Home
Sitemap
Mano VILNIUSTECH
lt
  • Faculty of Environmental Engineering
    • About faculty
    • Structure
    • Partners
  • Studies
    • About Studies
    • Bachelor study programmes
    • Master study programmes
    • Doctoral study programmes
    • Admission
  • Research and innovation
    • About research and innovation
    • Research fields
    • Doctoral Studies
    • Research projects
    • Conferences and Events
  • International
    • About International
    • Partners
    • Current projects
    • For business
  • Departments
    • Department of Building Energetics
    • Department of Environmental Protection and Water Engineering
    • Department of Geodesy and Cadastre
    • Department of Roads
    • Research Institute of Environmental Protection
    • Research Institute of Geodesy
    • Research Institute of Territorial Planning
    • Road Research Institute
  • Contacts
    • Main contacts
    • Deparments contacts
Home
lt
Environmental Engineering Departments Department of Roads Studies Final thesis annotations
  • Department of Building Energetics
  • Department of Environmental Protection and Water Engineering
  • Department of Geodesy and Cadastre
  • Department of Roads
    • About department
    • Studies
      • Final thesis annotations
    • Research and innovation
    • Subdivisions
    • Contacts
  • Research Institute of Environmental Protection
  • Research Institute of Geodesy
  • Research Institute of Territorial Planning
  • Road Research Institute

Anotacijos

Students name, surname Subject Supervisor Annotation
2025 year's bachelor abstract
Students name, surname
Edvinas Inčiūra
Subject
The Reconstruction Project of Road No. 3917 Mikasiunai–Rudninkai, Section from 0.000 km to 3.393 km
Supervisor
doc. dr. Viktoras Vorobjovas
Annotation (lietuvių k.)

Baigiamojo darbo tema – kelio Nr. 3917 Mikašiūnai–Rūdininkai ruožo nuo 0,000 km iki 3,393 km rekonstravimo projektas. Atliekant baigiamąjį darbą buvo apžiūrėta esama kelio situacija, atlikti natūriniai tyrimai, išanalizuoti kelio avaringumo duomenys, išnagrinėta projektuojamo ruožo geologinė sandara bei įvertinti aplinkos veiksniai, turintys įtakos tolimesniems sprendiniams. Atlikus analizę, buvo nustatyti pagrindiniai esamo kelio defektai: labai prasta važiuojamoji dalis, netinkamas paviršinio vandens nuvedimas, prastas kelio matomumas, inžinerinių saugumo priemonių nebuvimas bei neužtikrintas kitų eismo dalyvių saugumas. Kelio ruožas rekonstruojamas vadovaujantis Lietuvoje galiojančiais reglamentais ir įstatymais. Projektiniai sprendiniai pagrįsti atitinkamais skaičiavimais. Apskaičiavus vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, nustatyta kelio kategorija, pateikti techniniai kelio rodikliai, nustatyta projektinė apkrova ir parinkta kelio dangos konstrukcijos klasė. Projektiniuose sprendiniuose pateikiami kelio trasos planas, išilginis profilis, skersiniai profiliai, eismo organizavimo planas bei vertikalus aukščių planas. Taip pat išanalizuoti darbo ir aplinkos apsaugos klausimai, darbų vykdymo technologija ir organizavimas. Atlikti sąmatiniai skaičiavimai. Baigiamojo darbo aiškinamąjį raštą sudaro 76 puslapiai. Pateiktas 30 paveikslų sąrašas ir 21 lentelė. Prieduose pateikiami sąmatiniai skaičiavimai bei darbų kiekių žiniaraštis. Baigiamojo darbo brėžiniai: Kelio planas M 1:500; Kelio išilginis profilis Mh 1:200, Mv 1:200, Mg 1:50; Kelio skersiniai profiliai M 1:50; Eismo organizavimo planas M 1:500, tako išilginis profilis Mh 1:200, Mv 1:200, Mg 1:50;Vertikalinis auksčių planas M1:500.

Keywords: Rekonstravimo projektas, kelio planas, išilginis profilis, tipiniai skersiniai kelio profiliai, eismo organizavimas, dangos konstrukcija, kelio kategorija, gatvės kategorija, sąmata.


Annotation (užsienio k.)

The final thesis focuses on the reconstruction project of Road No. 3917 Mikašiūnai–Rūdininkai, section from 0.000 km to 3.393 km. During the preparation of the thesis, the current condition of the road was inspected, field investigations were carried out, accident data were analyzed, the geological structure of the planned section was examined, and environmental factors that may influence further design decisions were evaluated. Based on the analysis, the main deficiencies of the existing road were identified: severely deteriorated carriageway, inadequate surface water drainage, poor visibility, absence of engineering safety measures, and insufficient safety for other road users. The reconstruction of the road section is being carried out in accordance with the regulations and laws in force in Lithuania. The proposed design solutions are supported by relevant calculations. After calculating the average annual daily traffic (AADT), the road category was determined, technical parameters were provided, the design load was calculated, and the pavement structure class was selected. The design part includes the road alignment plan, longitudinal profile, cross-sections, traffic organization plan, and vertical elevation plan. The thesis also covers occupational safety, environmental protection, construction technology, and work organization. Cost estimation calculations were performed. The explanatory part of the final thesis consists of 76 pages. The list of illustrations includes 30 figures, and the list of tables contains 21 entries. The appendices present cost estimates and the bill of quantities. Thesis drawings include: Road layout plan M 1:500; Road longitudinal profile (Mh 1:200, Mv 1:200, Mg 1:50); Road cross-sections M 1:50;Traffic management plan M 1:500; Path longitudinal profile (Mh 1:200, Mv 1:200, Mg 1:50); Vertical elevation plan M 1:500.

Keywords: Reconstruction project, road layout plan, longitudinal profile, typical cross-sections of the road, traffic organization, pavement structure, road category, street category, cost estimate.

Students name, surname
Valdas Banevičius
Subject
The Reconstruction Project of Road No. 140 Kaunas-Zapyskis-Sakiai, Section from 32.27 km to 35.27 km
Supervisor
doc. dr. Vilma Jasiūnienė
Annotation (lietuvių k.)

Baigiamojo darbo tema – Kelio Nr. 140 Kaunas-Zapyškis-Šakiai ruožo nuo 32,270 km iki 35,270 km rekonstravimo projektas. Darbo tikslas – parengti rekonstravimo projektą, kuris atitiktų norminius reikalavimus, keliamus III kategorijos krašto keliui. Tikslui pasiekti, išanalizuota esama situacija ir pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius teisės aktus ir normatyvinius dokumentus parinkti projektiniai sprendiniai. Nustatytas projektinis eismo intensyvumas, sunkiojo transporto apkrova bei parinkta kelio kategorija, kelio dangos konstrukcija, skersinio profilio tipas. Atlikti kelio trasos elementų, vandens pralaidos ir sąmatiniai skaičiavimai. Pridedami brėžiniai: kelio planas, išilginis kelio profilis, skersiniai kelio profiliai, eismo organizavimo planas, vandens pralaidos schema ir sankryžos planas. Darbo apimtis – 50 p. teksto be priedų, 10 iliustracijų, 9 lentelės, 37 literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Keywords: Baigiamojo darbo tema – Kelio Nr. 140 Kaunas-Zapyškis-Šakiai ruožo nuo 32,270 km iki 35,270 km rekonstravimo projektas.


Annotation (užsienio k.)

The topic of bachelor thesis is "Reconstruction project of national significance road No. 140 Kaunas-Zapyškis-Šakiai section from 32,270 km to 35,270 km". The aim of this project is to prepare a road reconstruction project which would meet the requirements of category III road. For this purpose, the analysis of the current situation has been conducted and design solutions determined in accordance with normative documents, rules and recommendations of the Republic of Lithuania. Traffic intensity and heavy transport load has been ascertained. Moreover, road category, structure and the type of cross-section has been determined. The calculations of the road elements, water flow and costs were carried out. The following plans are attached: road route, lengthwise and transverse construction profiles, traffic organizing plan, culvert plan and crossroad plan. Work size - 50 p. text pages, 10 illustrations, 9 tables, 37 relevant scientific literature sources. Appendixes attached.

Keywords: The topic of bachelor thesis is "Reconstruction project of national significance road No. 140 Kaunas-Zapyškis-Šakiai section from 32,270 km to 35,270 km".

Students name, surname
Vytautas Baniulis
Subject
The Reconstruction Project of the Road No. 2255 Baukstininkai-Satriai, Section from 4.51 km to 8.36 km
Supervisor
doc. dr. Viktoras Vorobjovas
Annotation (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe analizuojama kelio Nr. 2255 Baukštininkai - Šatriai ruožo nuo 4,51 km iki 8,36 km rekonstravimo projektas. Darbo tikslas – parengti kelio ruožo rekonstravimo projektą, atitinkantį galiojančius normatyvinius techninius dokumentus, taip pagerinant važiavimo sąlygas, užtikrinant saugų eismą. Baigiamojo darbo metu atlikta rekonstruojamo kelio ruožo eismo intensyvumo analizė, apskaičiuota rekonstruojamo kelio ruožo kategorija ir parinkti kelio trasos elementų parametrai, apskaičiuota kelio dangos konstrukcijos klasė, parinktas skersinis profilio tipas, suprojektuota vandens pralaida, suprojektuota sankryža, parinktos eismo organizavimo priemonės. Taip pat, atlikti sąmatiniai skaičiavimai. Pridedami brėžiniai: kelio planas, kelio išilginis profilis, kelio skersiniai profiliai, eismo organizavimo planas, sankryža ir nuovažos planas, pralaida. Darbą sudaro 9 dalys: įvadas, bendrieji duomenys, sprendinius pagrindžiantys skaičiavimai, projektiniai sprendiniai, darbo ir aplinkos apsauga, darbų technologija ir organizavimas, sąmatiniai skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 54p. teksto be priedų, 22 paveikslų, 20 lentelių, 6 brėžiniai, 23 literatūros šaltiniai ir 10 priedų.

Keywords: Kelias Nr. 2255 Baukštininkai - Šatriai, kelio kreivės, grioviai, eismo saugumo priemonės, pralaidos.


Annotation (užsienio k.)

The final bachelor’s thesis analyzes the reconstruction project of road No. 2255 Baukštininkai – Šatriai, section from 4.51 km to 8.36 km. The aim of the thesis is to prepare a reconstruction project for this road section that complies with current normative technical documents, thereby improving driving conditions and ensuring traffic safety. During the thesis, traffic intensity analysis was carried out for the road section under reconstruction, the road category was determined, the parameters of the road alignment elements were selected, the pavement structure class was calculated, the cross-sectional profile type was chosen, a culvert and an intersection were designed, and traffic management measures were selected. In addition, cost estimates were prepared. The attached drawings include: road plan, longitudinal profile, cross-sections, traffic organization plan, intersection and access plan, and culvert. The thesis consists of 9 parts: introduction, general data, calculations supporting the solutions, design solutions, work and environmental safety, work technology and organization, cost estimates, conclusions, and references. The work comprises 54 pages of text excluding appendices, 22 figures, 20 tables, 6 drawings, 23 literature sources, and 10 appendices.

Keywords: Road No. 2255 Baukštininkai – Šatriai, road curves, ditches, traffic safety measures, culverts.

2025 year's master abstract
Students name, surname
Mohammad Faruk Hossain
Subject
Deflectometer Measurement Data in Pavement Structural Design and Life Cycle Management
Supervisor
doc. dr. Vilma Jasiūnienė
Annotation (lietuvių k.)

Disertacija pavadinimu „Deflektometro matavimo duomenys kelių konstrukcijos projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme“ nagrinėja kritinę deflekcijos matavimų reikšmę vertinant kelių dangos kokybę ir optimizuojant kelių infrastruktūros valdymą. Tyrimas pateikia vertingų įžvalgų apie tai, kaip ryšys tarp kelio dangos deflekcijų ir jų ilgalaikio našumo gali pagerinti dangos projektavimą ir priežiūrą bei prailginti kelių ar tiltų gyvavimo trukmę. Šis tyrimas priklauso transporto inžinerijos ir civilinės inžinerijos sričiai, ypač akcentuojant novatoriškus požiūrius į infrastruktūros tvarumą. Konkrečiai, tyrimas siekia rasti ekonomiškus ir tvarius būdus transporto tinklų priežiūrai ir eksploatavimui, atsižvelgiant į jų sudėtingas eksploatavimo sąlygas, ilgaamžiškumą ir priežiūros kaštų mažinimą, kas yra esminis šios rūšies infrastruktūros aspektas. Šis darbas siūlo vertingų įžvalgų civiliniams inžinieriams ir transporto specialistams, pasiūlydamas novatorišką techniką, leidžiančią matuoti kelio dangos našumą ir rekomenduoti tinkamas kelių priežiūros strategijas. Tyrimas atitinka tendenciją naudoti naujoviškas technologijas ir duomenimis pagrįstas strategijas viešosios infrastruktūros valdymui. Šiame darbe pabrėžiama deflekcijos duomenų reikšmė, atverianti kelią geresniems ir novatoriškiems požiūriams į kelio dangos inžineriją. ?

Keywords: Deflektometro matavimai Kelių konstrukcijos projektavimas Gyvavimo ciklo valdymas Kelių dangos kokybės vertinimas Kelių infrastruktūros valdymas Kelio dangos deflekcijos Ilgalaikis našumas Kelių dangos projektavimo optimizavimas Infrastruktūros tvarumas Transporto inžinerija Civilinė inžinerija Ekonomiška priežiūra Ilgaamžė infrastruktūra Priežiūros kaštų mažinimas Duomenimis pagrįstos strategijos Viešosios infrastruktūros valdymas Inovatyvios technologijos Kelių dangos inžinerija


Annotation (užsienio k.)

The thesis titled "Deflectometer Measurement Data in Pavement Structural Design and Life Cycle Management" delves into the critical role of deflection measurements in assessing pavement quality and optimizing road infrastructure management. The study provides a useful insight into how the relationship between pavement deflections and their long-term performance is able to improve the design?and maintenance of pavements and prolong the lifetime of the roads or bridges. This research is situated in the domain of transportation engineering, as well as?the realm of civil engineering, particularly emphasizing novel approaches for making infrastructure more sustainable. Specifically, it focuses on finding cost-effective and sustainable means for the upkeep and operation of transportation networks in view of their harsh service conditions, as used for the long time, durability?and minimizing the costs of maintenance, fundamental to this type of infrastructure. This work offers valuable insights for civil engineers and transportation specialists, offering a novel technique to measuring pavement performance and recommending appropriate road maintenance strategies. This research coincides with the trend of using innovative technologies and data-driven strategies to manage public infrastructure. This paper emphasises the significance of deflection data, paving the way for improved and innovative approaches in pavement engineering.

Keywords: Deflectometer Measurement Pavement Structural Design Life Cycle Management Pavement Quality Assessment Road Infrastructure Management Pavement Deflections Long-term Performance Pavement Design Optimization Infrastructure Sustainability Transportation Engineering Civil Engineering Cost-effective Maintenance Durable Infrastructure Maintenance Costs Reduction Data-driven Strategies Public Infrastructure Management Innovative Technologies Pavement Engineering

Students name, surname
Krishna Mounika Polimera
Subject
Historical Bridge Rehabilitation and Preservation
Supervisor
doc. dr. Vilma Jasiūnienė
Annotation (lietuvių k.)

Šiame darbe nagrinėjamas senųjų tiltų išsaugojimas ir restauravimas, pabrėžiant jų struktūrinį pagrįstumą ir kultūrinę vertę. Tyrimo modelis buvo Nacionalinės bendradarbiavimo greitkelių tyrimų programos (NCHRP) projektas 25-25 / 19 užduotis, kurią atliko Amerikos valstybinių greitkelių ir transporto pareigūnų asociacija (AASHTO). Ši programa, kurią iš dalies finansuoja valstybiniai transporto departamentai, orientuota į greito reagavimo tyrimus, kuriuose nagrinėjamos aplinkosaugos problemos. Siekiant išsiaiškinti sunkumus, susijusius su garsių tiltų, tokių kaip Sidnėjaus uosto tiltas, Karolio tiltas Prahoje ir Galatos tiltas Stambule, priežiūra ir atkūrimu, disertacijoje atliekami išsamūs atvejų tyrimai. Tyrime naudojamos pažangiausios technologijos, įskaitant 3D modeliavimą ir neardomuosius bandymus, siekiant išspręsti techninius sunkumus, istorinę ir kultūrinę reikšmę bei tvarius išsaugojimo metodus. Remiantis išvadomis, būtini daugiadisciplininiai metodai, integruojantys inžineriją, medžiagų mokslą ir paveldo išsaugojimą. Tarp pasiūlymų – didinti visuomenės informuotumą apie senovinių tiltų kultūrinę reikšmę, griežtinti tarptautinius jų remonto standartus ir diegti pažangiausias stebėsenos sistemas. AASHTO aplinkosaugos užduočių grupė įkvėpė šį platų darbą, kuris skatina tiltų inžineriją, siūlydamas istorinių tiltų priežiūros sprendimus, subalansuodamas konstrukcinius reikalavimus su kultūros išsaugojimo tikslais ir atverdamas duris tolesnei plėtrai šioje srityje.

Keywords: Išsaugojimas ir atkūrimas Senieji tiltai Struktūrinis vientisumas Kultūrinė vertė Nacionalinė bendradarbiavimo greitkelių tyrimų programa (NCHRP) Amerikos valstybinių greitkelių ir transporto pareigūnų asociacija (AASHTO) Greito atsako studijos Aplinkosaugos problemos Atvejo analizės Sidnėjaus uosto tiltas Karolio tiltas Galatos tiltas 3D modeliavimas Neardomieji bandymai Paveldo išsaugojimas Tvarios išsaugojimo technikos Daugiafunkciniai metodai Inžinerija Medžiagų mokslas


Annotation (užsienio k.)

This thesis explores the conservation and restoration of old bridges, highlighting their structural soundness and cultural value. Project 25-25/Task 19 of the National Cooperative Highway Research Program (NCHRP), which was carried out by the American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), served as the model for the research. This program, which is funded in part by state departments of transportation, focuses on rapid response studies that address environmental issues. In order to shed light on the difficulties associated with maintaining and restoring famous bridges, such as the Sydney Harbour Bridge, the Charles Bridge in Prague, and the Galata Bridge in Istanbul, the thesis conducts in-depth case studies. The study makes use of cutting-edge technology, including 3D modelling and non-destructive testing to solve technical difficulties, historical and cultural significance, and sustainable preservation techniques. According to the findings, multidisciplinary approaches that integrate engineering, material science, and heritage conservation are essential. Among the suggestions include raising public awareness of ancient bridges' cultural significance, enhancing international standards for their repair, and implementing cutting-edge monitoring systems. AASHTO's environmental task group served as the inspiration for this extensive work, which advances bridge engineering by offering solutions for maintaining historic bridges, balancing structural requirements with cultural preservation objectives, and opening the door for further developments in the field.

Keywords: Conservation and Restoration Old Bridges Structural Soundness Cultural Value National Cooperative Highway Research Program (NCHRP) American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO) Rapid Response Studies Environmental Issues Case Studies Sydney Harbour Bridge Charles Bridge Galata Bridge 3D Modeling Non-Destructive Testing Heritage Conservation Sustainable Preservation Techniques Multidisciplinary Approaches Engineering Material Science Public Awareness

Students name, surname
Kartik Poonia
Subject
Ultra-High-Performance Fibre-Reinforced Concrete Bridges: Application and Future Perspectives
Supervisor
doc. dr. Ronaldas Jakubovskis
Annotation (lietuvių k.)

Magistro darbe nagrinėjamas itin didelio stiprumo pluoštu armuoto betono (UHPFRC) tiltų pritaikymas ir ateities perspektyvos. Remiantis išsamia literatūros apžvalga ir 17 detalių atvejų analize nuo 1997 iki 2023 metų, tyrime nagrinėjama UHPFRC evoliucija tiltų inžinerijoje. Dėmesys sutelkiamas į tris pagrindinius aspektus: ekonominį pagrįstumą, stiprumo charakteristikas ir konstrukcinį efektyvumą. Ekonominė analizė atskleidžia tendenciją didėjančio ekonominio efektyvumo link, UHPFRC tampa vis konkurencingesnis lyginant su tradicinėmis medžiagomis. Stiprumo charakteristikos rodo įspūdingą nuoseklumą - gniuždomasis stipris per du dešimtmečius nuolat viršija 150 MPa. Konstrukcinis efektyvumas rodo reikšmingą pažangą: perdangų ilgis padidėjo nuo 60 m 1997 m. iki 480 m 2023 m., o perdangos ilgio ir aukščio santykis pasiekė net 50:1. Darbe daroma išvadą, kad UHPFRC tiltai žymi medžiagų naudojimo pokytį tiltų inžinerijoje, derinant itin didelį stiprumą su išskirtiniu konstrukciniu efektyvumu. Magistriniame darbe pabrėžiamas medžiagos potencialas kuriant tvaresnius, ilgaamžiškesnius ir novatoriškesnius tiltų projektus, kartu nurodant sritis, kuriose ateityje reikėtų atlikti tyrimus ir tobulinimus, siekiant pagerinti plastiškumą, tvarumą ir ekonominį efektyvumą. Šis išsamus tyrimas suteikia vertingų įžvalgų apie dabartinę UHPFRC būklę ir ateities perspektyvas tiltų statyboje, sudarydamas pagrindą tolesnei pažangai šioje srityje.

Keywords: UHPFRC - itin didelio stiprumo pluoštu armuoto betono, tiltų inžinerijoje, ekonominį pagrįstumą, stiprumo charakteristikas ir konstrukcinį efektyvumą.


Annotation (užsienio k.)

This thesis explores the application and future perspectives of ultra-high-performance fiber-reinforced concrete (UHPFRC) bridges. Through an extensive literature review and analysis of 17 detailed case studies spanning from 1997 to 2023, the research examines the evolution of UHPFRC in bridge engineering. The study focuses on three key aspects: economic viability, strength performance, and structural efficiency. The economic analysis reveals a trend towards increasing cost-effectiveness, with UHPFRC becoming more competitive compared to traditional materials. Strength performance demonstrates remarkable consistency, with compressive strengths consistently above 150 MPa over two decades. Structural efficiency shows significant advancements, with span lengths increasing from 60m in 1997 to 480m in 2023, and span-to-depth ratios reaching up to 50:1. The research concludes that UHPFRC bridges represent a paradigm shift in bridge engineering, combining ultra-high strength with exceptional structural efficiency. The thesis highlights the material's potential for creating more sustainable, durable, and innovative bridge designs, while also identifying areas for future research and development in enhancing ductility, sustainability, and cost-effectiveness. This comprehensive study provides valuable insights into the current state and future prospects of UHPFRC in bridge construction, offering a foundation for further advancements in this field.

Keywords: UHPFRC - Ultra high performance fiber-reinforced concrete, bridge engineering, economic viability, strength performance, and structural efficiency.

Students name, surname
Rutvik Manishkumar Choksi
Subject
Analysis and Application of Vehicle Damage Factor in Pavement Structural Design and Life Cycle Management
Supervisor
doc. dr. Vilma Jasiūnienė
Annotation (lietuvių k.)

Šioje disertacijoje nagrinėjamas transporto priemonių žalos faktoriaus (VDF) taikymas ir įvertinimas dangos konstrukcijų projektavime ir gyvavimo ciklo valdyme, remiantis AASHTO dangos konstrukcijų projektavimo vadovu (2001). Gairėse pabrėžiama patikimos apkrovos analizės svarba siekiant tvaraus ir veiksmingo projektavimo, nes jos sudaro pagrindą suprasti dangų konstrukcinę elgseną esant įvairioms eismo apkrovoms. Tyrime nagrinėjamos svarbios temos, tokios kaip ašių apkrovos konfigūracijos, eismo sudėtis ir poveikis aplinkai, atidžiai išnagrinėjus VDF skaičiavimus ir jų įtraukimą į dangos valdymą. Tyrimo išvados patvirtinamos įvairių geografinių vietovių atvejų tyrimais, pabrėžiančiais VDF indėlį gerinant dangos ilgaamžiškumą ir ekonomiškumą. Išvadose pabrėžiama, kaip svarbu įtraukti VDF į dangos eksploatacinių savybių prognozavimo modelius ir suderinti su AASHTO principais. Remiantis tyrimu, VDF panaudojimas gyvavimo ciklo valdymo procedūrose pagerina priežiūros planus, pailgina dangos tarnavimo laiką ir sumažina poveikį aplinkai. Tobulindama žinias apie tai, kaip VDF veikia kelių veikimą, ir palaikydama projektavimo praktikos atnaujinimus, atitinkančius AASHTO tvarų ir duomenimis pagrįstą požiūrį, šis darbas pagerina dangos inžinerijos sritį.

Keywords: Transporto priemonės žalos faktorius (VDF), dangos dizainas, gyvavimo ciklo sąnaudų analizė (LCCA), lygiavertė rogių ašies apkrova (ESAL), dangos blogėjimo mechanizmai, prevencinė priežiūra, ašių apkrovos duomenys, poveikis aplinkai dangoms, dangos gyvavimo ciklo valdymas, dangos įtempių analizė , ekonominis efektyvumas dangų inžinerijoje,


Annotation (užsienio k.)

This thesis explore the application and evaluation of Vehicle Damage Factor (VDF) in pavement structural design and life cycle management, drawing inspiration from the AASHTO Guide for Design of Pavement Structures (2001). The guidelines highlight the importance of reliable load analysis for sustainable and effective design by offering a basis for understanding the structural behavior of pavements under varied traffic loads. The study examines important topics like axle load configurations, traffic composition, and environmental effects by closely examining VDF calculations and how they include into pavement management. Research Findings validation is provided by case studies from various geographical areas, highlighting the contribution of VDF to improving pavement durability and economy. The findings highlight the importance of including VDF in pavement performance prediction models and align with AASHTO's principles. According to the study, using VDF into life cycle management procedures improves maintenance plans, extends pavement life, and minimizes environmental effects. By improving our knowledge of how VDF effects road performance and supporting design practice updates that align with AASHTO's sustainable and data-driven approach, this thesis improves the field of pavement engineering.

Keywords: Vehicle Damage Factor (VDF),Pavement Design, Life Cycle Cost Analysis (LCCA), Equivalent Sled Axle Load (ESAL), Pavement Deterioration Mechanisms, Preventive Maintenance, Axle Load Data, Environmental Impact on Pavements, Pavement Life Cycle Management, Pavement Stress Analysis, Cost-Effectiveness in Pavement Engineering,

Students name, surname
Piyush Chauhan
Subject
Research of Warm Mix Asphalt Pavement First Year Performance
Supervisor
prof. dr. Audrius Vaitkus
Annotation (lietuvių k.)

Remiantis išsamia Šiltojo Maišymo Asfalto (ŠMA) pirmųjų metų eksploatacijos analize, atlikta Maldininkų gatvėje Vilniuje, Lietuvoje, galima padaryti keletą pagrindinių išvadų ir rekomendacijų: ŠMA parodė reikšmingus aplinkosauginius privalumus, lyginant su tradiciniu Karštojo Maišymo Asfaltu (KMA), įskaitant 30% energijos suvartojimo sumažėjimą gamybos metu ir mažesnes šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Šie rezultatai patvirtina, kad ŠMA yra tvaresnis pasirinkimas kelių statybai, ypač aplinkosaugos požiūriu jautriose vietovėse ar miestų aplinkoje. Eksperimentiniai duomenys atskleidė panašų arba šiek tiek geresnį ŠMA veikimą pagrindinėse srityse. ŠMA ruožuose buvo užfiksuotas vidutinis provėžų gylis 1,33 mm, lyginant su 1,42 mm KMA ruožuose, kas rodo 6,3% pagerėjimą atsparume provėžoms. ŠMA taip pat pasiekė šiek tiek geresnį lygumą su vidutiniu Tarptautiniu Nelygumo Indeksu (IRI) 2,68, lyginant su 2,79 KMA atveju. Tačiau ŠMA parodė šiek tiek didesnius įtrūkimų gylius (1,31 mm) lyginant su KMA (1,19 mm), kas rodo poreikį optimizuoti tankinimo technikas. Remiantis tyrimo rezultatais, rekomenduojama naudoti 114°C-136°C maišymo temperatūras ir 106°C-125°C tankinimo temperatūras ŠMA gamybai ir klojimui. Patariama naudoti temperatūrą mažinančius priedus, tokius kaip Evotherm MA-3, 0,4% nuo bitumo kiekio. Be to, griežtų kokybės kontrolės priemonių įgyvendinimas ir investicijos į kelių statybos personalo mokymo programas yra būtinos sėkmingam ŠMA įdiegimui. Apibendrinant, šis tyrimas palaiko ŠMA technologijos taikymą kelių statyboje, parodydamas jos potencialą užtikrinti panašų veikimą kaip KMA, kartu siūlant reikšmingą naudą aplinkai. Tačiau būtini tolesni tyrimai ir plėtra, siekiant patobulinti ŠMA formuluotes ir statybos technikas, užtikrinant, kad jo ilgalaikis veikimas atitiktų ar viršytų tradicinio KMA dangas.

Keywords: Šiltasis asfalto mišinys, Temperatūrą mažinantys priedai, ŠAM technologijos, Rišiklio klampumas, ŠAM eksploatacinės savybės, ŠAM senėjimas, Visuotinis atšilimas, Tvarumas, Asfalto poveikis aplinkai, Modifikuoti rišikliai asfalte, ŠAM gyvavimo ciklas ir ilgaamžiškumas


Annotation (užsienio k.)

Based on the comprehensive experimental analysis of Warm Mix Asphalt (WMA) performance on Maldininkai Street in Vilnius, Lithuania, several key conclusions and recommendations were drawn: WMA demonstrated significant environmental advantages compared to traditional Hot Mix Asphalt (HMA), including a 30% reduction in energy consumption during production and lower greenhouse gas emissions. These findings validate WMA as a more sustainable option for road construction, particularly in environmentally sensitive areas or urban environments. The experimental data revealed comparable or slightly superior performance of WMA in key areas. WMA sections showed a mean rutting depth of 1.33 mm compared to 1.42 mm for HMA, indicating a 6.3% improvement in rutting resistance. WMA also achieved marginally better smoothness with an average International Roughness Index (IRI) of 2.68 versus 2.79 for HMA. However, WMA exhibited slightly higher cracking depths (1.31 mm) compared to HMA (1.19 mm), suggesting a need for optimized compaction techniques. Based on the findings, it is recommended to use mixing temperatures of 114°C to 136°C and compaction temperatures of 106°C to 125°C for WMA production and application. The use of temperature-reducing additives, such as Evotherm MA-3 at 0.4% of bitumen content, is advised. Additionally, implementing rigorous quality control measures and investing in training programs for construction personnel are crucial for successful WMA implementation. In conclusion, this research supports the adoption of WMA technology in road construction, demonstrating its potential to deliver comparable performance to HMA while offering significant environmental benefits. However, ongoing research and development are necessary to refine WMA formulations and construction techniques, ensuring its long-term performance meets or exceeds that of traditional HMA pavements.

Keywords: Warm mix asphalt, temperature-reducing additives, WMA technologies, binder viscosity, WMA performance, WMA aging, global warming, sustainability, environmental impact of asphalt, modified binders in asphalt, WMA lifecycle and durability

    • Page administrators:
    • Guoda Varžgalytė
    • Viktoras Vorobjovas
    • Laura Ladietaitė
    • Karolina Kardokaitė
    • Ugnė Daraškevičiūtė
Faculty of Environmental Engineering
Faculty of Environmental Engineering
About faculty
Structure
Partners
Studies
Studies
About Studies
Bachelor study programmes
Master study programmes
Doctoral study programmes
Admission
Research and innovation
Research and innovation
About research and innovation
Research fields
Doctoral Studies
Research projects
Conferences and Events
International
International
About International
Partners
ERASMUS+
Current projects
For business
News
Departments
Departments
Department of Building Energetics
About Department
Studies
Research and Innovation
Laboratories
Laboratory of Building Energy and Microclimate Systems
Heat Transfer Laboratory of Academician Algirdas Žukauskas
Contacts
Department of Environmental Protection and Water Engineering
Studies
Final work annotations
Research and innovation
Laboratories
Contacts
Department of Geodesy and Cadastre
About department
Studies
Final work annotation
Research and innovation
Contacts
Subdivisions
Laboratory of Geodesy and Cadastre
Department of Roads
About department
Studies
Final thesis annotations
Research and innovation
Subdivisions
Contacts
Research Institute of Environmental Protection
Research Institute of Geodesy
Research Institute of Territorial Planning
About department
Projects
Modeling of traffic flow
Contacts
International Projects
Road Research Institute
Contacts
Contacts
Main contacts
Deparments contacts
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Privacy policy
  • Contacts
  • Alumni
  • E-shop
  • Email for employees
Vilnius Gediminas Technical University
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
For international students: +370 5 274 5026, +370 5 274 4897,  crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRzY0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InRzY0B2Z3R1Lmx0Ij50c2NAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
For general information: +370 5 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxuaXVzdGVjaEB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
Fax +370 5 270 0112
Legal entity code 111950243,
VAT payer code LT119502413.
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA