Transport Engineering
Departments
Department of Mobile Machinery and Railway Transport
Final work annotations
Final work annotations
Students name, surname | Subject | Supervisor | Annotation |
---|---|---|---|
2025 year's bachelor abstract | |||
Students name, surname
Simonas Bajoras
|
Subject
O2 class trailer for transporting low-clearance vehicles
|
Supervisor
Viačeslav Petrenko
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama O2 kategorijos transporto priemonių klasifikacijos priekaba, pritaikyta efektyviam žemos prošvaisos (t. y. vertikalaus atstumo nuo kelio dangos viršutinio sluoksnio arba padangos atramos iki žemiausiai esančios automobilio ar kt. krovinio dalies) transporto priemonėms ar kt. kroviniams gabenti. Aiškinamas darbo tiksle įvardijamo priekabos funkcionalumo aktualumas ir įgyvendinimo planas. Analizuojamos analogiškų patentų ir produktų ypatybės. Įvertinami potencialūs optimaliam žemos prošvaisos krovinių gabenimo proceso efektyvumui pasiekti reikalingi techniniai priekabos mazgai. Apžvelgiami projektuojamą priekabą techniškai ribojantys norminiai dokumentai ir standartai. Remiantis apžvalgų rezultatais ir aktualiais norminiais dokumentais parenkami geriausi inžineriniai sprendimai, reikalingi darbo tikslui pasiekti. Apskaičiuojami ir atitinkamai projektuojami arba parenkami kiekvieno projektuojamos priekabos esminio konstrukcinio mazgo matmenys ir parametrai. Gautas priekabos rezultatas vizualizuojamas ir pateikiamas techniniuose brėžiniuose. Nurodomi produkto gamybos bei eksploatacijos darbų saugos ir aplinkosaugos reikalavimai. Baigiamajame bakalauro darbe sprendžiamų užduočių ir jų rezultatų visuma pateikiama išvadose. Darbą sudaro: įvadas; O2 kategorijos transporto priemonių klasifikacijos priekabos, pritaikytos žemos prošvaisos kroviniams gabenti, projektavimo teoriniai aspektai; O2 kategorijos transporto priemonių klasifikacijos priekabos, pritaikytos žemos prošvaisos kroviniams gabenti, realių parametrų ir mazgų skaičiavimas bei parinkimas; grafinis gautojo produkto įvaizdinimas; eksploataciniai nurodymai; išvados. Darbo apimtis – 73 p. teksto, be priedų; 60 paveikslų; 14 lentelių; 35 šaltiniai; 4 priedai. Keywords: Automobilių pramonė, automobilių transportavimas, žema prošvaisa, reguliuojamo aukščio darbinė priekabos platforma, žemos prošvaisos krovinių transportavimas, efektyvus krovinių gabenimas, automobilio priekaba, O2 klasės priekaba. Annotation (užsienio k.) The final bachelor thesis designs a trailer for vehicle classification O2, adapted for the efficient transport of low ground clearance (i.e. the vertical distance from the top layer of the road surface or the tyre support to the lowest part of the vehicle or other load) vehicles or other loads. The relevance and implementation plan for the trailer functionality identified in the objective of the work shall be explained. The characteristics of analogous patents and products are analysed. The potential technical sub-assemblies of the trailer required for optimal efficiency of the low-clearance transport process are evaluated. An overview of the regulatory documents and standards that technically restrict the design of the trailer. Based on the results of the reviews and the relevant normative documents, the best engineering solutions are selected to achieve the objective of the work. The dimensions and parameters of each essential structural unit of the trailer to be designed shall be calculated and designed or selected accordingly. The resulting trailer shall be visualised and presented in technical drawings. The safety and environmental requirements for the manufacture and operation of the product shall be specified. The totality of the tasks and the results of the tasks carried out in the bachelor thesis shall be presented in the conclusions. The thesis consists of: introduction; theoretical aspects of the design of a low ground clearance trailer of vehicle classification category O2; calculation and selection of realistic parameters and subassemblies of a low ground clearance trailer of vehicle classification O2; graphical representation of the resulting product; operational instructions; conclusions. The thesis consists of 73 pages of text, excluding appendices; 60 figures; 14 tables; 35 references; 4 annexes. Keywords: Automotive industry, automotive transport, low ground clearance, height-adjustable trailer platform, low ground clearance transport, efficient freight transport, car trailer, O2 trailer. |
|||
Students name, surname
Ronald Rudzinski
|
Subject
Suspended compaction vibro plate with variable compaction modes for traktor
|
Supervisor
dr.
Deividas Navikas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe atliekama rinkoje esančių tankinimo mašinų tipų, jų konstrukcijų bei naudojamų pavarų juose apžvalga ir analizė. Nagrinėjami gruntų mechanikos principai, būdai, pasiekti efektyviausią sutankinimą. Remiantis atlikta analize formuojamas pakabinamos kintamų tankinimo režimų vibracinės plokštės prototipas. Atliekami projektuojamo įrenginio vibracinio mechanizmo ir hidraulinės pavaros projektiniai skaičiavimai ir konstrukcijos elementų stiprumo skaičiavimai. Pateikiami projektuojamai vibracinei plokštei keliami aplinkosaugos ir darbų saugos reikalavimai bei projektuojamo įrenginio eksploatavimo taisyklės. Suformuluojamos darbo išvados. Darbą sudaro: įvadas, literatūros analizė, projektiniai skaičiavimai, aplinkosaugos ir darbų saugos reikalavimai, eksploatavimo taisyklės, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 70 p. teksto, be priedų, 48 iliustracijos, 4 lentelės, 21 bibliografinis šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: Sutankinimo būdai, vibracinis mechanizmas, ekscentrikas, išcentrinė jėga, amplitudė, vibracinio mechanizmo dažnis. Annotation (užsienio k.) The final bachelor thesis provides an overview and analysis of the types of compactors available on the market, their construction and the gears used in them. The principles of soil mechanics and the ways to achieve the most efficient compaction are analysed. On the basis of the analysis, a prototype of a suspended vibratory plate with variable compaction modes is developed. Design calculations of the vibratory mechanism and the hydraulic actuator of the design unit are carried out, as well as calculations of the strength of the structural elements. The environmental and occupational safety requirements for the designed vibratory plate and the operating rules for the designed plant are presented. The conclusions of the work shall be drawn. The work consists of: introduction, literature analysis, design calculations, environmental and occupational safety requirements, operating rules, conclusions, list of references. Extent of the work: 70 pages of text, excluding appendices, 48 illustrations, 4 tables, 21 bibliographical references. Annexes to the work are attached separately. Keywords: Compaction methods, vibratory mechanism, eccentric, centrifugal force, amplitude, frequency of vibratory mechanism. |
|||
Students name, surname
Tautvydas Niaura
|
Subject
Universal electric car high-voltage battery lift-workbench
|
Supervisor
dr.
Deividas Navikas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Šiame baigiamajame bakalauro darbe yra analizuojama literatūra apie žirklinį keltuvą-darbastalį, skirtą elektromobilių aukštos įtampos baterijų kėlimui, keitimui bei remontui, ir atliekamas keltuvo projektavimas. Atlikta analogiškų įrenginių analizė, įvertinti jų techniniai sprendimai bei privalumai ir trūkumai. Remiantis analize, buvo suprojektuota rėminė konstrukcija, parinkti hidraulinės sistemos komponentai: elektros variklis, kuris suka hidraulinį siurblį ir hidraulinis cilindras, pritaikyti standartiniai ratukai ir vairavimo mechanizmas. Parengti keltuvo konstrukciniai brėžiniai, atliktos mechaninės sistemos veikimo simuliacijos ir numatyta naudojamų medžiagų bei komponentų specifikacija. Darbo tikslas – sukurti efektyvų, saugų ir pritaikomą sprendimą, atitinkantį elektromobilių techninės priežiūros reikalavimus bei suformuluoti išvadas ir pasiūlymus. Darbą sudaro: įvadas, teorinė dalis, skaičiuojamoji dalis, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 62 p. teksto, be priedų, 53 paveikslai, 8 lentelės, 27 bibliografinis šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: žirklinis keltuvas, aukštos įtampos baterija, elektromobilis, hidraulinis variklis. Annotation (užsienio k.) This bachelor thesis analyses the literature on a scissor lift-workbench for lifting, replacing and repairing high-voltage batteries of electric vehicles and designs the lift. An analysis of analogous devices has been carried out and their technical solutions and advantages and disadvantages have been assessed. Based on the analysis, the frame structure was designed, the components of the hydraulic system were selected: the electric motor that drives the hydraulic pump and the hydraulic cylinder, the standard wheels and the steering mechanism. Structural drawings of the lift have been drawn up, simulations of the mechanical system have been carried out and the specification of the materials and components used has been provided. The aim of the work is to develop an efficient, safe and scalable solution to meet the maintenance requirements of electric vehicles and to formulate conclusions and proposals. The thesis consists of: introduction, theoretical part, computational part, conclusions and suggestions, list of references and appendices. The volume of the thesis is 62 p. of text, without appendices, 53 figures, 8 tables, 27 bibliographic sources. The annexes to the work are attached separately. Keywords: scissor lift, high-voltage battery, electric car, hydraulic motor. |
|||
Students name, surname
Titas Naujokas
|
Subject
Mobile railway wagons shunting device
|
Supervisor
Viačeslav Petrenko
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe projektuojamas mobilusis vagonų manevravimo įrenginys. Analitinėje dalyje aptariami analogai, išleisti patentai, norminiai dokumentai. Projektinėje dalyje aprašoma projektuojamo įrenginio veikiančios jėgos, parenkami komponentai, suprojektuojama varančioji pavara, aprašomi aplinkosauginiai ir darbo saugos reikalavimai. Išvadose ir pasiūlymuose aptariami gauti projektavimo rezultatai ir pateikiami siūlymai. Grafinėje medžiagoje pateikiami suprojektuoto įrenginio bendro vaizdo brėžinys, surinkimo brėžinys, detalių brėžiniai. Darbo apimtis – 46 p. teksto be priedų, 17 iliustr., 13 lent., 21 bibliografinis šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: Įrenginys, vagonų manevravimas, vidaus degimo variklis. Annotation (užsienio k.) The final thesis of the bachelor's degree project involves the design of a mobile wagon shunting unit. The analytical part discusses analogues, issued patents, normative documents. The design part describes the forces acting on the designed unit, the selection of components, the design of the drive train, environmental and occupational safety requirements. The conclusions and proposals shall discuss the results obtained from the design and make suggestions. The graphical material includes an overview drawing of the designed plant, an assembly drawing and detail drawings Work consist of 46 pages of text, without appendices, 17 figures, 13 tables, 21 bibliographic references. Appendices are atached separately Keywords: device, wagon moving, internal combustion engine. |
|||
Students name, surname
Justinas Vosylius
|
Subject
Measuring stand for shock absorber damping characteristics
|
Supervisor
doc.
dr.
Paulius Skačkauskas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe projektuojamas amortizatorių slopinimo charakteristikų matavimo stendas. Darbe apžvelgiamos skirtingų amortizatorių specifikacijos, esami matavimo stendai, jų ir alternatyvių mechanizmų veikimo principai. Parenkamas kintamos eigos svirtiniu mechanizmu pagrįstas matavimo stendo veikimo principas ir suprojektuojamos sudedamosios įrenginio dalys. Atliekami darbinio mechanizmo skaičiavimai, sudaromos judesio perdavimo funkcijos, atliekami pagrindinių mazgų stipruminiai, kinematiniai skaičiavimai ir simuliacijos bei parenkami standartiniai įrenginio komponentai. Darbą sudaro: įvadas, amortizatorių ir panašių prietaisų bei alternatyvių mechanizmų apžvalga, suprojektuotas ir nubraižytas kintamos eigos svirtinis mechanizmas ir jo komponentai, įrenginio judesio perdavimo funkcijos, standartinių komponentų parinkimas ir prietaiso statinės bei dinaminės simuliacijos. Brėžiniai ir simuliacijos atlikti „SolidWorks 2024“ programa. Darbo apimtis – 77 lapai be priedų, 38 paveikslai, 16 lentelių, 26 literatūros šaltiniai, 4 – A1 formato brėžiniai. Keywords: Amortizatorių slopinimas, matavimo stendas, kintamos amplitudės svirtinis mechanizmas, judesio perdavimo funkcijos. Annotation (užsienio k.) In the final bachelor thesis designed measurement stand of damping characteristics of the shock absorbers. Discussed typical shock absorber characteristics, current damping stands, operating principles of current machines and alternative devices. Selected variable-stroke lever mechanism operating principle and components and designed components of it. Calculations are carried out for active mechanism, formed motion transfer functions, performed strength and kinematic calculations and simulations of the main nodes, also chose standart equipment components. The work consists of: an introduction, an overview of shock absorbers and similar devices as well as alternative mechanisms, a designed and drafted variable-stroke lever mechanism and its components, device motion transfer functions, selection of standard components, and static and dynamic simulations of the device. Drawings and simulations were performed using SolidWorks 2024. Thesis consists of 77 pages of text without appendixes, 38 illustrations, 16 tables, 26 literature sources, 4 A1 drawings. Keywords: Shock absorbers damping, measurement stand, variable-stroke lever mechanism, device motion transfer functions. |
|||
Students name, surname
Eimantas Dudulis
|
Subject
A drive of locotractor rail running gear
|
Supervisor
prof.
dr.
Gintautas Bureika
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Nagrinėjamos lokotraktorių analogų bėginės važiuoklės pavaros konstrukcijos. Pagrįstas paprastos, modulinės ir patikimos bėginės važiuoklės pavaros sukūrimo būtinumas. Sukurta lokotraktoriaus bėginės važiuoklės pavara sukuria 75,2 kN traukos jėgą, važiuojant bėgiais 15?km/h greičiu. Nustatyta 107,5 kN apkrova užtikrina reikiamą padangos, raižyto ritinio ir bėginio rato prispaudimo jėgą, užkertant kelią praslydimui. Apskaičiuoti pavaros konstrukcinių elementų įtempiai neviršija leistinų ribų, o saugos koeficientas viršija 1,5. Aprašyti darbų saugos eksploatuojant lokotraktorius reikalavimai. Suprojektuota bėginės važiuoklės pavara pasižymi mažesnėmis priežiūros ir eksploatavimo sąnaudomis. Projektuojamų elementų įtempiai neviršija leistinų ribų. Darbe įvertinta darbų sauga ir pateikti praktiniai sprendimai, kurie užtikrina, kad ši pavara gali būti įgyvendinta ir integruota į esamus lokotraktoriaus modelius. Darbo sudaro: Įvadas, 3 skyriai, Išvados, Literatūra ir priedai. Darbo apimtis – 63 p. teksto, 20 paveikslai., 5 lent., 14 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: lokotraktorius, bėginės važiuoklės pavara, krumplinė pavara, traukos jėga, padangos prispaudimo jėga, moduliškumas, darbų sauga. Annotation (užsienio k.) The running gear drive designs of analogous rail tractors are analyzed. The need for a simple, modular, and reliable running gear drive is justified. The designed rail tractor running gear drive generates a tractive force of 75.2?kN when traveling on rails at a speed of 15?km/h. A load of 107.5?kN ensures the necessary pressing force of the tire, drum, and rail wheel, preventing slippage. The calculated stresses of the drive’s structural elements do not exceed the allowable limits, and the safety factor exceeds 1.5. The occupational safety requirements for operating rail tractors are described. The designed running gear drive is characterized by lower maintenance and operational costs. The thesis consists of the following sections: Introduction, 3 Chapters, Conclusions, References, and Appendices. The total length of the thesis is 63 pages of text, including 20 figures, 5 tables, and 14 bibliographic sources. The appendices are provided separately. Keywords: locomotor, rail chassis drive, gear drive, traction force, tire pressing force, modularity, occupational safety. |
|||
Students name, surname
Lukas Dilinskas
|
Subject
The warehouse lift
|
Supervisor
dr.
Algimantas Danilevičius
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe projektuojamas nuožulnus platforminis krovininis keltuvas, skirtas laiptais perkelti iki 750 kg masės krovinius sandėliavimo patalpose. Apžvalginėje darbo dalyje išnagrinėti analoginiai keltuvai, jų konstrukcijos, naudojamos pavaros, jėgainės ir taikomi norminiai dokumentai. Aprašomas projektuojamas prototipas, pagrindžiant techninius sprendimus literatūra ir esamų įrenginių palyginimu. Projektinėje darbo dalyje atliekami krovinio, pavaros ir konstrukcijos stiprumo skaičiavimai, parenkami motoreduktorius, krumplinė pavara bei kitos sudedamosios dalys. Naudojant SolidWorks programinę įrangą, atliktos pagrindinių konstrukcijos elementų (krumpliaračio, krumpliastiebio, rėmo) tvirtumo ir deformacijų simuliacijos. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros analizė, projektiniai skaičiavimai, aplinkosaugos ir darbų saugos reikalavimai, išvados ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 40 puslapių teksto be priedų, 18 paveikslų, 2 lentelės, 13 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo brėžiniai. Keywords: Sandelio keltuvas, pavaros, krumpliastiebine pavara. Annotation (užsienio k.) The final thesis of the Bachelor's degree project is the design of an inclined platform stairlift for the transfer of loads of up to 750 kg in warehouses. The overview part of the thesis deals with analogue hoists, their construction, the drives and power plants used and the applicable normative documents. It describes the prototype to be designed, supporting the technical solutions with literature and a comparison of existing installations. The design part of the work includes calculations of the load, the drive and the strength of the structure, the selection of the gearmotor, the gear train and other components. Simulations of the strength and deformation of the main structural elements (gear, pinion, frame) were carried out using SolidWorks software. The work consists of 6 parts: introduction, literature analysis, design calculations, environmental and occupational safety requirements, conclusions and reference list. The thesis consists of 40 pages of text without appendices, 18 figures, 2 tables, 13 bibliographical references. The drawings are attached separately. Keywords: Warehouse lift, gears, rack spur. |
|||
2025 year's master abstract | |||
Students name, surname
Karolis Šemeta
|
Subject
Investigation of crushing and transportation processes of bulk materials
|
Supervisor
doc.
dr.
Raimundas Junevičius
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe analizuojami biriųjų medžiagų trupinimo ir transportavimo procesai, akcentuojant jų įtaką galutinei granuliometrinei sudėčiai. Tyrimo metu eksperimentiniai bandymai, atlikti tiek laboratorijoje, tiek ir lauko sąlygomis, yra derinami su teorinėmis ir matematinėmis trupinimo modelio prognozėmis. Pagrindinis dėmesys skiriamas trupinto produkto dalelių pasiskirstymo pokyčiams, atsirandantiems transportavimo metu. Darbe atliekama mokslinės literatūros analizė, siekiant identifikuoti spręstinas praktines problemas, ir pateikiamas metodas, kaip patikslinti granuliometrinės sudėties prognozes, įvertinant papildomą smulkinimą, kylantį dėl medžiagos judėjimo karjero teritorijoje. Gauti rezultatai apibendrinami, pateikiant teorinių, praktinių ir prognozavimo tyrimų palyginimą. Darbą sudaro: įvadas, literatūros analizė, eksperimentinė dalis, teorinė dalis, tyrimo duomenų analizė, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 65 p. teksto, be priedų, 37 iliustracijos, 21 lentelė, 26 biografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: transportavimo procesai, granuliometrinė sudėtis, biriųjų medžiagų trupinimas, laboratoriniai ir technologiniai tyrimai, trupinimo prognozavimas. Annotation (užsienio k.) The final master's thesis analyzes the processes of crushing and transporting bulk materials, emphasizing their influence on the final granulometric composition. The study combines experimental tests in the laboratory and in field conditions with theoretical and mathematical predictions of crushing models. The main focus is on changes in the particle size distribution of the crushed product during transportation. The work includes an analysis of scientific literature to identify practical problems to be solved and presents a method for refining predictions of granulometric composition by taking into account additional crushing caused by material movement in the quarry area. The results are summarized by comparing theoretical, practical, and predictive studies. The work consists: introduction, literature review, experimental part, theoretical part, analysis of research data, conclusions, and bibliography. The volume of the work is 65 pages of text without appendices, 37 illustrations, 21 tables, and 26 biographical sources. Appendices are attached separately. Keywords: transport processes, granulometric composition, crushing of bulk materials, laboratory and technological research, crushing prediction. |
|||
Students name, surname
Vytenis Šnirpūnas
|
Subject
Research on the development of the fleet of Lithuanian maritime traders
|
Supervisor
prof.
dr.
Gintautas Bureika
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas Lietuvos Respublikos jūros prekybinis laivynas. Siekiama įvertinti Lietuvos jūrinių prekybos laivų flotilės plėtros galimybes. Prognozuojama konteinerių TEU apyvarta atlikta iki 2035 metų tiesinės regresijos metodu, o regresinės analizės metodu iki 2031 metų, jie parodo konteinerių apyvartos augimą. Taikant matematinį tiesinės regresinės metodą, prognozuota konteinerių apyvarta 2035 metams sudaro 1,4 mln. TEU. Remiantis sudaryta tikslo funkcija nustatytas konteinerinių laivų poreikis 2035 metams – 32 laivai. Darbe matematiniais įrankiais pagrįstos Lietuvos prekybinių laivų flotilės plėtros, ekonominio vertinimo ir šalies logistinio saugumo užtikrinimo perspektyvos. Darbą sudaro: įvadas, literatūros apžvalga, matematinis prognozės modeliavimas, ekonominis vertinimas ir darbo išvados. Darbo apimtis – 69 p., 34 lentelės, 15 paveikslų ir 73 literatūros šaltiniai. Pateikti 2 priedai – 14 p. Keywords: plėtra, prekybinių laivų flotilė, prognozavimas, konteineriniai laivai, konteinerių apyvarta, laivų poreikis, laivo atsipirkimo laikotarpis. Annotation (užsienio k.) The Master's thesis examines the marine cargo fleet of the Republic of Lithuania. Author aimed to assess the development potential of Lithuania's maritime merchant fleet. Container turnover in TEU is forecasted until the year 2035 using linear regression method, up to the year 2031 using regression analysis, both of which indicate the growth of container throughput. By applying the mathematical linear regression method, the forecasted container turnover for 2035 is estimated at 1,4 million TEU. Based on the objective function, the demand for container ships in 2035 is estimated to be 32. The study uses mathematical tools to substantiate the prospects for the development of Lithuania's marine cargo fleet, economic assessment and the enhancement of the country's logistical security. The thesis consists of: an introduction, literature review, mathematical forecasting modeling, economical estimation) and conclusions. The volume of the thesis – 69 pages, 34 tables, 15 figures, 73 literature sources. Attached 2 appendixes – 14 pages. Keywords: expansion, marine cargo fleet, prognosis, container ships, container turnover, vessel demand, ship payback period. |
|||
Students name, surname
Jokūbas Valiukas
|
Subject
Study on reduction of locomotive energy consumption by using automatic diesel engine start-stop system
|
Supervisor
doc.
dr.
Stasys Steišūnas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamojo magistro darbo tikslas – sumažinti lokomotyvų energijos sąnaudas pritaikant automatinę dyzelinio variklio stabdymo – paleidimo sistemą. Darbe atlikta AB „LTG Cargo“ traukos riedmenų parko ir išlaidų apžvalga, išnagrinėtos energetinių išteklių sąnaudos bei energijos sąnaudų mažinimo technologijos geležinkelių transporte. Atliktas eksperimentinis tyrimas naudojant nuotolinės diagnostikos įrangą penkiuose ER20CF lokomotyvuose. Išanalizuotos lokomotyvų eksploatacinės sąlygos. Pagal eksploatacijos duomenis ir techninę dokumentaciją sukurtas automatinės dyzelinio variklio stabdymo – paleidimo sistemos valdymo algoritmas. Remiantis tyrimo duomenimis įvertintas jo efektyvumas, apskaičiuota ekonominė bei ekologinė nauda. Darbą sudaro: įvadas, AB „LTG Cargo“ traukos riedmenų parko bei išlaidų apžvalga, energijos sąnaudų mažinimo galimybių geležinkelių transporto sektoriuje analizė, lokomotyvo ER20CF darbo režimų ir enerijos sąnaudų tyrimas, automatinės dyzelinio variklio stabdymo – paleidimo sistemos modeliavimas, sumodeliuotos sistemos įvertinimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 71 p. teksto be priedų, 40 iliustracijos, 6 lentelės, 32 bibliografiniai šaltiniai. Keywords: lokomotyvas, geležinkelių transportas, energijos sąnaudų mažinimas, ekologija, automatinė dyzelinio variklio stabdymo – paleidimo sistema Annotation (užsienio k.) The aim of the final master thesis is to reduce the energy consumption of locomotives by adapting an automatic diesel engine start – stop system. The thesis provides an overview of the fleet and costs of traction rolling stock of ,,LTG Cargo" AB, analyses the energy resources costs and the technologies for reducing energy costs in railway transport. An experimental study using remote diagnostic equipment on five ER20CF locomotives was carried out. The operating conditions of the locomotives were analysed. On the basis of operational data and technical documentation, an algorithm for controlling the automatic diesel engine start – stop system was developed. Based on the experimental data, its efficiency was evaluated, economic and ecological benefits were calculated. The thesis consists of: introduction, overview of the fleet and costs of AB “LTG Cargo”, analysis of the possibilities of reducing energy consumption in railway transport, study of the ER20CF locomotive operating modes and energy consumption, modelling of the automatic diesel engine braking-starting system, evaluation of the modelled system, conclusions, list of references. The volume of the thesis is 71 p. of text without appendices, 40 illustrations, 6 tables, 32 bibliographic sources. Keywords: locomotive, rail transport, energy reduction, ecology, automatic diesel engine stop-start system |
|||
Students name, surname
Andrius Buivydas
|
Subject
Interaction between sea and land modes of transport
|
Supervisor
doc.
dr.
Gediminas Vaičiūnas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama kelių, geležinkelių bei jūrų transporto sistemų sąveika, pabrėžiant jų tarpusavio bendradarbiavimo ypatumus pasaulinėje transporto sistemoje ir reikšmę darniam transporto sistemos bei ūkio vystymuisi. Siekiant geriau išnaudoti jūrų transporto potencialą, analizuojamos galimybės tobulinti transporto rūšių integraciją, nustatant prioritetinius jų sąveikos modelius. Tyrime naudojami daugiakriteriniai sprendimų priėmimo metodai leidžiantys kompleksiškai įvertinti transporto sistemų junginių efektyvumą pagal krovinių judėjimo laiką, kiekį, vežimo kainą ir lankstumą. Šie kriterijai padeda identifikuoti ne tik techninius ir ekonominius efektyvumo aspektus, bet ir praktines sąveikos galimybes, lemiančias transporto rūšių konkurencijos ir bendradarbiavimo pusiausvyrą. Atlikta lyginamoji analizė padeda nustatyti optimalius sprendimus transporto rūšių konkurencijos ir bendradarbiavimo, atsižvelgiant į efektyvumo ir ekonominės naudos aspektus pagal šių kriterijų suteikiamą vertę – kiekvienas iš jų kiekybiškai ar kokybiškai įvertinamas pagal tyrimo metodiką. Darbą sudaro: 96 lapai, 22 paveikslai, 35 lentelės. Keywords: krovinių vežimas, jūrų transportas, kelių transportas, geležinkelių transportas, daugiakriterinis vertinimo metodas, ekspertai, krovinių kiekis, laikas, kaina, lankstumas. Annotation (užsienio k.) This master’s thesis examines the interaction of road, rail, and maritime transport systems, emphasizing the characteristics of their cooperation within the global transport system and their importance for the sustainable development of both the transport sector and the economy. To better utilize the potential of maritime transport, the study analyzes opportunities for improving the integration of transport modes by identifying priority models of their interaction. The research applies multi-criteria decision-making methods that enable a comprehensive evaluation of the effectiveness of transport system combinations based on cargo movement time, volume, cost, and flexibility. These criteria help to identify not only the technical and economic aspects of efficiency but also the practical possibilities of interaction that influence the balance between competition and cooperation among transport modes. A comparative analysis was carried out to determine optimal solutions regarding competition and cooperation between transport modes, considering both efficiency and economic benefits as measured by the value provided by each criterion. Each criterion is quantitatively or qualitatively assessed according to the methodology of the study. The thesis consists of 96 pages, 22 figures, and 35 tables. Keywords: freight transport, maritime transport, road transport, rail transport, multi-criteria evaluation method, experts, cargo volume, time, cost, flexibility. |
|||
Students name, surname
Liutauras Šuškevičius
|
Subject
A study of traffic flows at a single-level intersection
|
Supervisor
dr.
Algimantas Danilevičius
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe atlikta mikroskopinių modelių analizė skirtų transporto srautams modeliuoti. Įvertinti Gipps ir IDM matematinių modelių taikymo ypatumai vieno lygio sankryžoje. Sukurtas modifikuotas Gipps modelis, papildytas IDM modelio pagrindu skaičiuojamais pagreičiais. Eksperimentiniu būdu stebėtas realus sankryžos darbas, išmatuoti automobilių judėjimo parametrai ir vairuotojų reakcijos laikai. Modeliavimas atliktas MATLAB aplinkoje, o sukurtas modelis kalibruotas remiantis eksperimento rezultatais. Palyginti trys sankryžos laidumo rezultatai: įrašyti eksperimento metu, atlikus modeliavimą su klasikiniu matematiniu modeliu ir jį modifikavus. Atlikta vairuotojų apklausa dėl vėlavimo pajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, pateiktos darbo išvados ir rekomendacijos. Darbo apimtis: 72 p., teksto be priedų, 37 iliustracijos, 14 lentelių, 38 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: mikroskopinis modelis, Gipps modelis, IDM modelis, programa MATLAB, reakcijos laikas, sankryžos laidumas. Annotation (užsienio k.) The master's thesis presents an analysis of microscopic models designed for traffic flow simulation. The application specifics of the Gipps and IDM mathematical models at a level junction were evaluated. A modified Gipps model was developed, supplemented with accelerations calculated based on the IDM model. The real operation of the junction was observed experimentally, vehicle movement parameters and driver reaction times were measured. The modelling was performed in the MATLAB environment, and the developed model was calibrated based on experimental results. Three junction throughput results were compared: recorded during the experiment, obtained using the classical mathematical model, and using the modified model. A driver survey was conducted regarding delayed movement after the green traffic signal appears. The thesis concludes with findings and recommendations. Scope of the thesis: 72 pages of text excluding appendices, 37 illustrations, 14 tables, 38 bibliographic sources. Appendices are provided separately. Keywords: microscopic traffic modelling, Gipps model, IDM, MATLAB software, reaction time, intersection capacity. |
|||
Students name, surname
Aistis Mozūraitis
|
Subject
Analysis of an electrical kick-scooter dynamic characteristic’s on the different pavements and obstacles
|
Supervisor
doc.
dr.
Mykola Karpenko
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjamos elektrinio paspirtuko dinaminės charakteristikos, sudaromas matematinis važiavimo modelis ir atliekama komforto bei saugos analizė. Literatūros apžvalgoje aprašomi moksliniai straipsniai, kuriuose tiriamos elektrinių paspirtukų važiavimo charakteristikos, nustatomos eksperimentiškai ir matematiškai. Apžvelgiamas komforto ir saugos vertinimas, kelio dangos įtaka judėjimui ir kelio paviršiaus nelygumų nustatymo metodologija. Tiriamojoje dalyje nustatoma tyrimo metodologija, aprašomas eksperimentinis tyrimas važiuojant elektriniu paspirtuku skirtingomis dangomis ir per kliūtis. Sudaromas matematinis važiavimo elektriniu paspirtuku modelis „Matlab Simulink“ programa. Atliekama tyrimų rezultatų analizė ir matematinio modelio validavimas. Remiantis rezultatais atliekamas važiavimo komforto vertinimas ir suformuluojamos saugaus važiavimo rekomendacijos. Darbo apimtis – 52 p. teksto, be priedų, 6 pagrindiniai skyriai, 38 paveikslai, 4 lentelės, 28 literatūros šaltinių. Keywords: elektrinis paspirtukas, dinaminių charakteristikų analizė, eismo saugumas, važiavimo komfortas, elektrinio paspirtuko vairuotojo sauga, važiavimas per kliūtis, važiavimas skirtingomis dangomis. Annotation (užsienio k.) The final master thesis investigates dynamic characteristics of an electric scooter, mathematical riding model is developed, and an analysis of comfort and safety is performed. The literature review describes scientific articles that examine the riding characteristics of electric scooters, determined both experimentally and mathematically. The assessment of comfort and safety, the influence of road surface on movement, and the methodology for determining road surface irregularities are reviewed. The research section establishes the methodology of the study, describes the experimental research conducted while riding an electric scooter on different surfaces and over obstacles. A mathematical model of electric scooter riding is developed using „MATLAB Simulink“ software. An analysis of the research results and validation of the mathematical model are performed. Based on the results, a riding comfort assessment is conducted, and recommendations for safe riding are formulated. The master's thesis consists of: 52 pages of text without appendices, 38 figures, 4 tables, 28 references Keywords: electric scooter, dynamic characteristics analysis, traffic safety, riding comfort, electric scooter rider safety, riding over obstacles, riding on different surfaces. |
|||
Students name, surname
Darius Laurinavičius
|
Subject
Investigation of railway traffic accidents on access roads
|
Supervisor
doc.
dr.
Stasys Steišūnas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos privažiuojamųjų geležinkelio kelių avaringumo priežastys, geležinkelio kelio sandaros ypatumai ir geometriniai parametrai. Atlikus eksperimentinį tyrimą išnagrinėti avaringi geležinkelio kelio ruožai. Nustačius pagrindines privažiuojamųjų geležinkelio kelių avaringumo priežastis, bei atlikus ekspertų apklausą apie avaringumo mažinimo priemones ir pritaikius daugiakriterinių sprendimų priėmimo metodus sudarytas privažiuojamųjų geležinkelio kelių avaringumo mažinimo planas. Eksperimentinio tyrimo metu nustatytas geležinkelio kelio vėžės pločio kitimas nuo pervežtų krovinių kiekio. Sudarytas vėžės pločio kitimo prognozavimas. Sudaryta privažiuojamųjų geležinkelio kelių būklės parametrų tikrinimo dažnumo metodika. Išnagrinėjus gautus teorinius ir eksperimentinius duomenis, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, geležinkelio kelio sandaros ypatumų analizė, geležinkelio kelio geometrinių parametrų apžvalga, eismo įvykiai geležinkelių keliuose, priežasčių analizė, privažiuojamųjų geležinkelio kelių būklės kitimo tyrimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 66 p. teksto be priedų, 32 iliustracijos, 9 lentelės, 44 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Keywords: privažiuojamieji geležinkelio keliai, geležinkelio kelio vėžės plotis, geometriniai parametrai, Kendalo metodas, ARTIW metodas, prognozavimas, tikrinimo dažnio metodika. Annotation (užsienio k.) The final master thesis deals with the causes of accidents on railway access roads, the peculiarities of the structure of the railway track, and the geometric parameters. An experimental study has been carried out to investigate the accident-prone sections of the railway track. After identifying the main causes of accidents on railway access roads, a survey of experts on accident mitigation measures and the application of multi-criteria decision-making methods, a plan for reducing accidents on railway access roads was drawn up. The experimental study showed the dependence of variation of the track gauge to the amount of freight transported. A prediction of the track gauge variation was made. A methodology for the frequency of inspections of the condition parameters of the railway access roads was developed. The theoretical and practical data have been analysed and the conclusions and suggestions of the thesis are presented. The thesis consists of 7 parts: introduction, analysis of the peculiarities of the railway track structure, overview of the geometrical parameters of the railway track, traffic accidents on railway tracks, analysis of the causes of the accidents, study of the changes in the condition of the railway access roads, conclusions and suggestions, list of references. The Thesis consists of 66 pages without the appendices, 32 figures, 9 tables, 4 bibliographic sources. Appendices included. Keywords: access roads, track gauge, geometric parameters, Kendal, ARTIW, prediction, inspection frequency methodology. |
|||
Students name, surname
Adas Guoba
|
Subject
Modelling and evaluation of epoxy-matrix composites for transport vehicles
|
Supervisor
doc.
dr.
Mykola Karpenko
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe yra nagrinėjamos stiklo pluošto ekstruzinio polistireno ir anglies pluošto ekstruzinio polistireno kompozicinės medžiagos. Analizuojamas šių ar alternatyvių medžiagų panaudojimas transporto priemonėse. Nagrinėjamos šių medžiagų tyrimo metodologijos. Darbe atliktas eksperimentinis tyrimas minėtosioms medžiagoms ištirti. Nustatyti pavojingiausi svyravimo dažniai. Remiantis gautas rezultatais kaip alterantyva originaliai medžiagai sumodeliuotas transporto priemonės stogas ir įvertintos kompozicinių medžiagų panaudojimo galimybės. Darbą sudaro: įvadas, kompozicinės medžiagos įvertinimas transporto priemonėms, kompozicinės medžiagos tyrimo metodologijos analizė, ekstrūzinio polistireno su stiklo pluošto ir anglies pluošto kevalu modalinė analizė, eksperimentinis medžiagų tyrimas, kompozicinės matricos panaudojimo transporto priemonėje modeliavimas, išvados. Darbo apimtis – 54 p. teksto, be priedų, 32 paveikslai, 13 lentelių, 26 bibliografiniai šaltiniai. Keywords: transportas, kompozicinė matrica, modalinė analizė, anglies pluošto kompozitas, stiklo pluošto kompozitas. Annotation (užsienio k.) The final master's thesis examines composite materials made of fiberglass extruded polystyrene and carbon fiber extruded polystyrene. It analyzes the use of these or alternative materials in vehicles. The study explores the methodologies used to research these materials. An experimental investigation was conducted on the aforementioned materials, identifying their most critical vibration frequencies. Based on the results, a vehicle roof was modeled as an alternative to the original material, and the feasibility of using composite materials was assessed. The thesis consists of: an introduction, an evaluation of composite materials for vehicles, an analysis of research methodologies for composite materials, a modal analysis of extruded polystyrene with fiberglass and carbon fiber shells, an experimental study of the materials, modeling the use of the composite matrix in a vehicle, and conclusions. The thesis is 54 pages long excluding appendices, and includes 32 figures, 13 tables, and 26 bibliographic references. Keywords: Transportation, composite matrix, modal analysis, carbon fiber composite, fiberglass composite. |
|||
Students name, surname
Simonas Nadzeika
|
Subject
Development and analysis of the controller for the automated gearbox
|
Supervisor
doc.
dr.
Paulius Skačkauskas
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamojo magistro darbo tikslas – sukurti automatizuotos pavarų dėžės valdymo algoritmą, kuris atliks pavarų perjungimą, atsižvelgiant į degalų sąnaudų ir išmetamų teršalų kiekio mažinimą. Atlikta mokslinės literatūros analizė, apžvelgta automatizuotų pavarų dėžių konstrukcija, atlikta automatizuotos pavarų dėžės valdymui taikomų valdiklių analizė, aptarti dažniausiai taikomi valdymo algoritmai. Valdymui parinkti pagrindiniai parametrai: degalų sąnaudos, variklio sūkiai ir išmetamųjų teršalų kiekis. Sukurtas matematinis modelis, naudojant programinį paketą „Matlab Simulink“ ir atliktos kompiuterinės simuliacijos naudojant sukurtą valdymo algoritmą. Rezultatai išanalizuoti ir palyginti su kitų kompiuterinių simuliacijų, naudojant skirtingas valdymo logikas, rezultatais. Ištirtas valdymo algoritmo efektyvumas degalų sąnaudų ir emisijų mažinimui. Pateiktos darbo išvados. Darbą sudaro penkios dalys: įvadas, literatūros apžvalga, teorinė tyrimo dalis, tyrimo rezultatais ir jų analizė, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 69 psl., 59psl be priedų, 28 pav., 38 literatūros šaltinių. Keywords: Automatizuota pavarų dėžė, valdymas, algoritmas, degalų sąnaudos, išmetamieji teršalai. Annotation (užsienio k.) The aim of the final master's thesis is to create an automated gearbox control algorithm that will perform gear shifting, taking into account the reduction of fuel consumption and emissions. An analysis of the scientific literature was performed, the design of automated gearboxes was reviewed, the analysis of controllers used for automated gearbox control was performed, and the most commonly used control algorithms were discussed. The main parameters selected for control were: fuel consumption, engine speed and emissions. A mathematical model was created using the Matlab Simulink software package and computer simulations were performed using the created control algorithm. The results were analyzed and compared with the results of other computer simulations using different control logics. The effectiveness of the control algorithm for reducing fuel consumption and emissions was investigated. The conclusions of the work are presented. The thesis consists of five parts: introduction, literature review, theoretical part of the study, research results and their analysis, conclusions, and references. The volume of the work is 69 p., 59 p. without appendices, Fig. 28, 38 references. Keywords: Automated gearbox, control, algorithm, fuel consumption, emissions. |
|||
Students name, surname
Domantas Sodaitis
|
Subject
Investigation of automobile bumper deformations
|
Supervisor
prof.
dr.
Olegas Prentkovskis
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Baigiamojo magistro darbo tikslas – ištirti skirtingų medžiagų ir skirtingais laikotarpiais gamintų automobilių bamperių elgseną smūgio metu. Atlikta norminės ir mokslinės literatūros analizę, apžvelgti automobilių bamperiams taikomus saugumo reikalavimus, testavimo metodikas bei naudojamas medžiagos. Parinktos keturios medžiagos: ABS plastikas, polikarbonatas, stiklo pluoštas ir anglies pluoštas, taip pat trijų skirtingų laikotarpių automobilių bamperiai. Naudojant „SolidWorks“ programą sukurti skaitmeniniai modeliai, o smūgio analizė atlikta „ANSYS Explicit Dynamics“ programa, taikant baigtinių elementų metodą. Ištirtos bamperių deformacijos, įtempiai, smūgio perkrovos ir sąveikos jėgos. Atlikta skirtingų medžiagų ir konstrukcijų palyginamoji analizė. Pateiktos darbo išvados ir rekomendacijos. Darbą sudaro šešios dalys: įvadas, literatūros apžvalga, modeliavimo metodika, rezultatų analizė, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 55 puslapių be priedų; 30 iliustracijų; 7 lentelės. Keywords: Automobilio bamperis, deformacijos, įtempiai, smūgio perkrova, smūgio analizė, skaitmeninis modeliavimas. Annotation (užsienio k.) The aim of this master’s thesis is to investigate the behavior of automobile bumpers made from different materials and manufactured in different time periods under impact conditions. A review of normative and scientific literature was conducted, focusing on safety requirements, testing methodologies, and materials used for automobile bumpers. Four materials were selected for analysis: ABS plastic, polycarbonate, fiberglass, and carbon fiber, along with bumpers from three distinct manufacturing periods. Digital models were created using „SolidWorks“ and impact analysis was performed using the „ANSYS Explicit Dynamics“ based on the finite element method. Bumper deformations, stresses, impact overloads and contact forces were examined. A comparative analysis of different materials and bumper structures was carried out. Conclusions and recommendations based on the simulation results are provided. The thesis consists of six parts: introduction, literature review, modeling methodology, results analysis, conclusions and recommendations, references. The thesis consists of 55 pages excluding appendices; 30 figures; 7 tables. Keywords: Automobile bumper, deformation, stress, impact overload, impact analysis, digital modeling. |
|||
Students name, surname
Umang Gupta
|
Subject
Detection of approaching vehicles in the automobiles blind spot during lane change manoeuvre
|
Supervisor
doc.
dr.
Mykola Karpenko
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Įprastos aklųjų zonų aptikimo (BSD) sistemos naudoja radarus ir kameros jutiklius, įmontuotus individualiuose automobiliuose, kas lemia nepakankamą aptikimo nuotolį ir tikslumą sudėtingose eismo situacijose. Atsakydami į šias problemas, sukūrėme patobulintą BSD sistemą, kuri sujungia V2I ryšį su patikima pėsčiųjų stebėjimo algoritmu, siekiant sumažinti šias problemas. Sistemos architektūra integruoja tradicinių jutiklių duomenis su realaus laiko V2I duomenimis, leidžiančiais automobiliams suvokti už jų tiesioginių jutiklių galimybių ribų. MATLAB Simulink buvo naudojamas sisteminio modelio simuliacijai ir patvirtinimui dinamiškuose transportavimo scenarijuose ir kintančiomis oro sąlygomis bei įvairių pėsčiųjų judėjimo. Skirtingų tipų transporto priemonės, infrastruktūros naudotojai ir realūs miesto eismo scenarijai yra pateikti, siekiant užtikrinti visapusišką sistemos vertinimą. Šios inovacijos turi didžiausią poveikį sistemai. Viena iš išskirtinių savybių yra ši daugiafunkcinė jutiklių sintezės algoritmas. Jo veikimas yra gana įspūdingas - jis gaunama duomenis iš įvairių šaltinių, tokių kaip įrangos jutikliai, V2I komunikacijos kanalai ir sistemos, skirtos pėsčiųjų aptikimui gatvėse. Kalbant apie pėsčiųjų sekimą, čia yra įtraukta mašininio mokymosi komponentas. Jis sukurtas numatyti, kur pėstieji greičiausiai eis, ir netgi apskaičiuoti galimybes įvykti kolizijai. Sujungus su V2I programėlėmis, galima atlikti numatomą pavojų vertinimą keičiasi informacija tarp transporto priemonių ir infrastruktūros įrangos. Ši bendradarbiavimas sukuria visapusišką saugos tinklą, kuris leidžia žymiai pagerinti vairuotojų sąmoningumą ir automatizuotą avarinį atsaką. Ateityje mes nagrinėsime praktinius iššūkius (šis įgyvendinimas yra laboratorinis) diegiant V2I komunikacija ir kibernetinio saugumo klausimai V2I ryšyje. Keywords: Artimų transporto priemonių aptikimas automobilio aklojoje zonoje keičiant eismo juostą Annotation (užsienio k.) Conventional blind spot detection (BSD) systems use the radar and camera sensors installed on individual vehicles, which leads to an insufficient detection range and accuracy in complex traffic situations. In response to these issues, we developed an improved BSD system that combines V2I communication with a robust pedestrian tracking algorithm to reduce them. The system architecture integrates traditional sensor data with real-time V2I data, allowing vehicles to perceive beyond their immediate sensing capabilities. MATLAB?Simulink was then used to simulate and verify the integrated system model under dynamic transport scenarios and varying weather conditions, and varying pedestrian movement. Different types of vehicles, infrastructure users, and realistic urban traffic scenarios are provided to ensure a complete system assessment. The innovations involved here are the ones that have the most impact on the system. One of the standout features is this multi-sensor fusion algorithm. What it does is pretty neat—it takes in data from various sources, like onboard sensors, V2I communication channels, and those systems set up to detect pedestrians on the streets. Now, when it comes to tracking pedestrians, there’s a machine learning element involved. It’s designed to predict where pedestrians are likely to go and even figure out the chances of a collision that might occur. When combined with V2I applications, the V2I applications it is possible to do predictive hazard assessment by exchanging information between vehicles and infrastructure types of equipment. This collaboration builds a complete safety network that allows us to greatly improve driver awareness and automated emergency response. In the future, we will investigate the practical challenges (this implementation is lab-based) of deploying the V2I communication and the cybersecurity issues of the V2I link. Keywords: Detection of approaching vehicles in the automobile's blind spot during lane change maneuver |
|||
Students name, surname
Ashish Joseph Philip
|
Subject
Anti-lock braking system performance study
|
Supervisor
Šarūnas Šukevičius
|
|
Annotation (lietuvių k.)
Ratas ir kelio trintis yra pagrindiniai saugaus eismo veiksniai visose eismo situacijose. Viena dažniausių sukibimo praradimo priežasčių yra ratų užsiblokavimas stabdant, tačiau automobiliuose naudojamos ratų antiblokavimo sistemos leidžia efektyviai stabdyti ir nepraranda sukibimo su kelio danga, tuo pačiu išlaikant transporto priemonės valdomumą ir užtikrinant stabdymo procesą. Skirtingi stabdžių sistemų su ABS gamintojai naudoja skirtingus antiblokavimo algoritmus. Šiuo tyrimu siekiama išsiaiškinti, kuris stabdžių valdymo algoritmas su ABS sistema yra efektyviausias imituojant skirtingas sukibimo su keliu koeficiento sąlygas. Tyrimams atlikti planuojama naudoti Inteco – stabdžių sistemos su ABS laboratorinį stendą. Ant stovo sumontuoti du ratai, vienas iš kurių imituoja kelio dangą, o kitas – automobilio ratą. Jutikliai fiksuoja abiejų ratų kampinius poslinkius, o pasiekus nustatytą automobilio greitį prasideda stabdymo procesas (su ABS ar be jo). Laboratorinis stendas turi sąsają su MATLAB Simulink valdymo modeliu, todėl visi faktiniai duomenys rodomi realiu laiku, taip pat galima imituoti stabdymo procesą pakoregavus esamą ar pristačius naują stabdymo modelį su ABS. Naudodami laboratorinį ABS stabdžių bandymų stendą, numatykite transporto priemonių stabdymo kelią įvairiomis stabdymo sąlygomis – literatūros apžvalga. Išanalizuokite ABS stabdžių sistemos konstrukciją ir peržiūrėkite transporto priemonių stabdžių sistemos efektyvumo tyrimus – eksperimentinė dalis. Keywords: Dažniausios sukibimo praradimo priežastys yra ratų užsiblokavimas stabdant, tačiau automobiliuose naudojamos ratų antiblokavimo sistemos leidžia efektyviai stabdyti ir neprarasti sukibimo su kelio danga išlaikant transporto priemonės valdomumą ir užtikrinant stabdymo procesą. Annotation (užsienio k.) The wheel and the road friction are the primary factors of safe traffic in all road traffic situations. One of the common reasons for loss of traction is the wheel locking during braking, but the wheel anti-locking systems used in cars allow braking effectively and do not lose traction with the road surface, while maintaining the controllability of the vehicle and ensuring the braking process. Different manufacturers of brake systems with ABS use different anti-lock algorithms. This study aims to find out which brake control algorithm with ABS system is the most effective in simulating different conditions of road adhesion coefficient. It is planned to use the laboratory bench of Inteco - brake system with ABS to carry out the research. Two wheels are installed on the stand, one of which simulates the road surface and the other a car wheel. The sensors record the angular displacements of both wheels, and when the set speed of the car is reached, the braking process (with or without ABS) starts. The laboratory bench has an interface with the MATLAB Simulink control model, so all the actual data is displayed in real time, and it is also possible to simulate the braking process after adjusting the existing or introducing a new braking model with ABS. Using a laboratory ABS brake test bench, predict the braking distance of vehicles under various braking conditions—literature Review. Analyze the ABS braking system design and review the research on braking system efficiency in vehicles—experimental Section. Keywords: Some of the common reasons for loss of traction are the wheel locking during braking, but the wheel anti-locking systems used in cars allow you to brake effectively and not lose traction with the road surface while maintaining the controllability of the vehicle and ensuring the braking process. |
-
- Page administrators:
- Lijana Maskeliūnaitė
- Rasa Prentkovskienė
- Dominykas Eičinas
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė