Studijos
Tai studijų programa siekiantiems įgyti aplinkos inžinerijos žinių, mokytis stebėti ir įvertinti aplinkos taršos problemas, planuoti bei įgyvendinti inžinerines aplinkos taršos prevencijos ir aplinkos kokybės būklės gerinimo priemones, projektuoti šiuolaikinius aplinkosaugos įrenginius, skirtus aplinkos ir žmogaus gyvenimo kokybei gerinti. Esant dideliam studentų skaičiui, 5-ame studijų semestre studentai galėtų pasirinkti aplinkos apsaugos technologijų arba vandentvarkos specializacijas.
Aplinkos apsaugos technologijos specializacijos studijose supažindinama su techniniais, technologiniais ir organizaciniais sprendimais įvairiose aplinkos inžinerijos srityse, mokoma projektuoti šiuolaikinius aplinkosauginius nuotekų, oro valymo, atliekų tvarkymo įrenginius.
Vandentvarkos specializacija skirta tiems, kurie domisi ir planuoja dirbti vandens tiekimo, sanitarijos ir aplinkosaugos srityse. Studijų metu absolventai įgaus žinių apie šiuolaikinius vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, planavimo, projektavimo, statybos bei priežiūros metodus. Specializacija skirta tiems, kurie norėtų aktyviai prisidėti modernizuojant ir plečiant Lietuvos vandentvarkos infrastruktūrą, pritaikant ją pagal ES reikalavimus.
Vandentvarkos specializacija skirta tiems, kurie domisi ir planuoja dirbti vandens tiekimo, sanitarijos ir aplinkosaugos srityse. Studijų metu absolventai įgaus žinių apie šiuolaikinius vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo, planavimo, projektavimo, statybos bei priežiūros metodus. Specializacija skirta tiems, kurie norėtų aktyviai prisidėti modernizuojant ir plečiant Lietuvos vandentvarkos infrastruktūrą, pritaikant ją pagal ES reikalavimus.
Bakalauro vientisosios studijos
Aplinkos apsaugos inžinerija (Programos aprašymas)
Specializacijos – aplinkos apsaugos technologija, vandentvarka
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis - inžinerijos mokslų bakalauras
Studijų forma ir trukmė – nuolatinės studijos (4 metai)
Aplinkos apsaugos inžinerijos konsultantai yra:
Augustas Driukas: https://www.facebook.com/augustas.driukas
Erika Kašėtaitė: https://www.facebook.com/erika.kasetaite
Specializacijos – aplinkos apsaugos technologija, vandentvarka
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis - inžinerijos mokslų bakalauras
Studijų forma ir trukmė – nuolatinės studijos (4 metai)
Aplinkos apsaugos inžinerijos konsultantai yra:
Augustas Driukas: https://www.facebook.com/augustas.driukas
Erika Kašėtaitė: https://www.facebook.com/erika.kasetaite
Magistrantūros studijos
APLINKOS APSAUGOS TECHNOLOGIJOS IR VADYBA (PROGRAMOS APRAŠYMAS)
Studijų programos tikslai
Parengti specialistus, kurie gebėtų atpažinti, identifikuoti ir taikydami novatoriškus metodus moksliškai analizuoti bei vertinti įvairias globalias, regionines ir vietines aplinkos apsaugos problemas, gebėtų diegti aplinkos apsaugos vadybos sistemas ir aplinkosaugos technologijas, analizuoti ir vertinti jų veiksmingumą, taikyti ekologinio projektavimo principus.
APLINKOS INŽINERIJA (PROGRAMOS APRAŠYMAS)
Studijų programos tikslai
Parengti aukštos kvalifikacijos specialistus, gebančius moksliškai analizuoti ir vertinti aplinkosaugos rizikos galimybes, grėsmės mastą ir kontrolės mechanizmus, prognozuojant poveikį aplinkai, jos komponentams ir žmogui; išmanančius aplinkos inžinerijos teoriją ir praktiką, naujausių mokslinių tyrimų metodologiją ir metodus; mokančius praktinius analitinius įgūdžius taikyti su aplinkos inžinerija susijusioje darbinėje veikloje; gebančius taikyti ir inžineriniu atžvilgiu realizuoti techninius, technologinius ir organizacinius sprendimus.
VANDENS ŪKIO INŽINERIJA (PROGRAMOS APRAŠYMAS)
Studijų programos tikslai
Parengti vandens ūkio inžinerijos specialistus, gebančius analizuoti vandens telkinių būklę, vertinti vandens apsaugos valdymo sistemas ir diegti darnaus vandens išteklių naudojimo būdus; taikyti mokslo ir technologijų naujoves planuojant, įrengiant, optimizuojant vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo sistemas, vandens ruošimo ir nuotekų valymo įrenginius bei technologinius procesus.
Parengti specialistus, mokančius bendrauti su kitų sričių specialistais ir visuomene bei gebančius kūrybiškai ir kritiškai mąstyti, palaikyti savo profesinę kompetenciją mokantis visą gyvenimą.
Studijų trukmė - 2 metai.
Studijų programos tikslai
Parengti specialistus, kurie gebėtų atpažinti, identifikuoti ir taikydami novatoriškus metodus moksliškai analizuoti bei vertinti įvairias globalias, regionines ir vietines aplinkos apsaugos problemas, gebėtų diegti aplinkos apsaugos vadybos sistemas ir aplinkosaugos technologijas, analizuoti ir vertinti jų veiksmingumą, taikyti ekologinio projektavimo principus.
APLINKOS INŽINERIJA (PROGRAMOS APRAŠYMAS)
Studijų programos tikslai
Parengti aukštos kvalifikacijos specialistus, gebančius moksliškai analizuoti ir vertinti aplinkosaugos rizikos galimybes, grėsmės mastą ir kontrolės mechanizmus, prognozuojant poveikį aplinkai, jos komponentams ir žmogui; išmanančius aplinkos inžinerijos teoriją ir praktiką, naujausių mokslinių tyrimų metodologiją ir metodus; mokančius praktinius analitinius įgūdžius taikyti su aplinkos inžinerija susijusioje darbinėje veikloje; gebančius taikyti ir inžineriniu atžvilgiu realizuoti techninius, technologinius ir organizacinius sprendimus.
VANDENS ŪKIO INŽINERIJA (PROGRAMOS APRAŠYMAS)
Studijų programos tikslai
Parengti vandens ūkio inžinerijos specialistus, gebančius analizuoti vandens telkinių būklę, vertinti vandens apsaugos valdymo sistemas ir diegti darnaus vandens išteklių naudojimo būdus; taikyti mokslo ir technologijų naujoves planuojant, įrengiant, optimizuojant vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo sistemas, vandens ruošimo ir nuotekų valymo įrenginius bei technologinius procesus.
Parengti specialistus, mokančius bendrauti su kitų sričių specialistais ir visuomene bei gebančius kūrybiškai ir kritiškai mąstyti, palaikyti savo profesinę kompetenciją mokantis visą gyvenimą.
Studijų trukmė - 2 metai.
Doktorantūros studijos
APLINKOS INŽINERIJOS KRYPTIS – T 004
Nuolatinės formos mokslo doktorantūros trukmė – iki 4 metų, ištęstinės formos – iki 6 metų.
Tiek nuolatinės, tiek ištęstinės doktorantūros studijos gali būti finansuojamos valstybės lėšomis, nuolatinės studijos dar finansuojamos iš ES struktūrinių fondų lėšų, o ištęstinės studijos - studijuojančiojo (ar jį remiančios institucijos) lėšomis.
Doktoranto studijoms ir moksliniams tyrimams vadovauja doktoranto vadovas – aktyvus doktorantūros mokslo krypties (šakos) mokslininkas, atitinkantis kvalifikacinius reikalavimus.
Nuolatinės formos mokslo doktorantūros trukmė – iki 4 metų, ištęstinės formos – iki 6 metų.
Tiek nuolatinės, tiek ištęstinės doktorantūros studijos gali būti finansuojamos valstybės lėšomis, nuolatinės studijos dar finansuojamos iš ES struktūrinių fondų lėšų, o ištęstinės studijos - studijuojančiojo (ar jį remiančios institucijos) lėšomis.
Doktoranto studijoms ir moksliniams tyrimams vadovauja doktoranto vadovas – aktyvus doktorantūros mokslo krypties (šakos) mokslininkas, atitinkantis kvalifikacinius reikalavimus.
Žinių įtvirtinimui studijuojantys lankosi įvairiuose objektuose
GEOCLIC – Nauji geoerdvių inžinerijos kursai
GEOCLIC – „Nauji geoerdvių inžinerijos kursai, skirti pakrančių ekosistemų prisitaikymui prie klimato kaitos“
Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) tapo naujo tarptautinio projekto Nr. 619011-EPP-1-2020-1-KZ-EPPKA2-CBHE-JP „Nauji geoerdvių inžinerijos kursai, skirti pakrančių ekosistemų prisitaikymui prie klimato kaitos/GEOCLIC“, kuris yra finansuojamas Europos Sąjungos (ES) „Erasmus+ 2“ programos lėšomis, partneriu. Projekto tipas – daugiašalis projektas, teminė sritis – aplinka. Projektas siejasi su CBHE projektais – gebėjimų stiprinimu aukštojo mokslo srityje. Naujojo projekto, kurio paskirtis – stiprinti aukštojo mokslo potencialą, pradžia – 2020-11-15, pabaiga – 2023-11-14, trukmė – 36 mėn. GEOCLIC projektu siekiama modernizuoti bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros programas, užtikrinant pakrančių ekosistemų aplinkosaugą naudojantis naujausiomis technologijomis (globaliniu palydovinių sistemų tinklu GEONETCast; integruota GIS programine įranga – ILWIS ir nuotolinio stebėjimo bei modeliavimo technologijomis).
Strateginis tikslas – gerinti Kaspijos jūros ekosistemą. Pagrindinis tikslas – specialistų, dirbančių ekologijos, pakrančių inžinerijos ir valdymo srityse, mokymas. Uždaviniai: dėstytojų rengimas; novatoriškos mokymo programos; daugiadisciplinės tyrimų laboratorijos GEOLAB ir statistinės programos įrankio GEOCOF kūrimas; bandomasis mokymas; mokymo programų akreditavimas. Numatomi rezultatai: naujos/atnaujintos I–III studijų pakopų programos, susijusios su geoerdvinėmis technologijomis ir pakrančių ekosistemų aplinkos monitoringu; naujos mokymo aplinkos GEOLAB ir virtualios patalpos CVE sukūrimas; perkvalifikuoti dėstytojai; kursai magistrantūros studijoms ir naujų/atnaujintų mokymo programų, susijusių su GEOLAB ir CVE, bandomasis mokymas; atnaujinti kursai su GEOCOF įrankiu.
GEOCLIC konsorciumą sudaro 17 prestižinių aukštojo mokslo institucijų ir tarptautinių organizacijų iš ES ir kitų šalių. Projekto koordinatorius – Al-Farabi Kazachstano nacionalinis universitetas, atstovė – Zaure Rakisheva. Programos šalys: Vokietija (2) – Berlyno technikos universitetas, EXOLAUNCH GmbH; Rumunija (1) – Konstantos jūrų universitetas; Lietuva (1) – Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Nyderlandai (1) – Tvento universitetas. Partnerės šalys: Kazachstanas (4), Azerbaidžanas (5) ir Turkmėnistanas (3). Visos įtrauktos institucijos yra bendrai atsakingos už projekto įgyvendinamumą ir biudžeto tikslinį panaudojimą.
Atsakingas Vilnius Tech padalinys už projekto įgyvendinamumą – Aplinkos inžinerijos fakultetas, Aplinkos apsaugos institutas. Projektą administruoja ir vykdo šie Vilnius Tech darbuotojai: projekto vadovė – prof. dr. Edita Baltrėnaitė-Gedienė, projekto tyrėjai – doc. dr. Raimondas Grubliauskas, doc. dr. Teresė Leonavičienė, doc. dr. Jevgenijus Kirjackis ir dr. Aleksandras Chlebnikovas, techninis darbuotojas – doktor. Luiza Usevičiūtė, administratorius – doc. dr. Jolita Bradulienė, finansininkas – Lina Bražėnienė.
Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) tapo naujo tarptautinio projekto Nr. 619011-EPP-1-2020-1-KZ-EPPKA2-CBHE-JP „Nauji geoerdvių inžinerijos kursai, skirti pakrančių ekosistemų prisitaikymui prie klimato kaitos/GEOCLIC“, kuris yra finansuojamas Europos Sąjungos (ES) „Erasmus+ 2“ programos lėšomis, partneriu. Projekto tipas – daugiašalis projektas, teminė sritis – aplinka. Projektas siejasi su CBHE projektais – gebėjimų stiprinimu aukštojo mokslo srityje. Naujojo projekto, kurio paskirtis – stiprinti aukštojo mokslo potencialą, pradžia – 2020-11-15, pabaiga – 2023-11-14, trukmė – 36 mėn. GEOCLIC projektu siekiama modernizuoti bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros programas, užtikrinant pakrančių ekosistemų aplinkosaugą naudojantis naujausiomis technologijomis (globaliniu palydovinių sistemų tinklu GEONETCast; integruota GIS programine įranga – ILWIS ir nuotolinio stebėjimo bei modeliavimo technologijomis).
Strateginis tikslas – gerinti Kaspijos jūros ekosistemą. Pagrindinis tikslas – specialistų, dirbančių ekologijos, pakrančių inžinerijos ir valdymo srityse, mokymas. Uždaviniai: dėstytojų rengimas; novatoriškos mokymo programos; daugiadisciplinės tyrimų laboratorijos GEOLAB ir statistinės programos įrankio GEOCOF kūrimas; bandomasis mokymas; mokymo programų akreditavimas. Numatomi rezultatai: naujos/atnaujintos I–III studijų pakopų programos, susijusios su geoerdvinėmis technologijomis ir pakrančių ekosistemų aplinkos monitoringu; naujos mokymo aplinkos GEOLAB ir virtualios patalpos CVE sukūrimas; perkvalifikuoti dėstytojai; kursai magistrantūros studijoms ir naujų/atnaujintų mokymo programų, susijusių su GEOLAB ir CVE, bandomasis mokymas; atnaujinti kursai su GEOCOF įrankiu.
GEOCLIC konsorciumą sudaro 17 prestižinių aukštojo mokslo institucijų ir tarptautinių organizacijų iš ES ir kitų šalių. Projekto koordinatorius – Al-Farabi Kazachstano nacionalinis universitetas, atstovė – Zaure Rakisheva. Programos šalys: Vokietija (2) – Berlyno technikos universitetas, EXOLAUNCH GmbH; Rumunija (1) – Konstantos jūrų universitetas; Lietuva (1) – Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Nyderlandai (1) – Tvento universitetas. Partnerės šalys: Kazachstanas (4), Azerbaidžanas (5) ir Turkmėnistanas (3). Visos įtrauktos institucijos yra bendrai atsakingos už projekto įgyvendinamumą ir biudžeto tikslinį panaudojimą.
Atsakingas Vilnius Tech padalinys už projekto įgyvendinamumą – Aplinkos inžinerijos fakultetas, Aplinkos apsaugos institutas. Projektą administruoja ir vykdo šie Vilnius Tech darbuotojai: projekto vadovė – prof. dr. Edita Baltrėnaitė-Gedienė, projekto tyrėjai – doc. dr. Raimondas Grubliauskas, doc. dr. Teresė Leonavičienė, doc. dr. Jevgenijus Kirjackis ir dr. Aleksandras Chlebnikovas, techninis darbuotojas – doktor. Luiza Usevičiūtė, administratorius – doc. dr. Jolita Bradulienė, finansininkas – Lina Bražėnienė.
Tarptautinis studijų projektas TEMPUS NETCENG
Tempus NETCENG – tarptautinis studijų projektas, kuriuo pagal Bolonijos procesą siekiama sukurti ir plėtoti naujas trečios studijų pakopos inžinerinių modulių programas Baltarusijoje, Rusijoje ir Ukrainoje. Vilniaus Gedimino technikos universitetas koordinuoja projekto Tempus NETCENG veiklas atsižvelgiant į darbo planą, dalinasi savo žiniomis, patirtimi ir gerosios praktikos pavyzdžiais rengiant ir vykdant trečios studijų pakopos programas. Tempus NETCENG konsorciumo dalyviai (22 universitetinės, mokslo įstaigos ir kitos organizacijos) iš 6 šalių: Lietuvos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Ukrainos ir Baltarusijos. Šiame projekte VILNIUS TECH yra projekto koordinatorius, o projekto vadovas prof. habil. dr. Pranas Baltrėnas (Aplinkos apsaugos katedra). Projekto trukmė 36 mėnesiai, nuo 2013 metų gruodžio 1 d. iki 2016 metų lapkričio 30 d.
2014 metų kovo 3-4 dienomis vykusios TEMPUS NETCENG startinės konferencijos dalyviai
Tempus NETCENG – tarptautinis studijų projektas, kuriuo pagal Bolonijos procesą siekiama sukurti ir plėtoti naujas trečios studijų pakopos inžinerinių modulių programas Baltarusijoje, Rusijoje ir Ukrainoje. Vilniaus Gedimino technikos universitetas koordinuoja projekto Tempus NETCENG veiklas atsižvelgiant į darbo planą, dalinasi savo žiniomis, patirtimi ir gerosios praktikos pavyzdžiais rengiant ir vykdant trečios studijų pakopos programas.
Vykdant projektą 2013-2016 pristatytas studijų modelis su pilna metodine parama t.y. kiekviename partneriniame universitete bus įkurtos kompiuterine, programine įranga bei metodinėmis priemonėmis aprūpintos kompiuterizuotos klasės. Pagal Bolonijos procesą siekiant plėtoti doktorantūros modelį sukurta jungtinė internetinė platforma. Partneriniuose Baltarusijos, Rusijos ir Ukrainos universitetuose įdiegti doktorantūros studijų moduliai (pvz.: Aplinkos procesų matematinis modeliavimas; Navigacijos ir transportavimo sistemos; Sensorinis sistemų valdymas; Palydovinių vaizdų apdorojimas; Robotų sistemos ir medžiagotyra ir kt.), kurie parengti pagal Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Berlyno technikos universiteto bei Londono Brunelio universiteto rekomendacijas. Taip pat parengti trys pasirenkamieji moduliai susiję su mokslinių tyrimų metodika bei jaunų mokslininkų gebėjimu dirbti komandoje ir įsitvirtinti tarptautinėse darbo rinkose.
Europos Sąjungą projekte atstovaujančių šalių universitetuose (Vilniaus Gedimino technikos universitete, Berlyno technikos universitete bei Londono Brunelio universitete) 2015-2016 m. buvo organizuojamos „vasaros mokyklos“, kuriose Rusijos, Ukrainos ir Baltarusijos partnerinių institucijų doktorantai bei dėstytojai buvo mokomi pagal profesiškai orientuotų gebėjimų modelį, kuris pagilino jų profesines žinias ir skatina plėtoti susidomėjimą vystant mokslines tyrimų veiklas pirmaujančiuose mokslo ir technologijų centruose.
Vykdant projektą 2013-2016 pristatytas studijų modelis su pilna metodine parama t.y. kiekviename partneriniame universitete bus įkurtos kompiuterine, programine įranga bei metodinėmis priemonėmis aprūpintos kompiuterizuotos klasės. Pagal Bolonijos procesą siekiant plėtoti doktorantūros modelį sukurta jungtinė internetinė platforma. Partneriniuose Baltarusijos, Rusijos ir Ukrainos universitetuose įdiegti doktorantūros studijų moduliai (pvz.: Aplinkos procesų matematinis modeliavimas; Navigacijos ir transportavimo sistemos; Sensorinis sistemų valdymas; Palydovinių vaizdų apdorojimas; Robotų sistemos ir medžiagotyra ir kt.), kurie parengti pagal Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Berlyno technikos universiteto bei Londono Brunelio universiteto rekomendacijas. Taip pat parengti trys pasirenkamieji moduliai susiję su mokslinių tyrimų metodika bei jaunų mokslininkų gebėjimu dirbti komandoje ir įsitvirtinti tarptautinėse darbo rinkose.
Europos Sąjungą projekte atstovaujančių šalių universitetuose (Vilniaus Gedimino technikos universitete, Berlyno technikos universitete bei Londono Brunelio universitete) 2015-2016 m. buvo organizuojamos „vasaros mokyklos“, kuriose Rusijos, Ukrainos ir Baltarusijos partnerinių institucijų doktorantai bei dėstytojai buvo mokomi pagal profesiškai orientuotų gebėjimų modelį, kuris pagilino jų profesines žinias ir skatina plėtoti susidomėjimą vystant mokslines tyrimų veiklas pirmaujančiuose mokslo ir technologijų centruose.
Daugiau informacijos apie Tempus NETCENG: http://netceng.eu/
Tarptautinis studijų projektas TEMPUS PROMENG
TEMPUS Promeng- tarptautinis studijų projektas, kuriuo siekiama plėtoti profesiškai orientuotas magistro studijų inžinerijos programas Rusijoje, Ukrainoje ir Uzbekijoje. Specialieji projekto tikslai - esamų magistrų studijų pakopos mokymo programų atnaujinimas pagal Bolonijos proceso reikalavimus, jų plėtojimas bei praktinis įgyvendinimas. Projekto pradžia 2010 m. spalio mėn., trukmė 3 metai. Konsorciumą sudaro partneriai iš 6 šalių (Lietuvos, Vokietijos, Belgijos, Rusijos (3), Ukrainos (3), Uzbekijos (3).) TEMPUS Promeng- tarptautinis studijų projektas, kuriuo siekiama plėtoti profesiškai orientuotas magistro studijų inžinerijos programas Rusijoje, Ukrainoje ir Uzbekijoje. Specialieji projekto tikslai - esamų magistrų studijų pakopos mokymo programų atnaujinimas pagal Bolonijos proceso reikalavimus, jų plėtojimas bei praktinis įgyvendinimas. Projekto pradžia 2010 m. spalio mėn., trukmė 3 metai. Konsorciumą sudaro partneriai iš 6 šalių (Lietuvos, Vokietijos, Belgijos, Rusijos (3), Ukrainos (3), Uzbekijos (3).)
Dalyviai ir partneriai:
- Technical University of Berlin, Germany (projekto koordinatorius)
- Campus De Nayer, Lessius-Mehelin University, Belgium
- Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania
- Bauman Moscow State Technical University, Russia
- Kazan State Technical University, Russia
- Povolzhskiy State University of Telecommunications & Informatics, Russia
- Lutsk National Technical University, Ukraine
- Pryazovskyi State Technical University, Ukraine
- Zaporizhzhya National Technical University, Ukraine
- Fergana Polytechnic Institute, Uzbekistan
- Karshi Engineering-Economic Institute, Uzbekistan
- Tashkent State Technical University, Uzbekistan
-
- Puslapio administratoriai:
- Tomas Žemaitis
- Lina Damanskaitė
- Laura Ladietaitė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė