Environmental Engineering
Departments
Department of Geodesy and Cadastre
Studies
Final work annotation
Final work annotation
Students name, surname | Subject | Supervisor | Annotation |
---|---|---|---|
2024 year's bachelor abstract | |||
Students name, surname
Kristupas Ringaitis
|
Subject
The Study of Vertical Deformations Through Geodetic Measurements
|
Supervisor
doc.
dr.
Dominykas Šlikas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Pagrindinis baigiamojo darbo tikslas – atlikti pastato vertikaliųjų deformacijų matavimus ir išanalizuoti vertikaliąsias deformacijas. Atlikti matavimai turi praktinę vertę norint prognozuoti tolimesnę pastato būklę ir eksploatavimo galimybes. Pastato vertikaliųjų deformacijų įvertinimui įrengiamos deformacinės markės pastato konstrukcijoje. Deformacinių markių normaliniai aukščiai matuoti geometrinio niveliavimo metodu, pagal antrosios niveliavimo klasės reikalavimus. Matavimai atlikti optiniu nivelyru Carl Zeiss Jena Ni007 ir specialiomis matuoklėmis. Baigiamajame darbe buvo išnagrinėtos kelios vertikaliųjų deformacijų matavimų ciklų ataskaitos. Rezultatai buvo apdorojami mažųjų kvadratų principu, taikant parametrus. Pateikiamos schemos bei grafikai. Ekonominėje dalyje apskaičiuotos visų darbų sąmatinės vertės. Pačioje darbo pabaigoje pateikiamos išvados, literatūros sąrašas. Darbą sudaro: įvadas, paveikslų sąrašas, lentelių sąrašas 6 skyriai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 63 puslapiai . Baigiamajame darbe naudoti 35 paveikslai, 12 lentelių, 24 bibliografiniai šaltiniai. Keywords: vertikaliosios deformacijos, administracinis pastatas, pirmo ciklo atžvilgiu. Annotation (užsienio k.) The main goal of the thesis is to measure the vertical deformations of the building and analyze the results. Performed measurements have a practical value for predicting the future condition of the building and its operational possibilities. Deformation marks are installed in the building structure. The normal heights of deformation marks were measured by the geometric levelling method, according to the requirements of second leveling class. Measurements were made with an optical level Carl Zeiss Jena Ni007 and special gauges. Several reports of cycles of vertical deformation measurements were analyzed in the final work. The results were processed using the least-squares method, using parameters. Schemes and graphs are presented. The estimated values of all works are calculated in the economic part. Conclusions, bibliography are presented at the very end of the work. The work consists of: introduction, list of figures, list of tables, 6 chapters, conclusions, bibliography. The scope of the work is 63 pages. 35 figures, 12 tables, 24 bibliographic sources are used in the final work. Keywords: vertical deformations, office building, |
|||
Students name, surname
Augustinas Pilkis
|
Subject
Land Parcel Formation and It‘s Plan Preparation Using Different Measurement Technologies
|
Supervisor
dr.
Eglė Tumelienė
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe išnagrinėti teisės aktai susiję su žemės sklypų ribų ženklinimu, riboženkliais, bei kadastriniais matavimais. Išmatuotas žemės sklypas Kaišiadorių rajone naudojant globalios padėties nustatymo sistemos (GPS) imtuvą ir bepilotį orlaivį. Nustatytos žemės sklypo ribų posūkio taškų koordinatės, geometriniai matmenys ir kiti nekilnojamojo daikto parametrai, suformuotas žemės sklypo planas. Palygintos, darbui naudotos, skirtingos matavimo technologijos, nustatyti jų privalumai ir trūkumai. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, penki skyriai, išvados ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 44 p. teksto be priedų, 28 paveikslai, 6 lentelės, 20 literatūros šaltiniai. Keywords: Žemės sklypo plano sudarymas, bepilotis orlaivis, kadastriniai matavimai, GPS. Annotation (užsienio k.) The final bachelor thesis examines the legislation related to the marking of land parcel boundaries, boundary markers and cadastral surveys. A land parcel in Kaišiadorys district was surveyed using a Global Positioning System (GPS) receiver and an unmanned aerial vehicle. The coordinates of the turning points of the boundaries of the land plot, geometric dimensions and other parameters of the immovable object were determined and a land plot plan was drawn up. The different measurement technologies used in the work were compared and their advantages and disadvantages identified. The thesis consists of 8 parts: an introduction, five chapters, conclusions and a list of references. The thesis consists of 44 pages of text without appendices, 28 figures, 6 tables and 20 references. Keywords: Land plot plan preparation, unmanned aerial vehicle, cadastral surveys, GPS. |
|||
2024 year's master abstract | |||
Students name, surname
Mariana Sholokhova
|
Subject
Creating a BIM Model of Transport Infrastructure from Mobile Laser Scanning Data
|
Supervisor
doc.
dr.
Darius Popovas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Pagrindinis magistro darbo tikslas - sukurti kompleksinį Voznesenskij Uzviz gatvės (Ukraina) BIM (statinio informacinio modeliavimo) modelį, pagrįstą mobiliojo lazerinio skenavimo duomenimis. Atlikta literatūros apžvalga apie MLS (mobiliojo lazerinio skenavimo) metodiką ir geriausią praktiką bei šiais duomenimis pagrįstų BIM modelių kūrimą kelių infrastruktūros kontekste. Šiame darbe pateikiamas mobiliojo lazerinio skenavimo duomenų pirminio apdorojimo procesas šiomis programomis: CloudCompare" ir "Autodesk ReCap", kuriame aprašyti pagrindiniai duomenų valymo, triukšmo pašalinimo etapai, siekiant užtikrinti duomenų vientisumą ir nuoseklumą tolesniam BIM kūrimo procesui. Buvo pademonstruotas ir paaiškintas Voznesenskij Uzviz gatvės (Ukraina) kelių infrastruktūros BIM modelio kūrimo procesas, išsamiai aprašytas kiekvieno elemento: kelio dangos, šaligatvių, bortelių, tvorų, pastatų, kelio ženklų, šviesoforų, geometrijos sukūrimas, medžiagos, spalvos ir visų kitų reikalingų savybių priskyrimas. Taip pat apibūdintas abipusės vietos integravimo į bendrą modelį procesas. Šiame darbe taip pat pateikiamos kelių infrastruktūros BIM modelio taikymo galimybės. Magistro baigiamojo darbo rezultatas - kompleksinis Voznesenskij Uzviz gatvės transporto infrastruktūros BIM modelis, kurį galima naudoti peržiūrai ir tolesnei analizei. Be to, atliekant literatūros apžvalgą ir nagrinėjant kelių infrastruktūros BIM kūrimo metodus paaiškėjo, kad ši tema dar nėra pakankamai ištirta ir reikalauja programinės įrangos funkcionalumo išplėtimo bei duomenų perdavimo tarp įvairių programų tobulinimo. Keywords: BIM, MLS, transporto infrastruktūros BIM modelis, pirminis apdorojimas, lazerinis skenavimas, taškų debesis Annotation (užsienio k.) The main goal of the master's work was to create a complex BIM (Building Information Modeling) model of Voznesensky Uzviz Street, Ukraine based on mobile laser scanning data. A literature review was conducted on the methodology and best practices of MLS (Mobile Laser Scanning) and the creation of BIM models based on this data in the context of road infrastructure. This work presents the process of preprocessing mobile laser scanning data in the following programs: CloudCompare and Autodesk ReCap, in which the main steps of data cleaning, noise removal to ensure the integrity and consistency of data for further work on BIM creation were outlinedThe process of creating a BIM model of the road infrastructure of Voznesensky Uzviz Street, Ukraine was demonstrated and explained, a detailed description of the creation of the geometry of each element: road surface, sidewalks, curbs, fences, buildings, road signs, traffic lights, assignment of material, color and all other necessary properties was given. As well as the process of integrating the mutual location in the overall model. The potential application of the BIM model of the road infrastructure is also given in this paper. The result of the master's work was a complex BIM model of the road infrastructure of Voznesenskyi Uzviz Street, Ukraine, which can be used for review and further analysis. Also, in the process of literature review and study of road infrastructure BIM creation methods, it turned out that this topic is not yet sufficiently studied and requires expansion of software functionality and improvement of data transfer between various applications. Keywords: BIM, MLS, BIM model of the transport infrastructure, preprocessing, laser-scanning, point cloud |
|||
Students name, surname
Vytautė Pilipuitytė
|
Subject
Comparative Analysis of the Points Array Scanned by the Laser Scanner and Obtained by the Photogrammetric Method
|
Supervisor
prof.
dr.
Jūratė Sužiedelytė Visockienė
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Pagrindinis darbo tikslas - išanalizuoti ir palyginti du taškų masyvus, nuskaitytus lazeriniu skeneriu ir gautus fotogrametriniu metodu (šiame tyrime naudota bepilotė skraidyklė), bei pateikti rekomendacijas dėl metodo pasirinkimo. Darbe pateikiamas gautų duomenų apdorojimas ir analizė. Taip pat atlikta lyginamoji duomenų analizė. Lyginamosios analizės tikslas - patvirtinti duomenų tikslumą. Darbo pabaigoje pateikiamos bendrosios išvados ir rekomendacijos. Magistro darbą sudaro įvadas, trys skyriai, išvados ir rekomendacijos bei priedai. Darbo apimtis - 59 puslapiai be priedų, 6 lentelės ir 44 paveikslai. Rengiant magistro darbą naudoti 34 literatūros šaltiniai. Keywords: lazerinis skeneris, fotogrametrija, dronas, nuotraukos, taškų masyvas, analizė, koordinačių sistema, klaidos. Annotation (užsienio k.) The main purpose of the thesis is to make an analysis and compare two point arrays scanned with the laser scanner and obtained by the photogrammetric method (in this research unmanned aerial vehicle was used), and to provide recommendations regarding the choice of the method. The thesis presents the processing and analysis of the obtained data. The comparative analysis of the data was also made. The comparative analysis aims to validate accuracy of the data. At the end of the thesis general conclusions and recommendations are presented. The Master's thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions and recommendations, and appendices. The scope of the thesis is 59 pages without appendices, 6 tables and 44 figures. 34 literature sources were used during the preparation of the Master's thesis. Keywords: laser scanner, photogrammetry, unmanned aerial vehicle, drone, aerial images, point array, analysis, coordinate system, errors. |
|||
Students name, surname
Radvilė Balkevič
|
Subject
Surface Modelling and Analysis of Results Using LiDAR Data
|
Supervisor
doc.
dr.
Arminas Stanionis
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Pagrindinis magistro baigiamojo darbo tikslas – naudojant LiDAR duomenis atlikti 25 kvadratinių kilometrų pločio teritorijos, apimančios Vilniaus miesto rajonus aplink Saulėtekį ir kaimynines gyvenvietes, Žemės paviršiaus modeliavimą ir atlikti paviršiaus charakteristikų analizę. Žemės paviršiaus modeliavimui naudojami du LiDAR duomenų rinkiniai: vienas klasifikuotų LiDAR duomenų rinkinys, o kitas – neklasifikuotų LiDAR duomenų rinkinys. Žemės paviršiaus modeliui generuoti naudojami pažangūs metodai, tokie kaip netaisyklingų trikampių tinklo (TIN) modeliavimas ir įvairūs interpoliacijos metodai: "IDW“, "Natural Neighbour", "Spline" ir "Kriging". Pagrindinis darbo komponentas apima sistemingą rezultatų, gautų naudojant LiDAR paviršiaus modelius, analizę. Tyrimas apėmė statistinius rodiklius, tokius kaip standartinis nuokrypis, siekiant suteikti išsamų supratimą apie paviršių patikimumą ir tikslumą. Norint tiksliai palyginti pagrindines reljefo ypatybes, neklasifikuotas LiDAR duomenų rinkinys suskirstomas į taškų grupes ir palyginamas su klasifikuotu LiDAR duomenų rinkinio modeliu. Lyginamąja analize siekiama patvirtinti klasifikavimo rezultatų tikslumą ir patikimumą. Išsamiai išnagrinėjus paviršiaus modeliavimo metodus ir detaliai išanalizavus rezultatus, magistro darbas suteikia vertingų įžvalgų nuolat besivystančiai geoerdvinių mokslų sričiai. Magistro darbą sudaro 7 skyriai, įvadas, išvados ir rekomendacijos bei literatūros sąrašas. Keywords: LiDAR, interpoliacijos metodai, paviršiaus modelis, TIN, Rastras Annotation (užsienio k.) The main objective of the master ‘s thesis is to perform the Earth’s surface modelling of the 25 square kilometres wide territory covering up Vilnius city districts around Saulėtekis and neighbouring settlements using LiDAR data, and to provide an analysis of the surface characteristics. Two sets of LiDAR data for the Earth’s surface modelling are used, the one dataset of classified LiDAR data and the other one of raw LiDAR data. For generating the Earth’s surface model advanced techniques such as Triangulated Irregular Network (TIN) modeling and various interpolation techniques are used: IDW, Natural Neighbour, Spline and Kriging. A pivotal component of this thesis involves the systematic analysis of the results obtained through LiDAR-derived surface models. The study incorporated statistical measures, such as standard deviation, to provide a nuanced understanding of the reliability and accuracy of the surfaces. For final comparison of underlying terrain features with precision, the raw LiDAR dataset is classified into ground and non-ground points and then compared to the classified LiDAR dataset model. The comparative analysis aims to validate the accuracy and reliability of the classification results. Through a rigorous examination of surface modeling techniques and an in-depth analysis of results, this master’s thesis contributes valuable insights to the ever-evolving field of geospatial sciences. This master thesis consists of 7 chapters, introduction, conclusions and recommendations, and references. Keywords: LiDAR, interpolation methods, elevation model, TIN, Raster |
|||
Students name, surname
Audrius Jakutis
|
Subject
Accuracy and Analysis of the Use of Geodetic and Remote Sensing Data to Create Topographic Plans
|
Supervisor
prof.
dr.
Jūratė Sužiedelytė Visockienė
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Tradiciniai iš pilotuojamų orlaivių duomenų gauti tyrimai yra brangūs, o nufotografuotų nuotraukų skiriamoji geba dažnu atve-ju yra ribota. Pagrindinis nepilotuojamų orlaivių (angl. Unmanned Aerial Vehicle (UAV)) sistemos, veikiančios kaip fotogra-metrinio jutiklio platforma, pranašumas, palyginti su tradicine pilotuojama orlaivių sistema, yra didelis lankstumas, leidžiantis gauti aukštos raiškos nuotraukas iš netradicinių pozicijų ir maža kaina. Šiais laikais matuojant nedidelius objektus neekonomiška naudoti pilotuojamus orlaivius, todėl tobulinamos skaitmeninės fotokameros integruojamos į UAV, programinės įrangos pato-giam nuotraukų apdorojimui. UAV sistemos panaudojamos įvairių objektų ortofotografinių, aukščių (angl. Digital Elevation Model (DEM)) modelių formavimui, topografiniams planams gaminti. Tiriamajame darbe pagal UAV nuotraukas ir geodezinius matavimus tacheometru sukurtas 5000 m² teritorijos paviršiaus DEM, kuris panaudotas topografiniam planui sudaryti. Vado-vaujantis geodezijos ir kartografijos techninių reikalavimų (GKTR) reglamente pateiktais reikalavimais, išanalizuotas tikslumas topografinio žemėlapio sudaryto įprastiniais geodeziniais metodais ir pagal UAV nuotraukas nufotografuotas DJI PHANTOM 4 PRO su integruota 8.8 mm židinio nuotolio objektyvo FC6310 fotokamera. Rezultatas parodė, kad topografinių planų suda-rymas kombinuojant įprastinius geodezinius matavimus su fotogrametriniais metodais naudojant UAV, suteikia žymiai detalesnį vaizdą, tačiau būtina atsižvelgti į teritorijos užstatymo tankumą. DTM gali būti iškraipytas ir neatitikti realybėje esančio pavir-šiaus. Tačiau gautas planinis ir aukščių tikslumas atvirose vietovėse atitiko GKTR pateiktus reikalavimus. Keywords: topografinis planas, fotogrametrija, aukščio modelis, GKTR, UAV. Annotation (užsienio k.) Traditional studies derived from data from manned aircraft are expensive, and the resolution of captured images is often limited. The main advantage of the Unmanned Aerial Vehicle (UAV) system as a photogrammetric sensor platform, along with the traditional manned aircraft, is the high flexibility that allows obtaining high-resolution photos from non-traditional positions and low cost. Nowa-days, when measuring small objects, it is uneconomical to use manned aircraft, therefore, improved digital cameras are integrated into UAVs, software for convenient photo processing. Using the UAV system to create orthophotographic, height (Digital Elevation Model (DEM)) models of various objects, to produce topographic plans. In the research work, a DEM of the surface of the territory of 5000 m² was created based on the UAV photo and geodetic measurements with a tacheometer, which was used to create a topographic plan. In accordance with the requirements set out in the Geodesy and Cartography Technical Requirements Regulation (GKTR), accurate topographical mapping was analyzed using pleasant geodetic methods and a photo was taken by DJI PHANTOM 4 PRO with an inte-grated 8.8 mm focal length lens camera FC6310 based on UAV photos. The result shows that the combination of drawing up topo-graphic plans is better to observe geodetic with photogrammetric methods, using UAV, a much more detailed image, but it is necessary to take into account the density of the territory law. DTM can be distorted and neat in reality on the surface. However, the obtained plan and height accuracy in open areas meets the requirements given by GKTR. Keywords: Topographic plan, photogrammetry, elevation model, GKTR, UAV. |
|||
Students name, surname
Josif Tichutin
|
Subject
An Analysis of the Construction Criteria of the Cartographic Signs of the Topographic and Engineer Maps
|
Supervisor
prof.
dr.
Eimuntas Kazimieras Paršeliūnas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Šio magistro darbo tikslas yra remiantis analizuotų informacinių šaltinių žiniomis bei patirtimi rengiant topografinius planus, sukurti optimalius kartografinius skaitmeninius simbolius, skirtus tiek topografiniams, tiek inžineriniams žemėlapiams kurti. Darbe buvo panaudoti keli objektai su tam tikromis situacijomis. Visi topografinių ir inžinerinių tinklų kartografiniai sutartiniai ženklai buvo sukuriami su „AutoCAD“ programomis. Darbe trumpai paaiškinama, kaip buvo sukuriamas vienas iš sutartinių ženklų bei palyginti sukonstruoti sutartiniai ženklai su sutartiniais ženklais, esančiais galiojančiame geodezijos ir kartografijos techniniame reglamente. Taip pat buvo palyginti sukonstruoti sutartiniai ženklai keliose topografinių planų ištraukose. Darbą sudaro 6 dalys – įvadas, informacinių šaltinių apžvalga, programinės įrangos ir palyginimo objektai, eksperimentinė dalis, išvados ir rekomendacijos, informacinių šaltinių sąrašas. Darbo apimtis – 40 p. teksto be priedų, 22 iliustr., 12 lent., 11 bibliografiniai šaltiniai Keywords: sutartiniai ženklai, palyginimas, topografija, reglamentas. Annotation (užsienio k.) The aim of this master thesis is to develop optimal cartographic digital symbols for both topographic and engineering maps on the basis of the knowledge and experience gained from the analysed information sources. Several objects with specific situations were used in the work. All cartographic contract marks for topographic and engineering networks were created with AutoCAD software. The work included a brief explanation of how one of the contract marks was created and a comparison of the constructed contract marks with the contract marks in the current Geodesy and Cartography Technical Regulation. The constructed contract marks were also compared in several extracts of topographic plans. Structure: Introduction, overview of reference sources, software and comparison objects, research part, conclusions and recommendations, list of reference sources. Thesis consist of: 40 p. of text without appendices, 22 illustrations, 12 tables, 11 bibliographic sources. Keywords: contract marks, comparison, topography, regulation. |
|||
Students name, surname
Ivona Rusecka
|
Subject
Analysis of the 2019–2021 Years Urbanization Processes of the Vilnius District
|
Supervisor
prof.
dr.
Jūratė Sužiedelytė Visockienė
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamojo darbo tikslas buvo išanalizuoti Vilniaus rajono savivaldybės užstatytų teritorijų kaitą 2019–2021 m. laikotarpiu, naudojant įvairius duomenų šaltinius ir metodus. Analizėje buvo naudoti Lietuvos Geoportalo, Lietuvos žemės fondo, žemės planavimo dokumentų rengimo informacinės sistemos, bei „Sentinel-2“ palydovinių duomenų mozaikos duomenys. Naudojant Spectral Angle Mapping algoritmą buvo atlikta užstatytų teritorijų sluoksnio klasifikacija, įvertinti pokyčiai ir sukurti žemės naudmenų žemėlapiai. Rezultatai parodė, kad per analizuotą laikotarpį Vilniaus rajono savivaldybėje užstatytų teritorijų plotas padidėjo daugiau kaip 12177,85 ha (t. y. 5,72 proc.), kai tuo tarpu kitos žemės naudmenų plotas sumažėjo 13547,95 ha (6,36 proc.). Didžiausi urbanizacijos pokyčiai pastebėti priemiesčiuose, šalia didžiųjų miestų. Lietuvos Geoportalo, Lietuvos žemės fondo ir žemės planavimo dokumentų rengimo informacinės sistemos duomenų palyginimas su „Sentinel-2“ klasifikacijos rezultatais atskleidė, kad visi šie šaltiniai rodo panašias tendencijas ir užstatytų teritorijų plėtros mastus. Šis tyrimas suteikia naudingą informaciją apie Vilniaus rajono urbanizacijos procesus ir gali būti naudojamas teritorijų planavimo, aplinkosaugos politikos formavimui bei tolesniems moksliniams tyrimams. Keywords: Lietuvos Geoportalas, Lietuvos žemės fondas, žemės planavimo dokumentų rengimo informacinė sistema, „Sentinel-2“ palydovo duomenys, Spectral Angle Mapping algoritmas, klasifikacija, žemės naudmenų žemėlapiai. Annotation (užsienio k.) The aim of the thesis was to analyse the change of the built-up areas of Vilnius District Municipality in the period 2019-2021 using different data sources and methods. The analysis used data from the Lithuanian Geoportal, the Lithuanian Land Fund, the information system for the preparation of land planning documents, and the Sentinel-2 satellite data mosaic. The Spectral Angle Mapping algorithm was used to classify the built-up area layer, assess changes and create land use maps. The results showed that during the analysed period the area of built-up areas in Vilnius District Municipality increased by more than 12177.85 ha (5.72%), while the area of other land areas decreased by 13547.95 ha (6.36%). The biggest changes in urbanisation were observed in the suburbs, close to the major cities. A comparison of data from the Lithuanian Geoportal, the Lithuanian Land Fund and the Information System for the Preparation of Land Planning Documents with the results of the Sentinel-2 classification revealed that all these sources show similar trends and scales of development of built-up territories. This study provides useful information on the urbanisation processes in Vilnius District and can be used for spatial planning, environmental policy making and further research. Keywords: Lithuanian Geoportal, Lithuanian Land Fund, the information system for the preparation of land planning documents, „Sentinel-2“ satellite data, Spectral Angle Mapping algorithm, classify, land use maps. |
|||
Students name, surname
Gabrielė Jarmalavičiūtė
|
Subject
Analysis of Land Reform Using Geographic Information System Technology
|
Supervisor
doc.
dr.
Arminas Stanionis
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamąjame darbe nagrinėjama žemės reformos teisinis reglamentavimas ir jos įgyvendinimas Lietuvoje, ypatingą dėmesį skiriama geografinių informacinių sistemų (toliau – GIS) technologijų taikymui analizuojant žemės naudojimo pokyčius. Lietuvai tapus nepriklausoma valstybe, buvo pradėta žemės reforma, kurios metu atkuriamos piliečių nuosavybės teisės į žemę. Baigiamąjame darbe analizuojama žemės reformos eiga Varėnos rajone ir Žilinų kadastro vietovėje. Naudojant GIS technologiją buvo sukurti skaitmeniniai žemėlapiai, kurie leido atlikti erdvinę analizę ir pateikti išsamius duomenis apie žemės sklypų pasiskirstymą, jų naudojimo būdus bei nuosavybės teisių pokyčius per laikotarpį nuo 2009 iki 2023 metų. Tyrimo metu sukurti skaitmeniniai žemėlapiai padėjo geriau suprasti žemės reformos poveikį ir efektyvumą. Darbo rezultatai parodė, kad GIS technologijos gali būti veiksmingas įrankis žemės reformos procesams valdyti ir analizuoti, leidžiantis tiksliau ir efektyviau analizuoti teritorijų naudojimą, nuosavybės teisių atkūrimo eigą bei nustatyti galimas problemas ir trūkumus. Be to, GIS technologija suteikia galimybę vizualiai atvaizduoti duomenis, kas yra itin naudinga tiek viešojo sektoriaus institucijoms, tiek privačioms organizacijoms ir piliečiams, dalyvaujantiems žemės reformos procesuose. Keywords: Geografinės informacinės sistemos, žemės reforma, nuosavybės teisės, žemės naudojimas, skaitmeniniai žemėlapiai Annotation (užsienio k.) The thesis examines the legal regulation and implementation of land reform in Lithuania, with a particular focus on the application of Geographic Information Systems (GIS) technology in analyzing land use changes. After Lithuania became an independent state, a land reform was initiated to restore citizens' ownership rights to land. The thesis analyzes the progress of the land reform in the Varėna district and the Žilinai cadastral area. Using GIS technology, digital maps were created, enabling spatial analysis and providing detailed data on the distribution of land parcels, their usage, and changes in ownership rights from 2009 to 2023. The digital maps created during the research helped to better understand the impact and effectiveness of the land reform. The results of the study demonstrated that GIS technology can be an effective tool for managing and analyzing land reform processes, allowing for more accurate and efficient analysis of land use, the progress of property rights restoration, and identifying potential problems and shortcomings. Additionally, GIS technology provides the ability to visually represent data, which is highly beneficial for public sector institutions, private organizations, and citizens involved in land reform processes. Keywords: Geographic Information Systems, land reform, property rights, land use, digital maps |
|||
Students name, surname
Monika Marcinkevič
|
Subject
Investigation of the Effect of Temperature Variations on the Vertical Deformation of a Bridge
|
Supervisor
doc.
dr.
Dominykas Šlikas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Šio magistro darbo tikslas yra ištirti temperatūros svyravimų įtaką tilto vertikaliosioms deformacijoms, naudojant niveliavimo metodą. Taip pat siekiama palyginti kiekvieną ciklą tarpusavyje, įvertinti temperatūros svyravimų tendencijas. Tikslui pasiekti atliekami tilto vertikaliųjų deformacijų matavimai atsižvelgiant į temperatūros pokyčius. Iš pradžių atliekama temperatūros pokyčių ir vertikaliųjų deformacijų sąsajos analizė remiantis teorinėmis žiniomis. Toliau naudojami matematiniai modeliavimo įrankiai, siekiant atlikti detalų tilto pokytį esant įvairiems temperatūrų svyravimams. Apžvelgtos bendros žinios apie statinių deformacijas, jų atsiradimo priežastis. Aprašyti vertikaliųjų deformacijų matavimų metodai, naudojami prietaisai bei naudojamos markės. Apdoroti ir palyginti matavimo rezultatai. Atliktas rezultatų palyginimas, naudojant visų ciklų duomenis. Baigiamojo magistro darbo struktūra: įvadas, literatūros apžvalga, taikomi metodai ir priemonės, temperatūros įtakos vertikaliosioms deformacijoms tyrimas, išvados ir siūlymai, naudota literatūra ir šaltiniai. Baigiamojo magistro darbo apimtis – 60 p. teksto be priedų, 26 pav., 3 lent., 7 grafikai, priedas, literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: vertikaliosios deformacijos, temperatūra, tiltas, niveliavimas. Annotation (užsienio k.) The aim of this master's thesis is to investigate the impact of temperature fluctuations on the vertical deformations of a bridge using the leveling method. Additionally, it seeks to compare each cycle with one another and assess the trends in temperature fluctuations. To achieve this goal, measurements of the bridge's vertical deformations are conducted considering temperature changes. Initially, an analysis of the relationship between temperature changes and vertical deformations is performed based on theoretical knowledge. Subsequently, mathematical modeling tools are used to conduct a detailed study of the bridge's changes under various temperature fluctuations. General knowledge about structural deformations and their causes is reviewed. Methods for measuring vertical deformations, the instruments used, and the types of benchmarks are described. The measurement results are processed and compared. A comparison of the results is performed using data from all cycles. Thesis structure: introduction, literature review, applied methods and tools, temperature impact on vertical deformations, conclusions and recommendations, references. Thesis consist of: 60 pages without appendixes. The paper contains 26 pictures, 3 tables, 7 graphics, references. Keywords: vertical deformations, temperature, bridge, levelling. |
|||
Students name, surname
Justyna Jočė
|
Subject
Analysis of the Preparation Stages of Land Plot Formation and Reformation Projects
|
Supervisor
doc.
dr.
Arminas Stanionis
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame darbe analizuojamas žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo procesas Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje. Tyrimo metu buvo išanalizuoti statistiniai duomenys ir nustatytos dažniausiai pasitaikančios projektų rengėjų klaidos rengiant projektus. Parengtos rekomendacijos, kurios galėtų supaprastinti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo etapus bei pateikti siūlymai dėl Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinės sistemos tobulinimo. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo darbus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Publikuotas straipsnis konferencijos medžiagoje tema, kuri yra neatsiejama darbo autorės baigiamojo darbo dalis, – ,,Žemės sklypo kadastriniai (geodeziniai) matavimai“. Keywords: formavimo ir pertvarkymo projektas, žemės sklypas, ŽPDRIS, sprendinių brėžinys. Annotation (užsienio k.) The process of project preparation of land plot formation and transformation in the information system for the preparation of Land Management planning documents is analyzed in the final work. During the research, the obtained statistical data and the most common errors of project developers in project preparation were identified. Recommendations that could simplify the stages of preparation of land parcel formation and redevelopment projects have been prepared, as well as suggestions for the improvement of the information system for the preparation of land management planning documents. After analyzing the theoretical and practical works of land formation and redevelopment projects, the conclusions and suggestions of the final work are presented. In the conference published an article are inseparable part of authors thesis, - Cadastral (geodesic) measurements of the land plot". Keywords: formation and restructurisation projects, land, ŽPDRIS, drawing of solutions. |
-
- Page administrators:
- Česlav Vilkevič
- Laura Ladietaitė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė