4 e-Tech“
- „Škoda Elroq“
- „Subaru Forester“
- „Tesla Model Y Juniper“
- „Toyota Corolla Cross“
- „Volkswagen Tayron“
- „Voyah Courage“
- „Xpeng G6“
- „Xpeng G9“
Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2026“ nominacijos:
- „Ignitis ON“ Metų elektromobilis
- „DKV Mobility“ Įmonės automobilis
- „Febi Metų PRO“
- „Nord Security“ Kibernetiškai saugiausias automobilis
- „Autoplius“ Metų inovacija
- Metų 4×4
- Metų saugiausias
- Tautos automobilis
- Metų vairas
- Mažasis metų vairas
- Metų automobilis iki 35 000 eurų
- Metų automobilis iki 55 000 eurų
- Metų automobilis per 55 000 eur
Tekstą parengė Transporto inžinerijos fakulteto mokslo ir komunikacijos prodekanė doc. dr. Kamilė Taujanskaitė, remiantis Lietuvos žurnalistų autoklubo viešai išplatinta informacija.
-
- Puslapio administratoriai:
- Milda Mockūnaitė-Vitkienė
- Monika Daukintytė
- Neda Černiauskaitė
- Monika Daukintytė
- Ugnė Daraškevičiūtė