Kelių katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (0 5) 274 4708
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFwa2xAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPmFwa2xAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Anotacijos
Studento vardas, pavardė | Baigiamojo darbo pavadinimas | Baigiamojo darbo vadovas | Anotacija |
---|---|---|---|
2025 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos | |||
Studento vardas, pavardė
Mohammad Faruk Hossain
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Deflektometro matavimo duomenų taikymas dangos konstrukcijų projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Vilma Jasiūnienė
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Disertacija pavadinimu „Deflektometro matavimo duomenys kelių konstrukcijos projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme“ nagrinėja kritinę deflekcijos matavimų reikšmę vertinant kelių dangos kokybę ir optimizuojant kelių infrastruktūros valdymą. Tyrimas pateikia vertingų įžvalgų apie tai, kaip ryšys tarp kelio dangos deflekcijų ir jų ilgalaikio našumo gali pagerinti dangos projektavimą ir priežiūrą bei prailginti kelių ar tiltų gyvavimo trukmę. Šis tyrimas priklauso transporto inžinerijos ir civilinės inžinerijos sričiai, ypač akcentuojant novatoriškus požiūrius į infrastruktūros tvarumą. Konkrečiai, tyrimas siekia rasti ekonomiškus ir tvarius būdus transporto tinklų priežiūrai ir eksploatavimui, atsižvelgiant į jų sudėtingas eksploatavimo sąlygas, ilgaamžiškumą ir priežiūros kaštų mažinimą, kas yra esminis šios rūšies infrastruktūros aspektas. Šis darbas siūlo vertingų įžvalgų civiliniams inžinieriams ir transporto specialistams, pasiūlydamas novatorišką techniką, leidžiančią matuoti kelio dangos našumą ir rekomenduoti tinkamas kelių priežiūros strategijas. Tyrimas atitinka tendenciją naudoti naujoviškas technologijas ir duomenimis pagrįstas strategijas viešosios infrastruktūros valdymui. Šiame darbe pabrėžiama deflekcijos duomenų reikšmė, atverianti kelią geresniems ir novatoriškiems požiūriams į kelio dangos inžineriją. ? Raktiniai žodžiai: Deflektometro matavimai Kelių konstrukcijos projektavimas Gyvavimo ciklo valdymas Kelių dangos kokybės vertinimas Kelių infrastruktūros valdymas Kelio dangos deflekcijos Ilgalaikis našumas Kelių dangos projektavimo optimizavimas Infrastruktūros tvarumas Transporto inžinerija Civilinė inžinerija Ekonomiška priežiūra Ilgaamžė infrastruktūra Priežiūros kaštų mažinimas Duomenimis pagrįstos strategijos Viešosios infrastruktūros valdymas Inovatyvios technologijos Kelių dangos inžinerija Anotacija (užsienio k.) The thesis titled "Deflectometer Measurement Data in Pavement Structural Design and Life Cycle Management" delves into the critical role of deflection measurements in assessing pavement quality and optimizing road infrastructure management. The study provides a useful insight into how the relationship between pavement deflections and their long-term performance is able to improve the design?and maintenance of pavements and prolong the lifetime of the roads or bridges. This research is situated in the domain of transportation engineering, as well as?the realm of civil engineering, particularly emphasizing novel approaches for making infrastructure more sustainable. Specifically, it focuses on finding cost-effective and sustainable means for the upkeep and operation of transportation networks in view of their harsh service conditions, as used for the long time, durability?and minimizing the costs of maintenance, fundamental to this type of infrastructure. This work offers valuable insights for civil engineers and transportation specialists, offering a novel technique to measuring pavement performance and recommending appropriate road maintenance strategies. This research coincides with the trend of using innovative technologies and data-driven strategies to manage public infrastructure. This paper emphasises the significance of deflection data, paving the way for improved and innovative approaches in pavement engineering. Raktiniai žodžiai: Deflectometer Measurement Pavement Structural Design Life Cycle Management Pavement Quality Assessment Road Infrastructure Management Pavement Deflections Long-term Performance Pavement Design Optimization Infrastructure Sustainability Transportation Engineering Civil Engineering Cost-effective Maintenance Durable Infrastructure Maintenance Costs Reduction Data-driven Strategies Public Infrastructure Management Innovative Technologies Pavement Engineering |
|||
Studento vardas, pavardė
Krishna Mounika Polimera
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Istorinio tilto rekonstrukcija ir išsaugojimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Vilma Jasiūnienė
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Šiame darbe nagrinėjamas senųjų tiltų išsaugojimas ir restauravimas, pabrėžiant jų struktūrinį pagrįstumą ir kultūrinę vertę. Tyrimo modelis buvo Nacionalinės bendradarbiavimo greitkelių tyrimų programos (NCHRP) projektas 25-25 / 19 užduotis, kurią atliko Amerikos valstybinių greitkelių ir transporto pareigūnų asociacija (AASHTO). Ši programa, kurią iš dalies finansuoja valstybiniai transporto departamentai, orientuota į greito reagavimo tyrimus, kuriuose nagrinėjamos aplinkosaugos problemos. Siekiant išsiaiškinti sunkumus, susijusius su garsių tiltų, tokių kaip Sidnėjaus uosto tiltas, Karolio tiltas Prahoje ir Galatos tiltas Stambule, priežiūra ir atkūrimu, disertacijoje atliekami išsamūs atvejų tyrimai. Tyrime naudojamos pažangiausios technologijos, įskaitant 3D modeliavimą ir neardomuosius bandymus, siekiant išspręsti techninius sunkumus, istorinę ir kultūrinę reikšmę bei tvarius išsaugojimo metodus. Remiantis išvadomis, būtini daugiadisciplininiai metodai, integruojantys inžineriją, medžiagų mokslą ir paveldo išsaugojimą. Tarp pasiūlymų – didinti visuomenės informuotumą apie senovinių tiltų kultūrinę reikšmę, griežtinti tarptautinius jų remonto standartus ir diegti pažangiausias stebėsenos sistemas. AASHTO aplinkosaugos užduočių grupė įkvėpė šį platų darbą, kuris skatina tiltų inžineriją, siūlydamas istorinių tiltų priežiūros sprendimus, subalansuodamas konstrukcinius reikalavimus su kultūros išsaugojimo tikslais ir atverdamas duris tolesnei plėtrai šioje srityje. Raktiniai žodžiai: Išsaugojimas ir atkūrimas Senieji tiltai Struktūrinis vientisumas Kultūrinė vertė Nacionalinė bendradarbiavimo greitkelių tyrimų programa (NCHRP) Amerikos valstybinių greitkelių ir transporto pareigūnų asociacija (AASHTO) Greito atsako studijos Aplinkosaugos problemos Atvejo analizės Sidnėjaus uosto tiltas Karolio tiltas Galatos tiltas 3D modeliavimas Neardomieji bandymai Paveldo išsaugojimas Tvarios išsaugojimo technikos Daugiafunkciniai metodai Inžinerija Medžiagų mokslas Anotacija (užsienio k.) This thesis explores the conservation and restoration of old bridges, highlighting their structural soundness and cultural value. Project 25-25/Task 19 of the National Cooperative Highway Research Program (NCHRP), which was carried out by the American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), served as the model for the research. This program, which is funded in part by state departments of transportation, focuses on rapid response studies that address environmental issues. In order to shed light on the difficulties associated with maintaining and restoring famous bridges, such as the Sydney Harbour Bridge, the Charles Bridge in Prague, and the Galata Bridge in Istanbul, the thesis conducts in-depth case studies. The study makes use of cutting-edge technology, including 3D modelling and non-destructive testing to solve technical difficulties, historical and cultural significance, and sustainable preservation techniques. According to the findings, multidisciplinary approaches that integrate engineering, material science, and heritage conservation are essential. Among the suggestions include raising public awareness of ancient bridges' cultural significance, enhancing international standards for their repair, and implementing cutting-edge monitoring systems. AASHTO's environmental task group served as the inspiration for this extensive work, which advances bridge engineering by offering solutions for maintaining historic bridges, balancing structural requirements with cultural preservation objectives, and opening the door for further developments in the field. Raktiniai žodžiai: Conservation and Restoration Old Bridges Structural Soundness Cultural Value National Cooperative Highway Research Program (NCHRP) American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO) Rapid Response Studies Environmental Issues Case Studies Sydney Harbour Bridge Charles Bridge Galata Bridge 3D Modeling Non-Destructive Testing Heritage Conservation Sustainable Preservation Techniques Multidisciplinary Approaches Engineering Material Science Public Awareness |
|||
Studento vardas, pavardė
Kartik Poonia
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Itin aukštos kokybės pluoštu armuoto betono tiltai: pritaikymas ir ateities perspektyvos
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Ronaldas Jakubovskis
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Magistro darbe nagrinėjamas itin didelio stiprumo pluoštu armuoto betono (UHPFRC) tiltų pritaikymas ir ateities perspektyvos. Remiantis išsamia literatūros apžvalga ir 17 detalių atvejų analize nuo 1997 iki 2023 metų, tyrime nagrinėjama UHPFRC evoliucija tiltų inžinerijoje. Dėmesys sutelkiamas į tris pagrindinius aspektus: ekonominį pagrįstumą, stiprumo charakteristikas ir konstrukcinį efektyvumą. Ekonominė analizė atskleidžia tendenciją didėjančio ekonominio efektyvumo link, UHPFRC tampa vis konkurencingesnis lyginant su tradicinėmis medžiagomis. Stiprumo charakteristikos rodo įspūdingą nuoseklumą - gniuždomasis stipris per du dešimtmečius nuolat viršija 150 MPa. Konstrukcinis efektyvumas rodo reikšmingą pažangą: perdangų ilgis padidėjo nuo 60 m 1997 m. iki 480 m 2023 m., o perdangos ilgio ir aukščio santykis pasiekė net 50:1. Darbe daroma išvadą, kad UHPFRC tiltai žymi medžiagų naudojimo pokytį tiltų inžinerijoje, derinant itin didelį stiprumą su išskirtiniu konstrukciniu efektyvumu. Magistriniame darbe pabrėžiamas medžiagos potencialas kuriant tvaresnius, ilgaamžiškesnius ir novatoriškesnius tiltų projektus, kartu nurodant sritis, kuriose ateityje reikėtų atlikti tyrimus ir tobulinimus, siekiant pagerinti plastiškumą, tvarumą ir ekonominį efektyvumą. Šis išsamus tyrimas suteikia vertingų įžvalgų apie dabartinę UHPFRC būklę ir ateities perspektyvas tiltų statyboje, sudarydamas pagrindą tolesnei pažangai šioje srityje. Raktiniai žodžiai: UHPFRC - itin didelio stiprumo pluoštu armuoto betono, tiltų inžinerijoje, ekonominį pagrįstumą, stiprumo charakteristikas ir konstrukcinį efektyvumą. Anotacija (užsienio k.) This thesis explores the application and future perspectives of ultra-high-performance fiber-reinforced concrete (UHPFRC) bridges. Through an extensive literature review and analysis of 17 detailed case studies spanning from 1997 to 2023, the research examines the evolution of UHPFRC in bridge engineering. The study focuses on three key aspects: economic viability, strength performance, and structural efficiency. The economic analysis reveals a trend towards increasing cost-effectiveness, with UHPFRC becoming more competitive compared to traditional materials. Strength performance demonstrates remarkable consistency, with compressive strengths consistently above 150 MPa over two decades. Structural efficiency shows significant advancements, with span lengths increasing from 60m in 1997 to 480m in 2023, and span-to-depth ratios reaching up to 50:1. The research concludes that UHPFRC bridges represent a paradigm shift in bridge engineering, combining ultra-high strength with exceptional structural efficiency. The thesis highlights the material's potential for creating more sustainable, durable, and innovative bridge designs, while also identifying areas for future research and development in enhancing ductility, sustainability, and cost-effectiveness. This comprehensive study provides valuable insights into the current state and future prospects of UHPFRC in bridge construction, offering a foundation for further advancements in this field. Raktiniai žodžiai: UHPFRC - Ultra high performance fiber-reinforced concrete, bridge engineering, economic viability, strength performance, and structural efficiency. |
|||
Studento vardas, pavardė
Rutvik Manishkumar Choksi
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Transporto priemonių žalos faktorių analizė ir taikymas dangos konstrukcijų projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Vilma Jasiūnienė
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Šioje disertacijoje nagrinėjamas transporto priemonių žalos faktoriaus (VDF) taikymas ir įvertinimas dangos konstrukcijų projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme, remiantis AASHTO dangos konstrukcijų projektavimo vadovu (2001). Gairėse pabrėžiama patikimos apkrovos analizės svarba siekiant tvaraus ir veiksmingo projektavimo, nes jos sudaro pagrindą suprasti dangų konstrukcinę elgseną esant įvairioms eismo apkrovoms. Tyrime nagrinėjamos svarbios temos, tokios kaip ašių apkrovos konfigūracijos, eismo sudėtis ir poveikis aplinkai, atidžiai išnagrinėjus VDF skaičiavimus ir jų įtraukimą į dangos valdymą. Tyrimo išvados patvirtinamos įvairių geografinių vietovių atvejų tyrimais, pabrėžiančiais VDF indėlį gerinant dangos ilgaamžiškumą ir ekonomiškumą. Išvadose pabrėžiama, kaip svarbu įtraukti VDF į dangos eksploatacinių savybių prognozavimo modelius ir suderinti su AASHTO principais. Remiantis tyrimu, VDF panaudojimas gyvavimo ciklo valdymo procedūrose pagerina priežiūros planus, pailgina dangos tarnavimo laiką ir sumažina poveikį aplinkai. Tobulindama žinias apie tai, kaip VDF veikia kelių veikimą, ir palaikydama projektavimo praktikos atnaujinimus, atitinkančius AASHTO tvarų ir duomenimis pagrįstą požiūrį, šis darbas pagerina dangos inžinerijos sritį. Raktiniai žodžiai: Transporto priemonės žalos faktorius (VDF), dangos dizainas, gyvavimo ciklo sąnaudų analizė (LCCA), lygiavertė rogių ašies apkrova (ESAL), dangos blogėjimo mechanizmai, prevencinė priežiūra, ašių apkrovos duomenys, poveikis aplinkai dangoms, dangos gyvavimo ciklo valdymas, dangos įtempių analizė , ekonominis efektyvumas dangų inžinerijoje, Anotacija (užsienio k.) This thesis explore the application and evaluation of Vehicle Damage Factor (VDF) in pavement structural design and life cycle management, drawing inspiration from the AASHTO Guide for Design of Pavement Structures (2001). The guidelines highlight the importance of reliable load analysis for sustainable and effective design by offering a basis for understanding the structural behavior of pavements under varied traffic loads. The study examines important topics like axle load configurations, traffic composition, and environmental effects by closely examining VDF calculations and how they include into pavement management. Research Findings validation is provided by case studies from various geographical areas, highlighting the contribution of VDF to improving pavement durability and economy. The findings highlight the importance of including VDF in pavement performance prediction models and align with AASHTO's principles. According to the study, using VDF into life cycle management procedures improves maintenance plans, extends pavement life, and minimizes environmental effects. By improving our knowledge of how VDF effects road performance and supporting design practice updates that align with AASHTO's sustainable and data-driven approach, this thesis improves the field of pavement engineering. Raktiniai žodžiai: Vehicle Damage Factor (VDF),Pavement Design, Life Cycle Cost Analysis (LCCA), Equivalent Sled Axle Load (ESAL), Pavement Deterioration Mechanisms, Preventive Maintenance, Axle Load Data, Environmental Impact on Pavements, Pavement Life Cycle Management, Pavement Stress Analysis, Cost-Effectiveness in Pavement Engineering, |
|||
Studento vardas, pavardė
Piyush Chauhan
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Viensluoksnės asfalto dangos iš šiltojo maišymo asfalto mišinio funkcionavimo pirmaisiais metais tyrimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
prof.
dr.
Audrius Vaitkus
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Remiantis išsamia Šiltojo Maišymo Asfalto (ŠMA) pirmųjų metų eksploatacijos analize, atlikta Maldininkų gatvėje Vilniuje, Lietuvoje, galima padaryti keletą pagrindinių išvadų ir rekomendacijų: ŠMA parodė reikšmingus aplinkosauginius privalumus, lyginant su tradiciniu Karštojo Maišymo Asfaltu (KMA), įskaitant 30% energijos suvartojimo sumažėjimą gamybos metu ir mažesnes šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Šie rezultatai patvirtina, kad ŠMA yra tvaresnis pasirinkimas kelių statybai, ypač aplinkosaugos požiūriu jautriose vietovėse ar miestų aplinkoje. Eksperimentiniai duomenys atskleidė panašų arba šiek tiek geresnį ŠMA veikimą pagrindinėse srityse. ŠMA ruožuose buvo užfiksuotas vidutinis provėžų gylis 1,33 mm, lyginant su 1,42 mm KMA ruožuose, kas rodo 6,3% pagerėjimą atsparume provėžoms. ŠMA taip pat pasiekė šiek tiek geresnį lygumą su vidutiniu Tarptautiniu Nelygumo Indeksu (IRI) 2,68, lyginant su 2,79 KMA atveju. Tačiau ŠMA parodė šiek tiek didesnius įtrūkimų gylius (1,31 mm) lyginant su KMA (1,19 mm), kas rodo poreikį optimizuoti tankinimo technikas. Remiantis tyrimo rezultatais, rekomenduojama naudoti 114°C-136°C maišymo temperatūras ir 106°C-125°C tankinimo temperatūras ŠMA gamybai ir klojimui. Patariama naudoti temperatūrą mažinančius priedus, tokius kaip Evotherm MA-3, 0,4% nuo bitumo kiekio. Be to, griežtų kokybės kontrolės priemonių įgyvendinimas ir investicijos į kelių statybos personalo mokymo programas yra būtinos sėkmingam ŠMA įdiegimui. Apibendrinant, šis tyrimas palaiko ŠMA technologijos taikymą kelių statyboje, parodydamas jos potencialą užtikrinti panašų veikimą kaip KMA, kartu siūlant reikšmingą naudą aplinkai. Tačiau būtini tolesni tyrimai ir plėtra, siekiant patobulinti ŠMA formuluotes ir statybos technikas, užtikrinant, kad jo ilgalaikis veikimas atitiktų ar viršytų tradicinio KMA dangas. Raktiniai žodžiai: Šiltasis asfalto mišinys, Temperatūrą mažinantys priedai, ŠAM technologijos, Rišiklio klampumas, ŠAM eksploatacinės savybės, ŠAM senėjimas, Visuotinis atšilimas, Tvarumas, Asfalto poveikis aplinkai, Modifikuoti rišikliai asfalte, ŠAM gyvavimo ciklas ir ilgaamžiškumas Anotacija (užsienio k.) Based on the comprehensive experimental analysis of Warm Mix Asphalt (WMA) performance on Maldininkai Street in Vilnius, Lithuania, several key conclusions and recommendations were drawn: WMA demonstrated significant environmental advantages compared to traditional Hot Mix Asphalt (HMA), including a 30% reduction in energy consumption during production and lower greenhouse gas emissions. These findings validate WMA as a more sustainable option for road construction, particularly in environmentally sensitive areas or urban environments. The experimental data revealed comparable or slightly superior performance of WMA in key areas. WMA sections showed a mean rutting depth of 1.33 mm compared to 1.42 mm for HMA, indicating a 6.3% improvement in rutting resistance. WMA also achieved marginally better smoothness with an average International Roughness Index (IRI) of 2.68 versus 2.79 for HMA. However, WMA exhibited slightly higher cracking depths (1.31 mm) compared to HMA (1.19 mm), suggesting a need for optimized compaction techniques. Based on the findings, it is recommended to use mixing temperatures of 114°C to 136°C and compaction temperatures of 106°C to 125°C for WMA production and application. The use of temperature-reducing additives, such as Evotherm MA-3 at 0.4% of bitumen content, is advised. Additionally, implementing rigorous quality control measures and investing in training programs for construction personnel are crucial for successful WMA implementation. In conclusion, this research supports the adoption of WMA technology in road construction, demonstrating its potential to deliver comparable performance to HMA while offering significant environmental benefits. However, ongoing research and development are necessary to refine WMA formulations and construction techniques, ensuring its long-term performance meets or exceeds that of traditional HMA pavements. Raktiniai žodžiai: Warm mix asphalt, temperature-reducing additives, WMA technologies, binder viscosity, WMA performance, WMA aging, global warming, sustainability, environmental impact of asphalt, modified binders in asphalt, WMA lifecycle and durability |
-
- Puslapio administratoriai:
- Guoda Varžgalytė
- Laura Ladietaitė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė